Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke compacte MPV met derde zetelrij?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Touran staat hier ook op de lijst als opvolger voor de Passat, zou nooit opteren voor een Caddy.

Comment

Touran > C-max !

Touran = S-max.
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Het is leuk te lezen dat zowel de bediende als de werkgever plezier hebben aan het uitkiezen van een nieuwe wagen. Ik zou ook zo'n werkgever willen

Comment

Als 1.6 diesel? Automaat of handgeschakeld?
          Ik hoop voor u en je bediende dat de wagen dinsdag al beschikbaar is... Zo niet is wachten tot november niet min. Alhoewel VW bij mij heeft bewezen dat ze de wagen zelfs een maandje vroeger konden leveren.

Comment

1.6 tdi met 105pk, handgeeschakeld. Hij wilde geen automaat.
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
              Touran > C-max !

Touran = S-max.
              Touran is echt wel een heel stuksk kleiner dan de S-Max
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Touran is echt wel een heel stuksk kleiner dan de S-Max
                In de jaren 70 op Jazz- Bilzen kreeg ik eens de opmerking

"baeter ne kleene plezante asne graute ambetante".

Comment

De S-Max is groter in buitenafmetingen, maar wat binnenafmetingen betreft is het verschil eerder klein. De S-Max heeft een mooie dynamische lijn, waardoor 'm wat binnenruimte verliest, terwijl de Touran gewoon een rechte doos is.

S-Max koffer na 3de zetelrij:

Touran koffer na 3de zetelrij:

OO 00 OO

Comment

De S-Max blijft duidelijk groter, kan je trouwens ook afleiden uit de liters laadvolume.
                    Zelfs de Grand C-Max is al groter dan de Touran.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Dat de S-Max groter is dan de Touran, dat is zeker. Maar dat de Grand C-Max groter is dan de Touran, dat betwijfel ik wel.
                      OO 00 OO

Comment

de Touran zou bagageruimte 695-1989 l hebben. Volgens dezelfde info zou Grand C-Max bagageruimte 475-1742 l hebben. De Ford is wel langer (4520 mm tov 4397 mm) en kan meer gewicht laden (796 kg tov 743 kg). Met zeven zetels opgezet kan de Touran nog 121liter laden, de Grand C-Max 115. (gemeten tot aan het dak)
                        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Dat de S-Max groter is dan de Touran, dat is zeker. Maar dat de Grand C-Max groter is dan de Touran, dat betwijfel ik wel.
                          Grand C-Max is groter met 5 personen (schommelt van 520 tot 880L, hangt af van je reservewiel/kit en laadhoogte, hoedenplank of niet) tegenovzer de Touran met 695L. Met 7 zitplaatsen kom je dan aan bagageruimte voor (56 > 115L) tegenover de Touran met 121L . Met enkel de 2 voorste zetels rechtop is de Touran groter 1989L tegen 1706L tot 1867L (afhankelijk van oa je reservewiel/kit.

Je was me voor.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                            In de jaren 70 op Jazz- Bilzen kreeg ik eens de opmerking

"baeter ne kleene plezante asne graute ambetante".
                            maar is de S-max ambetant? ik vind het in zijn soort bangelijk rijden eigenlijk
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Ik heb een Ford S-max titanium 2.0Tdci 163pk met 18'' velgen, 7'' navigatie+ Ford convers+ BC, Leren interieur, verwarmde zetels etc.....
                              Droom van een wagen. Rijdt echt schitterend sportief en trekt als een beest. Gewoon de ideale auto. Verbruik ligt rond de 6,5 op autosnelweg en 7,2 stad.

De auto rijdt boterzacht op de weg en is enorm stil als je op vakantie gaat. Je wilt gewoon niet uitstappen. Topsnelheid ligt rond de 215-220Kmh. 0-100 is gemeten op 8,7sec. een echte autobahn eter. Is ook echt voor mensen die niet met een ''BUSJE'' willen rijden. Kan ik u ten volle aanraden.
                              Last edited by ; 29/07/2013, 19:19.

Comment

De keuze is al gemaakt door mijn bediende. Mijn voorkeur ging uit naar de Grand C-Max, omdat ik de eigenaar van de plaatselijke Ford-garage goed ken. De S-Max was boven budget. Maar mijn bediende is een VW-liefhebber, en ik merkte dat hij liever met een Touran zou rijden. Als autoliefhebber begrijp ik dat je een voorkeur voor een bepaald merk kan hebben, en dus heb ik 'm zo'n Touran besteld. Uiteindelijk moet hij er jaren mee rijden, en dan is het toch plezant als je dat kan doen met een auto die je graag ziet.
                                Zoals ik al eerder zei is hij tevreden, en ben ik ook tevreden met deze keuze.
                                OO 00 OO

Comment

En binnen budget gebleven, ook belangrijk.
                                  Persoonlijk zou ik met die gegevens ook een Touran gekozen hebben.
                                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

hoelang moet je bediende met deze wagen rijden?

Comment

Dat is eigenlijk niet bepaald. De eerste firmawagen die ik voor een bediende heb gekocht is ondertussen 4 jaar geleden. In januari bij het autosalon deed de verkoper van m'n verdeler een mooi voorstel om de E90 318d in te ruilen voor een nieuwe 3. Ik heb dit aan mijn bediende voorgesteld en hij had er geen interesse in. Volgens hem is z'n 3 nog goudgoed en was hij niet bereid om meer VAA te betalen. Als ik 'm een plezier wilde doen, dat had 'm liever meer loon gehad. Idem trouwens voor mijn andere bediende die nu 3 jaar een E91 318dA heeft.
                                      OO 00 OO

Comment

in welke sector ben jij actief, als ik zo nieuwsgierig mag wezen?

Comment

• Metaalsector (productiebedrijf) en bedrijfsvastgoed.
                                          OO 00 OO

Comment

Working...
                                          X