Er zijn hier heel veel mensen die ervan uitgaan dat een diesel minder betrouwbaar is dan een benzine. Gaan jullie hier enkel vanuit vanwege de turbo of zijn er andere zaken die jullie tot deze conclusie brengen? Het grootste deel van mijn familie rijdt met een diesel alsook mijn schoonfamilie en die hebben nagenoeg nooit motorproblemen. Mijn schoonvader heeft nu al drie generaties diesel mondeo's versleten en rijdt gemiddeld met die wagens als vertegenwoordiger een slordige 350 000km zonder (motor)problemen.
Het is opnieuw niet dat ik jullie oordeel in twijfel trek, ik vraag het me gewoon af ... .
Verder een vergelijking :
330d ( bj 2008 ) :
[155kW, 181g CO2, euro 4 roetfilter]
BIV : 819 euro
VB : 769 euro
330i ( bj 2008 ) :
[200kW, 175g CO2, euro 4]
BIV : 1112 euro
Het feit dat de 330d duurder is dan de 330i qua tax en inschrijving is ook niet waar. Wel vind ik 330d's met 155kW en er met 175kW. Is dit enkel voor die inschrijvingstaks te omzeilen? Of zijn dit effectief andere motoren? Als laatste vond ik op de bmw website nog dat de nieuwe 3l motor 180kW heeft. Is dit een nieuwe motor? Of gewoon iets getweaked?
Als laatste tank ik veel voordeliger diesel dan de overgrote meerderheid, waardoor de optie diesel daardoor voor mij aantrekkelijker wordt.
Ik denk dat ik best gewoon ook eens ga testrijden met beide wagens om het verschil te voelen.
Het is opnieuw niet dat ik jullie oordeel in twijfel trek, ik vraag het me gewoon af ... .
Verder een vergelijking :
330d ( bj 2008 ) :
[155kW, 181g CO2, euro 4 roetfilter]
BIV : 819 euro
330i ( bj 2008 ) :
[200kW, 175g CO2, euro 4]
BIV : 1112 euro
Het feit dat de 330d duurder is dan de 330i qua tax en inschrijving is ook niet waar. Wel vind ik 330d's met 155kW en er met 175kW. Is dit enkel voor die inschrijvingstaks te omzeilen? Of zijn dit effectief andere motoren? Als laatste vond ik op de bmw website nog dat de nieuwe 3l motor 180kW heeft. Is dit een nieuwe motor? Of gewoon iets getweaked?
Als laatste tank ik veel voordeliger diesel dan de overgrote meerderheid, waardoor de optie diesel daardoor voor mij aantrekkelijker wordt.
Ik denk dat ik best gewoon ook eens ga testrijden met beide wagens om het verschil te voelen.
Comment