Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij kiezen van coupé

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hulp bij kiezen van coupé

    We zijn thuis na 10 jaar aan een vervanging van een wagen toe en het is mijn beurt om te kiezen ! Ik ben echter zwaar aan het twijfelen tussen een aantal wagens/motoren.

    Wat info :

    - budget bedraagt niet meer dan 20k (puur aankoopbudget)
    - minder dan 15000km/jaar
    - manuele bak

    Keuze's :

    - BMW 123 coupé
    - BMW 130i
    - BMW 325d coupé
    - BMW 330d coupé
    - BMW 330i coupé
    - Audi A5 3.0 TDI quattro

    Graag onderbouwde keuze's waarom je voor een bepaalde wagen zou gaan in tegenstelling tot een andere. Betrouwbaarheid van de wagen (motor dus) speelt een zeer grote rol. Dat zal in mijn ogen naast de specifieke beschikbaarheid van de "juiste" wagen, een doorslaggevende keuze zijn.

    Kom aub niet af met "ik neem de 3 coupé, want de 1 vind ik lelijk "

    Alvast heel erg bedankt

  • #2
    Bij minder dan 15000km jaar en een hoog betrouwbaarheidsinteresse vallen volgens mij dan de diesels af... Correct me if i'm wrong...

    Comment


    • #3
      330i dan.
      Benzine, want je rijdt niet zo veel. Tenzij je weinig rijdt, maar dan wel langere afstanden doet. Of echt een voorkeur hebt voor diesel. Maar dan nog: wagens op benzine zakken iets sneller in waarde op de tweedehandsmarkt, dacht ik?
      Bijkomend: de 330i heeft een atmosferische motor, dus betrouwbaarder dan een turbodiesel of een turbobenzine.
      De 130i kan ook (zelfde motor), alleen: die bestaat toch niet als Coupé? 125i (atmo) en 135i (dubbele turbo) wel.
      120d Hatch Edition Sport

      Comment


      • #4
        Als kleinere hatchback mag: 130i
        Als groter(e koffer) aangenamer is: 330i

        Waarom?
        Omdat het de laatste atmo benzines van BMW zijn.
        Omdat jullie een naftprofiel hebben.
        Omdat het een manuele bak wordt.

        Eitje.

        Veel plezier bij het kiezen en zoeken :]

        Comment


        • #5
          Als ruimte geen rol speelt de 130i, anders de 330ci.

          Nissan 350z is mss ook iets?

          Comment


          • #6
            Geen diesel nemen als je zo weinig km's rijdt , rij je graag sportief / betrouwbaar dan zeker voor de 130i kiezen ... rijdt zo lekker En persoonlijk vind ik de ruimte in de E8X meevallen.

            Comment


            • #7
              Ik volg degene die voor de laatste atmosferische BMW 6cilinders kiezen....waren echte juweeltjes. Ook een 325i is misschien een optie...
              Of je moet een Accord Coupé 3.0V6 zoeken...is iets ouder maar wel zalige auto
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

              Comment


              • #8
                325i zou ik links laten. Iets wat zuipt moet ook voorruit gaan en helaas presteert een E36 en E46 325i evengoed. Eerlijk gezegt is een 325i met de jaren slechter geworden op vlak van fun en sneller is hij ook niet geworden buiten de e30 .
                325d indien facelift
                330d of 330i zou ik kiezen.
                De 1reeks neem ik liever met 2liter biturbo diesel . Met chip moet dat niets onderdoen en kost een pak minder in gebruik.
                Last edited by ; 18/07/2013, 23:59.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                  325i zou ik links laten. Iets wat zuipt moet ook voorruit gaan en helaas presteert een E36 en E46 325i evengoed. Eerlijk gezegt is een 325i met de jaren slechter geworden op vlak van fun en sneller is hij ook niet geworden buiten de e30 .
                  325d indien facelift
                  330d of 330i zou ik kiezen.
                  De 1reeks neem ik liever met 2liter biturbo diesel . Met chip moet dat niets onderdoen en kost een pak minder in gebruik.
                  Liever een 123d dan een 130i? Toen ik mijn 120d bestelde, heb ik de 123d ook getest. Natuurlijk is die sneller dan een 120d, maar het is en blijft een diesel. En dat nodigt sowieso minder uit tot volgas gaan dan een benzine. Dus waarom dan extra geld neerleggen voor een 123d t.o.v. een 120d? Komt nog bij dat een 123d twee turbo's heeft en dus mogelijks minder betrouwbaar is. Er zijn nl. twee turbo's die stuk kunnen gaan. En dan zou je die nog gaan chippen ook. Nee, dan lijkt een 130i mij toch wel een betere keuze. Geen turbo's, geen chip.
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • #10
                    Hulp bij kiezen van een BMW lijkt me een betere keuze van titel
                    Als ik aan een coupe denk dan zijn er toch heel wat meer opties dan de wagens waartussen hier gekozen kan worden.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Hulp bij kiezen van een BMW lijkt me een betere keuze van titel
                      Als ik aan een coupe denk dan zijn er toch heel wat meer opties dan de wagens waartussen hier gekozen kan worden.
                      Volledig mee eens.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Hulp bij kiezen van een BMW lijkt me een betere keuze van titel
                        Als ik aan een coupe denk dan zijn er toch heel wat meer opties dan de wagens waartussen hier gekozen kan worden.
                        Strikt genomen wel, maar met de finesse van een E92?

                        Graag een E92 met de concave Styling 196 velg, maar eigenlijk liever een E90 pfl. Mag ook met Styling 162.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          325i zou ik links laten. Iets wat zuipt moet ook voorruit gaan en helaas presteert een E36 en E46 325i evengoed. Eerlijk gezegt is een 325i met de jaren slechter geworden op vlak van fun en sneller is hij ook niet geworden buiten de e30 .
                          325d indien facelift
                          330d of 330i zou ik kiezen.
                          De 1reeks neem ik liever met 2liter biturbo diesel . Met chip moet dat niets onderdoen en kost een pak minder in gebruik.
                          akkoord.

                          vorige keer konden we met een 325i cabrio een 118i cabrio gewoon niet bijhouden.

                          ik kies voor een 330i, mss een 335i, dat is echt een heerlijk blokje om mee te spelen

                          A5 quattro valt zowiso af, of je moet natuurlijk houden van eenzelfde styling door heel het modelgamma.
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • #14
                            Zoals al gezegd: te weinig kilometers voor een diesel.
                            D'er lijkt me niet veel betrouwbaarder dan een goede 6 cylinder, dus 330i.

                            Z4 Coupé anders? http://nl.autoscout24.be/Details.asp...853&asrc=st|sr

                            Comment


                            • #15
                              prijs valt precies goed meer voor zo'n coupé?
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • #16
                                Lijkt toch redelijk correct.
                                Ex-leasing misschien?
                                Blijven knappe bakskes

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Liever een 123d dan een 130i? Toen ik mijn 120d bestelde, heb ik de 123d ook getest. Natuurlijk is die sneller dan een 120d, maar het is en blijft een diesel. En dat nodigt sowieso minder uit tot volgas gaan dan een benzine. Dus waarom dan extra geld neerleggen voor een 123d t.o.v. een 120d? Komt nog bij dat een 123d twee turbo's heeft en dus mogelijks minder betrouwbaar is. Er zijn nl. twee turbo's die stuk kunnen gaan. En dan zou je die nog gaan chippen ook. Nee, dan lijkt een 130i mij toch wel een betere keuze. Geen turbo's, geen chip.
                                  Mijn broerke heeft een gechipte 123d met 250pk en dat moet zeker niet onderdoen voor een 130i.
                                  Sound en souplesse is één ding maar je hebt ook iets als 3keer minder aan de pomp en minder tax verzekering en biv voor quasi dezelfde prestaties.
                                  De 123d doet het na 145d km nog altijd goed waarvan 140d km gechipt .
                                  Last edited by ; 19/07/2013, 17:41.

                                  Comment


                                  • #18
                                    330i dan.
                                    Of als je iets minder wil uitgeven: mijn 325i :-). Beetje trager maar nog steeds veel beleving!
                                    Van toen tot nu:

                                    MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
                                    #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
                                    #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
                                    #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
                                    #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
                                    #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
                                    #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                                      Lijkt toch redelijk correct.
                                      Ex-leasing misschien?
                                      Blijven knappe bakskes
                                      Kan zijn hoor, ben niet zo op de hoogte van de gangbare prijzen van zo'n coupe .

                                      zou zo eentje kiezen boven een cabrio
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • #20
                                        Same here, maar dan ben je wel offers aan't maken qua inzetbaarheid etc.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X