Mededeling

Collapse
No announcement yet.

V50 laten maken of andere wagen kopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• V50 laten maken of andere wagen kopen

Nu hebben we een V50 1.6d met 110 000km op.
    Airco is stuk een 750 euro kosten en hij is 2 maal stil gevallen op 1 week. Dit zou eventueel de roetfilter kunnen zijn een 500 euro ook.

Wagen rijdt sinds een 3 maand zijn km niet voor een diesel (daarvoor 25 000 - 30 000km/j) Nu zal dit tussen de 15 000 - 20 000km gaan zitten. Wagen is in oktober 5j oud en afgeschreven. (vrouw is zelfstandige in bijberoep.

Dilemma:
    -V50 laten maken en hopen dat de lage km's die er nu mee gedaan worden geen verdere schade opleveren.
    - een andere wagen kopen? (welke? budget 25 000-30 000euro. hebben 2 kleine kindjes) (V60 offerte gevraagd belachlijk duur meer als A4 of 3reeks)

Misschien eerst eens een gedetailleerde diagnose + kostenraming laten maken evt. een 2nd opinion?
    Wat is er precies mis met de airco, condensator stuk?
    Een V50 uit 2008 kan toch niet op zijn na 110.000km. Er zijn veel diesels die niet eens aan 15-20.000/jaar geraken, moesten die allemaal kapot gaan... Roetfilter gaat normaal veel langer mee.
    Bij die 1.6d uit de beginjaren (2005-2006) zaten soms eens probleemgevallen tussen maar in 2008 niet meer
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

verkopen met deze gebreken zal ook al niet evident worden.

Ik zou deze laten maken.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

ik kom juist van de dealer. kostenraming airco is 762 euro condesor zit een gat in accumulator vervangen ze ook. Ik ga al zeker voor een 2nd opinion. Van de week bij olie verversen gemerkt dat ze op het laatste onderhoud in de garage mijn bodemplaat er niet terug hebben opgezet. Is een jaar geleden dus bewijs dat maar eens he.

Het stilvallen kwamen zij op een roetfilter uit die ook een 500 euro kost. Ze hebben de foutcodes gewist en nu hopen dat het zo houd. Brandstofdruk zou ook te hoog zijn maar dat moest ik me niet aantrekken???

Ik zou hem dan laten overnemen door de garage waar we de nieuwe kopen.
        Last edited by robin2cv; 19/07/2013, 23:05.

Comment

Ik ga nu toevallig volgende woensdag een nieuwe condensor laten steken op mijn V50 wegens lek.
          Geschatte kosten door de garage: 350-400€

Comment

hey Ralphke is dit in een Volvo garage?
            Ik ga van de week normaal naar andere Volvo garage om is alles te laten checken. Moet wel rap zijn want ben binnen 2 weken in het zuiden van frankrijk

Comment

Zulke kosten zijn niet aangenaam en een auto laten herstellen blijft steeds een gok: haalt 'ie het of haalt 'ie het niet. Anderzijds leid ik uit je verhaal af dat, buiten deze mankementen, je wagen nog in prima staat is...dan is het imo zot om hem weg te doen. Hem verkopen kan je gemoedsrust bezorgen maar nooit profijt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten
                hey Ralphke is dit in een Volvo garage?
                Ik ga van de week normaal naar andere Volvo garage om is alles te laten checken. Moet wel rap zijn want ben binnen 2 weken in het zuiden van frankrijk
                dat is bij een bosh service center die als specialiteit Volvo heeft.
                Werkt wel samen met ACG.

Comment

Zie pb...

probleem heeft niets te maken met DPF,is een gekende zaak dat stil vallen. De brandstoffilter raakt vroegtijdig vervuilt (moet worden vervangen om de 60d maar wij doen het vaak om de 40 om dit te voorkomen). Hierdoor is de regeneratie verstoord en raakt ook het DPF vervuilt waardoor de ECM die foutcode logt.
                  Brandstoffilter vervangen en DPF regeneren mbv VIDA en hij kan er weer tegen!
                  Wat betreft de condensor,daar kan ik in volgen,die gaan nl allemaal kapot van 2007-2009....al vind ik die kost ook vrij hoog!
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                    Ik ga nu toevallig volgende woensdag een nieuwe condensor laten steken op mijn V50 wegens lek.
                    Geschatte kosten door de garage: 350-400€
                    Lijkt er inderdaad meer op van prijs....
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                    X