Welke kiezen? Allebei constant 4x4 aandrijving. Allebei goed op terrein en op de weg. Voor de Forester gaat mijn voorkeur naar de 2.0 xt sport executive, voor de GLK de 250 of 350 TDI of de benzine. Ik doe veel korte afstanden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Subaru Forester of Mercedes GLK
Collapse
X
-
probleem bij subaru is denk ik wel het verbruik.
zelf zou ik zeker voor de subaru kiezen:
-mooier dan de glk (beiden geen schoonheden maar goed),
-extreem betrouwbare technologie, heel rusland met zijn slechte wegen rijdt er ook vol mee trouwens, en ook VSA
-erg exclusief hier dan toch (maar internationaal niet dus onderdelen etc is geen probleem zoals het bij de lancia thesis was soms)
-zeer goed off road
-goedkopere opties
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door calendomatic Bekijk Berichten
Comment
-
Mercedes bouwt degelijke wagens en Subaru doet dat ook. Misschien zal je je hart moeten laten kiezen....Ikzelf zou de Subaru verkiezenBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Greetje Bekijk BerichtenZonder de herverkoopwaarde: zijn zij elkaar waard inzake rijcomfort, veiligheid, terreinvaardigheid en ook belangrijk inzake betrouwbaarheid????
Rijcomfort is de sub bij de hekkensluiters van de SUV-kes, de Merc zal zeker in top 3 zitten, veiligheid idem dito wrs.
Terreinvaardigheid: op lange termijn zal eenvoud van de sub zijn degelijkheid bewijzen, waar de Merc wat sleet zal ondervinden van offroad gebruik. Maar puur qua tractie capaciteit is zo'n Sub met Fulltime Symmetrical AWD, niets speciaal, alleen symmetrisch, wat opzich eigenlijk goed is, maar qua sturing niks speciaal geloof ik (edit: http://www.caranddriver.com/reviews/...t-drive-review , blijkbaar toch nieuwe features die de Sub toch ferm capabel maken. Wrs wat meer veerweg dan de GLK ook, de Sub heeft niet zo erg veel veerweg, eem RAV4 heeft meer bijv.)
Betrouwbaarhied, tja, een sub zou tegenwoordig ook geen sub meer zijn van 10 jaar geleden qua betrouwbaarheid, maar eenvoud in techniek en beproefde technologie zijn al een goed begin, dus ik schat de Sub hier wat hoger in.
Maa het is wat absurd om deze 2 te vergelijken imo... .
Comment
-
De Forester en de GLK zijn (tenzij ik mij vergis) de enige twee die constant 4x4 aandrijving hebben.
Momenteel rij ik nog een RAV 4 van16 jaar oud en is ook permanent 4x4.
De nieuwe RAV 4 alsook de Honda, Volvo, ... zijn voorwielaangedreven wagens waarbij de achterwielen pas grip geven als de voorwielen spinnen: maar dan is het al te laat, de kans is volgens mij dan heel groot dat je al vastzit en terplaatse blijft "patineren". Geen van deze wagens hebben een "veldvitesse" zoals b.v. de landrovers, ....
Comment
-
Ik zoek een vervanger voor mijn RAV 4 die compact is, comfortabel is op de weg en voldoende offroad capaciteiten heeft waarop ik kan vertrouwen.
Ik doe wel veel korte afstanden waarvoor misschien een benzine versie beter is?
Hierdoor viel mijn eerste keuze op de Forester XT ( nog aanvaardbaar qua inschrijvingstaks en verkeersbelasting).
Een tweede keuze is de GLK maar dan,wegens de verkeerstelling taks en verkeersbelasting, eerde een diesel uitvoering.
Misschien komen er andere SUV 's in aanmerking die voldoen aan mijn verlangens?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Greetje Bekijk BerichtenDe Forester en de GLK zijn (tenzij ik mij vergis) de enige twee die constant 4x4 aandrijving hebben.
Momenteel rij ik nog een RAV 4 van16 jaar oud en is ook permanent 4x4.
De nieuwe RAV 4 alsook de Honda, Volvo, ... zijn voorwielaangedreven wagens waarbij de achterwielen pas grip geven als de voorwielen spinnen: maar dan is het al te laat, de kans is volgens mij dan heel groot dat je al vastzit en terplaatse blijft "patineren".
Forester is een goede keuze...
Comment
Comment