Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is een VOLVO automaat OK?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Allé, ik zal met die auto's moeten rijden hé.

Bij Audi zal dat geen probleem zijn, daarvan weet ik dat je tal van configs kan testrijden in Erps Kwerps na afspraak.
    Hoe zit dat bij VOLVO en BMW?
    Kan je daar op een redelijke termijn een D4 Geartronic of 320d GT vastkrijgen voor een uurtje of zo?
    Bij Audi heb ik dat via de dealer gedaan, zij zorgden dat de gevraagde wagen voor een dag ter beschikking was bij hen , ik heb een dag een 3l 204pk Multitronic gereden en een dag een S-tronic met Quatro. Bij BMW ben ik bij een dealer langsgegaan waar ik een testritje mocht doen met een verkoper mee, toen ik vroeg om een wagen eens een namiddag ofzo mee te nemen was dat geen optie… Bij een andere dealer kreeg ik dan wel weer een 530D voor een ganse middag mee…
    Volvo was nog beter, de vrijdagavond een XC60 D5 gaan afhalen en als ik hem maandag in de loop van de dag terugbracht was het goed, moet er wel bijvertellen dat de verkoper een goede vriend van ons is.
    Ik zou nooit een wagen van 60.000 euro kopen zonder dat ik die eens een dag heb meegekregen, als dat geen optie is dan gaan ze ook niks aan me verkopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      En een manuele overhit niet bij file rijden ofwat. Dat is verwaarloosbaar als je het mij vraagt. De koppeling van een dsg gaat minstens evenlang mee als een manuele.
      Als je een gerobotiseerde bak met 5 verhoudingen tov één met 7 vergelijkt, denk ik dat de 7 bak (die al 5 keer geschakeld heeft wanneer je 50-55 rijdt/ en ook weer terug naar 0) een stukje sneller door zijn koppeling heen gaat...
      Manuele kan evengoed overhitten, that's true.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
        Bij Audi heb ik dat via de dealer gedaan, zij zorgden dat de gevraagde wagen voor een dag ter beschikking was bij hen , ik heb een dag een 3l 204pk Multitronic gereden en een dag een S-tronic met Quatro. Bij BMW ben ik bij een dealer langsgegaan waar ik een testritje mocht doen met een verkoper mee, toen ik vroeg om een wagen eens een namiddag ofzo mee te nemen was dat geen optie… Bij een andere dealer kreeg ik dan wel weer een 530D voor een ganse middag mee…
        Volvo was nog beter, de vrijdagavond een XC60 D5 gaan afhalen en als ik hem maandag in de loop van de dag terugbracht was het goed, moet er wel bijvertellen dat de verkoper een goede vriend van ons is.
        Ik zou nooit een wagen van 60.000 euro kopen zonder dat ik die eens een dag heb meegekregen, als dat geen optie is dan gaan ze ook niks aan me verkopen.
        Ik moet zeggen dat ik al diverse leasebakken gehad heb die ik vooraf niet getest heb.
        Nu, tot dan reed ik altijd met monovolumes, en dan was de keuze wel echt zeer beperkt.
        Meestal was het tussen Ford en VW (Renaul is niet toegelaten).
        Tot ergens 2007 waren dat toch dezelfde auto's, en heb ik ze allebei gehad.
        Nadien was de Galaxy het nieuwste, en ook beter dan de oude Sharan, en nu 2 jaar geleden was de Sharan echt wel de beste.

Het enige wat je dan kan doen is je budget vol negotiëren.

Maar als de keuze dan groter wordt, dan wordt het moeilijk hé...

Nu ben ik er wel van overtuigd dat er tussen mijn lijst geen slechte auto's staan, maar alleen auto's die mij meer of minder bevallen... Een luxeprobleem dus.

Comment

@senna4ever : onlangs weekend naar de champagne streek met 4 volwassen + begage en 60 flessen goddelijke bubbels in terugweg.

Cruise op 130.

BC : 5.3 l/100 km. (reeel verbruik bij aftanken was 5.5)

Mijn vorige S60, MY 2008, op maat geherprogrameerd, deed dit met 5.6 l/100 km.(ook afgetankd berekend).

Onze Seat Leon 1.6 tdi E-Ecomotive scoort nauwelijks beter (auto van echtgenote).

Akkoord als je als senna zaliger tewerk gaat haal je dit uiteraard niet.

Comment

Working...
          X