Lexus Is300h
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW F30 316i of 320i efficientdynamics
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenLexus Is300h
In dit geval, de 316i. 4K voor een fractie meer vermogen, maar tevens toegevingen moeten doen in de opties, is het imo niet waard. En het zou me verwonderen moest dat ding hemeltergend traag zijn ;-)
A5 SB 1.8TFSI eventueel ook eens overwegen?
Comment
-
Ik zat hetzelfde dilemma. Ik heb een auto nodig voor elke dag 8km dropsverkeer naar werk en 8 terug. Dus benzine. BMW wou precies persé een diesel aansmeren maar audi zei direct benzine tegen mij. 1.8 120 pk of 1.8 170 pk, blijkbaar dezelfde motor alleen 3000 euro verschil. Heb na lang twijfelen voor de 170 pk gekozen. 3000 euro kan je wat leuke opties voor kiezen maar 120 pk leek me weinig voor zo'n auto. En een 3 serie is t zelfde als een A4.
Comment
-
Bij de A4 ligt het toch een beetje anders. De 120pk heeft een 0-100 tijd van 10,5 sec, de 316i doet het in 9 sec. De 120pk heeft ook een CO2 van boven de 150 gram en dat is fiscaal niet interessant. De 170pk is een nieuwere versie van de motor en daarbij lijkt mij de meerprijs meer verantwoord.
Ik denk echt dat de 316i behoorlijk wat 'bang for the buck' biedt (net zoals de 116i): recent model, voldoende prestaties, aanvaardbare CO2, relatief scherp geprijsd.
Bij een A4 of A5 lijkt dat minder te zijn (of ik moet iets over het hoofd zien).
En Audi's zijn goed om rechtdoor te rijden, alleen zijn er soms ook bochten op de weg.
IS300h lijkt inderdaad ook interessant, zeker de business edition. Heb echter de tijd niet genomen om deze verder te bekijken, wat ik misschien beter wel gedaan had. Fiscaal zeer interessant en zal zeker niet slecht rijden.
Maar in de testen die ik las bleek dat de CVT toch ook weer als niet zo prettig wordt ervaren en de bediening van de navi ook niet echt handig is. Heb ooit een testrit gedaan met een CT200h en deze vond ik allesbehalve sportief rijden. De reactie op het gaspedaal was helemaal niet direct en het is juist datgene dat mij plezier kan geven bij het rijden (samen met de besturing). Maar misschien geldt het niet voor de nieuwe IS300h en had ik deze toch een serieuze kans moeten geven.
Langs de andere kant, denk ik dat ik met de 316i ook geen slechte keuze maak. Uiteindelijk is het ook allemaal een luxeprobleem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
IS300h lijkt inderdaad ook interessant, zeker de business edition. Heb echter de tijd niet genomen om deze verder te bekijken, wat ik misschien beter wel gedaan had. Fiscaal zeer interessant en zal zeker niet slecht rijden.
Maar in de testen die ik las bleek dat de CVT toch ook weer als niet zo prettig wordt ervaren en de bediening van de navi ook niet echt handig is. Heb ooit een testrit gedaan met een CT200h en deze vond ik allesbehalve sportief rijden. De reactie op het gaspedaal was helemaal niet direct en het is juist datgene dat mij plezier kan geven bij het rijden (samen met de besturing). Maar misschien geldt het niet voor de nieuwe IS300h en had ik deze toch een serieuze kans moeten geven.
Een F30 is zeker een goede en kwaliteitsvolle wagen, mooi is subjectief want ik vind die duikende motorkap nog altijd maar niks. Anderzijds het is wel de zoveelste 3-reeks terwijl je met een Lexus eigenlijk toch wel iets speciaal rijdt en toch maar met 99g co.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenEen F30 is zeker een goede en kwaliteitsvolle wagen, mooi is subjectief want ik vind die duikende motorkap nog altijd maar niks. Anderzijds het is wel de zoveelste 3-reeks terwijl je met een Lexus eigenlijk toch wel iets speciaal rijdt en toch maar met 99g co.2.0 JTDm
Comment
-
De IS300h rijdt dan ook helemaal anders als de compactere CT200h die uiteindelijk een trapje lager is.
CVT is ondertussen ook niet dezelfde van de CT200h.
De boekskesmannen...das lachen....zeuren dat bv de kont niet uitbreekt. Tja , als dat een criteria is .
Als je een Zen rijder bent is CVT dus de perfecte automaat he, je wordt er echt rustiger van.
Ben je een nerveuze piet dat bij het minste gat dat er vrijkomt zit gas te geven ...dan zal die minder geschikt zijn.
Ik heb op korte tijd met Auris HSD (vorige gen) , nieuwe Auris HSD en IS300H gereden, dus ik leuter niet na wat ik in de boekskes lees
Comment
-
Kan jullie zeker geen ongelijk geven ivm de IS300h, zeker gezien ik sowieso geen diesel wil en ik een zuinige, fiscaal interessante, goed rijdende, comfortabele, exclusieve, japanse berline best interessant vind. Echter de bestelbon van de 316i is al getekend en denk dat ik daar ook geen slecht zaak mee doe. Het is mijn eerste dreier en misschien wel m'n laatste wagen met conventionele aandrijflijn en wordt de volgende een elektrische of hybride. Ik ben nog relatief jong en dit zal dus zeker niet m'n laatste wagen zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenKan jullie zeker geen ongelijk geven ivm de IS300h, zeker gezien ik sowieso geen diesel wil en ik een zuinige, fiscaal interessante, goed rijdende, comfortabele, exclusieve, japanse berline best interessant vind. Echter de bestelbon van de 316i is al getekend en denk dat ik daar ook geen slecht zaak mee doe. Het is mijn eerste dreier en misschien wel m'n laatste wagen met conventionele aandrijflijn en wordt de volgende een elektrische of hybride. Ik ben nog relatief jong en dit zal dus zeker niet m'n laatste wagen zijn.
Ik zie mezelf (ongeveer zelfde leeftijd) ook nog niet direct in een lexus zitten, aan die 3 reeks ga je veel plezier beleven2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenKan jullie zeker geen ongelijk geven ivm de IS300h, zeker gezien ik sowieso geen diesel wil en ik een zuinige, fiscaal interessante, goed rijdende, comfortabele, exclusieve, japanse berline best interessant vind. Echter de bestelbon van de 316i is al getekend en denk dat ik daar ook geen slecht zaak mee doe. Het is mijn eerste dreier en misschien wel m'n laatste wagen met conventionele aandrijflijn en wordt de volgende een elektrische of hybride. Ik ben nog relatief jong en dit zal dus zeker niet m'n laatste wagen zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenKan jullie zeker geen ongelijk geven ivm de IS300h, zeker gezien ik sowieso geen diesel wil en ik een zuinige, fiscaal interessante, goed rijdende, comfortabele, exclusieve, japanse berline best interessant vind. Echter de bestelbon van de 316i is al getekend en denk dat ik daar ook geen slecht zaak mee doe. Het is mijn eerste dreier en misschien wel m'n laatste wagen met conventionele aandrijflijn en wordt de volgende een elektrische of hybride. Ik ben nog relatief jong en dit zal dus zeker niet m'n laatste wagen zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenEen Golf GTI met DSG rijdt saai ivm een 316i???
Comment
-
een 316i ga je op termijn beklagen. zo'n wagens geven je toch af en toe eens de verleiding om snel te gaan en al zeker als je online wat M3 filmpjes tegenkomt.
0-100 in 9sec ga je toch je stuur van kapot bijten hoorlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtentopic van 4 jaar geleden, dien 316i is al lang de deur uit het was een toffe wagen, 90.000 km mee gereden maar miste idd nog wel net dat tikje extra.
Comment
Comment