Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 316i of 320i efficientdynamics

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Lexus Is300h
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
      Lexus Is300h
      2nd!
      In dit geval, de 316i. 4K voor een fractie meer vermogen, maar tevens toegevingen moeten doen in de opties, is het imo niet waard. En het zou me verwonderen moest dat ding hemeltergend traag zijn ;-)

      A5 SB 1.8TFSI eventueel ook eens overwegen?
      Last edited by ; 05/08/2013, 14:19.

      Comment


      • #23
        Ik zat hetzelfde dilemma. Ik heb een auto nodig voor elke dag 8km dropsverkeer naar werk en 8 terug. Dus benzine. BMW wou precies persé een diesel aansmeren maar audi zei direct benzine tegen mij. 1.8 120 pk of 1.8 170 pk, blijkbaar dezelfde motor alleen 3000 euro verschil. Heb na lang twijfelen voor de 170 pk gekozen. 3000 euro kan je wat leuke opties voor kiezen maar 120 pk leek me weinig voor zo'n auto. En een 3 serie is t zelfde als een A4.

        Comment


        • #24
          Bij de A4 ligt het toch een beetje anders. De 120pk heeft een 0-100 tijd van 10,5 sec, de 316i doet het in 9 sec. De 120pk heeft ook een CO2 van boven de 150 gram en dat is fiscaal niet interessant. De 170pk is een nieuwere versie van de motor en daarbij lijkt mij de meerprijs meer verantwoord.

          Ik denk echt dat de 316i behoorlijk wat 'bang for the buck' biedt (net zoals de 116i): recent model, voldoende prestaties, aanvaardbare CO2, relatief scherp geprijsd.
          Bij een A4 of A5 lijkt dat minder te zijn (of ik moet iets over het hoofd zien).
          En Audi's zijn goed om rechtdoor te rijden, alleen zijn er soms ook bochten op de weg.

          IS300h lijkt inderdaad ook interessant, zeker de business edition. Heb echter de tijd niet genomen om deze verder te bekijken, wat ik misschien beter wel gedaan had. Fiscaal zeer interessant en zal zeker niet slecht rijden.
          Maar in de testen die ik las bleek dat de CVT toch ook weer als niet zo prettig wordt ervaren en de bediening van de navi ook niet echt handig is. Heb ooit een testrit gedaan met een CT200h en deze vond ik allesbehalve sportief rijden. De reactie op het gaspedaal was helemaal niet direct en het is juist datgene dat mij plezier kan geven bij het rijden (samen met de besturing). Maar misschien geldt het niet voor de nieuwe IS300h en had ik deze toch een serieuze kans moeten geven.

          Langs de andere kant, denk ik dat ik met de 316i ook geen slechte keuze maak. Uiteindelijk is het ook allemaal een luxeprobleem.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

            IS300h lijkt inderdaad ook interessant, zeker de business edition. Heb echter de tijd niet genomen om deze verder te bekijken, wat ik misschien beter wel gedaan had. Fiscaal zeer interessant en zal zeker niet slecht rijden.
            Maar in de testen die ik las bleek dat de CVT toch ook weer als niet zo prettig wordt ervaren en de bediening van de navi ook niet echt handig is. Heb ooit een testrit gedaan met een CT200h en deze vond ik allesbehalve sportief rijden. De reactie op het gaspedaal was helemaal niet direct en het is juist datgene dat mij plezier kan geven bij het rijden (samen met de besturing). Maar misschien geldt het niet voor de nieuwe IS300h en had ik deze toch een serieuze kans moeten geven.
            Dat is iets wat je echt zelf moet ervaren. Nooit afgaan op de mening van 'professionele' testrijders of 'autoboekjesmannen' want die hanteren totaal andere criteria dan iemand die zijn auto dagdagelijks gebruikt. De CT200h kon me ook niet echt bekoren. Een beetje oneerbiedig gesteld is dit een veredelde Auris Hybrid die weliswaar een stuk luxueuzer is afgewerkt maar het hybride systeem is identiek hetzelfde. Een IS300h is op alle vlakken een totaal andere auto. Daar stoorde die CVT mij (niet al te lange testrit weliswaar) in 99% van de gevallen helemaal niet. De benzinemotor en elektromotor zijn een pak krachtiger dan in de Auris/CT200h. Afwerking is ook top, op Audi-niveau
            Een F30 is zeker een goede en kwaliteitsvolle wagen, mooi is subjectief want ik vind die duikende motorkap nog altijd maar niks. Anderzijds het is wel de zoveelste 3-reeks terwijl je met een Lexus eigenlijk toch wel iets speciaal rijdt en toch maar met 99g co.
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
              Een F30 is zeker een goede en kwaliteitsvolle wagen, mooi is subjectief want ik vind die duikende motorkap nog altijd maar niks. Anderzijds het is wel de zoveelste 3-reeks terwijl je met een Lexus eigenlijk toch wel iets speciaal rijdt en toch maar met 99g co.
              ²²²²²
              2.0 JTDm

              Comment


              • #27
                De IS300h rijdt dan ook helemaal anders als de compactere CT200h die uiteindelijk een trapje lager is.
                CVT is ondertussen ook niet dezelfde van de CT200h.
                De boekskesmannen...das lachen....zeuren dat bv de kont niet uitbreekt. Tja , als dat een criteria is .
                Als je een Zen rijder bent is CVT dus de perfecte automaat he, je wordt er echt rustiger van.
                Ben je een nerveuze piet dat bij het minste gat dat er vrijkomt zit gas te geven ...dan zal die minder geschikt zijn.
                Ik heb op korte tijd met Auris HSD (vorige gen) , nieuwe Auris HSD en IS300H gereden, dus ik leuter niet na wat ik in de boekskes lees

                Comment


                • #28
                  Kan jullie zeker geen ongelijk geven ivm de IS300h, zeker gezien ik sowieso geen diesel wil en ik een zuinige, fiscaal interessante, goed rijdende, comfortabele, exclusieve, japanse berline best interessant vind. Echter de bestelbon van de 316i is al getekend en denk dat ik daar ook geen slecht zaak mee doe. Het is mijn eerste dreier en misschien wel m'n laatste wagen met conventionele aandrijflijn en wordt de volgende een elektrische of hybride. Ik ben nog relatief jong en dit zal dus zeker niet m'n laatste wagen zijn.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Kan jullie zeker geen ongelijk geven ivm de IS300h, zeker gezien ik sowieso geen diesel wil en ik een zuinige, fiscaal interessante, goed rijdende, comfortabele, exclusieve, japanse berline best interessant vind. Echter de bestelbon van de 316i is al getekend en denk dat ik daar ook geen slecht zaak mee doe. Het is mijn eerste dreier en misschien wel m'n laatste wagen met conventionele aandrijflijn en wordt de volgende een elektrische of hybride. Ik ben nog relatief jong en dit zal dus zeker niet m'n laatste wagen zijn.

                    Ik zie mezelf (ongeveer zelfde leeftijd) ook nog niet direct in een lexus zitten, aan die 3 reeks ga je veel plezier beleven
                    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                    2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Kan jullie zeker geen ongelijk geven ivm de IS300h, zeker gezien ik sowieso geen diesel wil en ik een zuinige, fiscaal interessante, goed rijdende, comfortabele, exclusieve, japanse berline best interessant vind. Echter de bestelbon van de 316i is al getekend en denk dat ik daar ook geen slecht zaak mee doe. Het is mijn eerste dreier en misschien wel m'n laatste wagen met conventionele aandrijflijn en wordt de volgende een elektrische of hybride. Ik ben nog relatief jong en dit zal dus zeker niet m'n laatste wagen zijn.
                      Dju te laat !

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Kan jullie zeker geen ongelijk geven ivm de IS300h, zeker gezien ik sowieso geen diesel wil en ik een zuinige, fiscaal interessante, goed rijdende, comfortabele, exclusieve, japanse berline best interessant vind. Echter de bestelbon van de 316i is al getekend en denk dat ik daar ook geen slecht zaak mee doe. Het is mijn eerste dreier en misschien wel m'n laatste wagen met conventionele aandrijflijn en wordt de volgende een elektrische of hybride. Ik ben nog relatief jong en dit zal dus zeker niet m'n laatste wagen zijn.
                        Had je achteraf gezien niet liever de is300h gekocht?

                        Comment


                        • #32
                          Een Golf GTI met DSG rijdt saai ivm een 316i???

                          Comment


                          • #33
                            Deze week nog met een Giulia 2 liter 200pk gereden. In vergelijking met mijn bmw 20i van 192 pk moet ik zeggen dat de Italiaanse paardjes in heel wat betere vorm verkeren. Ik zou het wel weten moest ik mogen veranderen

                            Comment


                            • #34
                              Uw bijdrage is heel verhelderend en tevens getuige van uw moed in deze toch wel dramatische omstandigheden.

                              Comment


                              • #35
                                Geen probleem, graag gedaan

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Een Golf GTI met DSG rijdt saai ivm een 316i???
                                  Er stond, Golf TSI , niet GTI

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oeps, my bad.

                                    Comment


                                    • #38
                                      een 316i ga je op termijn beklagen. zo'n wagens geven je toch af en toe eens de verleiding om snel te gaan en al zeker als je online wat M3 filmpjes tegenkomt.
                                      0-100 in 9sec ga je toch je stuur van kapot bijten hoor
                                      lets have some more member berries

                                      Comment


                                      • #39
                                        topic van 4 jaar geleden, dien 316i is al lang de deur uit het was een toffe wagen, 90.000 km mee gereden maar miste idd nog wel net dat tikje extra.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          topic van 4 jaar geleden, dien 316i is al lang de deur uit het was een toffe wagen, 90.000 km mee gereden maar miste idd nog wel net dat tikje extra.
                                          Daarom dat ge naar ne 1.0 zijt overgestapt?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X