Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke sportieve berline

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    In Frankrijk, Italië en Spanje heeft Honda hetzelfde probleem, en zo klein zijn die markten niet.
    In B is Honda inderdaad erg klein. Hun marktaandeel ligt op iets van 0,5%, of een 100-tal autos per maand.

    Dat betekent in autoland echt niks...

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      En dacht je dat die roetfilter, koppeling en ECU niet met onvoldoende ervaring met diesels te maken heeft?

      Trouwens, hoe willen ze nu succesvol zijn met een te grote cilinderinhoud. Alleen al door de BIV en de rijtaks zijn ze daarmee niet competitief.
      Zoiets is moeilijk hard te maken. Die 2.2 ctdi bestaat al sinds 2004 en zat ook al in de Accord en de CR-V. Voor de Civic was 2007 het eerste modeljaar met een roetfilter, vandaar wss. de kinderziektes. Koppeling was ook op de CR-V en de Accord onderbemeten. At the end of the day maakt dat de klant zijn rekening niet. Motor was stil, koppelrijk en relatief zuinig, toch vond ik het totaalpakket met alle problemen die we hadden en zeker gezien de reputatie van Honda ondermaats. Dit maakt dat er hier niet zo snel een Honda meer binnenkomt, terecht of niet de toekomst zal het uitwijzen.

      I.v.m.je fiscale opmerking, ze hebben nu trouwens ook een 1.6 ctdi voor de Civic beschikbaar.
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Honda mist uitstraling en imago.
        Ik ben overtuigd dat Honda goed is, maar niet beter dan iets anders.
        Feit is dat ze compleet de boot vannde diesels gemist hebben, en hun benzines zijn minder zuinig dan vergelijkbare andere merken.
        Persoonlijk ben ik wel overtuigd dat Honda beter is dan vele (alle andere?) wagens. Uiteindelijk zit premium voor de 95% van de klanten tussen hun oren en is het niet meer geworden dan een mooie klok als je deur dicht doet of de juiste klik als je het zoveelste gadgetje bedient. Honda maakt al jaren wagens volgens hun princiepes. Ze zijn niet gemaakt met oog op de leasing,dat is waar. Maar bekijk eens een Civic zijn chassis? dan ga je huilen als je bvb een Astra rijdt hoor. Bekijk eens een Accord met 300dkm en meer...overal droog,weinig kosten gehad. En dan vergeten we de wagens die hier niet verkrijbaar zijn zoals de plug in of V6 van de Accord MY14 of de fenomenale Legend/Acura RLX. Honda is premium,net zoals BMW
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

        Comment


        • #24
          Opel is natuurlijk het laatste waarmee je moet vergelijken.

          Honda is niet slecht, maar er is beter.
          Neem nu hun hybride. Ze waren later, en toch halen ze bij lange niet dezelfde besparing als Toyota.
          Diesels... Dat verhaal kennen we.
          Benzinemotoren zijn goed, maar niet onfeilbaar. Ze waren wat sneller dan de rest met Vtec technologie, maar kort daarna werden ze links en recht voorbijgestoken door BMW en VW met variabele kleppentiming, directe injectie en zuinige en performante Turbo's.

          Ik kan er naast zitten, maar ik zou niet weten op welk gebied ze uniek zijn.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Opel is natuurlijk het laatste waarmee je moet vergelijken.

            Honda is niet slecht, maar er is beter.
            Neem nu hun hybride. Ze waren later, en toch halen ze bij lange niet dezelfde besparing als Toyota.
            Diesels... Dat verhaal kennen we.
            Benzinemotoren zijn goed, maar niet onfeilbaar. Ze waren wat sneller dan de rest met Vtec technologie, maar kort daarna werden ze links en recht voorbijgestoken door BMW en VW met variabele kleppentiming, directe injectie en zuinige en performante Turbo's.

            Ik kan er naast zitten, maar ik zou niet weten op welk gebied ze uniek zijn.
            De hybride's zijn idd niet van het niveau van Toyota maar dat is ook de enige die dat soort van hybrides juist heeft gelanceerd. Persoonlijk vind ik op uitz van Volvo en Peugeot de Europese hybrides ook maar niets hoor. Diesels hebben ze idd gemis,hoewel de 2.2 onbekend en onbemind is zijn er betere. Maar daar gaat het niet om bij een Japanse constructeur. Wat betreft de benzines volg ik U niet. Het gaat niet om cijfers maar om het gevoel van een motor. Geen enkele benzine motor kan mij geven wat een Honda benzine kan. De BMW 35i of de Volvo T6 bvb zijn veel sneller,veel heviger maar ze missen op één of andere manier de lineariteit,krachtsontplooing van een Honda V6. De viercilinders hebben dat ook,hun karakter. Bovendien is geen enkele Europse benzine een match op gebied van levensduur en betrouwbaarheid. Ik heb ooit een Honda 1.6 benzine met 700d km gedemonteerd omdat de auto kapot gereden was en dat was nog een heel gezond ding. Accord.
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • #26
              MRJ,

              je vraagt: welke SPORTIEVE berline. Honda's vandaag de dag zijn niet meer sportief. Het karakter van de motoren dat je zo roemt is verloren gegaan omdat ze hun motoren meer afstemmen op zuinigheid, maar dat gaat ten koste van de sportiviteit. De motoren bouwen hun vermogen niet meer even soepel en direct op dan vroeger. Ook hun onderstellen zijn meer op comfort afgesteld tegenwoordig. Ik heb een proefrit met een nieuwe civic gedaan, en dat ding reed NIET sportief. Een Golf rijdt beter! Ja in het verleden hebben ze erg leuke wagens gemaakt en liepen ze met hun vtec motoren voor op de rest. Nu is dat niet meer het geval. Ga eens rijden met een nieuwe honda en je zal snappen wat ik bedoel.
              Wil je sportief rijgedrag dan kan je terecht bij BMW, Ford, Mazda, Alfa Romeo..

              De betrouwbaarheid van honda staat niet ter discussie, maar toyota en andere japanse merken zijn ook betrouwbaar. Het 'unieke' van honda (de mix van sportiviteit en betrouwbaarheid) is in mijn ogen niet meer en dat zie je ook aan de verkoopsscijfers.

              Comment

              Working...
              X