Nieuwe Mini One 72kw met automaat en Chili pak (gratis momenteel) komt op 18.xxx euro. Misschien dat ze ergens nog een stockwagen met automaat binnen staan hebben?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vervanger voor Mini
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenDie Fiat 500 is wel een leuke kanshebber .... de automaat zou wel nogal traag reageren lees ik uit een review. Ik denk dat een rijtest hier uitsluitsel over zou moeten kunnen geven. Ik heb hem haar in alle geval doorgestuurd.
Een DSG automaat lijkt me zowieso wel vinniger maar een Fabia bolhoed ziet er niet echt uit behalve in MonteCarlo trim die dan weer boven budget valt.
De Seat Ibiza maybe ....
Ik heb gezien dat ze in duitsland de 1.0 Ecoboost 100pk in de nieuwe fiesta koppelen aan een powershift automaat ... dat is ook wel wat lijkt me !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk BerichtenFiesta met ecoboost zal wel vlot gaan. Maar ik vrees dat die niet in uw budget zal passen met automaat.Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenBudget kan wel wat gestretched worden indien nodig hoor ... volgens mobile en autohaus24 lukt dat probleemloos anders
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenNo worries ik wist voor vandaag trouwens ook niet dat ze de powershift aan de 1.0 koppelden ....
Comment
-
Ik ben ondertussen wat aan het rekenen geslagen en vreemd genoeg komen de electrische wagens zoals de i3 en de e-Golf financieel verrassend goed uit de hoek.
Qua TCO/maand ziet het lijstje er ongeveer zo uit :
€512 Skoda Citigo ASG
€608 Fiat 500 Twinair Dualogic
€618 Toyota Yaris Hybrid
€745 Renault ZOE
€811 Citroen C4 Business
€869 BMW i3
€883 VW e-Golf
Rond de €1000 komen de eerste golfjes en octavia's in het vizier.
Nu nog wat teveel andere dingen om het hoofd, maar eens we wat meer tijd professioneel en privé hebben gaan we toch eens wat ritjes maken met deze wagens en kijken ...Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Ik had initieel een xls gekregen van Shuss hier op het forum die ik wat verder heb liggen aanpassen. Hierbij houd ik rekenening met cataloguswaarde, aanschafprijs, CO² uitstoot, verbruik, restwaarde, verzekering, BIV, verkeersbelasting, onderhoud, belastingsaftrek, VAA, ...
Electrische wagens zijn inderdaad een moeilijke qua restwaarde, vooral de i3 omdat de batterij in de aanschafprijs zit en niet in een aparte leaseformule zoals bij Nissan en renault, maar ik verwacht wel dat de restwaarde van de BMW procentueel iets hoger gaat uitvallen en dus dat verschil opheft tov. Nissan of Renault.
Na 4 jaar heb ik bij allen dus gerekend op een restwaarde van 25% (welke reel gezien wel wat hoger zal zijn vermoed ik).
Voor het verbruik houd ik rekening met een 30% meerverbruik tov de opgave van de constructeur.
De electrische wagens hebben als voordeel tov conventionele voortuigen hun lage gebruikskost : geen BIV, lage verkeersbelasting, laag VAA, 120% aftrekbaarheid, lage onderhoudskost, ... . Daardoor kunnen ze op 4 jaar blijkbaar hun meerkost tov een conventioneel voertuig opheffen.
Vermits het hier om een tweede wagen gaat is het rijbereik ook niet zo echt aan de orde .. als ze eens wat verder zou moeten kan ze perfect de andere nemen; gewoon kwestie van afspraken.
Alles zal wat afhangen hoe die dingen rijden, want behalve een ritje met een Twizzy 80 (die ik trouwens vreselijk vond) heb ik geen ervaring met andere electrische wagens.Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
De i3 is zichzelf lelijk in de voet aan het schieten .... met prijzen rond de 35 a 38k blijft een electrische wagen interessant. Ga je daar echter boven beginnen de nadelen van de range meer door te wegen tov het financiële aspect en moet je al geitewollen sokken hebben. De optiepolitiek van BMW brengt een i3 met wat noodzakelijke opties net buiten de economische realiteit ... http://www.goingelectric.de/2013/07/...erausstattung/
Enfin ..... de wagenmarkt ligt volledig op zijn gat dus misschien kunnen toegevingen van de importeur en garage wel weer wat goedmakenDo not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Niet elektrisch maar wel automaat:
Clio 4 GT
(Tce 120 EDC)
Compact, wat minder duur dan de RS en niet op elke hoek van de straat.King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenGa ineens voor een BMW 1 in tweedehands.
Of een Seat Ibiza kan ook leuk zijn.
Waarde zal rond de 5 a 6000 euro liggen voor een one, de versnellingsbak van leyland is een zwak onderdeel en vele weten dat, of is t een facelift model (eind 2004) ??Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk BerichtenWij hebben onze Mini door een Beetle 1.2 TSI vervangen. Kan je ook in DSG krijgen. Lijkt me ook een mogelijkheid, niet?
Een Fiat 500 hadden we voor de mini maar dat rijdt toch echt wel minder goed vond ik + heel klein achteraan.
Zonde want daar vind je wel soms serieuze koopjes van.
Het betreft nu een PFL model met de Leyland bak inderdaad. Nog geen problemen mee, maar het blijft een bak waar je voorzichtig mee moet zijn in stilstand inderdaad. Soms eens even in tweede leggen, koppeling lichtjes los en dan pas kan je hem terug naar 1e brengen zo van die zaken, maar dat is altijd al zo geweest. Verder nog geen problemen mee ...Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
Comment