Mededeling

Collapse
No announcement yet.

116D EDE of 118D?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
    Voor professionelen is er meer van belang qua verschil tussen een 116 EDE en een 118d dan enkel de +- 2000 euro opleg (uitstoot ed)
    verschil in uitstoot is nog vrij beperkt (99gr vs 109gr). Het zal toch vooral het leasebudget zijn dat de beperkende factor is.
    Ik vraag mij af waar die 550 euro per jaar vandaan komt. Het netto verschil in VAA zal kleiner zijn dan dat en daarvoor zou ik het dus persoonlijk niet laten.

    Ik zou sowieso mijn leasebudget wat omhoog zien te krijgen, je moet mss zelf wat opleggen maar als je graag een toffere auto wil, moet je er ook maar voor willen betalen.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
      verbruik zal toch wel niet zo veel schelen, terwijl je toch een veel potentere motor terug krijgt

      ik denk dat vooral de aankoopprijs tot de 116 ed leidt in dit geval
      In een Frans autoboekje was het testverbruik van de 116d 2 liter bijna een halve liter lager dan de 116d 1.6 liter

      Comment


      • #23
        Ik zou toch voor de 118d gaan, gaat nog altijd plezierig zijn om met de 2.0 ipv de 1.6 te rijden.

        Comment


        • #24
          Ik zou voor de 116d met de extra opties gaan.

          Zelf heb ik een 120d (vorig model) met behoorlijk wat opties (waaronder Hifi Pro, ofte de HK van nu, en xenon). Ook nieuw gekocht trouwens.
          Het vermogen van een 120d is zeer aangenaam en ik gebruik het ook regelmatig omdat ik iemand ben die regelmatig inhaalt op secundaire wegen. Echter, het hifi-systeem zou ik niet kunnen missen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik meestal alleen in de auto zit. Zet je de muziek in de wagen graag iets harder, dan zal je heel goed weten waarom je de Harman Kardon gekozen hebt.
          Xenons zijn op zich niet écht nodig, vind ik, maar het is wel mooier natuurlijk. Veel onverlichte wegen heb je niet in ons land, dus dan valt het grootste voordeel van xenons wel wat weg.
          En je hebt het ook nog over een prijsverschil van 550 € per jaar. Daar doe je ook al iets mee. Moest het nu nog om een 120d vs een 116d gaan.
          OK, toegegeven, een 116d is gewoon echt te traag, zuiver naar vermogen toe. Een 118d kan er net door (voor een BMW), maar toch zou ik in dit geval voor de extra opties gaan.
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • #25
            Ik zou de 116d nemen, zeker weten. Trage auto's bestaan niet meer. Minder vlotte wel.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Ik zou de 116d nemen, zeker weten. Trage auto's bestaan niet meer. Minder vlotte wel.
              Dan hebt ge nog niet met een Fiat Panda 1.1 gereden hoor, da's wel traag
              Maar goed, keuze hangt gewoon af van wat de TS belangrijkst vindt, iets vlottere motor, of iets meer besparen.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                Dan hebt ge nog niet met een Fiat Panda 1.1 gereden hoor, da's wel traag
                Maar goed, keuze hangt gewoon af van wat de TS belangrijkst vindt, iets vlottere motor, of iets meer besparen.
                Die heeft nog een 70 Pk of zoiets, in zo'n klein ding is dat nog niet traag.
                Een Ford Escort Clipper 1.8d van 20 jaar terug (vergelijkbaar in grootte met een BMW E36 touring), die had 60 Pk. Dat was écht traag! Zeker in het toen nog vlottere verkeer tegenover nu, waar je haast overal stil staat.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Die heeft nog een 70 Pk of zoiets, in zo'n klein ding is dat nog niet traag.
                  Een Ford Escort Clipper 1.8d van 20 jaar terug (vergelijkbaar in grootte met een BMW E36 touring), die had 60 Pk. Dat was écht traag! Zeker in het toen nog vlottere verkeer tegenover nu, waar je haast overal stil staat.
                  70 pk? Think again, dat ding heeft 54 pk en 88 Nm, heb dat eens meegekregen als vervangwagen, ik was aan't sterven

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                    70 pk? Think again, dat ding heeft 54 pk en 88 Nm, heb dat eens meegekregen als vervangwagen, ik was aan't sterven
                    Even gegoegeld voor u.




                    Lichtste versie, 69 Pk. Ik zat er niet ver naast dus...

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Even gegoegeld voor u.




                      Lichtste versie, 69 Pk. Ik zat er niet ver naast dus...
                      Denk dat we allebei naar de verkeerde Panda aan het kijken waren, is het vorige model waar ik het op had

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                        Denk dat we allebei naar de verkeerde Panda aan het kijken waren, is het vorige model waar ik het op had

                        http://www.autoweek.nl/auto/40678/fiat-panda-11-actual
                        Gij wel, ikke ni.

                        Comment


                        • #32
                          Traag is hoe ge het bekijkt he. Mijn krel heeft ook 70 pk, ik klaag niet, maar op de snelweg zou ik dat toch echt wel traag durven noemen.
                          En das dan nog een diesel, als het een atmo benzine is moet ge hem ook nog aftrappen om aan die 70 pk te geraken, maar moderne auto's zijn meestal wel turbo, dus pk's onderin.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                            Traag is hoe ge het bekijkt he. Mijn krel heeft ook 70 pk, ik klaag niet, maar op de snelweg zou ik dat toch echt wel traag durven noemen.
                            En das dan nog een diesel, als het een atmo benzine is moet ge hem ook nog aftrappen om aan die 70 pk te geraken, maar moderne auto's zijn meestal wel turbo, dus pk's onderin.
                            Tja, dat was een atmo naftje, en ik geraakte echt met moeite aan 120 ze... Maar zoals je zegt, tegenwoordig schroeven ze toch op alles turbo's
                            Anyway, terug on-topic, is de TS ondertussen al wat wijzer over wat het gaat worden?

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                              Traag is hoe ge het bekijkt he. Mijn krel heeft ook 70 pk, ik klaag niet, maar op de snelweg zou ik dat toch echt wel traag durven noemen.
                              En das dan nog een diesel, als het een atmo benzine is moet ge hem ook nog aftrappen om aan die 70 pk te geraken, maar moderne auto's zijn meestal wel turbo, dus pk's onderin.
                              Enfin, 'k wil maar duidelijk maken. De tijd dat je op vakantie ging en je in bijvoorbeeld de Alpen vele auto's naar boven zag tuffen tegen 20 per uur in eerste versnelling op ne col met een hoop doemp erachter en boven aangekomen met hun motorkap open stonden om de motor te laten afkoelen, dat is voltooid verleden tijd. Mijn vorige 318d met 115 paarden bomvol bagage met 4 persoenen erin en die knalde vlotjes in derde ne col buiten categorie op hoor. Met de huidige 318d met 143 paarden, moet ik zelfs van de gas gaan. En dan te weten dat ze een 318d traag noemen. Toegegeven, buiten de basismotoren in de echt kleine modelletjes vind je heden ten dage geen trage auto's meer op de weg, enkel minder vlotte. Ik loop al 42 jaar op dezen bol rond, ik heb het allemaal aan den lijve ondervonden zeg maar.

                              Comment


                              • #35
                                een paar jaar geleden werd ik op dit forum nog uitgelachen met de uitspraak dat 150pk wel genoeg was voor mij

                                die 115pk van de 116d is ook genoeg, maar wat extra pk's zijn wel plezant voor die extra duw in uw rug .

                                Dus als het financieel kan, dan verkies ik zelf toch ook 136pk (én de opties )

                                Comment


                                • #36
                                  Persoonlijk in dit geval de 116D, maar dat is omdat er ander speelgoed beschikbaar is. Als dit je enige wagen is, dan toch maar de 118d. De HK audio kan me weinig boeien, ik ga er van uit dat BMW tegenwoordig ook standaard OK audio levert wegens te veel concurrentie (met de E87 destijds was het huilen met de pet op). Xenon maakt enorm verschil op deze nieuwe generatie, maar het blijft een leasebak met standaard stoffen zetels en 16" velgen dus daar zou ik me niet op blindstaren, tenzij je erg vaak laat onderweg bent. Wat dan uiteindelijk overblijft is dat een 116 ED een A-naar-B wagen is, terwijl een 118d net dat ietsje meer heeft wat hem sportief maakt. Een 120d destijds werd gezien als een snelle wagen, en de huidige 118d doet daar nauwelijks voor onder.

                                  Comment


                                  • #37
                                    ik snap eigenlijk de keuze voor de 1 reeks niet. je ga me toch niet zeggen dat je geen keuze uit andere wagens hebt?
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      ik snap eigenlijk de keuze voor de 1 reeks niet. je ga me toch niet zeggen dat je geen keuze uit andere wagens hebt?
                                      tenzij kleiner ook goed is is de 1 redelijk goedkoop in zijn segment

                                      of je bedoelt dat hij lelijk is?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                        tenzij kleiner ook goed is is de 1 redelijk goedkoop in zijn segment

                                        of je bedoelt dat hij lelijk is?
                                        over smaak ga ik niet beginnen maar als je een "kleinere" wagen wil heb je toch heel wat keuze en haal je misschien rapper een wagen met meer vermogen en de opties.
                                        Als je echt die 1 reeks wil ok, als het gewoon om de BMW badge gaat zou ik toch nog eens kijken bij wat andere merken
                                        lets have some more member berries

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          over smaak ga ik niet beginnen maar als je een "kleinere" wagen wil heb je toch heel wat keuze en haal je misschien rapper een wagen met meer vermogen en de opties.
                                          Als je echt die 1 reeks wil ok, als het gewoon om de BMW badge gaat zou ik toch nog eens kijken bij wat andere merken
                                          een golf of focus is in lease niet goedkoper

                                          Comment

                                          Working...
                                          X