Mededeling

Collapse
No announcement yet.

116D EDE of 118D?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    serieus? my bad dan
    lets have some more member berries

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      serieus? my bad dan
      ja klopt hoor goeie restwaarde en gunstige CO2, maakt BMW best gunstig in leasing. En een golf is ook geen koopje, wel een goeie auto maar zo saaaaai!

      Comment


      • #43
        het grootste nadeel van de 1 is eigenlijk de ruimte achterin. Met mijn lengte (1m94) zou ik niet opnieuw een 1-reeks nemen.

        Comment


        • #44
          Ik zou voor een 116d zonder EDE gaan indien mogelijk. Veel aangenamere loopcultuur en snel genoeg. Zelfs een 316d is wat mij betreft vlot genoeg, maar die 1.6 is gewoon niet zo'n aangename motor als de 2.0.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
            Ik zou voor een 116d zonder EDE gaan indien mogelijk. Veel aangenamere loopcultuur en snel genoeg. Zelfs een 316d is wat mij betreft vlot genoeg, maar die 1.6 is gewoon niet zo'n aangename motor als de 2.0.
            Gohja, als je dan toch voor een 2.0 gaat, dan zou ik toch de 118d pakken. Je voordeel van uitstoot is dan weg, dus kan je beter gewoon de 118d nemen.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
              Ik zou voor een 116d zonder EDE gaan indien mogelijk. Veel aangenamere loopcultuur en snel genoeg. Zelfs een 316d is wat mij betreft vlot genoeg, maar die 1.6 is gewoon niet zo'n aangename motor als de 2.0.
              Een wijze man... zou ik ook doen. Ondertussen al enkele jaren ervaring met de 2 liter blokken van BMW en nog nooit een mankement gehad. Wat CC extra lijken mij altijd een goede investering om op lange termijn goedkoper uit te komen dan zo'n opgeblazen 1600 ivm pannes, roetfilterprobs en degelijkheid. Loopcultuur, alhoewel erg relatief, is bakken beter dan zo'n 1.6. Om nog maar te zwijgen van die gehandicapeerde EDE's. 116d non-EDE is minima, voor minder zou ik kijken wat de concurrentie biedt.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                Gohja, als je dan toch voor een 2.0 gaat, dan zou ik toch de 118d pakken. Je voordeel van uitstoot is dan weg, dus kan je beter gewoon de 118d nemen.
                Als je van zin bent te chippen, kan je net zo goed de 116d nemen, dan. Technisch dezelfde motor. In de vorige 1-reeks waren alleen de remmen van de 116d iets minder dan die van de 118d, geloof ik. Geen idee of dat nu ook zo is.
                120d Hatch Edition Sport

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Als je van zin bent te chippen, kan je net zo goed de 116d nemen, dan. Technisch dezelfde motor. In de vorige 1-reeks waren alleen de remmen van de 116d iets minder dan die van de 118d, geloof ik. Geen idee of dat nu ook zo is.
                  Er was hier toch niets over chippen gezegd?

                  Comment


                  • #49
                    Na bijna 3 weken rijden in zo een geweldig 1 reeksje, zeg ik nog eens ga rijden met die 116d, hij zal je niet teleurstellen, integendeel
                    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                    2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                      Gohja, als je dan toch voor een 2.0 gaat, dan zou ik toch de 118d pakken. Je voordeel van uitstoot is dan weg, dus kan je beter gewoon de 118d nemen.
                      Persoonlijk zie ik geen enkele reden om een 118d boven een 116d (non ed) te kiezen.
                      De 118d is marginaal sneller, kost een stukje meer en that's it. Dan zou ik liever doorsparen of bijbetalen voor een 120d, die betrekkelijk vlotter is met zijn 184pk.
                      -

                      Comment


                      • #51
                        Factor rijplezier wordt wel eens vergeten in de zoektocht naar zo min mogelijk grammen co2. Ik ken er verschillende die van iets zwaarder komen en hun EDE, DRIVe of BlueMotion al na enkele weken stinkende beu zijn. Reken dan eens uit hoeveel het verschil is in jaarlijkse kosten met een iets potentere versie en dit is in de meeste gevallen heus niet zo groot. Ik zou persoonlijk best bereid zijn om iets meer uit te geven voor wat meer power en rijplezier maar elk moet dat voor zichzelf uitmaken.
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                          Ik ken er verschillende die van iets zwaarder komen en hun EDE, DRIVe of BlueMotion al na enkele weken stinkende beu zijn.
                          Ik ben (was) er zo ene. Gelukkig ben ik dat hok (D2 1.6) intussen kwijt
                          Die dingen zijn goed om met de stroom mee te schuiven, maar hebben 0,0 reserves en hun capaciteit om een smile op je gezicht te toveren is ook 0,0 (tenzij aan de pomp maar dat is vooral goed voor de bazen)
                          2.0 JTDm

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                            Factor rijplezier wordt wel eens vergeten in de zoektocht naar zo min mogelijk grammen co2. Ik ken er verschillende die van iets zwaarder komen en hun EDE, DRIVe of BlueMotion al na enkele weken stinkende beu zijn. Reken dan eens uit hoeveel het verschil is in jaarlijkse kosten met een iets potentere versie en dit is in de meeste gevallen heus niet zo groot. Ik zou persoonlijk best bereid zijn om iets meer uit te geven voor wat meer power en rijplezier maar elk moet dat voor zichzelf uitmaken.
                            Ok, ik spreek hier niet over een 'drivers car' waar ik mee rij, maar ga toch een vergelijk maken;
                            Ik rij VW Caddy maxi 1.6tdi 102pk DSG en dat rijdt zoals je kan verwachten van een bus. In de straat woont er iemand die met de Caddy Maxi 102pk niet DSG, maar wel bluemotion rijdt met start/stop-toestanden en dat zal ook rijden zoals je kan verwachten van een bus. Beiden zijn dus geen scheurijzers... Hij verbruikt met zijn bus bijna 8liter terwijl ik zonder al die techno-stuff tot hiertoe op 6.3liter zit. Fuck that Bluemotion-shit! Als ge uwe motor "aanvoelt" ben je dus zuiniger met volgens mij hetzelfde rijplezier, of in mijn geval geen rijplezier :-)
                            Die Beemer met zijn 1.6 motortje gaat niet zo veel zuiniger zijn dan de versie 2.0. Als je dan toch een beetje 'drivers car' wil (wat ik toch versta als je een BMW in het zicht hebt)begrijp je wel wat ik wil zeggen,hé! Wil je dan toch 'zuinig' rijden met de 2.0 motor, zal deze dat zeker zonder problemen doen... als je hem goed "aanvoelt", terwijl dat je met het 1.6 motortje gaat willen doorrijden, het verbruik ook wel navenant gaat zijn...

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                              Ok, ik spreek hier niet over een 'drivers car' waar ik mee rij, maar ga toch een vergelijk maken;
                              Ik rij VW Caddy maxi 1.6tdi 102pk DSG en dat rijdt zoals je kan verwachten van een bus. In de straat woont er iemand die met de Caddy Maxi 102pk niet DSG, maar wel bluemotion rijdt met start/stop-toestanden en dat zal ook rijden zoals je kan verwachten van een bus. Beiden zijn dus geen scheurijzers... Hij verbruikt met zijn bus bijna 8liter terwijl ik zonder al die techno-stuff tot hiertoe op 6.3liter zit. Fuck that Bluemotion-shit! Als ge uwe motor "aanvoelt" ben je dus zuiniger met volgens mij hetzelfde rijplezier, of in mijn geval geen rijplezier :-)
                              Die Beemer met zijn 1.6 motortje gaat niet zo veel zuiniger zijn dan de versie 2.0. Als je dan toch een beetje 'drivers car' wil (wat ik toch versta als je een BMW in het zicht hebt)begrijp je wel wat ik wil zeggen,hé! Wil je dan toch 'zuinig' rijden met de 2.0 motor, zal deze dat zeker zonder problemen doen... als je hem goed "aanvoelt", terwijl dat je met het 1.6 motortje gaat willen doorrijden, het verbruik ook wel navenant gaat zijn...


                              Ik ben er inderdaad ook zeker van dat onze 116d 2.0d in de praktijk zuiniger is dan een 116d EDE met 1600 motor.
                              2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                              2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                              2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                              2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                              2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                              2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                              Comment


                              • #55
                                Ik moet eerlijk toegeven dat zuinig rijden me echt niet kan boeien en dat ik me hierop ook niet baseer bij men keuze. Mij zie je bijna altijd op het meest linkse vak. Ik heb het ook niet voor al die eco auto's met hun start stop systemen en rotzooi. Het feit is dat vadertje staat veel centjes in de schatkist wil stoppen en dat ze iedere lease rijder richting eco auto's wil duwen zogezegd voor het milieu en de lage CO2 uitstoot van die auto's. Laat me niet lachen! Zeker als je weet dat oldtimers binnenkort altijd op de baan mogen rijden en niet enkel meer bij evenementen etc. Wat met hun CO2? Dit kan dan weer wel...

                                Comment


                                • #56
                                  Het verschil van de leaseprijs tussen 116D 1.6 en 116D 2.0 bedraagt 35 euro per maand! Die prijs is toch niet te verantwoorden als je de cijfers ziet? 0-100 bijna niks verschil, enkel in de hernemingen is de 116D 2.0 iets sneller en dan heb ik het over 2 seconden ofzo.
                                  35 euro x 48 maand = +-1680 euro aan opties waarmee ik het minder moet doen om met een 2.0 te rijden?

                                  Met wat sommigen als reden geven om voor de 116D EDE te gaan ben ik niet akkoord (= "in dit land met dit verkeer heb je niet meer nodig"). Natuurlijk heb ik liever een 118D (iedereen trouwens), maar geef mij maar een goed aangeklede 116D EDE dan een kale 118D.
                                  Last edited by ; 15/08/2013, 19:09.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Jij gaat uiteindelijk toch moeten beslissen.

                                    in jouw geval zou ik als compromis voor de non-ED 116D gaan.
                                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door neoneon Bekijk Berichten
                                      Het verschil van de leaseprijs tussen 116D 1.6 en 116D 2.0 bedraagt 35 euro per maand! Die prijs is toch niet te verantwoorden als je de cijfers ziet? 0-100 bijna niks verschil, enkel in de hernemingen is de 116D 2.0 iets sneller en dan heb ik het over 2 seconden ofzo.
                                      35 euro x 48 maand = +-1680 euro aan opties waarmee ik het minder moet doen om met een 2.0 te rijden?

                                      Met wat sommigen als reden geven om voor de 116D EDE te gaan ben ik niet akkoord (= "in dit land met dit verkeer heb je niet meer nodig"). Natuurlijk heb ik liever een 118D (iedereen trouwens), maar geef mij maar een goed aangeklede 116D EDE dan een kale 118D.
                                      De cijfers zijn mss gelijkaardig, maar het gemak waarbij je normaal rijdt ligt totaal anders. Als je bij een bepaalde rijstijl met de 1600 altijd tegen de 3000 toeren ligt de bollen ga je dit met de 2000 mss met gemak tegen de 2500 toeren doen. Je gaat, indien je wat sportiever rijdt, niet vlug het gevoel hebben bij de 2l hem te brutaliseren, terwijl dit bij de 1600 toch wel vlugger het geval gaat zijn. + het kan zijn dat de verhouding vd versnellingsbak zo zijn gespreid dat je eigenlijk onnatuurlijk moet gaan schakelen om voorruit te gaan en dus meer gaat verbruiken. Dit is mijn gedacht over de prestaties, maar ik zou ook eerder (partikulier zeker) voor de (iets) beter uitgeruste 1600.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Cijfertjes drukken het verschil niet uit tussen een 116d EDE en 116d. Als je twee auto's hebt die exact even lang zijn, zijn ze daarom toch ook niet even mooi? Rij er eens mee en voel het verschil.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door neoneon Bekijk Berichten

                                          Met wat sommigen als reden geven om voor de 116D EDE te gaan ben ik niet akkoord (= "in dit land met dit verkeer heb je niet meer nodig"). Natuurlijk heb ik liever een 118D (iedereen trouwens), maar geef mij maar een goed aangeklede 116D EDE dan een kale 118D.
                                          die 116 is niet goed aangekleed, is iets minder kaal

                                          Comment

                                          Working...
                                          X