Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke lichte vracht voor particulier gebruik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke lichte vracht voor particulier gebruik

    Hallo forummers,

    Altijd fijn als er meegedacht wordt;

    De situatie:
    Ter vervanging van de vrouw zijn 1-serie zijn we op zoek naar een lichte vracht. Deze zal particulier aangekocht en gebruikt worden.

    Waarom LV:
    Er nemen nooit meer dan 2 pers. plaats
    Regelmatig gebruik voor het vervoeren van wielsets.

    Voorwaarden:
    budget: max. €20.000,-
    km-stand: max. 150000 km
    bj. Vanaf 2006
    diesel of LPG
    geen bus
    evt. 4x4 of SUV of monovolume
    betrouwbaar

    Zelf denk ik aan bv. RR sport / discovery of grand cherokee oid.
    (Of deze een goede combinatie met betrouwbaarheid zijn, weet ik niet.....)

    tips, alternatieven meer dan welkom.

    schiet maar.....

    thnx.
    Ron
    Last edited by Baarsje; 11/08/2013, 15:30. Reden: Aanvulling
    2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
    2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
    2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
    2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

    http://www.fabrieksbanden.nl
    http://www.originelevelgen.be

  • #2
    is wel van 2005... maar erg degelijk. http://www.dctbelgium.be/vehicles/vi...vacy-Automatic

    Comment


    • #3
      Gingen ze lichte vracht voor particulieren niet afschaffen?
      "I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)

      Current: Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)

      Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )

      Comment


      • #4
        Deze is van een vriend, zeer mooie staat ;-) http://www.2dehands.be/autos/bestelb...160977324.html

        Comment


        • #5
          Te laat gezien dat het geen busje mocht zijn, sorry ;-)

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Lester Bekijk Berichten
            Gingen ze lichte vracht voor particulieren niet afschaffen?
            Bron ?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Lester Bekijk Berichten
              Gingen ze lichte vracht voor particulieren niet afschaffen?
              Die kwakkel gaat reeds rond sinds 1998.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk Berichten
                is wel van 2005... maar erg degelijk. http://www.dctbelgium.be/vehicles/vi...vacy-Automatic
                Dank voor het meedenken..

                Ik geloof absoluut dat een Landcruiser een erg degelijke wagen is, echter het model spreekt mij in eerste instantie niet erg aan. Misschien toch ergens eens gaan bekijken.
                2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

                http://www.fabrieksbanden.nl
                http://www.originelevelgen.be

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Lester Bekijk Berichten
                  Gingen ze lichte vracht voor particulieren niet afschaffen?
                  Is inderdaad al heel lang sprake van en blijft natuurlijk een risico dat er van de één op de andere dag verandering in kan komen.
                  Wie niet waagt, wie niet wint......
                  2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                  2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                  2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                  2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

                  http://www.fabrieksbanden.nl
                  http://www.originelevelgen.be

                  Comment


                  • #10
                    En deze: http://nl.autoscout24.be/Details.asp...606&asrc=fa|sr

                    De Voyager blijft toch altijd iets hebben, het is te zeggen, voor een monovolume..

                    Comment


                    • #11
                      Wat mij op mijn zoektocht opvalt en zoals gewoonlijk kijk ik ook buiten de landsgrenzen naar het aanbod:

                      Het aanbod van bv. de RRSport (bj. 2007/200 in Be en NL scheelt in prijs nauwelijks. Met de wetenschap dat bij uitvoer uit NL een deel van de BPM terug te vorderen is, zou invoer vanuit NL niet interessanter zijn??
                      Iemand ervaring hier mee? (Zelf wel reeds een drietal wagens vanuit D ingevoerd.)
                      2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                      2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                      2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                      2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

                      http://www.fabrieksbanden.nl
                      http://www.originelevelgen.be

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                        En deze: http://nl.autoscout24.be/Details.asp...606&asrc=fa|sr

                        De Voyager blijft toch altijd iets hebben, het is te zeggen, voor een monovolume..
                        Is zeker een optie!!....
                        2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                        2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                        2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                        2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

                        http://www.fabrieksbanden.nl
                        http://www.originelevelgen.be

                        Comment


                        • #13
                          'T is maar een idee hé, maar waarom zoiets niet? http://nl.autoscout24.be/Details.asp...209456&asrc=st

                          Of een Nissan Navara, Toyota Hilux... Of doe eens zot en koop een Dodge RAM op LPG?
                          Last edited by ; 12/08/2013, 20:25.

                          Comment


                          • #14
                            dodge ram op lpg is ferm goedkoop rondrijden. de huidigere verbruiken iets van een 16-18liter getgeen op 8-9€/100km is.
                            daar moet je met een diesel LV al minder dan 6,5liter voor verbruiken om goedkoper af te zijn

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                              dodge ram op lpg is ferm goedkoop rondrijden. de huidigere verbruiken iets van een 16-18liter getgeen op 8-9€/100km is.
                              daar moet je met een diesel LV al minder dan 6,5liter voor verbruiken om goedkoper af te zijn

                              Waarom verbruikt uw dodge dan 26,8l?
                              Als je met die ketels door rijdt, dan zitten die toch altijd boven de 20l...

                              Comment


                              • #16
                                als je met een ami v8 op gas rustig rijdt en geen stad doet, rij je minder als 20 liter
                                die dodge is gewoon een oude sleur van fcapri, mijn oude 280ge deed dat ook bij rustig rijden

                                Comment


                                • #17
                                  Met dat budget kocht ik mezelf een mooie 330d met iets meer dan 100000 km voor een 18000 EUR, voorzie 1500 EUR + btw om hem binnen te doen bij ons (HotHatchCenter.be) voor ombouw lichte vracht en je hebt een snelle, klassevolle en zuinige wagen in lichte vracht.
                                  sigpic

                                  http://www.streamlinecarcare.be

                                  lakbehandelingen voor voertuigen

                                  MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Waarom verbruikt uw dodge dan 26,8l?
                                    Als je met die ketels door rijdt, dan zitten die toch altijd boven de 20l...
                                    omdat de mijne 36jaar oud is, een gewone 3traps automaat zonder lock, PERMANENTE 4x4 en een leeg gewicht van 2500kg. t is ook de heavy duty uitvoering omdat die een ex usa legervoertuig is. dus zware versnellingsbak (de TF727 wordt zelf gebruik bij dragracing omdat die zo sterk zijn), extra zware assen met 8bouts velgen (1 wiel weegt 43kg) en een loodzware tussenbak die je met 3man amper getild krijgt. het mijne is dan ook een w200, de grootvader van de ram. ook rijd ik bijna altijd rond met steenpuin, beton of een pallet stenen (dus altijd geladen 3500kg).

                                    een jongere ram weegt veel minder, heeft een betere versnellingsbak, heeft injectie waardoor je LPI kan steken (en niet zo een stokoude verdamper op een half gare carbu) en kan je op 2x4 instellen. daardoor verbruiken die een pak minder en toch hebben ze dezelfde voorwaarden als mijne oude.
                                    LV tax, verzekering valt mee als 2de wagen, vrij van LPG taxen.

                                    maar stel nu nog, een verbruik van 30liter op gas kost je 15€/100km.
                                    je neemt nu ook een goeie zware camionette of dergelijk voertuig die 2500kg kan trekken en 1000kg kan laden. daar zal al minstens een 2500diesel moeten inliggen.
                                    als die met gelijke lading en rijstijl minder dan 15€/100km gebruikt, dan ben je IETS goedkoper.
                                    15€ = 11liter diesel. dus minder verbruiken dan 11L/100km !!!
                                    en dan vergelijk nu wel een HEEEL HOOG verbruik van een amerikaanse V8 naft met een zuinige europese diesel.


                                    de laagste zit op 11.4liter

                                    dit is dan een HEMI met 345pk

                                    laagste verbruik 10.9L, hoogste 17.4L
                                    Last edited by ; 13/08/2013, 19:36.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                      Met dat budget kocht ik mezelf een mooie 330d met iets meer dan 100000 km voor een 18000 EUR, voorzie 1500 EUR + btw om hem binnen te doen bij ons (HotHatchCenter.be) voor ombouw lichte vracht en je hebt een snelle, klassevolle en zuinige wagen in lichte vracht.
                                      Ik was in de veronderstelling dat lichte vracht uitvoering bij BMW niet mogelijk was. Was laatst voor een X5 LV gaan informeren en werd mij gezegd dat dit niet toegelaten wordt door BMW.
                                      Voldoet een 3 of 5 break of X3, X5 aan alle eisen om tot lv ingeschreven te worden? Zowel fiscaal als technisch?

                                      thnx.
                                      Ron
                                      2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                      2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                      2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                      2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

                                      http://www.fabrieksbanden.nl
                                      http://www.originelevelgen.be

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                        omdat de mijne 36jaar oud is, een gewone 3traps automaat zonder lock, PERMANENTE 4x4 en een leeg gewicht van 2500kg. t is ook de heavy duty uitvoering omdat die een ex usa legervoertuig is. dus zware versnellingsbak (de TF727 wordt zelf gebruik bij dragracing omdat die zo sterk zijn), extra zware assen met 8bouts velgen (1 wiel weegt 43kg) en een loodzware tussenbak die je met 3man amper getild krijgt. het mijne is dan ook een w200, de grootvader van de ram. ook rijd ik bijna altijd rond met steenpuin, beton of een pallet stenen (dus altijd geladen 3500kg).

                                        een jongere ram weegt veel minder, heeft een betere versnellingsbak, heeft injectie waardoor je LPI kan steken (en niet zo een stokoude verdamper op een half gare carbu) en kan je op 2x4 instellen. daardoor verbruiken die een pak minder en toch hebben ze dezelfde voorwaarden als mijne oude.
                                        LV tax, verzekering valt mee als 2de wagen, vrij van LPG taxen.

                                        maar stel nu nog, een verbruik van 30liter op gas kost je 15€/100km.
                                        je neemt nu ook een goeie zware camionette of dergelijk voertuig die 2500kg kan trekken en 1000kg kan laden. daar zal al minstens een 2500diesel moeten inliggen.
                                        als die met gelijke lading en rijstijl minder dan 15€/100km gebruikt, dan ben je IETS goedkoper.
                                        15€ = 11liter diesel. dus minder verbruiken dan 11L/100km !!!
                                        en dan vergelijk nu wel een HEEEL HOOG verbruik van een amerikaanse V8 naft met een zuinige europese diesel.


                                        de laagste zit op 11.4liter

                                        dit is dan een HEMI met 345pk

                                        laagste verbruik 10.9L, hoogste 17.4L
                                        Je zou het na deze toelichting nog haast gaan overwegen....
                                        Heb totaal geen idee hoe zo iets rijdt en/of betrouwbaar is.

                                        De afmetingen schrikken mij toch wel enigszins af.
                                        2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                        2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                        2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                        2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

                                        http://www.fabrieksbanden.nl
                                        http://www.originelevelgen.be

                                        Comment

                                        Working...
                                        X