Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke lichte vracht voor particulier gebruik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    ja, ze zijn GROOOOT, parkeren niet vlot.

    je moet de aankoop ook afwegen, de inbouw van een deftige gas installatie die je dan ook om de zoveel jaar moet vernieuwen (elke 15jaar voor een nieuwe, elke 6jaar voor een oude installatie).
    als er defecten aan komen moet je ook een garage kennen waar heen te lopen en t kost ook allemaal geld dan (als je de automaat kapot maakt, dan loopt het in de 1000den euros). maarja, dergelijke problemen kan je ook hebben met een europeaan.

    t is niet voor niks dat er in belgie al zoveel amerikaanse pickups en vans rondrijden. die zijn ook allemaal zo duur niet dat men denkt. ze drinken, ja das just. maar als het gas is, mag die bijna 3x zoveel drinken als een diesel om duurder uit te zijn.

    misschien op het forum hier eens rondneuzen naar iemand met een jonge amerikaanse pickup en die zijn gedacht eens vragen (aankoop, kosten,...)

    er zijn voor de rest nog veeeeeeeeeeel goedkoper LV ook hé, VW caddys, citroen jumpy's, renault kangoo, opel combo.... dat zijn dan 1.5-1.7-1.9 diesel met een laag verbruik

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
      Ik was in de veronderstelling dat lichte vracht uitvoering bij BMW niet mogelijk was. Was laatst voor een X5 LV gaan informeren en werd mij gezegd dat dit niet toegelaten wordt door BMW.
      Voldoet een 3 of 5 break of X3, X5 aan alle eisen om tot lv ingeschreven te worden? Zowel fiscaal als technisch?

      thnx.
      Ron
      Dan kent die persoon er niets van die u dat gezegd heeft. Wij hebben al een 335 break, 2 X6'en en 2 M135i's in lichte vracht omgebouwd. Ik zou zelfs durven stellen dat BMW één van de vlotste merken van al is wat het geven van toestemming voor ombouw tot lichte vracht. Een 3 / 5 break, X5, X6 en 1 reeks kan dus fiscaal en technisch perfect in lichte vracht gezet worden. Kijk gerust even naar onze projecten: http://www.hothatchcenter.be/lichte_...te_vracht.html
      sigpic

      http://www.streamlinecarcare.be

      lakbehandelingen voor voertuigen

      MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

      Comment


      • #23
        Is een regelrechte schande dat een particulier een lichte vracht kan aankopen.
        Zou enkel mogen voor btw-plichtigen.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
          Is een regelrechte schande dat een particulier een lichte vracht kan aankopen.
          Zou enkel mogen voor btw-plichtigen.
          Wat voor zever is dit nu? Kan een particulier geen behoefte hebben aan veel laadruimte mss? En sowieso kan de particulier niks in mindering brengen van kosten, enkel geen biv en minder taks...
          sigpic

          http://www.streamlinecarcare.be

          lakbehandelingen voor voertuigen

          MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
            Is een regelrechte schande dat een particulier een lichte vracht kan aankopen.
            Zou enkel mogen voor btw-plichtigen.
            Dus een werknemer die gaat werken met zijn lv auto voert geen activiteit uit om zijn loon te bekomen ?

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
              Dan kent die persoon er niets van die u dat gezegd heeft. Wij hebben al een 335 break, 2 X6'en en 2 M135i's in lichte vracht omgebouwd. Ik zou zelfs durven stellen dat BMW één van de vlotste merken van al is wat het geven van toestemming voor ombouw tot lichte vracht. Een 3 / 5 break, X5, X6 en 1 reeks kan dus fiscaal en technisch perfect in lichte vracht gezet worden. Kijk gerust even naar onze projecten: http://www.hothatchcenter.be/lichte_...te_vracht.html
              Dank voor je toelichting. Ziet er goed uit!!

              Zal het zeker in m'n achterhoofd houden.
              2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
              2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
              2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
              2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

              http://www.fabrieksbanden.nl
              http://www.originelevelgen.be

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                Is een regelrechte schande dat een particulier een lichte vracht kan aankopen.
                Zou enkel mogen voor btw-plichtigen.
                Sorry, maar ik vind het nog al een kort-door-de-bocht reactie....

                en wat zou jij dan in mijn situatie, met mijn wensen/randvoorwaarden adviseren??
                2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

                http://www.fabrieksbanden.nl
                http://www.originelevelgen.be

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                  Is een regelrechte schande dat een particulier een lichte vracht kan aankopen.
                  Zou enkel mogen voor btw-plichtigen.
                  dus iedereen die verbouwingen doet, moet maar pakken geld betalen voor een camionette waar maar 2 zitplaatsen in zijn...
                  of ze mogen elke keer betalen voor alles te laten leveren zoals houtbalken, osb platen, cement, bakstenen, grind, ....
                  t is nu niet dat ge in een auto zomaar 20osb platen kunt smijten hé (da is dan 24m², de helft van ne deftige zolder).
                  mensen die zware aanhangers trekken (paardenliefhebber) of achter een pak hooi/stro gaan moeten dan ook maar een personenwagen kopen

                  ik rij nu al 8jaar met mijn pickup op lichte vracht tarief. dat ding is nu 36jaar oud. zonder lichte vracht tarief was de mijne allang oldtimer geweest en betaalde ik maar 30€/jaar ipv 148€/jaar. lichte vracht heeft zijn voordelen EN zijn nadelen. op die laatste 10jaar heb ik ongeveer 10 000km gedaan.

                  voordelen zijn lagere taxen,

                  nadelen zijn beperkte zitplaatsen, vanaf nieuw af aan ELK jaar al keuring en niet na de eerste 4jaar, nooit oldtimer, hoger verbruik, meer lawaai in de cabine (afwerking een pak minder dan een personenwagen)

                  ook mensen met een handicap moeten dan ook maar een personenwagen aanschaffen en de volle tax betalen

                  Comment


                  • #29
                    Hallo, dit is niet de discussie waar TS om vraagt.

                    Kunnen we bij de les blijven aub, suggesties lichte vracht!

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                      Is een regelrechte schande dat een particulier een lichte vracht kan aankopen.
                      Zou enkel mogen voor btw-plichtigen.
                      Quit your jibbajabba!
                      Powered by Detroit Diesel.

                      Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                      Comment

                      Working...
                      X