Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke woon-werkverkeer wagen? Budget 3K

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke woon-werkverkeer wagen? Budget 3K

Kben voor iemand op zoek naar een woon-werkverkeer wagen.
    Persoon is geen "autoliefhebber". Het ding moet dus vooral doen waarvoor het gebruikt gaat worden: elke dag 15km heen en terug rijden en op een parking staan.

In het weekend zal er mee "rond de kerktoren" gereden worden.

De wagen moet dus vooral betrouwbaar zijn.
    Opties: elektrische ramen, airco, radio/cd speler, de rest is optioneel.
    Budget +/- 3000 euro.

Voorkeur gaat uit naar de VAG stal en er is nog lichte twijfel ivm diesel/benzine omwille van de herverkoopwaarde en verbruik.
    Kunnen jullie nog iets creatiever voorstellen dan de zoveelste Golf IV?

kids?
    lets have some more member berries

Comment

Als het uit de VAG stal moet komen... Dan Seat of Skoda maar zeker.

Voor 3000€ koop je geen betrouwbare diesel, dus hou het maar bij benzine, en dan is dat zeker te vinden.

Autoscout is your friend....

Comment

Dacht ik ook, dus ging ik even zoeken. Niet zo mis toch? http://nl.autoscout24.be/Details.asp...701868&asrc=st
        1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
        2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
        2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

Voor die prijs vind je een mooie relatief jonge benzine wagen.
          Ik zou daar sowieso voor kiezen gezien de korte ritten die gaan gedaan worden. Die eerste 15 kilometers is een diesel toch niet zo gigantisch zuinig.

persoonlijk zou ik bij zo een gebruik voor iets japans kiezen, daar doe je dat nog 20 jaar mee zonder kosten, maar hier toch wat VAG opties zoals gevraagd:

Seat Ibiza van 2006 met 1,2, prijsje iets erover maar daar dient negocieren voor eh. http://nl.autoscout24.be/Details.asp...9&asrc=st%7Csr
          Of versie met 101 pk en 1,4 http://nl.autoscout24.be/Details.asp...0&asrc=st%7Csr

skoda fabia combi met garantie
          AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

of een audi a3, wel 150 pk :-) en iets meer kilometers
          AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bwlian Bekijk Berichten
            Dacht ik ook, dus ging ik even zoeken. Niet zo mis toch? http://nl.autoscout24.be/Details.asp...701868&asrc=st
            Komaan... 3000€ voor een Golf van 15 jaar oud. Ik kan ook moeilijk geloven dat die maar 180.000 km heeft.

Dat is typisch een auto waar je elke maand iets mee voor kan hebben als je pech hebt.
            Meer dan 1000€-1500€ zou ik daar nooit voor geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
              Voor die prijs vind je een mooie relatief jonge benzine wagen.
              Ik zou daar sowieso voor kiezen gezien de korte ritten die gaan gedaan worden. Die eerste 15 kilometers is een diesel toch niet zo gigantisch zuinig.

persoonlijk zou ik bij zo een gebruik voor iets japans kiezen, daar doe je dat nog 20 jaar mee zonder kosten, maar hier toch wat VAG opties zoals gevraagd:

Seat Ibiza van 2006 met 1,2, prijsje iets erover maar daar dient negocieren voor eh. http://nl.autoscout24.be/Details.asp...499&asrc=st|sr
              Of versie met 101 pk en 1,4 http://nl.autoscout24.be/Details.asp...620&asrc=st|sr

skoda fabia combi met garantie

of een audi a3, wel 150 pk :-) en iets meer kilometers
              http://nl.autoscout24.be/Details.asp...598&asrc=st|sr
              Volgens mij allemaal een beetje (veel) overprijsd.
              Die Audi spant wel echt de kroon: 11j jaar oud, >150k en nog bijna 4000€. Welke gek gaat dat geven?

Comment

Geen kinderen. Er moet wel mee naar de winkel gegaan kunnen worden.
                VAG is geen must, eerder een vooroordeel volgens mij.
                Er mogen dus zeker andere voorstellen gedaan worden binnen dat budget.

Comment

Waarom ga je zelf niet eens rondkijken op autoscout.
                  Begin me een max van 3500€ in een straal van 15km rond je woonplaats en kies er een paar uit die je ziet zitten.
                  Ook op leeftijd sorteren is mogelijk...

Je zal wel wat ongevalsauto's vinden, maar deze is zeker aanvaardbaar, en die kan je zonder problemen voor 5-600e laten herstellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bwlian Bekijk Berichten
                    "ken" de auto, wordt serieus mee geragd als ik die bezig zie soms.
                    BMW X5 45e

Comment

verbruik 1:19 schrijft em dus het is 100% zeker een ollander. Geen enkele Belg gaat zijn verbruik zo omschrijven

Oudere Golfjes of andere VAG-producten zijn niet per definitie betrouwbaar. Ik zou eerder richting Honda Civic of zoiets kijken
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Komaan... 3000€ voor een Golf van 15 jaar oud. Ik kan ook moeilijk geloven dat die maar 180.000 km heeft.

Dat is typisch een auto waar je elke maand iets mee voor kan hebben als je pech hebt.
                        Meer dan 1000€-1500€ zou ik daar nooit voor geven.
                        Begrijp me niet verkeerd, ik zou het er ook nooit voor geven. Ik vind ook dat zulke Golfs serieus overprijsd zijn. Verwachtte daarom ook geen te vinden onder de 200dkm binnen dit budget.
                        Ik vind wel dat onderhoud wat waard is en vond hem daarom het delen waard.

Zou zelf een benzine Japanner zoeken.
                        1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
                        2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
                        2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

verbruik 1:19 schrijft em dus het is 100% zeker een ollander. Geen enkele Belg gaat zijn verbruik zo omschrijven
                          Op de foto's zou ik zeggen dat het geen echte hollander is maar dan zou ik hem zeker al niet kopen, laat ze die auto maar exporteren naar marokko.

Alfa Romeo 147
                          Fiat punto / stillo
                          Suzuki?

Volvo V40 oerdegelijke bakken mijn pa dezijne zit al tegen de 240 enkel gewoon onderhoud voor de rest komt daar niks aan.
                          Polo 6n 1.4

Comment

Ik zou een Toyota Corolla zoeken van bj 97 of zo.

Betaal je vaak ook nog 2000 euro voor, lijkt veel, maar is gewoon een hele degelijke bak. Vaak vind je dan nog exemplaren met minder dan 100.000 km op de klok (oma's wagentje) en daar rijd je dan nog eens 10 jaar mee zonder enig probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Betaal je vaak ook nog 2000 euro voor, lijkt veel, maar is gewoon een hele degelijke bak. Vaak vind je dan nog exemplaren met minder dan 100.000 km op de klok (oma's wagentje) en daar rijd je dan nog eens 10 jaar mee zonder enig probleem.

en gewoon generatie jonger?http://nl.autoscout24.be/Details.asp...967676&asrc=st
                              miss wel niet deze hij omschrijft izjn auto als sportauto en er staan lichtmetalen velgen onder, misschien mee doorgereden
                              maar goed toyo blokjes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                en gewoon generatie jonger?http://nl.autoscout24.be/Details.asp...967676&asrc=st
                                miss wel niet deze hij omschrijft izjn auto als sportauto en er staan lichtmetalen velgen onder, misschien mee doorgereden
                                maar goed toyo blokjes...
                                Ik zou persoonlijk voor een oudere generatie gaan onder het motto: wat er niet opzit kan ook niet kapot gaan.

Comment

Inderdaad, ken iemand die eentje kocht voor 900euro met 56000km. Was niks aan.
                                  En als je achteraan zit dat is ongelofelijk ruim, ik heb meer plaats dan in een volvo v40.
                                  Polo 6n 1.4

Comment

Ik zou persoonlijk voor een oudere generatie gaan onder het motto: wat er niet opzit kan ook niet kapot gaan.
                                    klopt ook wel ja, zeker als het maar voor zo afstandje is en daarbuiten niet veel wordt gebruikt heb je niks nodig van CC/gps/elektrische bedieningen etc.

Comment

Ik zou ook voor een 10 jaar oud Japannertje gaan voor max 1500€.
                                      Als je een wagen vind die er nog goed uitziet na 10j, is dat een teken dat dat gewoon een goede wagen is; geen maandagochtend auto, niet teveel afgeragd.
                                      En voor de helft van het budget kan je je dan al eens een misser permiteren.

Comment

Een Smartje misschien?

Comment

Working...
                                        X