Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 330d touring of 530d touring?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    De grootste kost bij een auto is nog altijd de afschrijving, vooral op de dure opties die niet veel opbrengen in de herverkoop. Een 5-reeks koop je sowieso al niet voor de goedkoop.
    .
    @ sunking

    vb: Aankoop 5 serie: € 60.000 restwaarde na 7 jaar: € 12000 = Per jaar 60.000-12000= 48.000/7 jaar = € 6857 per jaar afschrijving. Onderhoud van de auto: gemiddeld € 500 per jaar, brandstof: 8l * €1,33 * 40.000km/100= € 4256 Volledige verzekering: € 1500 Jaarlijkse verkeersbelasting: € 700 Biv over de 7 jaar (verwaarloosbaar) De aankoop zelf bedraagt € 6857^per jaar. Het gebruik komt op € 500+4256+1500+700= € 6956... Voor een diesel... Dus ruw geschat mag je de aankoopprijs *2 doen bij de "zwaardere" wagens om de totale kost te kennen op de levensduur. (gemiste intresten, defecten buiten garantie, enz...) Het aantal km's per jaar speelt een belangrijke rol, maar ik neem aan dat je geen 530d gaat kopen om rond de kerk te rijden. Want dan koop je beter een 530i en maakt het niet zoveel uit. Samengevat: € 60.000 * 2 = € 120.000 / 7 jaar / 12 = € 1428 per maand. (Voor bedrijven komt leasen even duur en zelfs goedkoper uit, en moet je er geen 7 jaar mee rijden)
    Last edited by ; 28/09/2013, 12:19.

    Comment


    • #82
      De kogel is door de kerk, het is een 530d touring geworden! Doorslaggevend waren comfort en afwerking, zie http://www.autoforum.be/showthread.p...27#post5205327.

      Comment


      • #83
        5 gaat altijd boven 3, zeker met deze motorkeuzes
        Ik word dan ook ouder.

        Comment

        Working...
        X