Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 330d touring of 530d touring?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 330d touring of 530d touring?

    Ik ben stilaan op zoek naar de vervanger van mijn 530d (F10) en zit met een dilemma tussen een 330d en 530d, beide in Touring (beide met M-pack). Binnenkort plan ik een reeks testritten, maar ik wou in tussentijd ook hier even de discussie starten. Al jullie argumenten zijn dus welkom.
    Hierbij alvast mijn argumenten voor/tegen mijn keuzes:
    330d
    + Sportiever rijgedrag en sneller dan de 530d;
    + Jongere uitstraling;
    + Voordeliger in aankoop en Voordeel Alle Aard;
    - Iets mindere afwerkingskwaliteit dan de 5-reeks;
    - Minder comfortabel;
    530d
    + Comfort en ruimte (al heb ik die ruimte niet echt nodig);
    + Ik vind de 5 touring met M-pack nog iets knapper dan de 3;
    + Betere interieurafwerking;
    - Minder sportief rijgedrag;
    - Budget swingt de pan uit, dus ook hoger VAA;
    - Te groot voor sommige ondergrondse parkings;
    Ik doe ongeveer 50.000km/jaar, waaronder toch redelijk veel spitsverkeer. Voor het echte sportieve werk heb ik recent een ander speeltje gekocht.

  • #2
    Voor mij de 330d aub
    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


    2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

    Comment


    • #3
      De 5 reeks zonder twijfel .... de ruimte en de rust binnenin zijn met die kilometers primordiaal ...

      Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
      Ik doe ongeveer 50.000km/jaar, waaronder toch redelijk veel spitsverkeer. Voor het echte sportieve werk heb ik recent een ander speeltje gekocht.
      Toch niet die Landcruiser ?
      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

      Comment


      • #4
        De nieuwe alpina d3.

        Comment


        • #5
          voor mij ook de 5...

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
            De 5 reeks zonder twijfel .... de ruimte en de rust binnenin zijn met die kilometers primordiaal ...



            Toch niet die Landcruiser ?
            Ik volg je redenering ivm ruimte & rust, dat zou voor mij ook de belangrijkste reden zijn om terug voor de 5 te kiezen. Het speeltje is een P911 996 Turbo (ik maak nog wel eens een topic aan), die Landcruiser is een ander verhaal...
            Last edited by mr-e; 14/08/2013, 15:20.

            Comment


            • #7
              Der Fünfer bitte.

              Bij 50.000kms per jaar kies ik de meest comfortabele.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                De nieuwe alpina d3.
                Ik had er nog niet bij stilgestaan, dat ziet er verre van slecht uit. Alleen de prijs valt wellicht wat tegen (prijzen nog niet bekend).

                Comment


                • #9
                  Ik vind de f30/31 echt een afschuwelijk interieur hebben en al zeker als je van een 5 komt. Met andere woorden, dan zou het al een héél speciaal model moeten zijn voor ik dat boven een 5 verkies.
                  Alpina d3 bijvoorbeeld!
                  -

                  Comment


                  • #10
                    Zoals velen al gezegd hebben: het verschil tussen de interieurafwerking van een 5 en een 3 is immens. Met de standaardophanging is de 5 geen monument van rijplezier, maar als ik me de topic van jouw huidige 530d goed herinner, rijd jij niet meteen met de standaardophanging en de 17-duimers rond. Ik vraag me dus af of de nieuwe 3 - die ook flink groter geworden is dan zijn voorganger - nog zo heel veel sportiever rijdt. Voor zover dat nog bijzonder relevant is trouwens, in ons verkeer. Blijft dus alleen de prijs, die door Elio de Afperser zwaar doorwerkt in het VAA. Als dat VAA echt doorslaggevend zou zijn binnen het voorziene budget, zou ik er alvast ernstig over nadenken om binnen het BMW-gamma mijn motor te downgraden, en niet mijn modelreeks. Zeker als er al een lekkernij uit de buurt van Stuttgart ter beschikking is als plezierrijtuig.

                    Comment


                    • #11
                      Last edited by ; 14/08/2013, 18:19.

                      Comment


                      • #12
                        De presence van de 5-reeks is niet te vergelijken met de 3-reeks (no offence voor de 3-rijders).
                        Als je de 5 kan betalen: de 5 !
                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                          De presence van de 5-reeks is niet te vergelijken met de 3-reeks (no offence voor de 3-rijders).
                          Als je de 5 kan betalen: de 5 !
                          Koop je een auto voor de presence ? Ik kies de 3 reeks boven de 5 reeks, omdat ik 90% van de tijd met maximaal 2 in de auto zit... De ts starter geeft ook aan de plaats van een 5 niet nodig te hebben. Het is wel zo dat een alpina 3, een heel andere uitstraling heeft dan de 5 naar de buitenwereld toe. Daar een 5 reeks gewoon is, en de alpina speciaal. Als je met klanten moet werken kan dit nadelig zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Een 5 heeft inderdaad wel wat meer presence, wat statiger dan de 3 reeks touring.
                            Het probleem met de drie reeks is dat tegenwoordig iedereen en zijn hond met een drie reeks rijdt. Bij de 5 is dat toch minder.

                            Zeg er wel meteen bij, ik rij zelf niet met een 3.

                            Comment


                            • #15
                              Hmm als je kunt leven met de ruimte van de 3 zou ik voor de 3 gaan.

                              Comment


                              • #16
                                de 5! staat echt kilometers boven de 3
                                als je 5 trouwens te groot is voor de parking moet je ook niet gaan proberen met een 3
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • #17
                                  Tja, er zit € 10.000,- euro verschil tussen. Daarom is het voor mij de 330d geworden.

                                  De afwerking van het interieur is bij de 5 idd van een ander niveau, daar staat tegenover dat de 3 echt geweldig sportief rijdt. Een sensatie...! Dat gaat m.i. bij de 5 veel minder zijn.
                                  2013 BMW F31 330d Touring M-Sportpakket

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Mila Bekijk Berichten

                                    De afwerking van het interieur is bij de 5 idd van een ander niveau, daar staat tegenover dat de 3 echt geweldig sportief rijdt. Een sensatie...! Dat gaat m.i. bij de 5 veel minder zijn.
                                    wij hebben een e92 en die sensatie vind ik toch vooral gehyped... misschien als je van een corsa of een golf komt ja. heeft wel goeie response met het pedaal. sturing vind ik minder dan met de C maar die heeft wel een ander onderstel dus moeilijk te vergelijken
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • #19
                                      Bij de 5 draagt Spacegrau mijn voorkeur:

                                      Comment


                                      • #20
                                        Bij de 3 is dat Tansanitblau:

                                        Comment

                                        Working...
                                        X