Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 330d touring of 530d touring?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
    Zoals velen al gezegd hebben: het verschil tussen de interieurafwerking van een 5 en een 3 is immens. Met de standaardophanging is de 5 geen monument van rijplezier, maar als ik me de topic van jouw huidige 530d goed herinner, rijd jij niet meteen met de standaardophanging en de 17-duimers rond. Ik vraag me dus af of de nieuwe 3 - die ook flink groter geworden is dan zijn voorganger - nog zo heel veel sportiever rijdt. Voor zover dat nog bijzonder relevant is trouwens, in ons verkeer. Blijft dus alleen de prijs, die door Elio de Afperser zwaar doorwerkt in het VAA. Als dat VAA echt doorslaggevend zou zijn binnen het voorziene budget, zou ik er alvast ernstig over nadenken om binnen het BMW-gamma mijn motor te downgraden, en niet mijn modelreeks. Zeker als er al een lekkernij uit de buurt van Stuttgart ter beschikking is als plezierrijtuig.
    Ik heb nu de 19-duimsvelgen zonder M-ophanging, wat soms wel wat bootgevoel geeft maar me niet echt stoort. De motor downgraden kan ik niet over het hart krijgen, once you go 30d...

    Comment


    • #22
      Eigenlijk heb je beide wagens al perfect samengevat met de voor- en nadelen. Ik rijd ondertussen al 2 jaar met een 530d berline met M-sportpakket, en ben daar zeer tevreden van. De 5 is nu eenmaal ruimer, comfortabeler en een klasse hoger qua binnenafwerking. Een tijdje geleden had ik als vervangwagen een nieuwe 318A. Het verschil in comfort is toch redelijk groot, en dan heb ik het vooral over de geluidsdemping zoals de rolgeluiden. Ik denk dat je best eens een testrit plant met beide wagens om zelf het verschil eens te ervaren. Uiteindelijk zijn het allebei schitterende wagens.
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • #23
        De 3gt kan een tussenoplossing zijn...
        Last edited by ; 15/08/2013, 18:15.

        Comment


        • #24
          Hmmm, das de alpina B3 die wij testgereden hebben
          Dit was een zalige wagen....

          Erm,... we wijken af....
          Ik heb ook nog voor de keuze gestaan tss mn huidige
          530d xDrive en de B3. Was een zeer moeilijke keuze, de sportive B3 ligt me nauw aant hart maar toch voor de 5 gegaan. Mooie korting en de beste gezins/reiswagen.

          En als je zelf nog een speeltje hebt, zou ik zeker ni twijfelen.
          Daar ben ik ook naar aant uitkijken

          Comment


          • #25
            Vorig jaar ben ik met de nieuwe 335i gaan rijden. Uiteraard viel daarbij meteen op dat de deze auto veel meer op sportiviteit is afgesteld dan de 5-reeks, maar verder was het voor mij geen representatieve test, enerzijds omdat ik toen nog niet naar een vervanger uitkeek, anderzijds omdat die test niet echt gericht was op het uittesten van het rijcomfort.
            Binnenkort ga ik een dagje testen met de verschillende keuzes (en tevens ook met de 3 GT), deze keer meer gericht op het testen van dagdagelijks rijden. Laat ons zeggen dat de kans groot is dat het opnieuw een 5 wordt.

            Comment


            • #26
              Daarstraks hier gevonden dan je al een F10 530d hebt. Waarom dan een andere auto kopen. Terug zoveel centen op tafel leggen voor dezelfde auto?
              Je hebt nu 150km km met je 530d, dus dat ding is nog bijlange niet versleten.
              Last edited by BMWMB; 16/08/2013, 01:49.
              OO 00 OO

              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Daarstraks hier gevonden dan je al een F10 530d hebt. Waarom dan een andere auto kopen. Terug zoveel centen op tafel leggen voor dezelfde auto?
                Je hebt nu 150km km met je 530d, dus dat ding is nog bijlange niet versleten.
                Klopt zeker en vast, maar voor mij spelen er drie zaken:
                - Ik mis het praktische aspect van een touring, daarnet nog maar eens in de praktijk mogen ondervinden dat je staat te sukkelen om enkele kleine tuinstoelen geladen te krijgen, die dan net niet door de kofferopening gaan...
                - Het onderhoudscontract loopt af binnen 10k km, tegen dit tempo zit ik volgend jaar aan 200k km. Het risico stijgt dan om toch eens met een serieus defect te maken te krijgen, wat ook z'n kost heeft;
                - Het betreft hier een renting, veranderen van wagen zou, op de inschrijving na, een nul-operatie moeten zijn (dat is voor mij de voorwaarde om te wisselen, maar de restwaarde zit nu ongeveer op de overnameprijs bij een opkoper).

                Comment


                • #28
                  Ik volg je redenering, zowiezo opteren voor nieuwe 530d! 330 zal te snel als 'te' sportief worden ervaren.. (dat zou toch bij mij het geval zijn..).
                  ik zou met beide een testrit aanvragen (ook met nieuwe 530 om verschil met uw wagen opnieuw te kunnen ervaren).

                  Comment


                  • #29
                    Mijn persoonlijke keuze als ik de centen zou kunnen veroorloven? De 5 touring en zeker niet de 3 touring. Voor de één of andere reden vind ik de 3-serie niet geslaagd. Het vorige model toont in mijn ogen sportiever.

                    Comment


                    • #30
                      Als je de ruimte niet nodig hebt, waarom dan geen 4-serie?

                      Sorry, lees nu dat je de ruimte wel gemakkelijk vind...
                      - Ik mis het praktische aspect van een touring, daarnet nog maar eens in de praktijk mogen ondervinden dat je staat te sukkelen om enkele kleine tuinstoelen geladen te krijgen, die dan net niet door de kofferopening gaan...

                      Openingspost:
                      + Comfort en ruimte (al heb ik die ruimte niet echt nodig);
                      Last edited by Bart9140; 27/08/2013, 17:00.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bart9140 Bekijk Berichten
                        Als je de ruimte niet nodig hebt, waarom dan geen 4-serie?

                        Sorry, lees nu dat je de ruimte wel gemakkelijk vind...
                        - Ik mis het praktische aspect van een touring, daarnet nog maar eens in de praktijk mogen ondervinden dat je staat te sukkelen om enkele kleine tuinstoelen geladen te krijgen, die dan net niet door de kofferopening gaan...

                        Openingspost:
                        + Comfort en ruimte (al heb ik die ruimte niet echt nodig);
                        Kan tegenstrijdig overkomen, maar dat is het niet In een 3-touring had ik evengoed die tuinstoelen kunnen laden.

                        Comment


                        • #32
                          Interessant topic, zit met exact hetzelfde vraagstuk. BMW F11 bijhouden , nieuwe halen of 330XD, of Alpina D3 .. Of iets helemaal anders.
                          2014 BMW (F31) 335 d
                          2011 Mini One D
                          2007 Kawasaki ZX6R
                          1997 Honda VFR

                          1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                          1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door DArtagnan Bekijk Berichten
                            Interessant topic, zit met exact hetzelfde vraagstuk. BMW F11 bijhouden , nieuwe halen of 330XD, of Alpina D3 .. Of iets helemaal anders.
                            Same here ... aan het uitkijken voor een vervanger van de 335D. Shortlist (what's in a name) so far:
                            - 530D / 535D
                            - 430 D (geen 435D aangezien enkel xDrive)
                            - D3

                            En ik krijg de knoop maar niet doorgehakt. Luxeproblemen noemen ze zoiets zeker?

                            Comment


                            • #34
                              alpina D3 zonder twijfel.

                              Deze heeft dezelfde motor als in de D5 waar ik mee heb mogen testrijden.
                              Zeer lineaire motor, lang niet zo aggressief als een 30D maar bloedsnel.

                              Waarom geen xDrive? Onze 530D xDrive is een waar genot, zeer veilige wagen met bakken grip.

                              And believe me, als je echt tgas eropzet is de speelsheid van de wagen niet verdwenen.
                              Je zal zoals ik wel es stouter kunnen worden

                              Comment


                              • #35
                                Waarom geen M550d?
                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Waarom geen M550d?
                                  Heb ooit eens mogen proefrijden met zo'n M550D ... leuke wagen met een zeer hoog Jeckyll & Hide gehalte.

                                  Maar de opleg in basisprijs van +/- 24.000 EUR (535D vs M550D) is dat naar mijn mening nu toch ook niet waard.

                                  Comment


                                  • #37
                                    550d is wel serieus overpriced.

                                    Comment


                                    • #38
                                      vind het zijn meerprijs ook niet waard.....

                                      Comment


                                      • #39
                                        Idem, boven mijn budget. En voor die centen zou het een Alpina D5 worden :-)
                                        2014 BMW (F31) 335 d
                                        2011 Mini One D
                                        2007 Kawasaki ZX6R
                                        1997 Honda VFR

                                        1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                                        1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
                                          Ik ben stilaan op zoek naar de vervanger van mijn 530d (F10) en zit met een dilemma tussen een 330d en 530d, beide in Touring (beide met M-pack). Binnenkort plan ik een reeks testritten, maar ik wou in tussentijd ook hier even de discussie starten. Al jullie argumenten zijn dus welkom.
                                          Hierbij alvast mijn argumenten voor/tegen mijn keuzes:
                                          330d
                                          + Sportiever rijgedrag en sneller dan de 530d;
                                          + Jongere uitstraling;
                                          + Voordeliger in aankoop en Voordeel Alle Aard;
                                          - Iets mindere afwerkingskwaliteit dan de 5-reeks;
                                          - Minder comfortabel;
                                          530d
                                          + Comfort en ruimte (al heb ik die ruimte niet echt nodig);
                                          + Ik vind de 5 touring met M-pack nog iets knapper dan de 3;
                                          + Betere interieurafwerking;
                                          - Minder sportief rijgedrag;
                                          - Budget swingt de pan uit, dus ook hoger VAA;
                                          - Te groot voor sommige ondergrondse parkings;
                                          Ik doe ongeveer 50.000km/jaar, waaronder toch redelijk veel spitsverkeer. Voor het echte sportieve werk heb ik recent een ander speeltje gekocht.
                                          Je geeft het antwoord in je laatste zin zelf... Waarom dan een poll houden? De snotneuzen, toogracers en groene-druiven-eters gaan u hier allemaal een 330d aanraden en de anderen gaan u zeggen dat de 5 een no-brainer is...

                                          Ik wist niet dat een 5 te groot was voor bepaalde ondergrondse parkings. Dan mogen ze bij Mercedes de E ook uit rekken halen en moet je ook geen Mondeo break meer gaan kopen. Je opmerking over budget is ook niet helemaal duidelijk. Als een 530d te duur is, waarom hem dan in godsnaam overwegen?

                                          Jongere uitstraling? Heb je echt je auto nodig voor je uitstraling ?

                                          Soit, 530d all the way Het rijdt onvergelijkbaar beter dan een 3.
                                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                          Comment

                                          Working...
                                          X