Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 330d touring of 530d touring?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
    Heb ooit eens mogen proefrijden met zo'n M550D ... leuke wagen met een zeer hoog Jeckyll & Hide gehalte.

    Maar de opleg in basisprijs van +/- 24.000 EUR (535D vs M550D) is dat naar mijn mening nu toch ook niet waard.
    24000 ?

    En wat krijg je daarvoor in de plaats (buiten die krachtiger motor) ?
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
      24000 ?

      En wat krijg je daarvoor in de plaats (buiten die krachtiger motor) ?
      Een heleboel m logos en xdrive.
      Ahh ja en zo een nep sound via de boxen.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        Een heleboel m logos en xdrive.
        Ahh ja en zo een nep sound via de boxen.
        Dus tegenover de 535d krijg je een xDrive, waarschijnlijk het M-pakket,... en is er dan nog andere uitrusting? Want 24K is echt wel superveel.

        Al blijf ik het, technisch gezien, wel een echt knappe verwezenlijking vinden.
        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
          Dus tegenover de 535d krijg je een xDrive, waarschijnlijk het M-pakket,... en is er dan nog andere uitrusting? Want 24K is echt wel superveel.

          Al blijf ik het, technisch gezien, wel een echt knappe verwezenlijking vinden.
          dat wel.


          maar ik stel mij de vraag wie koopt dat nu? Heb er een dag mee rondgereden en ik zat op een gem verbruik van 18ltr.
          De 335d is in de praktijk echt niet veel trager en verbruikt 8 ltr minder, zelfs 12ltr minder als je eco rijdt.. Zelfs de porsche blijft rond de 12 - 15ltr hangen op hetzelfde traject.


          als je het budget hebt om vlot 100k neer te leggen voor een auto, dan kan je mss beter een 550i nemen. Heb je mss een even hoog verbruik maar je hebt nog wel een leuk V8 geluidje.


          neemt niet weg dat de F11 er prachtig uitziet en ook een stuk beter rijdt dan een 3-reeks.
          BMW X5 45e

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
            Je geeft het antwoord in je laatste zin zelf... Waarom dan een poll houden? De snotneuzen, toogracers en groene-druiven-eters gaan u hier allemaal een 330d aanraden en de anderen gaan u zeggen dat de 5 een no-brainer is...

            Ik wist niet dat een 5 te groot was voor bepaalde ondergrondse parkings. Dan mogen ze bij Mercedes de E ook uit rekken halen en moet je ook geen Mondeo break meer gaan kopen. Je opmerking over budget is ook niet helemaal duidelijk. Als een 530d te duur is, waarom hem dan in godsnaam overwegen?

            Jongere uitstraling? Heb je echt je auto nodig voor je uitstraling ?

            Soit, 530d all the way Het rijdt onvergelijkbaar beter dan een 3.
            Mijn excuses dat ik een poll heb geopend, zal niet meer voorvallen. Door het feit dat de nieuwe 3-reeks een stuk dichter bij de huidige 5-reeks is gekomen, denk ik dat vele mensen die nu naar vervanging kijken, met deze twijfel zitten. Ik zeg ook niet dat een 5 te duur is, wel gaat het om het feit hoeveel je voor een auto wil geven en wat je daarvoor terug krijgt. Een 530d touring die ik naar mijn zin configureer, komt al snel op 75k uit. Door de hele VAA-regeling voel je dat 2x.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
              Heb ooit eens mogen proefrijden met zo'n M550D ... leuke wagen met een zeer hoog Jeckyll & Hide gehalte.

              Maar de opleg in basisprijs van +/- 24.000 EUR (535D vs M550D) is dat naar mijn mening nu toch ook niet waard.
              Ik vond die M550D waarmee ik een proefrit gemaakt hebt, niet echt super. Hij is uiteraard sneller dan mijn 530d, maar voelt niet sneller aan. Daarnaast vond ik het rijgedrag en ophanging heel vreemd doen. Absoluut de meerprijs niet waard in mijn ogen.

              Comment


              • #47
                Voor mij zou dit een makkelijke keuze zijn… een jaar of 3 terug reed ik een A6 avant, toen die einde loopbaan was heb ik me een A4 avant gekocht en ik heb me dat achteraf eigenlijk heel hard beklaagd… Sinds een goede maand nu terug een nieuwe A6 avant en de ruimte en rijcomfort zijn echt een verademing tov die A4… Ik spreek nu wel over Audi maar ik ben er vrij zeker vandat de vergelijking A4-A6 vrij gelijkaardig is aan de 3-5 reeks… De 5 reeks is gewoonweg ook stukken mooier afgewerkt net zoals een A6 dat is ( in vergelijking met de A4-3reeks die toch op vlak van interieurafwerking een behoorlijke ladder lager staan ) . Daarnaast was ook de vaststelling dat op een A6 er toch behoorlijk wat zaken standaard zijn waar je bij de A4 moet voor bijbetalen,ik weet niet of dit ook voor de BMW’s opgaat, ik heb alleen naar de 5 gekeken.
                In elk geval zou ik het met 50.000km/jaar wel weten, zeker rekeninghoudende dat je nog een sportiever speeltje in de garage hebt staan.
                Last edited by Audidriver; 23/09/2013, 15:33.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  dat wel.


                  maar ik stel mij de vraag wie koopt dat nu? Heb er een dag mee rondgereden en ik zat op een gem verbruik van 18ltr.
                  De 335d is in de praktijk echt niet veel trager en verbruikt 8 ltr minder, zelfs 12ltr minder als je eco rijdt.. Zelfs de porsche blijft rond de 12 - 15ltr hangen op hetzelfde traject.


                  als je het budget hebt om vlot 100k neer te leggen voor een auto, dan kan je mss beter een 550i nemen. Heb je mss een even hoog verbruik maar je hebt nog wel een leuk V8 geluidje.


                  neemt niet weg dat de F11 er prachtig uitziet en ook een stuk beter rijdt dan een 3-reeks.
                  18liter verbruik met een 550d dan heb je wel niet rustig gereden .
                  Ik verkies eerder een alpina D5

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
                    Mijn excuses dat ik een poll heb geopend, zal niet meer voorvallen. Door het feit dat de nieuwe 3-reeks een stuk dichter bij de huidige 5-reeks is gekomen, denk ik dat vele mensen die nu naar vervanging kijken, met deze twijfel zitten. Ik zeg ook niet dat een 5 te duur is, wel gaat het om het feit hoeveel je voor een auto wil geven en wat je daarvoor terug krijgt. Een 530d touring die ik naar mijn zin configureer, komt al snel op 75k uit. Door de hele VAA-regeling voel je dat 2x.
                    Je moet mijn opmerking ook niet zwart wit zien. Je huidige redenering had je wel bij je openingstopic mogen zetten. Dat de 3 nu dichter bij de 5 is komen te staan en de nieuwe 530d een stuk is geworden, is inderdaad een heel interessant gegeven om die vraag nu te stellen.

                    Dit is alvast een veel relevanter gegeven dan je af te vragen of je wel het juiste imago van de wagen krijgt.

                    Is de 530d die je nu hebt samengesteld evenwaardig in opties als die die je nu rijdt?


                    Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
                    Ik vond die M550D waarmee ik een proefrit gemaakt hebt, niet echt super. Hij is uiteraard sneller dan mijn 530d, maar voelt niet sneller aan. Daarnaast vond ik het rijgedrag en ophanging heel vreemd doen. Absoluut de meerprijs niet waard in mijn ogen.
                    Ik heb nog niet met de 550d kunnen rijden, wel met de 530d en 535d en daar heb ik dezelfde bedenking. Je hebt betere prestaties, maar je voelt die niet. En, om in herhaling te vallen, gezien we niet met een chrono rondrijden...
                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                    Comment


                    • #50
                      ik heb ook niet gezegd dat ik rustig heb gereden he.

                      Ik heb er ook de hooligan niet mee uitgehangen.
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        dat wel.


                        maar ik stel mij de vraag wie koopt dat nu? Heb er een dag mee rondgereden en ik zat op een gem verbruik van 18ltr.
                        De 335d is in de praktijk echt niet veel trager en verbruikt 8 ltr minder, zelfs 12ltr minder als je eco rijdt.. Zelfs de porsche blijft rond de 12 - 15ltr hangen op hetzelfde traject.


                        als je het budget hebt om vlot 100k neer te leggen voor een auto, dan kan je mss beter een 550i nemen. Heb je mss een even hoog verbruik maar je hebt nog wel een leuk V8 geluidje.


                        neemt niet weg dat de F11 er prachtig uitziet en ook een stuk beter rijdt dan een 3-reeks.
                        Nu ga je me voor gek verklaren, maar ik zie wel een markt voor die 550d... maar niet in Belgie. In landen als Duitsland en Frankrijk wordt de bedrijfswagen anders getaxeerd maar wordt er vaak op aangedrongen toch "diesel" te rijden wegens het imago dat dat geeft van de bedrijfsleider.

                        BMW heeft hier een beetje de rol van voortrekker gespeeld. Er zijn nl genoeg bedrijven waar de bedrijfsleider wel een duurdere auto mag kopen (qua budget), maar zich niet met een 7 of S mag tonen en evenmin met een dikke benzine. Die kopen op dit ogenblik een 535d, 640d, A6 3.0TDi 313pk, etc. en dan gooien ze daar alle mogelijke opties op die mogelijk zijn.
                        Breng voor die mensen een, misschien nutteloze, maar krachtiger versie uit... en ze nemen die.

                        Dat verbruik is inderdaad indrukwekkend. Maar is dat niet het gevolg van het feit dat je juist op die dag eens goed geprofiteerd hebt van die power?

                        Als iemand een AMG voor één dag meekrijgt, dan zit die ook aan 25-30L want dan gaat die ook continu spelen. Maar als je er elke dag mee rijdt, dan zit je gewoon aan 15-16L gemiddeld. Ik veronderstel dat de eigenaar van een 550d ook wel ergens op 11-12L zal uitkomen gemiddeld.
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • #52
                          goh, niet meer als anders denkik.


                          aan de lichten geef ik wel eens plankgas om al die pk's eens te laten werken en heb af en toe 200+ gereden.
                          Maar die dingen doe ik ook met de 335d als met de 911..

                          maar idd bij gewoner rijden zal dat wel een pak kunnen zakken.
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • #53
                            Ik heb ooit een week met een 335d rond gereden, en ook af en toe eens gespeeld.
                            Maar hoe lang kan je plankgas geven hé.
                            In een seconde of 6 zit je aan 100. Als je dan natuurlijk vol in de remmen gaat om dan opnieuw op te trekken, dan kan je aan 18l geraken.

                            Ik zat toen op die week rond de 8,5l.

                            Maar eerlijk, voor een week vond ik dat een toffe auto, maar zou er niet altijd mee willen rijden. Die had ook een sportvering en banden met een te laag profiel om wat comfort te hebben.

                            Comment


                            • #54
                              vindt ge?

                              ik vind dat echt een toffe bak om mee rond te rijden. Is wel wat te zwaar om snelle bochten mee te nemen. Dat voel je zo.
                              en die oude 6-traps automaat twijfelt ook wel eens.
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • #55
                                Ik ben het niet gewoon om met 286 pk rond te karren, dus voor mij was dat een snelle bak. Snellere bochten dan wat ik daarmee gedaan heb zou ik toch niet op de openbare weg nemen, en ik heb geen circuitambities.

                                Terug OT: de 530d. Size matters and comfort rules. (dat is mijn eigen persoonlijke mening)

                                Comment


                                • #56
                                  Nee dat is een snelle auto he, akkoord

                                  maar ik verschoot ervan dat die hard zou zijn qua ophanging
                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • #57
                                    Als je daarvoor met een Galaxy of een E220 gereden hebt, dan is het alsof de vering een optie was die niet aangekruist werd.
                                    Ik vond die auto een hoog go-cart gehalte hebben, maar dan sneller.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
                                      Mijn excuses dat ik een poll heb geopend, zal niet meer voorvallen. Door het feit dat de nieuwe 3-reeks een stuk dichter bij de huidige 5-reeks is gekomen, denk ik dat vele mensen die nu naar vervanging kijken, met deze twijfel zitten. Ik zeg ook niet dat een 5 te duur is, wel gaat het om het feit hoeveel je voor een auto wil geven en wat je daarvoor terug krijgt. Een 530d touring die ik naar mijn zin configureer, komt al snel op 75k uit. Door de hele VAA-regeling voel je dat 2x.
                                      Zit met hetzelfde "probleem"... en heb dat probleem verschoven met een bescheiden 2 liter diesel. Enerzijds heb ik de voordelen die bij dit segment horen, anderzijds mis ik af en toe een deftige motor. Dat gebeurt gelukkig niet te vaak, maar als het me overkomt, frustreert het me wel. De 2 liter maakt er dan echt een A naar B auto van, adequaat voor de job, maar ook niet meer dan dat. Het is een normale oefening om belastingen te mijden, de VAA regeling maakt het je daarom lastig, maar je gaat dat toch op één of andere manier moeten kunnen relativeren... of plooien, want er is bij mijn weten geen tussenweg. Heb ook niet direct een oplossing voor m'n eigen situatie, laat staan die van een ander. Een manier om het te relativeren: vroeger moest je 5000 euro BIV dokken, nu maar 500.

                                      Comment


                                      • #59
                                        en toch... de meerprijs van een wagen met deftige motor is een bittere pil die je maar 1 maal moet slikken. De frustratie van het "mindere vermogen" blijf je tegenkomen.
                                        Ik heb mijn les geleerd intussen

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                                          en toch... de meerprijs van een wagen met deftige motor is een bittere pil die je maar 1 maal moet slikken. De frustratie van het "mindere vermogen" blijf je tegenkomen.
                                          Ik heb mijn les geleerd intussen
                                          True true true... puur op het gevoel, moet ik je gelijk geven.
                                          Maar ik heb ook 'n hatelijk rationele kant die mijn leven moeilijker maakt dan nodig is.
                                          Ik redeneer als volgt, vanochtend heb ik er bijna 2u over gedaan om van Antwerpen tot Leuven te geraken.
                                          En eerlijk gezegd, in het beste geval kom ik geen files tegen, dan nog is het vaak te druk om meer vermogen te kunnen gebruiken in de rijdende files aan 110 per uur.
                                          Enkel in de zomermaanden eh, wanneer het rustiger is op de baan, komt dat gevoel weer bovendrijven... dan mis ik soms vermogen (heb in die periode dan ook meer met m'n A5 gereden).
                                          Maar tijdens de rest van het jaar is het behoorlijk triestig op de baan.
                                          Ik moet al iets aan mijn woon-werkverkeer gaan doen om de keuze van auto te vereenvoudigen/verbeteren.
                                          Heb er ook aan gedacht om m'n 2 auto's in te ruilen voor een VW Golf GTI... een goeie allrounder, veel goedkoper ook. Ik kan alleszins niet kiezen tussen 330d of 530d, wat je enerzijds wint aan rijbeleving, verlies je weer op comfort. En comfort is net zoals vermogen, niet iets wat ik altijd nodig hebt. VAA is tevens iets wat jaarlijks blijft terugkomen, dus niet een bittere pil die je maar 1 maal moet slikken.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X