Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zuiver hypothetisch ...Megane RS RB8 / A45 AMG / 135iM xdrive

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door evoIX Bekijk Berichten
    Voor zo'n 30000€ kun je niet om de megane heen.
    De 135i en de amg gaan al snel 50000€ kosten, als het geen 60000€ wordt.
    Rechtuit gaan de amg en de 135i (veel) sneller zijn, maar de hoek om gaan moet men de fransoos niet leren.
    Voor mij dus de renault en 25000€ op de bank.
    krek hetzelfde!
    25000 op de bank of ik koop er nog een 2de auto bij, cabrio ofzo.

    Comment


    • #22
      Dit kan ik volledig volgen. Budgetmatig kan je hier geen betere auto kiezen dan de Megane. je hebt dan nog budget over om wat aanpassingen te doen zoals een andere ophainging, zodat je 'm wat lager kan schroeven, en een andere uitlaat voor een mooier geluid. Ik refereer hiermee dan naar de sublieme Megane van Dixie.
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Dit kan ik volledig volgen. Budgetmatig kan je hier geen betere auto kiezen dan de Megane. je hebt dan nog budget over om wat aanpassingen te doen zoals een andere ophainging, zodat je 'm wat lager kan schroeven, en een andere uitlaat voor een mooier geluid. Ik refereer hiermee dan naar de sublieme Megane van Dixie.
        Aanpassingen en een Clio Rs voor madam erbij.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • #24
          Uit dat lijstje direct de Mercedes.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • #25
            mijn keuze zou gaan tussen Mercedes of bmw
            2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
            2009 - Yamaha R1 Model 2008

            Comment


            • #26
              De Renault absoluut als je een super auto wil voor een redelijk bedrag.

              De BMW is wel aantrekkelijk qua prijs maar is mijns inziens veel te veel een compromis om een sportwagen te zijn.
              Moest de M meer zijn dan een badge was hij de absolute topper in dit rijtje.
              De Mercedes krijgt goede reacties maar dat is afwachten tot je er in kan rijden.

              De Renault boven de Bmw. De Mercedes als je een gokje wil wagen
              Last edited by Elwood; 18/08/2013, 11:12.

              Comment


              • #27
                Alé, binnenkort een groene OPC te koop

                Comment


                • #28
                  BMW 135iM xdrive maar dan niet de xdrive.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                    BMW 135iM xdrive maar dan niet de xdrive.
                    En waarom niet de xdrive?
                    Er zijn er hier blikbaar wel meer die die xdrive precies nier moeten hebben?
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      En waarom niet de xdrive?
                      Er zijn er hier blikbaar wel meer die die xdrive precies nier moeten hebben?
                      Tot ze ermee gereden hebben dan gaan de meeste zich bedenken. Ik denk dat de meesten teveel boekjes lezen en youtube videos bekijken.
                      Idem voor automaat en manueel. Een goede automaat is beter als een Handbak .

                      Comment


                      • #31
                        Mercedes a45 AMG 100%

                        Bmw rijdt niet zo goed als je denkt. Natuurlijk een mooie 6 cilinder...... Maar wat is ie lelijk

                        Stuttgart v Munich in the battle of the super hatches. Includes road, track, lap times, standing start acceleration. And sheep. And a little jump.


                        Mercedes a45 AMG vs Bmw m135i

                        Comment


                        • #32
                          Ik vind de a best vrij tot zeer lelijk (vooral de achterkant dan), en zijn sound spreekt me niet aan. De megane is heel leuk, maar enkel manueel.
                          De m135i is ook niet fantastisch knap, maar heeft tenminste een zéér knappe sound. Hier dus een M135i.
                          -

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            En waarom niet de xdrive?
                            Er zijn er hier blikbaar wel meer die die xdrive precies nier moeten hebben?
                            Kost meer en je hebt een 4WD in België niet echt nodig. Als je nu bv in de Alpen zou leven, dan kun je een xdrive best gebruiken. Ik was tot enkele jaren geleden ook altijd verzot op 4WD auto's. Maar als er al sneeuw ligt in België, rijd je gewoon voorzichtig en je hebt het echt niet nodig. In het dagdagelijks verkeer heb je het ook niet nodig, want je moet al deftig aan het crossen zijn wil je de voordelen van een xdrive voelen. Ge zult dikwijls op een fotoke van de polies staan of misschien wel accidentjes veroorzaken.

                            In mijn geval heeft de keuze van geen 4WD te kiezen totaal niks met boekskes en youtube filmkes te maken.
                            Een doorsnede chauffeur voelt zelfs het verschil niet eens tussen een 4WD en RWD in het dagelijks verkeer bij normaal rijgedrag.

                            Comment


                            • #34
                              Accelereer maar eens op vochtig wegdek met 300+ pk op de achterwielen... En dat is, in België, geen uitzondering.
                              Mij zou het persoonlijk totaal niet storen, ik vind rwd wel fijn. Maar ik snap best waarom mensen xdrive, in België, een meerwaarde vinden.
                              Want puur efficiëntie gewijs, is het dat ook.
                              -

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                Kost meer en je hebt een 4WD in België niet echt nodig. Als je nu bv in de Alpen zou leven, dan kun je een xdrive best gebruiken. Ik was tot enkele jaren geleden ook altijd verzot op 4WD auto's. Maar als er al sneeuw ligt in België, rijd je gewoon voorzichtig en je hebt het echt niet nodig. In het dagdagelijks verkeer heb je het ook niet nodig, want je moet al deftig aan het crossen zijn wil je de voordelen van een xdrive voelen.
                                Iedereen heeft genoeg aan een auto met 50 pk zonder snufjes, maar zo zit de mens niet in elkaar.
                                Dan zouden we allemaal met een basic Dacia rijden.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                  Accelereer maar eens op vochtig wegdek met 300+ pk op de achterwielen... En dat is, in België, geen uitzondering.
                                  Mij zou het persoonlijk totaal niet storen, ik vind rwd wel fijn. Maar ik snap best waarom mensen xdrive, in België, een meerwaarde vinden.
                                  Want puur efficiëntie gewijs, is het dat ook.
                                  Eén woord: tractiecontrole.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                    Eén woord: tractiecontrole.
                                    Haha, meen je dat nu? Neemt zo goed als alle power weg, lekker efficïent.
                                    -

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                      Iedereen heeft genoeg aan een auto met 50 pk zonder snufjes, maar zo zit de mens niet in elkaar.
                                      Dan zouden we allemaal met een basic Dacia rijden.
                                      Zelfs een Basic Dacia heeft meer dan 50pk.

                                      Maar je hebt wel gelijk om wat rond de kerktoren te rijden heb je niet meer nodig.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                        Accelereer maar eens op vochtig wegdek met 300+ pk op de achterwielen... En dat is, in België, geen uitzondering.
                                        Mij zou het persoonlijk totaal niet storen, ik vind rwd wel fijn. Maar ik snap best waarom mensen xdrive, in België, een meerwaarde vinden.
                                        Want puur efficiëntie gewijs, is het dat ook.
                                        Eén woord: tractiecontrole.

                                        In gewoon verkeer en bij gewoon normaal rijgedrag is 4WD in plat Vlaanderen niet nodig.

                                        Wat alanus zegt kan ik perfect begrijpen want ik ben ook zo. Maar xDrive kopen omdat het efficiënt is bij dagdagelijks normaal gebruik (wat het niet is, het is efficiënt bij extremer gebruik wat in het verkeer niet aan te raden is), is voor mij persoonlijk niet van toepassing. Maarja, ieder doet wat hij/zij wilt met zijn centen.
                                        Ik doe ook maar wat er wordt gevraagd. Kiezen en zeggen waarom (mijn mening staven).

                                        Ik zou dolgraag een 997 GT3RS willen en nog liever een 991 GT3 maar dat is totaal niet nodig want ik kan me ook verplaatsen met een Kangoo of een Dacia. Als je de verkeersregels volgt ben je met een Porsche niet sneller op je bestemming dan met een Kangoo. Maar zoals alanus zei, zo zit de mens niet in elkaar.
                                        Last edited by ; 18/08/2013, 22:13.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                          Haha, meen je dat nu? Neemt zo goed als alle power weg, lekker efficïent.
                                          Ik denk dat met een M135i op een nat wegdek MET tractiecontrole op efficiënter is dan tractiecontrole af. Denk je ook niet?

                                          Er is iets misgelopen met mijn posten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X