Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zuiver hypothetisch ...Megane RS RB8 / A45 AMG / 135iM xdrive

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
    Ik denk dat met een M135i op een nat wegdek MET tractiecontrole op efficiënter is dan tractiecontrole af. Denk je ook niet?

    Er is iets misgelopen met mijn posten.
    Ik heb geen idee, nog nooit meegereden. Bij de wagens waar ik al mee heb gereden was het zeker en vast niet efficiënter.

    Nog op je eerste post:
    Ik ben hier mee akkoord hoor. Bij gewoon dagdagelijks gebruik is een xdrive hier totaal niet nodig. Ik vermeld er enkel en alleen maar bij dat een xdrive, in België, wel degelijk zijn voordelen heeft. Zeker dan bij iets potentere wagens waarvan je op voorhand weet de power regelmatig te gaan gebruiken.
    Ikzelf zou het ook niet moeten hebben, het kost een stuk meer en verbruikt nog eens meer.
    Last edited by Matt.V; 18/08/2013, 22:22.
    -

    Comment


    • #42
      edith
      -

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
        Eén woord: tractiecontrole.
        Nope.

        Quaife Engineering Ltd is a British manufacturer of automotive drivetrain products, specialising in performance transmissions, gearkits & differentials.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
          edith
          Awel, dan zitten we allebei op dezelfde golflengte. Jij noemt het regelmatig gebruiken van de power en ik noem het iets extremer rijden, wat hetzelfde is en dan is xDrive, zoals ik al zei, iets efficiënter. Als je graag aan verkeerslichten sneller weg accelereert, dan is 4WD sneller dan een RWD of een FWD. Maar om daarvoor meer centjes uit te geven, neen, ik pas.

          De enige reden dat ik 4WD zou willen is omdat ik (al van mijn 3 jaar naar Oostenrijk ga) en regelmatig problemen heb gehad (nu ik ouder ben en mag rijden natuurlijk) met kettingen leggen. Met een vierwiel aangedreven auto zijn sneeuwkettingen niet meer nodig.

          Verdorie, ik quote uw tweede post en ik krijg uw edit post als citaat. Straf.


          EDIT: Nu staan uw post in omgekeerde volgorde. Ik moet dringend in m'n bed kruipen blijkbaar want er klopt iets niet.
          Last edited by ; 18/08/2013, 22:35.

          Comment


          • #45
            De megane rs is hier qua rijplezier op zijn plaats maar zoals eerder al gezegd scheelt het je in prijs.
            Ik vind trouwens die prijzen van bmw en mercedes te hoog voor het segment waar ze inzitten.
            Bij pc componeneten is het ook zo, de top van de reeks kost schandalig veel en is niet schandalig beter dan de rest..
            MEGANE RS! ( omdat er geen OPC bij staat )

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Oh, yes.



              Tractiecontole aan is veel efficiënter. Niet sneller (misschien eerder trager) maar wel efficiënter op een nat wegdek en daar ging het hier over. En de GT86 is maar 200pk vs de M135i 300pk (320pk) zoals Matt V. zei in zijn voorbeeld.

              Comment


              • #47
                A45AMG voor mij ook, knapste van de 3 en binnenin toch een prijscategorie beter qua afwerking en gebruikte materialen. Ik zou dat eerst nooit hebben gedaan owv de sound (een 4-cilinder motor, bah ) maar de laatste video's online laten een véél mooiere sound horen dan de stofzuiger-straaljager die de eerste Benz-video liet horen. Testrit zou uitsluitsel brengen: als die me bij 't rijden zou overtuigen qua emoties, dan neem ik die.
                De 135 vind ik fantastisch en z'n motor klinkt superbe, maar eigenlijk is dat een gewone '1 met M Sportpakket en een zespitter in 't vooronder. Er is daar (vind ik) niks ///M aan; de "M Performance"-modelreeks is dus evenzeer marketing-blubber zoals de S-reeks van Audi. Geen slechte auto's, maar gewone auto's met een beetje sportievere look, punt. En als je zo leest hoezeer de A45AMG wél anders is, sportief ... dan zou me dat toch ferm doen watertanden.
                Als daily volstaat de M135i compleet: comfortabel en altijd die romige, zachte, melodieuze zescilindersound. Nu het nog kan! (want dra is 't daarmee gedaan vrees ik) Maar 'ie is zo lelijk meneer (vind ik)

                Comment


                • #48
                  Liefste de M135i (zonder nutteloze xdrive), maar de megane rs lijkt me meer bang for buck.

                  Comment


                  • #49
                    Wanneer de overschakeling naar voorwielaandrijving een feit is binnen enkele jaren (met als resultaat meer binnenruimte) zou de BMW 1 in aanmerking kunnen komen voor een aankoop. Bij voorkeur met een ecologische motor.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                      Wanneer de overschakeling naar voorwielaandrijving een feit is binnen enkele jaren (met als resultaat meer binnenruimte) zou de BMW 1 in aanmerking kunnen komen voor een aankoop. Bij voorkeur met een ecologische motor.
                      En wanneer hij het comfortpeil van de Skoda bereikt !

                      Comment


                      • #51
                        Als het nog te vroeg is om te dromen (dan heb je nog tijd) en je wilt echt een vierwielaandrijving, waarom dan niet deze overwegen.
                        Ongeveer dezelfde prestaties, zelfde verbruik, goedkoper en een lagere verkeersbelasting (voorlopig toch nog).

                        Comment


                        • #52
                          Daarnet een, of te wel 125i met M-dinges pakket op of te wel een M135i, in 't speciaal blauw van BMW, tegen gekomen. Ziet er verdorie toch goed uit, zulle. Persoonlijk; een pak knapper dan de Mercedes en de Megane.

                          Comment


                          • #53
                            En het gaat weer over Ford. Renault/bmw/Mercedes waren de keuzes.
                            Voor mij de 135i graag.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                              En het gaat weer over Ford. Renault/bmw/Mercedes waren de keuzes.
                              Voor mij de 135i graag.

                              Sorry, ik moest antwoorden.

                              Voor mij de A45 AMG! Bmw m135i rijdt niet zo goed als de Merc, maar die 6 in lijn is niet te verslaan.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                De BMW. Persoonlijke voorkeur, schijnt echt zeer goed te zijn en natuurlijk omwille van de zescilinder.
                                inderdaad....die zescilinder doet het hé
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power
                                  Gaan jullie nu een ander topic verkloten?!?
                                  Premium diesel voor premium auto.... zo simpel. Valt niet te zeggen over uwen (l)o(m)pel
                                  Ik zou toch vele liever in nickotje zijne (l)o(m)pel rondrijden dan in nen ford s-max...


                                  De Megane rs heeft men voorkeur

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                                    Ik zou toch vele liever in nickotje zijne (l)o(m)pel rondrijden dan in nen ford s-max...


                                    De Megane rs heeft men voorkeur
                                    Ikke ook ze ;-)

                                    Comment


                                    • #58
                                      A45 is overprijsd en overefficiënt, lijkt me ook een wagen met weinig emoties. Mégane RS heel leuk, maar zie ik me niet ganse dagen mee rijden (ik ga er van uit dat we het daar over hebben anders is er leuker speelgoed) en het blijft een voortrekker met 4-cilinder.

                                      De M135i dus: achterwielaangedreven, fantastische motor (ik kan het weten), mooi geluid (wel deels artificieel), in M-uitvoering met xenons (standaard) en juiste kleur (zilver of blauw) toch niet lelijk meer, en het interieur heeft ook mijn voorkeur (t.o.v. de A45). Enige vraagtekens: wel of niet adaptieve ophanging (zonder runflats lijkt dat laatste me niet nodig), en dan de automaat: doen of niet? Ik houd van manueel, waar wat me tegen houdt is dat de handbak net zoals mijn 335i te lang gespreid is: 120 op de teller in tweede. De automaat heeft kortere versnellingen, waardoor je binnen redelijke snelheden nog kan genieten van de bovenste toerentallen. Dus ik zou het er waarschijnlijk eens op wagen, met die ZF8.

                                      Wat die xDrive in de poll komt te doen begrijp ik wel niet. Niets op tegen maar dat hoeft hier echt niet, wat mij betreft.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Ollek
                                        Wordt stilaan degoutant. Zou je niet beter een "S-Max is de enige deftige auto op aarde"- topic openen en daar 250 posts in plaatsen in plaats van in zowat elk onderwerp over die onnozele Ford te beginnen zagen en mensen te ambeteren met een auto waar 98% van dit forum geen interesse in heeft... Hier gaat het over 3 super hot hatches en niet over jouw natte droom.
                                        Ik ben het ook moe om constant te moeten lezen hoe geweldig zijn S-Max wel niet is, kan het niet terug ontopic?
                                        Topic aangemaakt in Feedback: http://www.autoforum.be/showthread.p...24#post5162824
                                        Last edited by ; 24/08/2013, 16:04.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Zuiver hypothetisch ...Megane RS RB8 / A45 AMG / 135iM xdrive

                                          Man gij me u filmkes altijd. Hebt ge ooit al eens met de auto int echt gereden?

                                          Ik spreek uit ervaring en niet iets wat journalisten zeggen. en de 1 reeks is mijn ding niet, die manuele bakken van bmw tegenwoordig
                                          Automaten zijn wel super. Die nieuwe achttrapsautomaat amai


                                          De A-klasse is imo te soft voor zijn sportieve looks.

                                          Me de renault heb ik jammer gng nog geen ervaring
                                          Last edited by kefkie; 24/08/2013, 16:58.
                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X