Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW / Mercedes / Audi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Waarschijnlijk geen Mercedes. Ik heb de avant modellen van Audi altijd knapper gevonden maar tegenwoordig is BMW in mijn ogen een plaatske opgeklommen t.o.v. Audi.
    Deze keuzes hebben enkel te maken hoe de modellen eruit zien. Heeft niks te maken met degelijkheid, prijs enwatnog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
      enige juiste reactie imho...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
        Waarschijnlijk geen Mercedes. Ik heb de avant modellen van Audi altijd knapper gevonden maar tegenwoordig is BMW in mijn ogen een plaatske opgeklommen t.o.v. Audi.
        Deze keuzes hebben enkel te maken hoe de modellen eruit zien. Heeft niks te maken met degelijkheid, prijs enwatnog.
        Smaken verschillen nu eenmaal,ik zie persoonlijk alleen maar de F10/11 graag van BMW ,de nieuwe 1-reeks: bah,met die polo achterlichten,de nieuwe 3-reeks idem,vind dat de lijnen niet kloppen,wordt ook meer en meer eenheidsworst zoals Aidi ,maar da's allemaal persoonlijk.

Comment

Waarom zou deze thread slecht zijn?

Er is niks mis met een persoonlijke voorkeur. Dat betekent toch niet dat andere auto's slecht zijn?
          Blind fanatisme dat focust op één merk en al de rest in de grond boort gebaseerd op nisk, daar heb ik meer last van.... (Zoals door sommige hier een 4 letterig merk dat begint met een F ophemelen...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Waarom zou deze thread slecht zijn?

Er is niks mis met een persoonlijke voorkeur. Dat betekent toch niet dat andere auto's slecht zijn?
            Blind fanatisme dat focust op één merk en al de rest in de grond boort gebaseerd op nisk, daar heb ik meer last van.... (Zoals door sommige hier een 4 letterig merk dat begint met een F ophemelen...)
            Dat is het hem net, dit topic wordt voor 95% gevuld met blind fanatisme. kijk naar de openingspost. Gewoon een rangschikking gebaseerd op een persoonlijke mening zonder enig argument.
            Dit deden we op de speelplaats van de lagere school.

"Let the fanboy wars begin!!"

Comment

Nu weten we de fanboys zitten, handig toch, kan ik diens meningen voortaan ook verticaal klasseren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                Smaken verschillen nu eenmaal,ik zie persoonlijk alleen maar de F10/11 graag van BMW ,de nieuwe 1-reeks: bah,met die polo achterlichten,de nieuwe 3-reeks idem,vind dat de lijnen niet kloppen,wordt ook meer en meer eenheidsworst zoals Aidi ,maar da's allemaal persoonlijk.
                Ik deel uw smaak. De touring is het knapste. De 3-serie vind ik maar niks meer (zie: http://www.autoforum.be/showthread.p...24#post5163024). De 1 wordt de meer ik deze zie, hoe minder lelijk en sommige modellen in de juiste kleur met wat opties is toch de moeite.
                De Audi Avant modellen zijn er op achteruit gegaan.

Comment

1 benz
                  2 bmw
                  3 audi

nr 1 is het enige wat telt, de 2 vlg heb ik gewoon gezet omdat het zogezegd moet

keuze voor benz heeft nix met uiterlijk te maken, maar eigen kind - natuurlijk wel - schoon kind

ik hou énorm van het rijgevoel een benz me schenkt, alsook de geschiedenis, het erg brede pallet aan personenauto's - bussen - vrachtwagens - unimog - campers ze produceren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    ik hou énorm van het rijgevoel een benz me schenkt
                    beschrijf dit eens uitgebreid

Comment

mercedes omdat ik nu eenmaal de ster zo mooi vind en ik rij ook veel liever met onze C en E dan met de 3 coupe
                      als we per segment of model gaan kijken word het iets anders.
                      lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                        beschrijf dit eens uitgebreid
                        Er zijn nu eenmaal mensen die graag varen.

Comment

varen doe je in een usa kar, een benz is dan wel vrij zacht opgehangen maar ie deint niet, het ophangingscompromis is feilloos

wat maakt een benz anders imo...en dan spreek ik over elk gereden benz, van oude 123 tot een nieuwe e

de rechtuistabiliteit op autostrade, auto geeft geen krimp
                          het stuurgevoel, ander dan bij andere merken, vroeger door de kogelkringloop (minder nauwkeurig, lijkt steeds wat speling op te zitten...waardoor je eerste keer met 2 handjes op het stuur zat, nadien 1 vinger) vandaag door benz nagemaakt op de tandheugel. het stuur bedien je in 2 richtingen, je moet evenveel kracht zetten om in te draaien als bij uitdraaien...erg typisch

het 'vernuft' zoals bvb de deurklinken, de lichtschakelaar...andere merken modderen, wat aan om benz niet te willen kopieren, maar na de elvendertigste poging blijkt design 70 van benz anno 2000 op andere merken eindelijk ingeburgerd

de combischakelaar voor pinkers en wissers etc

doe je een deur open, krijg je geen druppels, regent het krijg je geen druppels op de zijruiten, de wissers liggen verscholen achter het dashboard, weids zicht

nooit krijg ik de zin om te scheuren, geeft ongelooflijk rustgevoel

vermits ik altijd basismodellen heb, altijd een chassis dat ontworpen is om minstens het dubbele aan te kunnen (en dan heb ik het nog niet over amg modellen want die gaan tot het 3-dubbele)

erg zuinig

en nog minstens duusd details

Comment

dankjewel bobo, op jou kan ik rekenen

Comment

Comment

heb al eens meegereden met een e en dat sprak mij ook wel aan, zoals je zegt: comfortabel zonder te deinen
                                bmw is meer afgesteld op sportief rijden, maar bij een gezinswagen voor de straat is dat altijd hooguit een compromis
                                audi is voor zigeuners

in dat opzicht is mercedes voor mij ook wel het beste

Comment

1 ding vind ik enorm goed op mijn benz, iets wat ik op mijn opel/volvo/bmw/... niet had: sturen, draaien en keren en manoeuvreren! Dat ding stuurt en patkeert enorm goed.

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

Voor mij algemeen:

1. BMW
                                    2. Audi
                                    3. Mercedes

Toch kan deze volgorde veranderen per specifiek model. Bijvoorbeeld: Ik zou een E63 AMG als eerste verkiezen boven een M5 en RS6.
                                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                      bmw is meer afgesteld op sportief rijden, maar bij een gezinswagen voor de straat is dat altijd hooguit een compromis
                                      Hoe bedoel je dat dan? Sportief wat aandrijflijn en karakter betreft, of sportief in de vorm van een stuggere ophanging?
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Het stuurgevoel van de Benz van mijn vader is toch niet alles.

Comment

dat hangt af van het model en hoe je het geconfigureerd hebt...
                                          de 3 GT waar ik eens mee gereden heb vond ik even aangenaam en comfortabel als mijn E coupe en pakken comfortabeler dan mijn C.
                                          mijn C vind ik dan weer veel sportiever en stuurt beter dan madam haar E92 maar de C is dan ook meer afgesteld daarop.
                                          waar ik vooral van baal bij BMW is dat er zoveel stuk gaat.
                                          lets have some more member berries

Comment

Working...
                                          X