Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW / Mercedes / Audi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Hoe bedoel je dat dan? Sportief wat aandrijflijn en karakter betreft, of sportief in de vorm van een stuggere ophanging?
    gewicht en ophanging

hoe sportiever je een auto maakt, hoe minder comfortabel hij wordt, maar dat is niet te doen bij een daily want niemand wil een beenharde auto om nr zijn werk te rijden, daarom krijg je altijd een compromis
    onderstuur is ook zoiets, hoeveel auto's heb je nog die niet ondersturen uit veiligheidsoverweging, valt perfect te combineren met comfort, maar niet met sportiviteit

Comment

Ik ben niet akkoord met uw stelling. Een BMW 5 is absoluut niet beenhard. Integendeel zelfs, deze is bijzonder comfortabel. Wel heb je het wat sportievere karakter, dat indien gewenst, kan geactiveerd worden. Je kan dus supercomfortabel rijden, maar ook wat sportiever. Ik zeg 'wat sportiever', want het wordt natuurlijk nooit een echte sportwagen. Een Mercedes E mist deze instelling waardoor je nooit eens wat sportiever kan rijden. Het is altijd zeer loom.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Vraagje;
        waarom staat er een gele streep en pijl op dit onderwerp??

Weet niet wat dit wil zeggen

Comment

Dat 'wat sportiever' is wat ik bedoel met een compromis.

Als dat is waar ge van geniet in een daily moet ge zeker een bmw kopen. Maar een bmw 5 zal nooit het summum van sportiviteit worden, waar een Mercedes wel het summum van comfort kan zijn, of misschien zelfs is.

Ik moet wel zeggen dat bmw idd een erg goed compromis is in veel gevallen.
          Vooral een E39 M pack en uw ex m3 vond ik erg goed.
          Maar bv een E60 m pack of E63 (6 serie) vind ik al te hard geveerd als daily en bieden onvoldoende sportiviteit voor hoe oncomfortabel ze zijn.

Comment

Je merkt dat BMW met deze nieuwe 5 meer de kaart van het comfort heeft getrokken. De vorige 5 was inderdaad een stuk stugger. In vergelijking met de E met luchtvering was het verschil zeer groot. Bij deze nieuwe 5 is deze kloof al veel kleiner. Ik ben er zeker van dat vele Mercedes-fans na een testrit met de huidige 5 onder de indruk waren/zijn. Hoe kan het anders dat je er zoveel ziet rijden. Er moeten toch veel Mercedes-fans gezwicht zijn...
            Maar je hebt wel gelijk dat Mercedes in z'n klasse het summum blijft van comfort.

Ik droom heel zeker om ooit eens een Mercedes te hebben, een AMG...
            OO 00 OO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
              audi is voor zigeuners
              Daarmee dat de Roma-zigeuners allemaal met Mercedes rijden...

in dat opzicht is mercedes voor mij ook wel het beste
              Logische vaststelling zou dan zijn dat jij een Zigeuner bent.

Als je alle modellen neemt, nu Mercedes op 1, (hebben de laatste maanden een fameuze inhaalbeweging gemaakt, het heeft ooit wel anders geweest). Gevolgd door Audi en BMW zet ik op de laatste plaats. Zuiver en alleen omdat hun gamma me totaal niet aanspreekt (5-reeks en de 6 CSI buiten beschouwing gelaten).
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

was spreekwoordelijk

wat ik bedoel is, mercedes is heel goed in comfort, bmw is al decennia de beste in het maken van sportsedans

maar wat is audi buiten degelijk? Dat merk heeft voor mij echt niks. En ik heb de indruk dat veel liefhebbers het met mij eens zijn.

Comment

BMW is voor dynamische mensen
                  Audi is eerder voor gereserveerde mensen
                  Mercedes is voor bompa's

OO 00 OO

Comment

audi is niet voor gereserveerde mensen, eerder het tegenovergestelde

Comment

Audi is voor mensen die niet kunnen kiezen tss sportief of comfort . Ofwel beiden willen maar niet kunnen krijgen.

Comment

de meeste mensen die ik ken die van audi's houden vinden ze vooral mooi

Comment

Fijn om te horen hoe sommige mensen denken over elkaar afhankelijk van met welke wagen ze rijden...voer voor psychologen zeker...
                          Last edited by Audidriver; 28/08/2013, 13:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Je merkt dat BMW met deze nieuwe 5 meer de kaart van het comfort heeft getrokken. De vorige 5 was inderdaad een stuk stugger. In vergelijking met de E met luchtvering was het verschil zeer groot. Bij deze nieuwe 5 is deze kloof al veel kleiner. Ik ben er zeker van dat vele Mercedes-fans na een testrit met de huidige 5 onder de indruk waren/zijn. Hoe kan het anders dat je er zoveel ziet rijden. Er moeten toch veel Mercedes-fans gezwicht zijn...
                            Maar je hebt wel gelijk dat Mercedes in z'n klasse het summum blijft van comfort.

Ik droom heel zeker om ooit eens een Mercedes te hebben, een AMG...
                            De 5 zie je inderdaad zeer veel, en de E klasse toch veel minder. Denk dat het ook te maken heeft dat de 5 een veel jonger (en in het algemeen ruimer) publiek aantrekt, terwijl de E m.i. in eerste instantie toch de ietwat oudere (daarom niet oud) chauffeur aantrekt die minder geïnteresseerd is in het sportieve karakter van de wagen. Anders is dat bv. bij de C klasse, die je wel veel ziet, en ook bij veel jongere mensen populair is.

Comment

was spreekwoordelijk

wat ik bedoel is, mercedes is heel goed in comfort, bmw is al decennia de beste in het maken van sportsedans

maar wat is audi buiten degelijk? Dat merk heeft voor mij echt niks. En ik heb de indruk dat veel liefhebbers het met mij eens zijn.
                              Deze autoliefhebber is het niet met u eens.

Audi A4 en A6 avant modellen zijn in mijn ogen altijd een tikkeltje knapper geweest dan de BMW modellen en Audi heeft lang mijn voorkeur gehad boven BMW. Nu met de nieuwe 5 touring, en de iets minder knappe en meer saaie A4 en A6 avant modellen heeft BMW de bovenhand qua aantrekking.

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                              Fijn om te horen hoe sommige mensen denken over elkaar afhankelijk van met welke wagen ze rijden...voer voor psychologen zeker...
                              +1

Erg hoe sommige (en ik zeg sommige) over ander mensen kunnen oordelen aan de hand met wat ze rijden of zouden willen rijden. Eigenlijk is dat triestig.

Comment

Voor mij hangt de keuze heel sterk af van de prijsklasse.
                                De nieuwe Mercedes A vind ik alleen al qua looks een pak beter dan zijn concurrenten bij BMW en Audi.
                                Ik verkies een Audi A5 boven een BMW 3 (en vermoedelijk ook de 4), een Mercedes C of CLA.
                                In de klasse erboven, zou ik dan weer voor de BMW 5 gaan.
                                VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Hangt idd van het segment af. Audi vind ik te duur voor wat het is, buiten de looks weinig meerwaarde t.o.v. de anderen. En voor mij zijn looks niet het belangrijkste, dus ik zou mijn geld niet snel aan een audi geven.

In het C segment eigenlijk geen een van de 3, want elk heeft zo zijn nadelen (vooral krapheid achterin). Qua rijplezier wint de BMW1, maar op alle andere punten is de Golf VII de betere wagen, die ik dan ook zou verkiezen boven de A-klasse of A3 (die veel te duur is voor wat het is).

In het D-segment verkies ik de 3-serie. Recent model, goeie mix comfort/sportiviteit, RWD, en de geweldige ZF-bak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                    Voor mij hangt de keuze heel sterk af van de prijsklasse.
                                    De nieuwe Mercedes A vind ik alleen al qua looks een pak beter dan zijn concurrenten bij BMW en Audi.
                                    Ik verkies een Audi A5 boven een BMW 3 (en vermoedelijk ook de 4), een Mercedes C of CLA.
                                    In de klasse erboven, zou ik dan weer voor de BMW 5 gaan.
                                    Die nieuwe A klasse is volgens mij een schot in de roos. Die gaat veel BMW 1 kopers verleiden. De BMW 1 ziet er op slag ook direct een stuk ouder uit (en de facelift was eigenlijk al niet echt geslaagd).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                      Die nieuwe A klasse is volgens mij een schot in de roos. Die gaat veel BMW 1 kopers verleiden. De BMW 1 ziet er op slag ook direct een stuk ouder uit (en de facelift was eigenlijk al niet echt geslaagd).
                                      Een A is op zich mss wel mooi, maar hij ziet er zo statisch uit. Ik vind de lijnen van die wagen niets van dynamiek uitstralen. En een 180 CDI met links en rechts een uitlaat? Waar is dat nu weer goed voor? En dan die FWD. De 1-reeks heeft een lelijk front en de achterkant is wat gewoontjes, maar toch verkies ik die boven de Benz.

Algemeen genomen:
                                      1. BMW.
                                      2. Mercedes.
                                      3. Audi.
                                      Waar ik wel moet bij opmerken dat MB en Audi aan elkaar gewaagd zijn, in die zin dat het nogal van model tot model afhangt.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik ben bij BMW terecht gekomen omdat die het meeste power voor de laagste prijs en de beste fiscaliteit als bedrijfswagen boden.
                                        Twee wagens later was dat precies nog steeds zo.
                                        Inderdaad, ik ben een VAA (en dus CO²)-slet.

audi is voor zigeuners
                                        LOL

Ik heb mij eens tijdens een cursus copywriting laten vertellen dat Audi voor ambitieuze mensen is omdat je zo mooi kan optellen van A3 tot A8.
                                        BMW was zogezegd voor diegenen die graag rijden.
                                        Mercedes dan weer meer voor zij die het rijden an sich niet zo belangrijk vinden en dus vooral op comfort gericht zijn om het noodzakelijk kwaad zo aangenaam mogelijk te maken.
                                        Ik heb dat niet zelf uitgevonden en het is ook niet mijn visie, ik geef het maar door.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          Een A is op zich mss wel mooi, maar hij ziet er zo statisch uit. Ik vind de lijnen van die wagen niets van dynamiek uitstralen.
                                          Meen je dat nu echt. Als er 1 auto is die dynamiek uitstraalt, dan is het wel die nieuwe A klasse. Je ziet die zo door de bochten scheuren terwijl hij voor je stilstaat.
                                          Ook de BMW 1 heeft een dynamische lijn, maar straalt iets minder sportiviteit uit.

Comment

Working...
                                          X