Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 330D of Alpina D3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 330D of Alpina D3

Welke van de twee zouden jullie kiezen en waarom?
    Het gaat hier wel nog om de E9x variant, niet de nieuwe die binnenkort zal voorgesteld worden.

Mocht de Peugeot verdwijnen zou ik twijfelen om hem te vervangen door een van deze twee.
    Waarom diesel, omdat ik sommige weken toch 600km afleg.

De alpina is voor mij iets speciaal en kom je zelden tegen tov de bmw die je in overvloed ziet rijden.
    Toch is het een moeilijke keuze omdat een 330D een 6-cylinder heeft en daardoor ook een mooiere sound.
    De Alpina zou wel zuiniger zijn in verbruik door z'n biturbo 4-cylinder.

330d , 6 cilinder
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Taks voor een 330D zal dan wss ook wel hoger zijn dan voor de Alpina?

Zijn de Alpina's dan duurder in onderhoud? Kan je daarmee naar een gewone BMW garage gaan en eventueel nog aanpassen?

Comment

Hoewel ik zot ben van een Alpina, en ik deze altijd zal verkiezen boven een gewone en vergelijkbare BMW, kies ik hier toch voor de 330d omwille van de 6 cilinder. Had het een Alpina VS 320d geweest dan was het een Alpina.

Een Alpina zal wel goedkoper zijn om rijdende te houden dan een 330d (lagere taksen, lager verbruik)
        Last edited by C'Mon; 04/09/2013, 10:11.

Comment

Een cliënt van mij rijdt met een Alpina, en is niet te spreken over de service. Hij heeft de wagen gekocht bij Martin.
          Blijkbaar moet je voor uw herstellingen telkens terug naar de Alpina-dealer. Hij vertelde me een soap over een kapotte velg, en de bijhorende vervanging...
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
            Een cliënt van mij rijdt met een Alpina, en is niet te spreken over de service. Hij heeft de wagen gekocht bij Martin.
            Blijkbaar moet je voor uw herstellingen telkens terug naar de Alpina-dealer. Hij vertelde me een soap over een kapotte velg, en de bijhorende vervanging...
            Als ik mij niet vergis heeft Monserez in Aalbeke ook een licentie voor Alpina's.

Comment

wij hebben hier een E92 en ik kan die E9X gewoon niemand aanraden. ga voor de nieuwe 3 of een 5 van een aantal jaar oud
              lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                Hoewel ik zot ben van een Alpina, en ik deze altijd zal verkiezen boven een gewone en vergelijkbare BMW, kies ik hier toch voor de 330d omwille van de 6 cilinder. Had het een Alpina VS 320d geweest dan was het een Alpina.

Een Alpina zal wel goedkoper zijn om rijdende te houden dan een 330d (lagere taksen, lager verbruik)
                Ik kies ook zonder twijfel voor 330d in dit geval, zeker gezien de situatie. 600km per week is aangenamer met een 330d.
                Wat betreft de prijs om rijdende te houden: de gekende kosten zoals er zijn, taks en verbruik zijn idd lager bij de Biturbo 320d. Maar voor de onvoorziene kosten denk ik dat x30d wel robuuster is, en op langere termijn goedkoper, zeker wanneer het hier gaat over een 2dehands.
                Er staat meer stress op die biturbo 20d... .

Gaat zo'n 330d niet goedkoper zijn 2dehands dan een Alpina 320d?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                  Als ik mij niet vergis heeft Monserez in Aalbeke ook een licentie voor Alpina's.
                  Ik dacht het eerst ook, en had het zelfs al getypt, maar ik wou nog even checken en mijn google-zoekopdracht gaf enkel Martin als resultaat.
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                    Ik dacht het eerst ook, en had het zelfs al getypt, maar ik wou nog even checken en mijn google-zoekopdracht gaf enkel Martin als resultaat.
                    Op hun site is er inderdaad niks van te vinden (raar trouwens) maar er staat een foto op hun pagina van hun toonzaal waar je duidelijk het Alpina-logo ziet.

Deze dus:

En op hun facebook pagina stond er ook iets van een Alpina-hoek in de toonzaal.

Comment

Ik zou de 330d nemen, zonder logo.

Comment

De tweedehands prijzen gaan wat gelijk op, sowieso hebben alle diesel nogal wat km op hun teller he
                        Ik denk dat de vergelijking tussen een 325d en Alpîna D3 beter is. Aangezien beide rond de 200pjk bezitten.
                        Maar natuurlijk heeft de 325d ook een 6-cylinder motor.

Eens opgezocht op evo wat ze gaven qua score
                        Alpina D3: 4 op 5 (goed chassis, mooie turborush, negatief is een kleine powerband)
                        BMW 330D M-sport pakket: 4,5 op 5 (goed chassis, goeie verbruik, zeer snel voor diesel)

Comment

Er zijn toch nog belgische garage's met Alpina licentie?

Zat overlaatst op de trein en denk rond brussel ook een bmw garage met alpina logo gespot te hebben.
                          het is nu wel niet de bedoeling om naar brussel ofzo te rijden voor onderhoud

aja die Martin das in brussel
                          Last edited by ; 04/09/2013, 13:11. Reden: Martin opgezocht

Comment

Hoewel Alpina exclusiever is, zou ik ook voor de 330d gaan omwille van de 6 cilinder

Comment

Waarom kiest iedereen voor 6-cylinder? het is een diesel he?
                              Klinkt een 6-cylinder diesel dan zo anders?

Comment

de zescilinder zonder twijfel.

die 6-cilinder diesels van bmw zijn gewoon zalig.

en zo onzuinig zijn die ook niet. 8ltr met mijn rijstijl, en sommige weten wel dat dat een redelijk vlotte rijstijl is.

bij gewoon rustig meebollen met het verkeer is zelfs 6,5 - 7ltr mogelijk.

BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
                                  Waarom kiest iedereen voor 6-cylinder? het is een diesel he?
                                  Klinkt een 6-cylinder diesel dan zo anders?
                                  ge moet daar eens mee gereden hebben.

is echt een wereld van verschil. een 4cilinder bmw diesel rammelt en trilt gelijk zot in vergelijk met zo'n 6cilinder.
                                  BMW X5 45e

Comment

Moest het toch een BMW blijven dan liever toch een 335D, maarja die taksen enzo zijn niet normaal hiervoor

Comment

335d

moest mijn volgende terug een diesel worden, wordt het zeker zo eentje.

spel gaat echt hard, is zuinig en klinkt best oke voor een diesel.
                                      Nadeel is wel dat de automaat niet meer van de snelste is.
                                      BMW X5 45e

Comment

330d all the way. Dat is een fantastische blok en zeer betrouwbaar en rijd beter als een gemiddelde naft. Koppel en souplesse wat moet een mens nog.

Comment

Working...
                                        X