Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hybride?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
    Een zware diesel van bv BMW heeft minder CO2 uitstoot dan een hybride... Dus waarom daarvoor gaan? Zijn in aankoopprijs ook meestal duurder dan diesels.
    Omdat Dirupo en regering ervoor zorgen dat een hybride fiscaal aantrekkelijk is. De v60 hybride heeft veel pk's en in praktijk haalt die nooit zijn uitstoot maar is wel voordeliger als een 2.0 diesel. Het is maar de vraag of dit gaat blijven duren.

Comment

Kijk maar eens naar de uitstoot van de diesels van bmw, die zijn beter dan een hybride!

Comment

Denk twee keer na voor je een fortuin uitgeeft aan bijvoorbeeld een Volvo V60. Je betaalt een fortuin voor een relatief kleine wagen. Misschien is het beter een klein beetje meer VAA te betalen en een courante, moderne zuinige wagen te kopen. Ook vrees ik voor de restwaarde van die duurbetaalde Volvo. Als je die na enkele jaren wil verkopen zullen er tegen dan veel alternatieven op de markt zijn met betere technologie voor een lagere prijs. Ik zou de pioniersrol overlaten aan iemand anders.

Comment

Ik zou inderdaad niet zoveel geld aan een V60 geven maar een licht vracht kopen.
          Transporter of viano maar het is mijn geld niet he.
          auris break hybride was goed geweest maar kan maar 345kg trekken.
          al een paar maal naar tesla gebeld wat het trekvermogen van de S is.
          iemand een idee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
            Een zware diesel van bv BMW heeft minder CO2 uitstoot dan een hybride...
            CO² is één ding. Roet/fijn stof is nog wat anders.

Als met een hybride redelijk wat electrisch gereden wordt (en dat is toch de bedoeling), dan kan je nooit meer uitstoot produceren dan met een oliebrander zou ik denken...

Comment

Waarom mag een hybride niks trekken? Wist ik nog niet.
              Dus nen Hollander met ne caravan heeft dus al zeker gene hybride.

Comment

waarom weet ik niet. De V60 hybride is 1 van de weinige die veel mag trekken.
                De auris break hybride mag 345kg trekken en dat vermeld toyota met trots.
                Iemand een idee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                  Waarom mag een hybride niks trekken? Wist ik nog niet.
                  Dus nen Hollander met ne caravan heeft dus al zeker gene hybride.
                  Mitsubishi Outlander PHEV mag volgens mij zo'n 1500 kg trekken en is hybride (44 g co2). Daarom is die dus wel populair bij de hollanders .
                  Insignia Metro 5 deurs (2009-2013)

Comment

Maar die is ook wel duur.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

heeft dat niet te maken dat de meeste hybriden automaten zijn (denk ik) en dat je met een automaat niet zoveel mag trekken ?
                      trouwens zijn allé hybriden eigenlijk automaten ?? mijn vader zegt toch altijd dat je met een automaat niet zoveel gewicht mag trekken maar ik weet niet goed wat ik ervan moet geloven...

Comment

Zal allemaal af hangen van wat er getest is.
                        Er er zijn een pak factoren die dat beïnvloeden: motor, versnellingsbak, chassis,...

Een hybride heeft soms een wat lichtere verbrandingsmotor, omdat bij sterke acceleraties de electromotor kan bijspringen.
                        Als je pakweg een caravan gaat trekken, dan heb je langere tijd véél vermogen nodig, en het kan zijn dat die daar niet voor gebouwd is.

Comment

Waarom mag je met een hybride-auto zoals de Toyota Prius of Honda Civic Hybrid eigenlijk geen caravan trekken? Zijn (of komen) er hybrides waarmee dat wel mag? Nico Cuppen

Het gekozen hybridesysteem is hier de oorzaak van. Bij lage snelheden zorgt vooral de elektromotor voor de aandrijving en bij hoge snelheden juist de benzinemotor. Het trekken van een caravan vereist hogere snelheden/toerentallen, waarbij dus vooral de benzinemotor wordt aangesproken. Deze relatief klein gedimensioneerde motor levert onvoldoende trekkracht (vergeleken met andere auto’s in het D-segment) om een aanhanger/caravan te trekken. Overigens is montage van een fietsdrager wél mogelijk. Het is dus niet zo dat hybride-auto’s per definitie ongeschikt zijn voor het trekken van een caravan. De Lexus RX met hybride aandrijving kan bijvoorbeeld wel een caravan of flinke aanhanger trekken. (TUV) Bron: Autoweek 9 / 2009
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

V60 D6 (Plug in Hybrid) mag 1800kg trekken
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

inderdaad maar die kost wel een pak geld.
                              Zeer grote koffer is dit nu ook niet natuurlijk.

Comment

Opel tourer CNG 150pk , verbruik 5euro/100km , 1598 cc , 25kgr (200bar) of 144L aardgas ( keukengas ) / biogas/groen gas (00 uitstoot) / 14L benzine , 204km/uur , wagen 1700Kgr - beladen 2355Kgr - met aanhanger 3900Kgr , BIV 70€ ,
                                BOB

Comment

waar tank je cng ?
                                  met gas heb je ook uitstoot hoor , niet 00
                                  1991 Audi S2 coupe
                                  2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichten
                                    waar tank je cng ?
                                    met gas heb je ook uitstoot hoor , niet 00
                                    o.a. in Ninove kan je CNG tanken
                                    ook in Melle, ... kijk op site van DATS24.be

en je opmerking is terecht !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirewiet Bekijk Berichten
                                      Mitsubishi Outlander PHEV mag volgens mij zo'n 1500 kg trekken en is hybride (44 g co2). Daarom is die dus wel populair bij de hollanders .
                                      44 g CO2 is een waarde die ik nog weinig gezien heb bij Diesel BMW's zoals hierboven verschillende keren aangehaald !

Comment

Lexus RX mag een aanhangwagen trekken , maar dan spreek je de 3.5 V6 aan en die lust dan natuurlijk wel wat benzine! vanaf model 2013 kan deze ook op LPG! misschien te overwegen... maar dan blijft het een dure wagen.
                                        Ik zelf heb een CT200h, deze mag ook niets trekken ( jammergenoeg ) maar is zeer goedkoop in onderhoud en is omgebouwd op LPG = zeer goedkoop rijden 4€/100km
                                        als ik vandaag een nieuwe wagen zou moeten kopen, kocht ik een prius + of de auris break, die waren er toen nog niet! ( zelfde aandrijflijn als Ct, auris, ... ) met meer koffer!
                                        als je niet voor diesel bent en het ombouwen op LPG schrikt je af... Opel heeft nu enkele mooie aanbiedingen op LPG!
                                        Co² op LPG is lager dan benzine.
                                        CNG zou ik voorlopig niet kopen want dat kan je maar op een paar plaatsen in belgie tanken.
                                        groetjes.
                                        Bert

Comment

Working...
                                        X