Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 318d Touring of Audi A4 Avant TDI 2.0L

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Toch zou ik voor de bmw kiezen.

    nieuwer model, mooier design, bangelijke automaat.

    de A4 vind ik er persoonlijk te mainstream uitzien.
    BMW X5 45e

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Bandjes zijn natuurlijk van hetzelfde merk, even breed, gewichten van de auto's zijn ook gelijk,.... .
      Beide michelin banden, 225 breed, 18inch, leon weegt 1300kg, bmw 1100 en een beetje.
      BMW X5 45e

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Beide michelin banden, 225 breed, 18inch, leon weegt 1300kg, bmw 1100 en een beetje.
        En, een technische uitleg voor? Ik leer graag bij... .

        Wat voor een BMW is het trouwens? Ik dacht dat jij met een 335d bolde?

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          En, een technische uitleg voor? Ik leer graag bij... .

          Wat voor een BMW is het trouwens? Ik dacht dat jij met een 335d bolde?
          Weet ik veel welke technische uitleg daar aan vasthangt. valt mij gewoon op .
          Kn jij een uitleg geven waarom het niet zou kunnen?

          het is een E36 320i die hier staat.

          335d wordt enkel gebruikt als werkauto tijdens de werkuren en soms ook wel eens int weekend als ik daar zin in heb of als de leon in de garage staat. Die verslijt vooral achterbanden met dat koppel
          BMW X5 45e

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Weet ik veel welke technische uitleg daar aan vasthangt. valt mij gewoon op .
            Kn jij een uitleg geven waarom het niet zou kunnen?
            Als jij, en onze vriend MRJ, spreekt van een duidelijk grotere bandenslijtage bij RWD's dan bij FWD's. Dan ben ik benieuwd naar hoe dat komt. Persoonlijk heb ik de helft van m'n autoleven met FWD gereden, de andere met RWD. Ik heb geen opmerkelijk snellere bandenslijtage gemerkt bij de RWD's. Dus ik hoef ook niks te verklaren, bewijzen hé... . Bij een RWD slijten de achterbanden sneller dan de voorbanden en bij een FWD is 't omgekeerd natuurlijk. Aangedreven wielen slijten altijd het snelst, ook bij moto's en fietsen is dat zo.



            Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            het is een E36 320i die hier staat.
            E36 320i, 170-180Pk? Gekieteld ofzo? Turbo erop? 18 duim 225 rondom? Raar, da's alvast geen origineel maatje.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Als jij, en onze vriend MRJ, spreekt van een duidelijk grotere bandenslijtage bij RWD's dan bij FWD's. Dan ben ik benieuwd naar hoe dat komt. Persoonlijk heb ik de helft van m'n autoleven met FWD gereden, de andere met RWD. Ik heb geen opmerkelijk snellere bandenslijtage gemerkt bij de RWD's. Dus ik hoef ook niks te verklaren, bewijzen hé... . Bij een RWD slijten de achterbanden sneller dan de voorbanden en bij een FWD is 't omgekeerd natuurlijk. Aangedreven wielen slijten altijd het snelst, ook bij moto's en fietsen is dat zo.



              E36 320i, 170-180Pk? Gekieteld ofzo? Turbo erop? 18 duim 225 rondom? Raar, da's alvast geen origineel maatje.
              Tuurlijk dat de achterbanden sneller slijten. Maar bij mijn fwd valt het op dat enkel de voorbanden slijten en bij de rwd valt het op dat de achterbanden slijten (aja ), maar dat de voorbanden meer slijten bij rwd dan de achterbanden bij fwd.
              maar langs de ene lijkt met dat ook wel logisch want de voorbanden bij rwd moeten ook sturen, en tegensturen. En de achterbanden bij fwd moet enkel maar volgen en sturen niet mee..

              idd, heeft standaard 150pk en een kerel da ik ken heeft er wat mee gefoefeld, geen turbo in ieder geval. Heeft die op de testbank eens gezet bij een tuner. En 225 is idd geen orginele maat, maar imo wel een maat dat wel staat en goede grip heeft.
              BMW X5 45e

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Tuurlijk dat de achterbanden sneller slijten. Maar bij mijn fwd valt het op dat enkel de voorbanden slijten en bij de rwd valt het op dat de achterbanden slijten (aja ), maar dat de voorbanden meer slijten bij rwd dan de achterbanden bij fwd.
                maar langs de ene lijkt met dat ook wel logisch want de voorbanden bij rwd moeten ook sturen, en tegensturen. En de achterbanden bij fwd moet enkel maar volgen en sturen niet mee..
                Maar een fwd krijgt de sturing én de aandrijving te verwerken op dezelfde as. Ik denk zonder een wissel toe te passen (voorbanden naar achteren en omgekeerd), dat een rwd verder komt dan een fwd met dezelde set. Omdat alles beter verdeeld wordt laat ons het zo zeggen. Lijkt me alvast logisch. Niet?

                Dit ook gevonden: ,,Met achterwielaandrijving ben je in het voordeel bij de gewichtsverdeling, de acceleratie en de bandenslijtage,’’ legt Coronel uit. ,,Het is niet voor niets dat BMW jaren achtereen kampioen is geworden.’’

                Uit: http://www.ad.nl/ad/nl/1021/Meer-spo...en-nemen.dhtml

                Comment


                • #28
                  Ik denk dat gemiddeld gezien de meste RWDs meer vermogen hebben dan de FWDs.
                  Iedere keer bij het versnellen net iets te veel gas, enne de sleet gaat snel.

                  Ik hoor toch van mijn baas dat zijn Porsche op 20.000km vlotjes door de achterbanden gaat.... Zet daar een brave clio met 75 pk naast, en je zal je best moeten doen om die banden weg te krijgen op 40.000 km.

                  Met een brave rijstojl zal de slijtage bij die audi of BMW niet ver uit elkaar liggen.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Ik denk dat gemiddeld gezien de meste RWDs meer vermogen hebben dan de FWDs.
                    Iedere keer bij het versnellen net iets te veel gas, enne de sleet gaat snel.

                    Ik hoor toch van mijn baas dat zijn Porsche op 20.000km vlotjes door de achterbanden gaat.... Zet daar een brave clio met 75 pk naast, en je zal je best moeten doen om die banden weg te krijgen op 40.000 km.

                    Met een brave rijstojl zal de slijtage bij die audi of BMW niet ver uit elkaar liggen.
                    Oké. Maar we gaan nu geen appelen met peren gaan vergelijken hé.

                    Initieel ging het hier over de eventuele verschillen in bandenslijtage tussen FWD en RWD bij gelijkaardige motoren. In dit geval een A4 2.0TDI en een 3-reeks 318d.

                    Comment


                    • #30
                      Inderdaad, ik vergelijk appelen en peren, maar dat is om duidelijk te maken waarom mensen denken dat een RWD sneller zou slijten.

                      Er zijn maar 2 grote invloedsfactoren: het rechtervoetje, en de kwaliteit van de uitlijning.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Inderdaad, ik vergelijk appelen en peren, maar dat is om duidelijk te maken waarom mensen denken dat een RWD sneller zou slijten.

                        Er zijn maar 2 grote invloedsfactoren: het rechtervoetje, en de kwaliteit van de uitlijning.
                        Ah oké.

                        Comment


                        • #32
                          TS zal al heel wat geholpen zijn met dat gekwekkel. Pfff

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
                            TS zal al heel wat geholpen zijn met dat gekwekkel. Pfff
                            En met dat van u zeker!

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              En met dat van u zeker!

                              Comment


                              • #35
                                Mijn persoonlijke ervaring is dat FWD even snel slijt of even lang meegaat dat RWD. (3 RWD's en 4 FWD's, waarvan de RWD's steeds meer vermogen)

                                En om te antwoorden op de TS zijn vraag, zoeizo de 318d, A4 is Fin de carrière (alé dees model he )
                                2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                  Ah zo. Persoonlijk vind ik de Audi mooier en dat zou mijn keuze zijn. Als je kijkt naar rijgedrag dan zou ik de Bmw kiezen. Je kosten gaan bij Bmw ook een stuk hoger liggen. Bv: Onderhoud,banden......
                                  Audi is echt niet goedkoper in onderhoud.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Bandjes zijn natuurlijk van hetzelfde merk, even breed, gewichten van de auto's zijn ook gelijk,.... .
                                    banden op de leon even breed als op de 3 serie? over welke maten ben je dan bezig want ik me moeilijk inbeelden dat je op een leon pakweg 245's kan leggen.
                                    om ff on topic te zijn, mijn voorkeur gaat ook naar de A4 2.0 maar zoals aangehaald is de bmw een veel nieuwer model dus zou ik toch de 318d nemen. is de 320d trouwens absoluut niet mogelijk?
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      banden op de leon even breed als op de 3 serie? over welke maten ben je dan bezig want ik me moeilijk inbeelden dat je op een leon pakweg 245's kan leggen.
                                      Ik was er niet over bezig hoor...

                                      Comment


                                      • #39
                                        Merci allemaal, ik heb er een aantal interessante dingen uitgehaald. Ik heb vandaag ook iemand gepraat die 4 audi's gehad heeft en daarna door zijn firma met BMW moest rijden. Hij heeft 3 jaar geleden de BMW 3 gekocht en is hier supercontent van. Zijn volgende auto's gaan sowieso BMW zijn. Van iemand anders hoor ik dan wel dat BMW blijkbaar duurder in onderhoud is. Heb een aantal dagen geleden met de BMW kunnen testrijden en dit beviel mij wel. Alleen had ik wel op een bepaald moment een beetje last van de harde vering. Ik ga proberen vrijdag of zaterdag te kunnen testrijden bij audi en dan dezelfde weg eens rijden waar ik last had bij BMW.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Amai wat een zever over die bandenslijtage hier ! Zoals eerder aangehaald hangt bandenslijtage af van rechtervoet & koppel v/d wagen. Maak een uitgebreide testrit met voorgestelde wagens en laat u gevoel spreken i.p.v. uw verstand. Het zijn beiden goede wagens maar als je graag sportief rijdt koop u dan een BMW.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X