Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 318d Touring of Audi A4 Avant TDI 2.0L

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 318d Touring of Audi A4 Avant TDI 2.0L

    Ik heb problemen om de knoop door te hakken. Kwa prijs en opties is het ongeveer hetzelfde. Waar moet ik nog op letten bij mijn keuze? Ook ben ik nog niet zeker of ik een handgeschakelde of automaat wil.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door ikke78 Bekijk Berichten
    Ik heb problemen om de knoop door te hakken. Kwa prijs en opties is het ongeveer hetzelfde. Waar moet ik nog op letten bij mijn keuze? Ook ben ik nog niet zeker of ik een handgeschakelde of automaat wil.
    Van welk jaar?

    Comment


    • #3
      Ik vind mijn huidige 318d alvast een stapje hoger dan mijn vorige A4. Logisch ook als je weet dat de BMW een veel recenter model is. Voor de herverkoopwaarde is dat trouwens ook niet onbelangrijk. De automaat kan ik absoluut aanbevelen!

      Comment


      • #4



        Very good to drive. Exceptionally good 320d engine. Practical loadspace. Huge performance from 335i.



        Ik ga voor de Audi. Bmw is qua rijgedrag beter maar heeft meer problemen.

        Comment


        • #5
          automaat.

          Comment


          • #6
            Het gaat over de aankoop van een nieuwe wagen.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ikke78 Bekijk Berichten
              Het gaat over de aankoop van een nieuwe wagen.
              Ah zo. Persoonlijk vind ik de Audi mooier en dat zou mijn keuze zijn. Als je kijkt naar rijgedrag dan zou ik de Bmw kiezen. Je kosten gaan bij Bmw ook een stuk hoger liggen. Bv: Onderhoud,banden......

              Comment


              • #8
                Ga eens testrijden. Ik stond drie jaar terug ook voor dat dilemma, ter vervanging van m'n E46 318d. Het verschil in rijgedrag tussen een voorwielaangedreven Audi en een achterwielaangedreven BMW is er, ja zelfs bij een 318d, ook al gaan hier velen beweren dat het met dat vermogen allemaal niks uitmaakt. Het maakt wel iets uit. Uiterlijk en afwerking speelden licht in het voordeel van de A4 B8 vond ik, maar na de testritten ben ik toch voor de E91 gegaan. Ga kijken, vergelijk... en rij ze eens.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                  Je kosten gaan bij Bmw ook een stuk hoger liggen. Bv: Onderhoud,banden......
                  Is dat zo? Spreek je uit ondervinding?

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Is dat zo? Spreek je uit ondervinding?
                    Ja! Banden slijten per 4 eh! Sturen en aandrijving.

                    Comment


                    • #11
                      BMW is nieuwer, A4 einde loopbaan. BMW dus.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                        Ja! Banden slijten per 4 eh! Sturen en aandrijving.
                        Weeral de zoveelste nonsens van u.

                        Algemene bandenslijtage bij een RWD is niet persé groter dan bij een FWD, het is gewoon anders verdeeld over de wielen.

                        En het algemene onderhoud bij BMW is niet duurder dan bij Audi. Nog iets?

                        Comment


                        • #13
                          Klopt, onderhoudskosten bij BMW en Audi zijn gelijkaardig, zeker als ik naar de leaseoffertes kijk.
                          Mercedes is meestal circa 3ct per km duurder.

                          Aan de TS: neem de automaat, en dan denk ik dat BMW een net iets betere automaat heeft.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Weeral de zoveelste nonsens van u.

                            Algemene bandenslijtage bij een RWD is niet persé groter dan bij een FWD, het is gewoon anders verdeeld over de wielen.

                            En het algemene onderhoud bij BMW is niet duurder dan bij Audi. Nog iets?
                            wat hebben jullie toch tegen die man...ik heb FWD,AWD en RWD en de grootste bandenslijter is zeker de RWD hoor
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                              wat hebben jullie toch tegen die man...ik heb FWD,AWD en RWD en de grootste bandenslijter is zeker de RWD hoor
                              Allez vooruit. En geef daar dan eens een technische uitleg bij. Kunnen we met z'n allen wat bijleren.

                              En om op uw persoonlijke ervaringen terug te komen. Ik veronderstel dat uw auto's allemaal voorzien zijn van dezelfde banden (merk, breedte,...) dezelfde motor, ze evenveel wegen, ze net hetzelfde bereden worden,...? Enkel het aandrijfprincipe is dus anders?

                              Comment


                              • #16
                                De banden op mijn bmw slijten ook sneller dan die op mijn leon.

                                Als de achterbanden van de bmw opzijn dan zijnde voorste nog 40 a 50% van het sturen.

                                Als de voorbanden op mijn leon eraan zijn na 20k dan hebben de achterste banden amper slijtage.

                                allemaal 18inch velgen met michelin banden voor de kommaneukers.
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  De banden op mijn bmw slijten ook sneller dan die op mijn leon.

                                  Als de achterbanden van de bmw opzijn dan zijnde voorste nog 40 a 50% van het sturen.

                                  Als de voorbanden op mijn leon eraan zijn na 20k dan hebben de achterste banden amper slijtage.
                                  Misschien dat dat bmw'ke van u meer paardjes onder de kap heeft?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                    Ja! Banden slijten per 4 eh! Sturen en aandrijving.
                                    Half en half. De voorste die enkel sturen slijtel niet zo snel dan de achterste die al het vermogen op de baan moeten krijgen hé.
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Misschien dat dat bmw'ke van u meer paardjes onder de kap heeft?
                                      Leon heeft er 140ongeveer, bmw heeft er 170-180 zoiets.
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        Leon heeft er 140ongeveer, bmw heeft er 170-180 zoiets.
                                        Bandjes zijn natuurlijk van hetzelfde merk, even breed, gewichten van de auto's zijn ook gelijk,.... .

                                        Comment

                                        Working...
                                        X