Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Focus ST of Fiesta ST

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Focus ST of Fiesta ST

eens polsen wat jullie zouden doen.
    ben zoals vaak eens aan het denken wat mijn clio RS zou kunnen vervangen.

de Focus is interessant meer als gezinswagen. nadeel is telkens korte stukjes voor ermee te gaan werken, 2l turbo met 250pk als ik me niet vergis wat wel duurder is naar naft, taksen,...
    ook met de subaru in de garage vraag ik me af of het wel slim is nog een 2l turbo bij te kopen dan

de Fiesta is meer hothatch zoals de clio. 1.6 turbo met 180 pk, 200 door overboost. nadeel is dat het terug een drie deurs is, misschien niet ideaal als we met het gezin weg gaan.

beide vind ik persoonlijk wel heel mooi en nog een beetje onopvallend, zeker dan de st2s hebben prachtig interieur zo te zien op de foto's

Gaat het om de nieuwe generaties ST's?

Zou voor mezelf ook een moeilijke keuze zijn, vindt ze beiden zeer mooi qua design!
    Maar zoals je zegt een tweede tweeliter is mss een beetje teveel van het goede? Als er het eventueel financieel vanaf kan dan zou ik toch de focus nemen.
    Gemakkelijker voor je gezin zoals je aangaat en verbruik zal ook nog wel meevallen met die turbo?

Fiesta ST is ook erg geslaagd als je dit leest in alle reviews en zou beter zijn dan de nieuwe Clio RS. Maar het is idd terug een driedeurs in ietwat aan de kleine kant voor een gezin

Comment

Het grote verschil is zoals je al aangeeft het aantal deuren en binnenruimte. Ik denk dat je de beslissing zal moeten nemen op basis hiervan. Persoonlijk vind ik de Focus mooier qua looks. De verhoudingen van de Fiesta vind ik niet alles eerlijk gezegd... Aan de andere kant heb je een Fiesta nieuw onder 20.000 euro...

Verbruik Focus 9-10 L bij dagelijks gebruik. Bij korte afstanden zoals je zegt eerder naar de 15 waarschijnlijk koude motor. Maar zal bij de Fiesta dan ook niet veel beter zijn.

Moeilijke keuze ja

Gr

Niels

Comment

Als je de wagen effectief als gezinswagen gebruikt, dan is de Focus de enige logische keuze. Een Fiesta is nu eenmaal minder geschikt als gezinswagen.

Comment

echt klein is die nieuwe Fiesta niet hoor , je hebt nog aardig wat beenruimte en een bruikbare koffer . Natuurlijk als gezinswagen valt dit snel krap uit ...

De nieuwe Focus ST vind ik persoonlijk minder geslaagd dan de Fiesta , maar da's smaak natuurlijk

Waarom geen Megane RS of Clio RS , aangezien je nu een Clio hebt ?

Ik zou ook eens gaan rijden met de Abarth Punto Evo of als je budget hebt een Alfa Romeo Giulietta 1.750 TBi Quadrifoglio Verde

Comment

Megane rs vind ik knapper dan de ford modellen.

Comment

Maar heeft niet de voordelen die Focus heeft tov de Fiesta (waarover dit topic gaat). 5 deuren en ruimte achterin. (gezinswagen zogezegd)

De Megane is wel sowieso de beste rijders auto in de klasse van de Focus, een maat van mij heeft er ene en dat ding is zo ongelooflijk vet!! Een Sirius gele full option (of zo goed als). Wel moet ge bij de Megane nog goed wat opties aanvinken om hem een beetje cool te maken. Een witte zonder opties en zonder cup pakket (en heb er zo al gezien) is dus echt niks aan hé... En die komt mss weer in het vaarwater van de Scooby ?

Gr

Comment

Impreza en evo geen optie?

Comment

Als je ruimte wil is de Renault Megane GT 220 Grandtour een optie?
                  Zelfde blok als de RS, gedowntuned naar 220 pk.

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                  2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                  2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

wel, we hebben een boodschappen en gezinswagen en die is van de vriendin. krassen en deuken jammergenoeg die erbij horen maar kom.

van mij gaat het gezin maar af en toe eens mee en dan nog ist dan meestal voor gewoon eens naar de familie te rijden. ik ben een redelijke freak op mijn auto's. doe er zo weinig mogelijk boodschappen mee, kijk altijd waar en hoe ik parkeer,...

de megane rs is voor mij niet direct een optie omdat ik die te opvallend vindt.
                    die megane break zou wel nog iets zijn voor de vrouw
                    clio RS heb ik nu, vind ik superleuk en gaat zeker nog niet weg maar het voordeel is dat de meeste hem zien als een diesel tuningkar

Impreza heb ik. kzou wel tekenen voor eentje voor dagdagelijks maar voor zoiets dan buiten te laten staan... dan denk ik dat ik met een Ford iets veiliger zit, zeker naar opvallendheid toe.

ik vind de Focus ook bloedmooi en ook praktisch.
                    kweet niet. het zal denk ik van het moment en het budget afhangen.

mijn pa heeft ook altijd Ford gereden, nadien Astra GSI en dan de Impreza die ik nog heb dus ben eigenlijk beetje groot geworden met Ford, daarom dat de liefhebberij voor dat merk er nog een beetje in zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door subarufreakdd Bekijk Berichten
                      wel, we hebben een boodschappen en gezinswagen en die is van de vriendin. krassen en deuken jammergenoeg die erbij horen maar kom.

van mij gaat het gezin maar af en toe eens mee en dan nog ist dan meestal voor gewoon eens naar de familie te rijden. ik ben een redelijke freak op mijn auto's. doe er zo weinig mogelijk boodschappen mee, kijk altijd waar en hoe ik parkeer,...

de megane rs is voor mij niet direct een optie omdat ik die te opvallend vindt.
                      die megane break zou wel nog iets zijn voor de vrouw
                      clio RS heb ik nu, vind ik superleuk en gaat zeker nog niet weg maar het voordeel is dat de meeste hem zien als een diesel tuningkar

Impreza heb ik. kzou wel tekenen voor eentje voor dagdagelijks maar voor zoiets dan buiten te laten staan... dan denk ik dat ik met een Ford iets veiliger zit, zeker naar opvallendheid toe.

ik vind de Focus ook bloedmooi en ook praktisch.
                      kweet niet. het zal denk ik van het moment en het budget afhangen.

mijn pa heeft ook altijd Ford gereden, nadien Astra GSI en dan de Impreza die ik nog heb dus ben eigenlijk beetje groot geworden met Ford, daarom dat de liefhebberij voor dat merk er nog een beetje in zit.

Zoals mij! Ik zou voor de Focus ST gaan. Blijft een heel zuinige 2.0 Turbo motor. Power is ongeloofelijk. Gewoon de perfecte auto die je zoekt.
                      Qua rijgedrag doet hij een beetje onder dan de Megane RS maar daar hebben we binnenkort de Focus RS! Echt een pracht van een wagen (voor mij dan)

Fitted with impressive 250PS EcoBoost engine. Available as a hatchback or an estate. Great value for money compared to other hot hatches.

Comment

Heb nog beter nieuws!

I love Ford-tuners!

Comment

Tja, ik vind het Focus-formaat het minimum om me goed te voelen in een auto.
                          En als je het dan over gezin hebt, lijkt het mij ook een prima keuze.
                          Een paar pk meer of minder zal het grote verschil niet maken, maar het ding rijdt geweldig (- ik dacht dat onze vrienden van Top Gear er ook bijzonder over te spreken waren -), en ik vind dat die er ook gewoon echt knap uit ziet.
                          De voornaamste "die of dat" zou bij mij in dit geval de kleurkeuze als onderwerp hebben .

Comment

dat heeft de vrouw al beslist, zou blauw moeten worden.

Comment

De vrouw heeft een goede smaak

Comment

Working...
                              X