Mededeling

Collapse
No announcement yet.

518d Touring Automaat of 520d Touring handgeschakeld?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Mss moet je toch eerst eens duidelijk maken waarvoor die auto moet dienen. Professioneel? Particulier? Km's? Stad? Autostrade? Kinderen? ...

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      De ZF 8 traps automaat schakelt als een droom. Veel beter dan de doorsnee DSG. Vloeiende overgangen en je hebt echt niet het gevoel dat het ding constant doorheen z'n versnellingen gaat. Trouwens, niemand kan zo snel, precies en
      consistent schakelen. Enfin, behalve als je Schumacher heet misschien ;-)

      De latere restwaarde van een 5 serie met automaat zal hoger liggen dan die met handbak. De meeste willen niet meer schakelen in die klasse. Terecht met zo een pracht van een automaat.
      Ik heb uitgebreid testgereden met de ZF 8-bak. Ik beweer niet dat die slecht of onprecies schakelt. Maar hij schakelt wel veelvuldig en hij doet als een automaat met koppelomvormer, wat hij tenslotte ook is. Je hoort dat en het is een sensatie die niet helemaal 1-op-1 overeenstemt met wat je zelf aan het doen bent met de rechterpedaal. Ik word daar dus kregelig van, ik kan daar niet aan doen, hoe zeer ik er puur rationeel ook van overtuigd ben dat het best comfortabel is om met een automaat door onze files van landsgrens tot landsgrens te taffelen.

      Restwaarde is voor mij een probleem van BMW Finance. Gelet op de volstrekt zotte prijzen die BMW vraagt voor haar auto's, is leasing of renting de rationele keuze en BMW staat erom bekend dat ze dat verkoopskanaal stevig ondersteunen, o.a. via nogal optimistische restwaardes, ook voor een handgeschakelde 520d die zelfs geen leren zetels heeft. Na de leasingtermijn mogen ze hem van mij terug hebben.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
        Ik heb uitgebreid testgereden met de ZF 8-bak. Ik beweer niet dat die slecht of onprecies schakelt. Maar hij schakelt wel veelvuldig en hij doet als een automaat met koppelomvormer, wat hij tenslotte ook is. Je hoort dat en het is een sensatie die niet helemaal 1-op-1 overeenstemt met wat je zelf aan het doen bent met de rechterpedaal. Ik word daar dus kregelig van, ik kan daar niet aan doen, hoe zeer ik er puur rationeel ook van overtuigd ben dat het best comfortabel is om met een automaat door onze files van landsgrens tot landsgrens te taffelen.

        Restwaarde is voor mij een probleem van BMW Finance. Gelet op de volstrekt zotte prijzen die BMW vraagt voor haar auto's, is leasing of renting de rationele keuze en BMW staat erom bekend dat ze dat verkoopskanaal stevig ondersteunen, o.a. via nogal optimistische restwaardes, ook voor een handgeschakelde 520d die zelfs geen leren zetels heeft. Na de leasingtermijn mogen ze hem van mij terug hebben.
        Heb de sportautomaat met flippers aan het stuur en in sport en sport+ in manueel moet ik zeggen dat het helemaal niet teleurstelt als je over bochtige wegen knalt. Enige minpunt is dat de versnelling vrij kort zijn (wat wil je met 8...). Eens je aan de verhoudingen gewend bent, gaat het lekker.

        Comment


        • #24
          On topic: waarom geen 320d touring? Heel ruim en sportiever ingesteld dan een 5 reeks. Met een 320d ben je imho beter af dan met een 518d. Tenzij je echt meer comfort voorop stelt.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
            Ik heb uitgebreid testgereden met de ZF 8-bak. Ik beweer niet dat die slecht of onprecies schakelt. Maar hij schakelt wel veelvuldig en hij doet als een automaat met koppelomvormer, wat hij tenslotte ook is. Je hoort dat en het is een sensatie die niet helemaal 1-op-1 overeenstemt met wat je zelf aan het doen bent met de rechterpedaal. Ik word daar dus kregelig van, ik kan daar niet aan doen, hoe zeer ik er puur rationeel ook van overtuigd ben dat het best comfortabel is om met een automaat door onze files van landsgrens tot landsgrens te taffelen.

            Restwaarde is voor mij een probleem van BMW Finance. Gelet op de volstrekt zotte prijzen die BMW vraagt voor haar auto's, is leasing of renting de rationele keuze en BMW staat erom bekend dat ze dat verkoopskanaal stevig ondersteunen, o.a. via nogal optimistische restwaardes, ook voor een handgeschakelde 520d die zelfs geen leren zetels heeft. Na de leasingtermijn mogen ze hem van mij terug hebben.
            Je mag wel niet vergeten dat de automaat ook een stuurdoos heeft die zich (deels) aanpast aan de bestuurder. Een testrit, ook al is het een uitgebreide, is dus niet te vergelijken met je eigen wagen die na x-aantal km's toch meer gaat reageren zoals jij dat wil. Niet dat het werelden van verschil gaat geven, maar misschien wel het verschil tussen aangenaam en net niet aangenaam genoeg.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Vroeger wou ik een Jahreswagen kopen en keek uit naar een E92 335i. Het ontbreken van opties als een lederen interieur, ingebouwde GPS etc etc liet zich duidelijk blijken in de gevraagde prijs. Stoffen zetels in een 316i geraak je mee weg, maar niet meer in een 335i. Hetzelfde met een automaat in de 5 reeks.

              Jij leest ook maar iets op het internet over een afgeknepen variant. Vroeger zeiden ze ook overal dat een 118d een afgeknepen 120d was. Terwijl dit écht wel niet zo was. Vanop BMW website technische gegevens: leeggewicht BMW 520d = 1.695kg. Leeggewicht 518d = 1.690kg. Gezien het toch enkel maar een verschil in de ECU is, weegt de chip van een 520d dus 5 kg meer... Het zal zoiets moeten zijn... Om eerlijk te zijn, hebben we er beiden het raden naar. Peace?
              Ik zeg niet dat je ongelijk hebt over bepaalde gevallen, maar neem nu eens een E90 320d van pakweg 2006 als voorbeeld. Krijg je voor je goed uitgeruste 320d 5000 euro meer terug dan voor een "kale" 320d die dus geen automaat en GPS heeft? Want die 5000 euro heb je nieuwzijnde wel afgedokt (automaat 2000 euro en GPS 3000 euro). Ik denk dat we beiden weten dat er een prijsverschil zal zijn, maar echt wel geen 5000 euro. Natuurlijk is dat anders met bijvoorbeeld een 335i. Wanneer men zoiets koopt verwacht men opties die bij dat soort wagen horen en niet die van een stock 318d waarmee de poetsvrouw rijdt. En wat betreft die 5kg verschil: staan ze op dezelfde velgen? Zijn de remschijven hetzelfde (diameter), enz... Er kunnen zoveel verschillen zijn, en wanneer de wagen een tijdje op de markt is zullen we wel weten of enkel de software anders is.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                Ik zeg niet dat je ongelijk hebt over bepaalde gevallen, maar neem nu eens een E90 320d van pakweg 2006 als voorbeeld. Krijg je voor je goed uitgeruste 320d 5000 euro meer terug dan voor een "kale" 320d die dus geen automaat en GPS heeft? Want die 5000 euro heb je nieuwzijnde wel afgedokt (automaat 2000 euro en GPS 3000 euro). Ik denk dat we beiden weten dat er een prijsverschil zal zijn, maar echt wel geen 5000 euro. Natuurlijk is dat anders met bijvoorbeeld een 335i. Wanneer men zoiets koopt verwacht men opties die bij dat soort wagen horen en niet die van een stock 318d waarmee de poetsvrouw rijdt. En wat betreft die 5kg verschil: staan ze op dezelfde velgen? Zijn de remschijven hetzelfde (diameter), enz... Er kunnen zoveel verschillen zijn, en wanneer de wagen een tijdje op de markt is zullen we wel weten of enkel de software anders is.
                Je rekent de 5000 euro nieuwprijs door naar een tweedehandswagen die sowieso al 60% of meer van zijn waarde verloren is...

                Comment


                • #28
                  Tuurlijk krijg je die 5k aan opties niet terug. Je hebt er in je voorbeeld wel jaren geniet van gehad en het zal de restwaarde zeker helpen.

                  Leve poetsvrouwen die met 318d's rijden . Loon naar werken!

                  Comment


                  • #29
                    Ja, ik snap wat je wil zeggen: procentueel moet ik dan de afschrijving ook op die 5000 euro doorvoeren. Was gewoon een voorbeeld. Ik zeg er toch ook bij dat er prijsverschil zal zijn, maar niet die 5000 euro. Blijft hoe dan ook een groter verlies dat je draagt.

                    Comment


                    • #30
                      Een bmw (of gelijk welke auto) kopen is altijd een verlies

                      Comment


                      • #31
                        Ik zou een manuele 518d nemen.

                        Comment


                        • #32
                          Enkel iemand die niks van auto's kent kiest nog voor een handgeschakelde 5.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Enkel iemand die niks van auto's kent kiest nog voor een handgeschakelde 5.
                            2222222222...!!!!!!!
                            BMW F10 520dA 2014
                            Porsche Cayman 2.7i 2007

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Enkel iemand die niks van auto's kent kiest nog voor een handgeschakelde 5.
                              Automaat past bij een 5 maar een krachtige motor past nog meer bij een 5. Je kunt moeilijk bij de lichten ieder keer plankgas vertrekken omdat dat ding geen hol vooruit gaat . Als je een 518d automaat gaat kopen gaat dat gewoon vervelen binnen enkele weken .
                              518d enkel als chippen een optie is.

                              Comment


                              • #35
                                Waarom geen auto kopen van een ander merk waar je voor dezelfde prijs een motor krijgt en een luxueuze uitrusting?
                                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                Comment


                                • #36
                                  Bij mijn weten kan een 5 nog steeds niet gechipt worden tenzij met een box.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Enkel iemand die niks van auto's kent kiest nog voor een handgeschakelde 5.
                                    Verdorie, dan ken 'k niks van auto's. dat vind ik nu écht wel spijtig...

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Bij mijn weten kan een 5 nog steeds niet gechipt worden tenzij met een box.
                                      Maar da's niet goed volgens de kenners, of het ging niet,... of het ging wel. Enfin, ze weten het zelf nog niet.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Enkel iemand die niks van auto's kent kiest nog voor een handgeschakelde 5.
                                        Zeer gefundeerde en genuanceerde uitspraak. De juf zal trots op u zijn, jongen!

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                          Automaat past bij een 5 maar een krachtige motor past nog meer bij een 5. Je kunt moeilijk bij de lichten ieder keer plankgas vertrekken omdat dat ding geen hol vooruit gaat . Als je een 518d automaat gaat kopen gaat dat gewoon vervelen binnen enkele weken .
                                          518d enkel als chippen een optie is.
                                          Het "probleem" is gewoon dat er eigenlijk geen echte trage auto's meer zijn. Een Focus met 115pk of een Astra met 120pk gaat niet moeten onderdoen voor een 518d dus je hebt een punt. Je gaat (te) vaak het onderste uit de kan moeten halen met een 518d en dat is niet aangenaam om te rijden. In dat opzicht is een 520d toch wel veel aangenamer.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X