Mss moet je toch eerst eens duidelijk maken waarvoor die auto moet dienen. Professioneel? Particulier? Km's? Stad? Autostrade? Kinderen? ...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
518d Touring Automaat of 520d Touring handgeschakeld?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDe ZF 8 traps automaat schakelt als een droom. Veel beter dan de doorsnee DSG. Vloeiende overgangen en je hebt echt niet het gevoel dat het ding constant doorheen z'n versnellingen gaat. Trouwens, niemand kan zo snel, precies en
consistent schakelen. Enfin, behalve als je Schumacher heet misschien ;-)
De latere restwaarde van een 5 serie met automaat zal hoger liggen dan die met handbak. De meeste willen niet meer schakelen in die klasse. Terecht met zo een pracht van een automaat.
Restwaarde is voor mij een probleem van BMW Finance. Gelet op de volstrekt zotte prijzen die BMW vraagt voor haar auto's, is leasing of renting de rationele keuze en BMW staat erom bekend dat ze dat verkoopskanaal stevig ondersteunen, o.a. via nogal optimistische restwaardes, ook voor een handgeschakelde 520d die zelfs geen leren zetels heeft. Na de leasingtermijn mogen ze hem van mij terug hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenIk heb uitgebreid testgereden met de ZF 8-bak. Ik beweer niet dat die slecht of onprecies schakelt. Maar hij schakelt wel veelvuldig en hij doet als een automaat met koppelomvormer, wat hij tenslotte ook is. Je hoort dat en het is een sensatie die niet helemaal 1-op-1 overeenstemt met wat je zelf aan het doen bent met de rechterpedaal. Ik word daar dus kregelig van, ik kan daar niet aan doen, hoe zeer ik er puur rationeel ook van overtuigd ben dat het best comfortabel is om met een automaat door onze files van landsgrens tot landsgrens te taffelen.
Restwaarde is voor mij een probleem van BMW Finance. Gelet op de volstrekt zotte prijzen die BMW vraagt voor haar auto's, is leasing of renting de rationele keuze en BMW staat erom bekend dat ze dat verkoopskanaal stevig ondersteunen, o.a. via nogal optimistische restwaardes, ook voor een handgeschakelde 520d die zelfs geen leren zetels heeft. Na de leasingtermijn mogen ze hem van mij terug hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenIk heb uitgebreid testgereden met de ZF 8-bak. Ik beweer niet dat die slecht of onprecies schakelt. Maar hij schakelt wel veelvuldig en hij doet als een automaat met koppelomvormer, wat hij tenslotte ook is. Je hoort dat en het is een sensatie die niet helemaal 1-op-1 overeenstemt met wat je zelf aan het doen bent met de rechterpedaal. Ik word daar dus kregelig van, ik kan daar niet aan doen, hoe zeer ik er puur rationeel ook van overtuigd ben dat het best comfortabel is om met een automaat door onze files van landsgrens tot landsgrens te taffelen.
Restwaarde is voor mij een probleem van BMW Finance. Gelet op de volstrekt zotte prijzen die BMW vraagt voor haar auto's, is leasing of renting de rationele keuze en BMW staat erom bekend dat ze dat verkoopskanaal stevig ondersteunen, o.a. via nogal optimistische restwaardes, ook voor een handgeschakelde 520d die zelfs geen leren zetels heeft. Na de leasingtermijn mogen ze hem van mij terug hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenVroeger wou ik een Jahreswagen kopen en keek uit naar een E92 335i. Het ontbreken van opties als een lederen interieur, ingebouwde GPS etc etc liet zich duidelijk blijken in de gevraagde prijs. Stoffen zetels in een 316i geraak je mee weg, maar niet meer in een 335i. Hetzelfde met een automaat in de 5 reeks.
Jij leest ook maar iets op het internet over een afgeknepen variant. Vroeger zeiden ze ook overal dat een 118d een afgeknepen 120d was. Terwijl dit écht wel niet zo was. Vanop BMW website technische gegevens: leeggewicht BMW 520d = 1.695kg. Leeggewicht 518d = 1.690kg. Gezien het toch enkel maar een verschil in de ECU is, weegt de chip van een 520d dus 5 kg meer... Het zal zoiets moeten zijn... Om eerlijk te zijn, hebben we er beiden het raden naar. Peace?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenIk zeg niet dat je ongelijk hebt over bepaalde gevallen, maar neem nu eens een E90 320d van pakweg 2006 als voorbeeld. Krijg je voor je goed uitgeruste 320d 5000 euro meer terug dan voor een "kale" 320d die dus geen automaat en GPS heeft? Want die 5000 euro heb je nieuwzijnde wel afgedokt (automaat 2000 euro en GPS 3000 euro). Ik denk dat we beiden weten dat er een prijsverschil zal zijn, maar echt wel geen 5000 euro. Natuurlijk is dat anders met bijvoorbeeld een 335i. Wanneer men zoiets koopt verwacht men opties die bij dat soort wagen horen en niet die van een stock 318d waarmee de poetsvrouw rijdt. En wat betreft die 5kg verschil: staan ze op dezelfde velgen? Zijn de remschijven hetzelfde (diameter), enz... Er kunnen zoveel verschillen zijn, en wanneer de wagen een tijdje op de markt is zullen we wel weten of enkel de software anders is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenEnkel iemand die niks van auto's kent kiest nog voor een handgeschakelde 5.BMW F10 520dA 2014
Porsche Cayman 2.7i 2007
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenEnkel iemand die niks van auto's kent kiest nog voor een handgeschakelde 5.
518d enkel als chippen een optie is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenEnkel iemand die niks van auto's kent kiest nog voor een handgeschakelde 5.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenBij mijn weten kan een 5 nog steeds niet gechipt worden tenzij met een box.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenEnkel iemand die niks van auto's kent kiest nog voor een handgeschakelde 5.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenAutomaat past bij een 5 maar een krachtige motor past nog meer bij een 5. Je kunt moeilijk bij de lichten ieder keer plankgas vertrekken omdat dat ding geen hol vooruit gaat . Als je een 518d automaat gaat kopen gaat dat gewoon vervelen binnen enkele weken .
518d enkel als chippen een optie is.
Comment
Comment