Mededeling

Collapse
No announcement yet.

518d Touring Automaat of 520d Touring handgeschakeld?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    De xf vind ik ook een heel knappe wagen maar jaguars worden precies niet verkocht in Belgie tov 10jaar geleden.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
      Dat klopt zeker. De huidige 5 is één van de beste wagens in zijn categorie. Maar dat betekent niet dat men steeds zo kort door de bocht moet door enkel dit model te overwegen.

      Nu begrijp ik wel dat er een duidelijk "streven"-factor is bij dergelijke aankoop. BMW is er als geen ander in geslaagd zich het imago aan te kweken van de wagen te zijn de auto die je kan kopen als je succesvol bent in je sector. Iemand die met een middenklasser rijdt, ziet de BMW 3 als de wagen die zal aantonen dat hij de volgende stap in zijn carriere heeft gezet en een Passat of Mondeo rijder zal de 5 als bevestiging zien van zijn promotie.

      Wanneer het bedrijf hen dan de kans biedt om die stap te zetten, dan speelt die emotionele factor duidelijk een grote rol. Men wil aan zichzelf en de buitenwereld duidelijk tonen dat men een stap vooruit heeft gezet.
      Kom met een V70 aanrijden, en niemand zal vragen of je een rang hoger zit nu. Neem een E en ze gaan denken dat je van werk bent veranderd en nu zelf je auto hebt gekocht (en op safe hebt gespeeld). Kom af met een 5 en ze weten allemaal dat je bedrijf je nu een divisie hoger laat spelen...
      Hoe langer ik op dit forum kom, hoe meer ik je gelijk moet gaan geven. Ik ben laatst nog eens bij onze lokale dealer geweest om de premium selections te gaan bekijken. Er stonden 25 wagens, zwaarste motorisatie aanwezig was effectief de 20d. Ook in mijn omgeving zie ik dat het voor mensen een doel is geworden om een BMW te kunnen kopen, welke motor er inzit boeit 95% niet eens meer.

      Kennissen van me snappen ook niet dat ik 2 jaar geleden +30k heb uitgegeven voor een tweedehands "oud model Z4", en bijvoorbeeld nu geen nieuwe Z4 sDrive18i zou kopen. Dat is toch "ook een fijne naft" en bovendien een cabrio en coupé ineen! Tja...

      Dit gezegd zijnde kun je je dan afvragen waarom ik hier ook een 318d touring uit 2007 voor de deur heb staan? de teller staat nu op bijna 200.000km, heb er geen kosten aan gehad, en er zit nu nog steeds garantie op. Dus in sommige gevallen kan een BMW wel een goede rationele keuze zijn. Ik moet wel bekennen dat ik toch enorm snak naar meer vermogen als ik daar mee rij, dus voor mij ook geen 4 cylinder diesel meer.

      Comment


      • #83
        Overschot gelijk.

        En om eerlijk te zijn, als ik een bedrijfswagen mag kiezen morgen, dan zou ik ook een BMW durven overwegen gewoon omdat ik dat privé niet gekocht krijg. Elke keer dat ik een nieuwe wagen moet kopen, neemt het rationele steeds de bovenhand en ga ik ervan uit dat... ik met MB toch niks verkeerd kan doen. (wat ook al niet waar meer is).
        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
          Nu begrijp ik wel dat er een duidelijk "streven"-factor is bij dergelijke aankoop. BMW is er als geen ander in geslaagd zich het imago aan te kweken van de wagen te zijn de auto die je kan kopen als je succesvol bent in je sector. Iemand die met een middenklasser rijdt, ziet de BMW 3 als de wagen die zal aantonen dat hij de volgende stap in zijn carriere heeft gezet en een Passat of Mondeo rijder zal de 5 als bevestiging zien van zijn promotie.

          Wanneer het bedrijf hen dan de kans biedt om die stap te zetten, dan speelt die emotionele factor duidelijk een grote rol. Men wil aan zichzelf en de buitenwereld duidelijk tonen dat men een stap vooruit heeft gezet.
          Kom met een V70 aanrijden, en niemand zal vragen of je een rang hoger zit nu. Neem een E en ze gaan denken dat je van werk bent veranderd en nu zelf je auto hebt gekocht (en op safe hebt gespeeld). Kom af met een 5 en ze weten allemaal dat je bedrijf je nu een divisie hoger laat spelen...
          Ik word altijd misselijk van dat status gedoe.
          Als mensen zich daarmee bezighouden, brengt dat bij mij ook herinneringen boven van de politieke bedrijfscultuur die binnen grotere bedrijven heerst, ik herken uw uiteenzetting en heb daar evengoed een dégoût van. En ik zal altijd strijden om, in de mate van het mogelijke, een horizontalere structuur te behouden.

          Daarom dat het mij ook stoort dat je daar telkens opnieuw over begint, want d'er lopen nog veel mensen rond op deze bol die daar niks mee te maken hebben. Ik denk dat je in deze categorie van auto zeer uiteenlopende profielen kunt aantreffen. Bijvoorbeeld, een zaakvoerder van een goed draaiende KMO. Die kan zich met gemak een Ferrari veroorloven, sommigen doen dat effectief, anderen willen daar bewust niet mee uitpakken. Ik ga daar niet te veel woorden meer aan vuilmaken, weet gewoon dat de commentaar ondertussen serieus afgezaagd is, niet eens van toepassing is voor veel mensen, je die persoonlijke frustraties beter met een psycholoog bespreekt. Topic starter had slechts één vraag, of 'ie de 18d met automaat zou overwegen tov 20d handgeschakeld. Daar is op geantwoord. Maar ik wil wel even zeggen wat ik van een Volvo V70 vind, ik vind dat rijden als een boot, daarbovenop is het een voorwielaangedreven wagen. Ik heb dat feit ook niet laten doorwegen op mijn keuze voor de A6, maar ik kan niet ontkennen dat ik liever een RWD zou hebben. En ik vind de Volvo ook niet zo mooi. Je mag gerust de badge verwisselen, dat verandert niks aan m'n mening. Kans is reëel dat de topicopener er hetzelfde over denkt, maar die heeft al lang een antwoord op z'n vraag gekregen... de korte levertijden van BMW in acht genomen, rijdt die misschien al rond met z'n 518d automaat?
          Last edited by ; 23/09/2013, 16:51.

          Comment


          • #85
            Voor mij altijd de 518d met automaat, zelfs al was die automaat een klassieke viertraps en had de 518d maar 100pk.

            Wat die status betreft, ik parkeer mijn Touran zonder schaamte of jaloezie naast de BMW's en Audi's van mijn collega's. Ieder doet binnen zijn budget waar hij zich goed bij voelt, mijn collega zijn 5-reeks zonder 1 optie is net zo goed een statement als mijn rode Touran met tennisbal op de trekhaak.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Voor mij altijd de 518d met automaat, zelfs al was die automaat een klassieke viertraps en had de 518d maar 100pk.

              Wat die status betreft, ik parkeer mijn Touran zonder schaamte of jaloezie naast de BMW's en Audi's van mijn collega's. Ieder doet binnen zijn budget waar hij zich goed bij voelt, mijn collega zijn 5-reeks zonder 1 optie is net zo goed een statement als mijn rode Touran met tennisbal op de trekhaak.
              Class !!

              Ik ga dat ook doen op mijn S
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • #87
                Benut de gratis optie : weglaten embleem!

                Kleef er nadien een van een 530d/535d op.

                jaloerse blikken in overvloed op je 518d

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                  Benut de gratis optie : weglaten embleem!

                  Kleef er nadien een van een 530d/535d op.

                  jaloerse blikken in overvloed op je 518d
                  En dan zeker de dubbele pijpjes niet vergeten.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door VEDRANO Bekijk Berichten
                    Wat zouden jullie kiezen?
                    Voor mij de 518dA, als het toch voor de zuinigheid is.

                    Comment


                    • #90
                      En dan nieuwe velgen van bij de Auto 5.

                      Comment


                      • #91
                        En vooral de zwarte niertjes niet vergeten !
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • #92
                          of de dubbele uitlaat

                          Comment


                          • #93
                            Ik vraag me af als de titel: 'E 200 CDI automaat of E 220 CDI handgeschakeld?' geweest was, we hetzelfde gezwets over andere merken in de strot geduwd zouden krijgen.

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                              Hoe langer ik op dit forum kom, hoe meer ik je gelijk moet gaan geven. Ik ben laatst nog eens bij onze lokale dealer geweest om de premium selections te gaan bekijken. Er stonden 25 wagens, zwaarste motorisatie aanwezig was effectief de 20d. Ook in mijn omgeving zie ik dat het voor mensen een doel is geworden om een BMW te kunnen kopen, welke motor er inzit boeit 95% niet eens meer.

                              Kennissen van me snappen ook niet dat ik 2 jaar geleden +30k heb uitgegeven voor een tweedehands "oud model Z4", en bijvoorbeeld nu geen nieuwe Z4 sDrive18i zou kopen. Dat is toch "ook een fijne naft" en bovendien een cabrio en coupé ineen! Tja...

                              Dit gezegd zijnde kun je je dan afvragen waarom ik hier ook een 318d touring uit 2007 voor de deur heb staan? de teller staat nu op bijna 200.000km, heb er geen kosten aan gehad, en er zit nu nog steeds garantie op. Dus in sommige gevallen kan een BMW wel een goede rationele keuze zijn. Ik moet wel bekennen dat ik toch enorm snak naar meer vermogen als ik daar mee rij, dus voor mij ook geen 4 cylinder diesel meer.
                              Alsof er vroeger geen basismodellen geproduceerd en verkocht werden bij BMW. 316i, 318i, 318 tds, 524 td,... . Allemaal sleuren die minder snel waren dan de huidige basics van het merk.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Alsof er vroeger geen basismodellen geproduceerd en verkocht werden bij BMW. 316i, 318i, 318 tds, 524 td,... . Allemaal sleuren die minder snel waren dan de huidige basics van het merk.
                                Dat klopt, en daar is ook helemaal niks mee. Maar wat ik in mijn omgeving merk is dat er tegenwoordig effectief geen interesse meer is in hogere motorisaties. Het aanbod bij de BMW dealer bevestigt dit nog eens. Om eerlijk te zijn vind ik een "instap 5 reeks" met zo'n 140pk ook helemaal niet verkeerd, maar ik hoef jou ook niet te vertellen dit dit toch een totaal andere rijbeleving geeft dan pak een 535d. En dat is net hetgeen wat je blijkbaar niet meer krijgt uitgelegd aan de mensen. Voor diezelfden is een M5 eigenlijk ook maar een 5-reeks met een rappere motor en andere bumpers hé, dus waarom daarvoor meer betalen?
                                Deze onwetendheid zie ik (das althans mijn beleving) de laatste jaren exponentieel stijgen.

                                Comment


                                • #96
                                  HEt publiek dat een M5 koopt is iets helemaal anders dan degene die gaan voor een 520d.
                                  Dat is echt onvergelijkbaar. Au fond zijn er echt niet zo veel mensen die 100.000€ voor een auto kunnen uitgeven. En dan ken ik er een hoop die het wel kunnen, maar het helemaal niet willen, omdat ze dat niet belangrijk vinden.

                                  De trend is duidelijk. Als BMW al een 5 met 140pk begint te verkopen, dan betekent dit dat dit marktsegment te groot is om te negeren.
                                  En kijk naar VOLVO die het aandurfde om een S80 te verkopen met een 1.6d met 115pk.
                                  En je ziet ze nog rijden ook.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Volgens mij heeft veel te maken met het gegeven of een auto al dan niet een bedrijfsvoertuig is, en dan bedoel ik niet de voiture van de zelfstandige (hoewel...), maar van de werknemer.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    De trend is duidelijk. Als BMW al een 5 met 140pk begint te verkopen, dan betekent dit dat dit marktsegment te groot is om te negeren.
                                    En kijk naar VOLVO die het aandurfde om een S80 te verkopen met een 1.6d met 115pk. En je ziet ze nog rijden ook.
                                    Ik ken de statistieken niet uit het hoofd, maar je ziet heden ten dage wel beduidend meer bedrijfskrellen op de baan dan pakweg 20 jaar geleden.
                                    Aangezien die categorie binnen de 'groene', politiek correcte lijntjes moet kleuren, zie je uiteraard meer kleine motorisaties.
                                    Dat heeft weinig met individuele voorkeur te maken, eerder met beperkingen in de keuze zelf.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    HEt publiek dat een M5 koopt is iets helemaal anders dan degene die gaan voor een 520d.
                                    En dan ken ik er een hoop die het wel kunnen, maar het helemaal niet willen, omdat ze dat niet belangrijk vinden.
                                    En die M5 komt dan eerder op naam van een particulier of zelfstandige te staan dan op die van een werknemer, of 't moet al een uitzondering zijn.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Ik wil de eerste werkNEMER nog zien die een M5 krijgt...

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Ik vraag me af als de titel: 'E 200 CDI automaat of E 220 CDI handgeschakeld?' geweest was, we hetzelfde gezwets over andere merken in de strot geduwd zouden krijgen.
                                        Nee, maar dat is het gevolg van wat merken als Porsche, BMW en anderen zichzelf aanmeten als imago Als je als merk zelf de focus legt op rijplezier met krachtige luxe wagens met een sportieve toets dan spreek je uiteraard een zeker segment aan van liefhebbers die in die wagens vinden wat ze elders niet kunnen vinden. Wat blijkbaar moeilijker te slikken is voor sommige van die liefhebbers is dat er ook een economische realiteit is en dat is dat BMW datzelfde imago gebruikt om zijn "doordeweekse" karren te slijten aan een zo groot mogelijk publiek. Tegelijk zijn die doordeweekse modellen ook koren op de molen van diegene die het niet zo voor BMW en hun imago hebben.

                                        Kijk hier op het forum, als iemand hier om aankoopadvies komt vragen duurt het geen 5 posts voor er iemand komt aandraven met een BMW, ook al past die eigenlijk niet helemaal bij de vereisten van de vrager.

                                        De term badgebuyer valt hier vaak en volgens mij valt die ook veel in Bornem bij BMW, want ze zijn er helemaal niet vies van om hun imago te gebruiken om wagens te slijten. Als je dan nog is ziet welke inspanningen ze doen op de leasing markt, wetende dat meer dan de helft van de nieuw verkochte wagens in België bedrijfswagen zijn, dan kan je concluderen dat de "liefhebbers" meer last hebben van de 316d met MPack dan BMW zelf

                                        De Porsche liefhebbers gruwelen ook van bepaalde dingen die Porsche op de markt brengt, dat is voor mij heel vergelijkbaar.

                                        Mercedes heeft ook AMG modellen, maar die hebben even goed bestelwagens, voorwielaangedreven wagens, monovolumes... . Dingen die BMW niet doet, net om hun imago te bewaken waar ze zo hard aan gewerkt hebben. Kijk maar wat BMW in de jaren 60 op de markt bracht, dan zie je van waar ze komen Net zo met Audi trouwens die ook een lange weg afgelegd hebben om dat Premium imago te krijgen.
                                        Last edited by josenjef; 24/09/2013, 12:14.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                          .

                                          De trend is duidelijk. Als BMW al een 5 met 140pk begint te verkopen, dan betekent dit dat dit marktsegment te groot is om te negeren.
                                          En kijk naar VOLVO die het aandurfde om een S80 te verkopen met een 1.6d met 115pk.
                                          En je ziet ze nog rijden ook.
                                          Enkele jaren terug verkocht Audi toch een A6 met een 2.0tdi en 136pk? En nu plots is 140pk hetzelfde als een geitje ofzo...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X