Mededeling

Collapse
No announcement yet.

518d Touring Automaat of 520d Touring handgeschakeld?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 518d Touring Automaat of 520d Touring handgeschakeld?

    Wat zouden jullie kiezen?

  • #2
    In een 5 hoort een automaat. Ik zou zonder verpinken de 18d kiezen. Die 8-traps is zalig.

    Comment


    • #3
      18d gaat belachelijk traag zijn in een 5 maarja als jij er mee kunt leven dan is er geen probleem.
      Hoe goed die automaat ook is ga voor de 2.0d .

      Comment


      • #4
        Een 10 secondjes naar 100. +200 top. Zo belachelijk is dat niet. Een racer is het niet, de 520d ook niet. Ik denk dat de automaat het beste uit een 18d'tje kan halen.

        Comment


        • #5
          Simpele keuze als je het mij vraagt: 518d met automaat. De 518d is een "dichtgeknepen" versie van de 520d, dus vermogen is in zekere zin gemakkelijk toe te voegen. Als je aan OEM 520d software geraakt dan zit je zo aan de 184pk, wil je nog meer dan kan je hem gewoon laten chiptunen (schijnt dat men binnenkort in de ECU kan geraken) en dan ga je naar ±220pk. Dat kost je een paar honderd euro, nadien een automaat toevoegen gaat natuurlijk niet zo simpel

          Comment


          • #6
            Tuurlijk de automaat , had eigenlijk nog nooit van mijn leven met zoiets zelf gereden . Na een testrit waren we direct verkocht .

            Comment


            • #7
              Ik heb een 520d handgeschakeld, omdat ik het op mijn zenuwen krijg van het voortdurende geschakel van die multiversnellingenautomaten. Het kan allemaal goed zijn dat het heel comfortabel is, maar ik word echt zeer onrustig van die constante en bij wijle schijnbaar geheel lukrake toerentalschommelingen.

              Comment


              • #8
                Een handgeschakelde 5, het moet een zeldzaamheid aan het worden zijn
                Ik rijd zowel handgeschakeld als met de vernoemde automaat. Ik geef eerlijk toe dat ik, als ik er niet écht op let, ik bijlange zo correct niet schakel als die automaat. Overgangen voel ik nauwelijks.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                  Ik heb een 520d handgeschakeld, omdat ik het op mijn zenuwen krijg van het voortdurende geschakel van die multiversnellingenautomaten. Het kan allemaal goed zijn dat het heel comfortabel is, maar ik word echt zeer onrustig van die constante en bij wijle schijnbaar geheel lukrake toerentalschommelingen.
                  Hier idem !!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                    Ik heb een 520d handgeschakeld, omdat ik het op mijn zenuwen krijg van het voortdurende geschakel van die multiversnellingenautomaten. Het kan allemaal goed zijn dat het heel comfortabel is, maar ik word echt zeer onrustig van die constante en bij wijle schijnbaar geheel lukrake toerentalschommelingen.
                    De ZF 8 traps automaat schakelt als een droom. Veel beter dan de doorsnee DSG. Vloeiende overgangen en je hebt echt niet het gevoel dat het ding constant doorheen z'n versnellingen gaat. Trouwens, niemand kan zo snel, precies en
                    consistent schakelen. Enfin, behalve als je Schumacher heet misschien ;-)

                    De latere restwaarde van een 5 serie met automaat zal hoger liggen dan die met handbak. De meeste willen niet meer schakelen in die klasse. Terecht met zo een pracht van een automaat.

                    En weer die bullshit alsof het een "dichtgeknepen" 520d zou zijn. Er zullen wel een aantal mechanische onderdelen verschillend zijn. Typische chiptuner praat.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      De latere restwaarde van een 5 serie met automaat zal hoger liggen dan die met handbak. De meeste willen niet meer schakelen in die klasse. Terecht met zo een pracht van een automaat. .
                      No Shit? Die paar duizend euro die je meer terug krijgt heb je bij aankoop ook extra betaald toch? Trouwens, de meeste willen ook niet meer met 143pk rondrijden in die klasse. Terecht met zo'n pracht van een wagen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      En weer die bullshit alsof het een "dichtgeknepen" 520d zou zijn. Er zullen wel een aantal mechanische onderdelen verschillend zijn. Typische chiptuner praat.
                      Ik citeer:
                      De 518d is enkel minder krachtig dan de 520d. BMW kneep de van origine 184 pk sterke 2.0 liter viercilinder-turbodiesel voor de gelegenheid af bij 143 pk en ook het koppel daalde. Het ging van 380 naar 360 Nm.
                      Met andere woorden: ik betwijfel of er andere mechanische onderdelen gebruikt zullen zijn omdat het koppel, dus de kracht die de onderdelen te verwerken krijgen, nagenoeg hetzelfde is. Typische praat van iemand die zomaar iets afbreekt zonder eerst zijn licht op te steken.

                      Comment


                      • #12
                        Om in België rond te rijden zou ik zeker de automaat nemen.
                        Wil je regelmatig eens doorduwen op de autobahn, dan bijsparen voor de 520 automaat

                        Comment


                        • #13
                          Ik ben ook overtuigd dat om aan te schuiven in ons Belgisch verkeer de automaat de meer dan logische keuze is. Bij echt veel autostrade zou het me minder uitmaken. Manueel in 6 gooien en rijden maar dan.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                            Ik ben ook overtuigd dat om aan te schuiven in ons Belgisch verkeer de automaat de meer dan logische keuze is. Bij echt veel autostrade zou het me minder uitmaken. Manueel in 6 gooien en rijden maar dan.
                            Dat was ook de redenering van een kennis van mij toen hij vorig jaar koos voor een F10 520d met een manuele bak. Onlogische keuze vond ik als je weet dat zijn vorige wagen een E92 M3 DKG was, verkocht omwille van de VAA. Maar om het verkeer te volgen is 184pk goed genoeg en op autostrade moet ik hem toch alleen maar in 6de gooien. Dat was in mei 2012, nu zijn we september 2013 en de 520d is de deur uit. En wat staat er nu op de oprit? Een F10 530d automaat

                            Comment


                            • #15
                              Ik ben hier dan ook volop de automaat aan het verdedigen, zelfs op minder krachtige versie
                              En natuurlijk heeft uw kennis een veel leukere auto nu met zijn 530d.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                                No Shit? Die paar duizend euro die je meer terug krijgt heb je bij aankoop ook extra betaald toch? Trouwens, de meeste willen ook niet meer met 143pk rondrijden in die klasse. Terecht met zo'n pracht van een wagen.

                                Ik citeer:

                                Met andere woorden: ik betwijfel of er andere mechanische onderdelen gebruikt zullen zijn omdat het koppel, dus de kracht die de onderdelen te verwerken krijgen, nagenoeg hetzelfde is. Typische praat van iemand die zomaar iets afbreekt zonder eerst zijn licht op te steken.
                                Vroeger wou ik een Jahreswagen kopen en keek uit naar een E92 335i. Het ontbreken van opties als een lederen interieur, ingebouwde GPS etc etc liet zich duidelijk blijken in de gevraagde prijs. Stoffen zetels in een 316i geraak je mee weg, maar niet meer in een 335i. Hetzelfde met een automaat in de 5 reeks.

                                Jij leest ook maar iets op het internet over een afgeknepen variant. Vroeger zeiden ze ook overal dat een 118d een afgeknepen 120d was. Terwijl dit écht wel niet zo was. Vanop BMW website technische gegevens: leeggewicht BMW 520d = 1.695kg. Leeggewicht 518d = 1.690kg. Gezien het toch enkel maar een verschil in de ECU is, weegt de chip van een 520d dus 5 kg meer... Het zal zoiets moeten zijn... Om eerlijk te zijn, hebben we er beiden het raden naar. Peace?

                                Los daarvan: het verschil in verkoopprijs tussen de 518d en 520d bedraagt in België trouwens welgeteld € 3.350,-, wat ik vrij stevig vind

                                Comment


                                • #17
                                  De 18D is euro 5 en de 20D euro 6

                                  Comment


                                  • #18
                                    De reden die gastje aanhaald vind ik nu wel een serieuze reden om voor 520d te kiezen..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kort citaat:

                                      Het hele motorenpalet voldoet voortaan aan de Euro 6-normering (onder meer dankzij coasting-functie op de 8-trapsautomaat) en krijgt een nieuwe instapdiesel in de vorm van een 518d.



                                      Dus net dankzij automaat halen ze euro 6.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Zijn er ook die 320d Touring zouden verkiezen boven de 518 d touring?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X