Wat zouden jullie kiezen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
518d Touring Automaat of 520d Touring handgeschakeld?
Collapse
X
-
Simpele keuze als je het mij vraagt: 518d met automaat. De 518d is een "dichtgeknepen" versie van de 520d, dus vermogen is in zekere zin gemakkelijk toe te voegen. Als je aan OEM 520d software geraakt dan zit je zo aan de 184pk, wil je nog meer dan kan je hem gewoon laten chiptunen (schijnt dat men binnenkort in de ECU kan geraken) en dan ga je naar ±220pk. Dat kost je een paar honderd euro, nadien een automaat toevoegen gaat natuurlijk niet zo simpel
Comment
-
Ik heb een 520d handgeschakeld, omdat ik het op mijn zenuwen krijg van het voortdurende geschakel van die multiversnellingenautomaten. Het kan allemaal goed zijn dat het heel comfortabel is, maar ik word echt zeer onrustig van die constante en bij wijle schijnbaar geheel lukrake toerentalschommelingen.
Comment
-
Een handgeschakelde 5, het moet een zeldzaamheid aan het worden zijn
Ik rijd zowel handgeschakeld als met de vernoemde automaat. Ik geef eerlijk toe dat ik, als ik er niet écht op let, ik bijlange zo correct niet schakel als die automaat. Overgangen voel ik nauwelijks.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenIk heb een 520d handgeschakeld, omdat ik het op mijn zenuwen krijg van het voortdurende geschakel van die multiversnellingenautomaten. Het kan allemaal goed zijn dat het heel comfortabel is, maar ik word echt zeer onrustig van die constante en bij wijle schijnbaar geheel lukrake toerentalschommelingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenIk heb een 520d handgeschakeld, omdat ik het op mijn zenuwen krijg van het voortdurende geschakel van die multiversnellingenautomaten. Het kan allemaal goed zijn dat het heel comfortabel is, maar ik word echt zeer onrustig van die constante en bij wijle schijnbaar geheel lukrake toerentalschommelingen.
consistent schakelen. Enfin, behalve als je Schumacher heet misschien ;-)
De latere restwaarde van een 5 serie met automaat zal hoger liggen dan die met handbak. De meeste willen niet meer schakelen in die klasse. Terecht met zo een pracht van een automaat.
En weer die bullshit alsof het een "dichtgeknepen" 520d zou zijn. Er zullen wel een aantal mechanische onderdelen verschillend zijn. Typische chiptuner praat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDe latere restwaarde van een 5 serie met automaat zal hoger liggen dan die met handbak. De meeste willen niet meer schakelen in die klasse. Terecht met zo een pracht van een automaat. .
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenEn weer die bullshit alsof het een "dichtgeknepen" 520d zou zijn. Er zullen wel een aantal mechanische onderdelen verschillend zijn. Typische chiptuner praat.
De 518d is enkel minder krachtig dan de 520d. BMW kneep de van origine 184 pk sterke 2.0 liter viercilinder-turbodiesel voor de gelegenheid af bij 143 pk en ook het koppel daalde. Het ging van 380 naar 360 Nm.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenIk ben ook overtuigd dat om aan te schuiven in ons Belgisch verkeer de automaat de meer dan logische keuze is. Bij echt veel autostrade zou het me minder uitmaken. Manueel in 6 gooien en rijden maar dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenNo Shit? Die paar duizend euro die je meer terug krijgt heb je bij aankoop ook extra betaald toch? Trouwens, de meeste willen ook niet meer met 143pk rondrijden in die klasse. Terecht met zo'n pracht van een wagen.
Ik citeer:
Met andere woorden: ik betwijfel of er andere mechanische onderdelen gebruikt zullen zijn omdat het koppel, dus de kracht die de onderdelen te verwerken krijgen, nagenoeg hetzelfde is. Typische praat van iemand die zomaar iets afbreekt zonder eerst zijn licht op te steken.
Jij leest ook maar iets op het internet over een afgeknepen variant. Vroeger zeiden ze ook overal dat een 118d een afgeknepen 120d was. Terwijl dit écht wel niet zo was. Vanop BMW website technische gegevens: leeggewicht BMW 520d = 1.695kg. Leeggewicht 518d = 1.690kg. Gezien het toch enkel maar een verschil in de ECU is, weegt de chip van een 520d dus 5 kg meer... Het zal zoiets moeten zijn... Om eerlijk te zijn, hebben we er beiden het raden naar. Peace?
Los daarvan: het verschil in verkoopprijs tussen de 518d en 520d bedraagt in België trouwens welgeteld € 3.350,-, wat ik vrij stevig vind
Comment
-
Kort citaat:
Het hele motorenpalet voldoet voortaan aan de Euro 6-normering (onder meer dankzij coasting-functie op de 8-trapsautomaat) en krijgt een nieuwe instapdiesel in de vorm van een 518d.
Dus net dankzij automaat halen ze euro 6.
Comment
Comment