Mededeling

Collapse
No announcement yet.

518d Touring Automaat of 520d Touring handgeschakeld?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Automaat past bij een 5 maar een krachtige motor past nog meer bij een 5. Je kunt moeilijk bij de lichten ieder keer plankgas vertrekken omdat dat ding geen hol vooruit gaat . Als je een 518d automaat gaat kopen gaat dat gewoon vervelen binnen enkele weken . 518d enkel als chippen een optie is.
    Ach, gelijk welk vermogen went. Toen ik zelf met een Galaxy met 125 pk reed, heb ik eens een week met een 335d gereden. De eerste dag denk je te rijden met een raket, op het einde van de week is dat een zeer vlotte auto. En dan stap je terug in je eigen auto, en .... Een paar uur later ben je dat ook weer gewoon. Mijn eerste auto was een platte 1.6 diesel in een Passat van 1984. Die woor toen ook al 1200 kg. 0-100 in 20s, top,van 145 km/h, en ik vond dat een toffe auto waarvan ik,de teller van 120.000 km tot 275.000 km heb gereden, en spijt had dat die weg ging. Een paar jaar later kwam de eerste 524d en 524td op,de markt met respectievelijk 86 en 115 pk. En iedereen vond die 524td een raket! Dus, kies gerust een 518d met automaat. Die is meer dan vlot genoeg om met het verkeer mee te gaan.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Ach, gelijk welk vermogen went. Toen ik zelf met een Galaxy met 125 pk reed, heb ik eens een week met een 335d gereden. De eerste dag denk je te rijden met een raket, op het einde van de week is dat een zeer vlotte auto. En dan stap je terug in je eigen auto, en .... Een paar uur later ben je dat ook weer gewoon. Mijn eerste auto was een platte 1.6 diesel in een Passat van 1984. Die woor toen ook al 1200 kg. 0-100 in 20s, top,van 145 km/h, en ik vond dat een toffe auto waarvan ik,de teller van 120.000 km tot 275.000 km heb gereden, en spijt had dat die weg ging. Een paar jaar later kwam de eerste 524d en 524td op,de markt met respectievelijk 86 en 115 pk. En iedereen vond die 524td een raket! Dus, kies gerust een 518d met automaat. Die is meer dan vlot genoeg om met het verkeer mee te gaan.
      Correct. Vroeger was je het haantje met je 1.9tdi met rode "i" en dus 110pk ipv 90... Nu lijkt het alsof je met 140pk amper een berg boven geraakt haha.

      De 518d heeft voldoende koppel en vermogen als je niet verwacht met een raket te rijden. 10,5 sec is vlot genoeg.

      Comment


      • #43
        Als je vroeger een auto had die onder de 10s zat, dat was dat een auto met sportief karakter, en betaalde je dubbele premie.
        Hetaantal autos dat de 200 haalde was echt klein, en nu doe je dat met een gemiddelde dieselstoof.

        Comment


        • #44
          Wat mij opvalt bij die mensen waar alleen het rapste wel genoeg is , ze ook het rapste niet hebben gekocht .

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Automaat past bij een 5 maar een krachtige motor past nog meer bij een 5. Je kunt moeilijk bij de lichten ieder keer plankgas vertrekken omdat dat ding geen hol vooruit gaat . Als je een 518d automaat gaat kopen gaat dat gewoon vervelen binnen enkele weken .
            518d enkel als chippen een optie is.
            Ideaal is een dikke motor én automaat.
            Maar 'k vind een automaat nog nuttiger als je een 'zwakkere' motor neemt. Heb eens gemeten hoe snel (of laten we het desgewenst traag noemen) mijn A6 in de praktijk is, dan kwam ik meermaals uit op 8.4s voor 0-100km/h. En toch, geloof mij vrij, is dat 9 op 10 keren véél rapper dan het normale verkeer... dat is het verschil tussen theoretische acceleratie en de praktijk. Het is zoveel gemakkelijker/sneller met een automaat, dat imho iedereen daar baat bij heeft, vooral diegene die een 5 serie kopen voor z'n comfort.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Correct. Vroeger was je het haantje met je 1.9tdi met rode "i" en dus 110pk ipv 90... Nu lijkt het alsof je met 140pk amper een berg boven geraakt haha.
              Idd, een populaire "upgrade" was dan ook om het "i"-tje rood te kleuren

              Comment


              • #47
                Ik heb op vakantie ruim 1500km zelf gereden met een F10 520d en zou die auto nooit handgeschakeld nemen, die auto is volledig op comfort afgesteld en een handbak past voor mij totaal niet. Heel erg persoonlijk natuurlijk want de eigenaar van de auto wil niks anders dan een handbak Persoonlijk kies ik veel liever een 518dA, al is dat extra vermogen op de Duitse autobahn wel heel aangenaam.

                Comment


                • #48
                  ik blijf eigenlijk wel een handbak liefhebber maar de achtbak van ZF is eigenlijk zo extreem goed dat ik hem misschien boven een manuele kies,bovendien is het vermogen van een tweeliter 18d meer dan vgoed in het huidige verkeer waar de meerdereheid kleinere motortjes worden
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                  Comment


                  • #49
                    Ik heb een tijdje geleden een nieuwe 318dA als vervangwagen gehad. Deze automaat paste perfect bij deze motor. De motor had meer dan power genoeg om vlot mee te kunnen in het verkeer. Deze motor nodigt eerder uit voor een rustige rijstijl, want hij mist de power en het karakter om echt sportief te rijden.
                    Aangezien een manuele 520d ook niet gemaakt is om echt sportief te rijden, zou ik hier toch kiezen voor een 518d met automaat.
                    OO 00 OO

                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Waarom geen auto kopen van een ander merk waar je voor dezelfde prijs een motor krijgt en een luxueuze uitrusting?
                      Kmoet hier wel mee akkoord gaan voor een keer.
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Kmoet hier wel mee akkoord gaan voor een keer.
                        Een nieuwe auto die aan datzelfde raffinement en comfort kan tippen, ben heel nieuwsgierig naar alle suggesties.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Een nieuwe auto die aan datzelfde raffinement en comfort kan tippen, ben heel nieuwsgierig naar alle suggesties.
                          Lexus.


                          Zo'n hoog raffinement-gehalte heeft die 18d niet hoor imo zoals wordt beweert in de persblaadjes.
                          Last edited by kefkie; 22/09/2013, 14:44.
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Lexus.


                            Zo'n hoog raffinement-gehalte heeft die 18d niet hoor imo zoals wordt beweert in de persblaadjes.
                            Opgelet ! Dergelijke opmerking kan je op AF een ban opleveren !

                            Alleen al dat de vraag wordt gesteld of er een andere auto is dit dit raffinement kan leveren, is al erg triest.

                            Op de vraag of er een ander merk je een hoger "johnny"-gehalte kan geven, kan ik je wel gerust "nee" antwoorden. (en ik heb een BMW op mijn oprit staan).
                            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                            Comment


                            • #54
                              Soit, on topic:

                              We hebben hier maar een half verhaal van de topicstarter gekregen, vrees ik. De wagenkeuze en het feit dat het 518d MET of 520d ZONDER automaat moet zijn, doet me vermoeden dat het om een firmawagen gaat met een beperking op het budget. Correct?

                              De vraag die we hier nog niet beantwoord hebben gezien, is welk gebruik de topicopener van de wagen maakt. En gezien het om erg rustige versies gaat, waarom moet het een BMW zijn en geen wagen die meer op comfort (en raffinement) is afgesteld ?
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                Lexus.

                                Zo'n hoog raffinement-gehalte heeft die 18d niet hoor imo zoals wordt beweert in de persblaadjes.
                                Ik lees al lang geen blaadjes meer, maar weet wel dat de motor in deze klasse goed geïsoleerd is van het interieur. Als je de radio opzet, hoor je de motor zelfs niet meer.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                  Opgelet ! Dergelijke opmerking kan je op AF een ban opleveren !

                                  Alleen al dat de vraag wordt gesteld of er een andere auto is dit dit raffinement kan leveren, is al erg triest.

                                  Op de vraag of er een ander merk je een hoger "johnny"-gehalte kan geven, kan ik je wel gerust "nee" antwoorden. (en ik heb een BMW op mijn oprit staan).
                                  Wat nog triestiger is -vind ik- is dat hier telkens dezelfde mensen zich willen profileren als autoliefhebber en zich niet kunnen inleven in de wensen en noden van anderen.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                    Wat nog triestiger is -vind ik- is dat hier telkens dezelfde mensen zich willen profileren als autoliefhebber en zich niet kunnen inleven in de wensen en noden van anderen.
                                    Het is niet omdat je je kunt inleven in het feit dat uiterlijk voor driekwart van Vlaanderen belangrijker is dan inhoud, dat je er ook akkoord moet mee gaan.
                                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                      Het is niet omdat je je kunt inleven in het feit dat uiterlijk voor driekwart van Vlaanderen belangrijker is dan inhoud, dat je er ook akkoord moet mee gaan.
                                      In plaats van bepaalde meningen telkens opnieuw te verketteren, rest vooral de vraag wat het alternatief is... we kunnen er maar van leren nietwaar?

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Ik lees al lang geen blaadjes meer, maar weet wel dat de motor in deze klasse goed geïsoleerd is van het interieur. Als je de radio opzet, hoor je de motor zelfs niet meer.
                                        Dan moet de radio toch redelijk hard zetten, is mijn ervaring toch
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                          In plaats van bepaalde meningen telkens opnieuw te verketteren, rest vooral de vraag wat het alternatief is... we kunnen er maar van leren nietwaar?
                                          Ik denk dat je goed geplaatst bent... A6 Avant, iemand ?

                                          Als je een grote break wil (of moet kiezen) met een kleine dieselmotor en je wil comfort en raffinement, dan zijn er genoeg alternatieven.

                                          Zoals gezegd is er de A6. Verder de Mercedes E200CDi/E220CDi, de Volvo V70 D3/D5 (leukere motor trouwens en comfortabeler), de Jaguar XF break 2.2D 163pk, de Skoda Superb Break (waar je voor die prijs een full option 170pk 4x4 zal hebben). Verder kan je ook wat alternatiever gaan en een Peugeot 508 break bekijken.
                                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                          Comment

                                          Working...
                                          X