Mededeling

Collapse
No announcement yet.

518d Touring Automaat of 520d Touring handgeschakeld?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    In plaats van bepaalde meningen telkens opnieuw te verketteren, rest vooral de vraag wat het alternatief is... we kunnen er maar van leren nietwaar?

    audi A6 vind ik ook best aangenamer in de "tragere" versies. De dikkere diesels van bmw vind ik dan weer een pak beter.

    vorige keer met een 2.0 tdi op stap geweest met een sound generator. Zo fake als iet want het was het geluid van de R8 . Maar tot 4.000 toeren maskeerde die het dieselgeluid wel mooi.
    Last edited by kefkie; 22/09/2013, 15:25.
    BMW X5 45e

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Dan moet de radio toch redelijk hard zetten, is mijn ervaring toch
      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
        Ik denk dat je goed geplaatst bent... A6 Avant, iemand ?

        Als je een grote break wil (of moet kiezen) met een kleine dieselmotor en je wil comfort en raffinement, dan zijn er genoeg alternatieven.

        Zoals gezegd is er de A6. Verder de Mercedes E200CDi/E220CDi, de Volvo V70 D3/D5 (leukere motor trouwens en comfortabeler), de Jaguar XF break 2.2D 163pk, de Skoda Superb Break (waar je voor die prijs een full option 170pk 4x4 zal hebben). Verder kan je ook wat alternatiever gaan en een Peugeot 508 break bekijken.
        hmm het interieur van de E is wel zwak. Veeeel plastiek, alleja in de pfl versie toch.
        BMW X5 45e

        Comment


        • #64
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • #65
            Als je hem ooit nog wil kunnen verkopen: 518d met automaat.

            Er is bijna geen 2dehands markt voor manuele 5 reeksen anno 2013

            Comment


            • #66
              Ik vind die suberb een zeer mooi alternatief (subiet gaan ze nog denken dat mijn account gehackt is door dbr2 ). Dat zijn echt mooie auto's geworden en ze zijn prijs-kwaliteit gezien zeer goed in die categorie. Ik heb geen idee hoe dat rijdt tov bmw of mercedes maar ik veronderstel dat je toch eerst een proefrit gaat doen voor je iets koopt. Natuurlijk enkel te overwegen als je geen badge buyer bent

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                Ik denk dat je goed geplaatst bent... A6 Avant, iemand ?
                Als je een grote break wil (of moet kiezen) met een kleine dieselmotor en je wil comfort en raffinement, dan zijn er genoeg alternatieven.
                Zoals gezegd is er de A6. Verder de Mercedes E200CDi/E220CDi, de Volvo V70 D3/D5 (leukere motor trouwens en comfortabeler), de Jaguar XF break 2.2D 163pk, de Skoda Superb Break (waar je voor die prijs een full option 170pk 4x4 zal hebben). Verder kan je ook wat alternatiever gaan en een Peugeot 508 break bekijken.

                Ik had verwacht dat iemand de Lexus piste concreter zou gemaakt hebben, want dat is volgens mij ook één van de weinigen die qua raffinement de BMW kan overstijgen, Kefkie (y). Maar dan eindig je in dit geval weer met een appelen/peren vergelijk, om ultiem te moeten concluderen dat er toch niet zoveel betere alternatieven zijn eh.
                Ik zie niet in wat één van de genoemde wagens echt beter maakt.
                En 'k zie nog minder in wat er triest was aan mijn opmerking.
                Voor u is 't al beter dat het geen BMW is, of daar lijkt het nu toch op.
                Dat is ironisch, gezien je op de vorige pagina nog mensen bekritiseerde op: "uiterlijk voor driekwart van Vlaanderen belangrijker is dan inhoud".
                Een 5-serie is volgens mij net één van de beste auto's ter wereld.
                Met dat gezegd hebbende, toch niet verslokken in uwe koffie?

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Lexus.


                  Zo'n hoog raffinement-gehalte heeft die 18d niet hoor imo zoals wordt beweert in de persblaadjes.
                  Als het een bedrijfswagen is valt Lexus (spijtig genoeg) al af want een benzine staat zo goed als nooit bij de keuzes. Wel spijtig want zo'n GS 300h zou wel een interessante keuze als lease zijn.

                  Comment


                  • #69
                    Een lexus ziet er niet tijdloos uit en dat vind ik jammer . De éérste jaren vind je zoiets knap en na 5 jaar ziet dat er even saai uit als een toyota.
                    Een benz of een beemer ziet er niet zo rap gedateerd uit.

                    Comment


                    • #70
                      Lexus maakt wel geen breaks. En itt bepaalden, probeer ik me op topic te houden.

                      Qua raffinement kan je het gewoon een welles nietes spelletje maken als je wil. Ik vind persoonlijk een Volvo V70 D4 met zijn 5 cilinder een veel gerafineerder wagen dan een 5 met 4 pitter diesel. En de E 200CDi is al zeker geraffineerder om rijden dan een BMW... Zo kan je eindeloos blijven doorgaan.

                      Ik had graag bij dit topic geweten waarom enkel BMW en waarom deze versies.
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • #71
                        ik zou de 20 d met automaat nemen,ik heb er 14 dagen geleden mee gereden ,prachtig gewoon

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door sandokan Bekijk Berichten
                          ik zou de 20 d met automaat nemen,ik heb er 14 dagen geleden mee gereden ,prachtig gewoon
                          De 518d is een 2.0
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                            Lexus maakt wel geen breaks. En itt bepaalden, probeer ik me op topic te houden.

                            Qua raffinement kan je het gewoon een welles nietes spelletje maken als je wil. Ik vind persoonlijk een Volvo V70 D4 met zijn 5 cilinder een veel gerafineerder wagen dan een 5 met 4 pitter diesel. En de E 200CDi is al zeker geraffineerder om rijden dan een BMW... Zo kan je eindeloos blijven doorgaan.

                            Ik had graag bij dit topic geweten waarom enkel BMW en waarom deze versies.
                            Ik zou idd ook voor de Volvo V70 D4 gaan met vijfcilinder als ik in de 520d klasse moest gaan shoppen!!


                            Greetz,
                            Canonball
                            E91 325dA 2007
                            E89 Z4 s23i 2011
                            Greetz,
                            Canonball
                            _____________________
                            530dA F10 2010
                            Z4 s23i E89 2011

                            Comment


                            • #74
                              Wat een gezeur altijd over die BMW's met hun bescheiden motoren seg. Wanneer kan er hier eens een andere plaat opgezet worden?

                              Aan de topicopener, koop u gewoon de motor die je wilt. Zowel de 518d als de 520d, handgeschakeld of manueel, zijn allebei comfortabele wagens die even snel zijn in de file.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Wat een gezeur altijd over die BMW's met hun bescheiden motoren seg. Wanneer kan er hier eens een andere plaat opgezet worden?

                                Aan de topicopener, koop u gewoon de motor die je wilt. Zowel de 518d als de 520d, handgeschakeld of manueel, zijn allebei comfortabele wagens die even snel zijn in de file.
                                Gelijk heb je. Maar dan moet hij hier niet de mening van de leden komen vragen met een halve uitleg.

                                Tegelijk kan je ook zeggen, waarom moeten ze steevast enkel met BMW afkomen? Ook eens een andere plaat opzetten? In deze categorie zijn er wel degelijk enkele erg goede alternatieven. Evenals we misschien minder moeten de BMW's met kleine dieselmotoren afbreken, moeten de BMW fans misschien minder snel altijd de deur sluiten als iemand een alternatief naar voor brengt. Vooral als het gebeurt zoals hoger met een simpel en ongegrond statement als "je vindt geen beter auto".
                                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                Comment


                                • #76
                                  Terug on topic.

                                  Hoe denkt men hier over het hoger aangebracht alternatief van de Jaguar XF Break 2.2D ?

                                  Al paar keer mee gereden en het rijdt echt wel goed en de wagen is echt wel heel stijlvol.
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • #77
                                    Natuurlijk moet er ook naar de concurrentie gekeken worden. Maar dan moet er ook kunnen toegegeven worden dat de 5 een schitterende allrounder is.
                                    Ik heb er ondertussen al duizenden km's gereden en hij blijft me aangenaam verrassen. Nu ik zou het ook niet erg vinden dit in een E, XF of anders leuks te doen

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                      Natuurlijk moet er ook naar de concurrentie gekeken worden. Maar dan moet er ook kunnen toegegeven worden dat de 5 een schitterende allrounder is.
                                      Ik heb er ondertussen al duizenden km's gereden en hij blijft me aangenaam verrassen. Nu ik zou het ook niet erg vinden dit in een E, XF of anders leuks te doen
                                      Dat klopt zeker. De huidige 5 is één van de beste wagens in zijn categorie. Maar dat betekent niet dat men steeds zo kort door de bocht moet door enkel dit model te overwegen.

                                      Nu begrijp ik wel dat er een duidelijk "streven"-factor is bij dergelijke aankoop. BMW is er als geen ander in geslaagd zich het imago aan te kweken van de wagen te zijn de auto die je kan kopen als je succesvol bent in je sector. Iemand die met een middenklasser rijdt, ziet de BMW 3 als de wagen die zal aantonen dat hij de volgende stap in zijn carriere heeft gezet en een Passat of Mondeo rijder zal de 5 als bevestiging zien van zijn promotie.

                                      Wanneer het bedrijf hen dan de kans biedt om die stap te zetten, dan speelt die emotionele factor duidelijk een grote rol. Men wil aan zichzelf en de buitenwereld duidelijk tonen dat men een stap vooruit heeft gezet.
                                      Kom met een V70 aanrijden, en niemand zal vragen of je een rang hoger zit nu. Neem een E en ze gaan denken dat je van werk bent veranderd en nu zelf je auto hebt gekocht (en op safe hebt gespeeld). Kom af met een 5 en ze weten allemaal dat je bedrijf je nu een divisie hoger laat spelen...
                                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                      Comment


                                      • #79
                                        Los van al het bovenstaande, 100% zeker de automaat ook al is het maar de "518" , die 8 traps ZF is niet direct mijn eerste keuze maar alles is beter dan heel de tijd aan die pook roeren. Een 5 reeks met die motor zal niet sportief maar wel comfortabel rijden, dan is een automaat des te meer een must imho.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Eigenlijk zou ik wel eens een test willen zien van de 518d. Die basisversies geven soms erg interessante resultaten.
                                          D'r zijn er al geweest waar het "afronden naar beneden" een stap te ver was en dan zijn er al geweest waar ze bijna dezelfde prestaties haalden als de gewone versie en je je zelfs afvroeg waarom je hoegenaamd die krachtiger versie zou gaan kopen.
                                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                          Comment

                                          Working...
                                          X