Mededeling

Collapse
No announcement yet.

518d Touring Automaat of 520d Touring handgeschakeld?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Liever een 518dA dan een 520d handgeschakeld.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Nee, maar dat is het gevolg van wat merken als Porsche, BMW en anderen zichzelf aanmeten als imago Als je als merk zelf de focus legt op rijplezier met krachtige luxe wagens met een sportieve toets dan spreek je uiteraard een zeker segment aan van liefhebbers die in die wagens vinden wat ze elders niet kunnen vinden. Wat blijkbaar moeilijker te slikken is voor sommige van die liefhebbers is dat er ook een economische realiteit is en dat is dat BMW datzelfde imago gebruikt om zijn "doordeweekse" karren te slijten aan een zo groot mogelijk publiek. Tegelijk zijn die doordeweekse modellen ook koren op de molen van diegene die het niet zo voor BMW en hun imago hebben.

      Kijk hier op het forum, als iemand hier om aankoopadvies komt vragen duurt het geen 5 posts voor er iemand komt aandraven met een BMW, ook al past die eigenlijk niet helemaal bij de vereisten van de vrager.

      De term badgebuyer valt hier vaak en volgens mij valt die ook veel in Bornem bij BMW, want ze zijn er helemaal niet vies van om hun imago te gebruiken om wagens te slijten. Als je dan nog is ziet welke inspanningen ze doen op de leasing markt, wetende dat meer dan de helft van de nieuw verkochte wagens in België bedrijfswagen zijn, dan kan je concluderen dat de "liefhebbers" meer last hebben van de 316d met MPack dan BMW zelf

      De Porsche liefhebbers gruwelen ook van bepaalde dingen die Porsche op de markt brengt, dat is voor mij heel vergelijkbaar.

      Mercedes heeft ook AMG modellen, maar die hebben even goed bestelwagens, voorwielaangedreven wagens, monovolumes... . Dingen die BMW niet doet, net om hun imago te bewaken waar ze zo hard aan gewerkt hebben. Kijk maar wat BMW in de jaren 60 op de markt bracht, dan zie je van waar ze komen Net zo met Audi trouwens die ook een lange weg afgelegd hebben om dat Premium imago te krijgen.
      Heel juist verwoord. Maar spijtig genoeg wil men dat hier nooit horen.

      Wat mij, zoals eerder zo mooi werd gezegd "de strot uitkomt", is niet zozeer dat BMW een sportief imago creeert en dat gebruikt om ook de wagens zonder deze capaciteiten te slijten. Tenslotte doen zij wat elk bedrijf probeert te doen: aan de klant verkopen waar hij wil voor betalen. Wat wel de strot uitkomt, is het feit dat je in de ogen van een groot deel van het publiek hier met niets anders meer mag gezien worden dan een BMW of je bent een unterling.
      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

      Comment


      • Porsche is ook nog aanvaardbaar.
        VOLVO als je er niet mee in zit om met een bompa imago te zitten.
        Skoda, en je bent een gierige vrek.
        Met een Franse auto wil je niet gezien worden, en VW is vis noch vlees.

        Dus ja, naast BMW is er echt niet veel op de markt waarmee je imago niet onherstelbaar beschadigd wordt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Porsche is ook nog aanvaardbaar.
          VOLVO als je er niet mee in zit om met een bompa imago te zitten.
          Skoda, en je bent een gierige vrek.
          Met een Franse auto wil je niet gezien worden, en VW is vis noch vlees.

          Dus ja, naast BMW is er echt niet veel op de markt waarmee je imago niet onherstelbaar beschadigd wordt.

          Skoda geeft mij eerder de indruk dat je een wijze persoon bent die geen auto nodig heeft om zijn imago op te krikken. Waarom je in een Franse auto niet mag gezien worden, weet ik niet. Buiten de Scenic en Picasso, hebben ze eerder een stijlvol imago en een BMW is inderdaad een wagen waarmee je je imago serieus wat schade toebrengt

          Met vriendelijke groeten,

          Johnny
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • En dan hebben we het nog niet over Mercedes of Ford gehad...

            Comment


            • Ook Opel is nog niet gevallen.

              Bij deze.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Porsche is ook nog aanvaardbaar.
                VOLVO als je er niet mee in zit om met een bompa imago te zitten.
                Skoda, en je bent een gierige vrek.
                Met een Franse auto wil je niet gezien worden, en VW is vis noch vlees.

                Dus ja, naast BMW is er echt niet veel op de markt waarmee je imago niet onherstelbaar beschadigd wordt.

                Een Skoda is een understatement auto. Je kan die tegenwoordig ook al vlotjes tegen de 35-40.000 euro doen aanleunen. Mijn vrouw heeft de 2012 octavia combi met DSG van het werk en ik rijd er graag mee. Ze mocht een C klasse of A4 kiezen, maar sommige klanten appreciëren het niet als je als leverancier met een premium aan komt zetten. Daarom kiest men Skoda. Tegenwoordig heel goeie kwaliteit, aangename snelwegvreter en anoniem.

                Een vrekkenauto is imo eerder bv Dacia of van die Peugeot / Renault busjes.

                Mij boeit het niet met wat een ander rijdt. Zolang ze me met hun sdi maar niet aan de kant proberen duwen :p

                Comment


                • On topic: waarom moet het een BMW 5 reeks zijn?

                  Laat het budget nog extra uitrusting toe of noopt het budget je tot een basis uitvoering?

                  Zo ja, kijk toch even verder... en laat het premium gevoel even varen.

                  Wellicht staat je auto op 24 u 22u stil op straat of in garage en heb je er toch niets aan.

                  Vriend van me heeft net 320d touring besteld met wat toeters en bellen : 55.000€ catalogus.

                  Ben al van minder misselijk geworden...

                  Comment


                  • Hij spendeert mss 2 uur per dag in de wagen. Dan zijn er slechtere keuzes als een 5 en mogen daar best wat toeters en bellen op.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Heel juist verwoord. Maar spijtig genoeg wil men dat hier nooit horen.

                      Wat mij, zoals eerder zo mooi werd gezegd "de strot uitkomt", is niet zozeer dat BMW een sportief imago creeert en dat gebruikt om ook de wagens zonder deze capaciteiten te slijten. Tenslotte doen zij wat elk bedrijf probeert te doen: aan de klant verkopen waar hij wil voor betalen. Wat wel de strot uitkomt, is het feit dat je in de ogen van een groot deel van het publiek hier met niets anders meer mag gezien worden dan een BMW of je bent een unterling.
                      Ik zou niet zeggen zonder deze capaciteiten, wij hadden een 318d "van de parking" voor zes maand, die zijn "sportieve" capaciteiten maakten er voor ons een wagen van waar we niet graag mee reden. Wat we in een C niet hadden, net omdat die achtertrein niet zo nerveus is en de wagen meer op comfort is afgesteld. Ik begrijp dan ook dat er mensen zijn die heel bewust een 318d kiezen omdat ze van dat "sportieve" houden, want in zijn klasse stuurt hij ook zo. Uiteraard koop je altijd een stuk imago erbij, dat is niet alleen met BMW zo, dat doe ik ook met mijn Touran zoals ik ook al in een eerdere post aangaf. Ik ben dan ook met plezier die 'unterling' Omdat mijn overtuiging is dat als ik niet kan hebben wat ik wil, dat ik dan niet dat wil dat bijna maar toch niet in de buurt komt. Dan richt ik mijn pijlen op iets wat ik wel naar mijn zin kan zetten. Concreet betekent dat dat ik voor mijn bedrijfswagen niet met een halfbakken, in mijn ogen, Audi of BMW tevreden ben ook al krijg ik bij hun dubbel de korting tegenover bij de andere merken.

                      Als mijn collega in zijn 5-reeks zijn Tomtom tegen zijn ruit aan het plakken is dan geniet ik ondertussen in mijn stom busje van dat zicht. Maar ik veroordeel zijn keuze niet en hij de mijne ook niet, al gaan de grappen vlot heen en weer En zo neem ik dat hier eigenlijk ook op op dit forum, dus ofwel kijk ik mee in de zoveelste cliché discussie met een glimlach, ofwel kijk ik niet

                      Deze discussie boeit me wel omdat ik absoluut overtuigd ben van de combinatie van een "kleine" motor in combinatie met een goede automaat. Ik vind het dan ook super dat BMW met een 518dA komt en mochten ze met een 516dA komen dan had ik misschien wel genoeg budget om een naar mijn normen deftige samen te stellen en zou ik zelfs een BMW overwegen
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                        Hij spendeert mss 2 uur per dag in de wagen. Dan zijn er slechtere keuzes als een 5 en mogen daar best wat toeters en bellen op.
                        De vraag is dan, is een 5 zonder de toeters en bellen een goede keuze. Dat is heel persoonlijk vind ik, ik kan geen 2 uur zitten in mijn vrouw haar A4 terwijl dat voor veel mensen in die configuratie een heel goede wagen is. Zij heeft na 2 jaar nog steeds geen goede zitpositie gevonden in mijn Touran, waar ik ondanks mijn dubbele hernia wel goed in zit.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • Als de redelijkheid en gezond verstand zoek is...

                          Zit dagelijks gemiddeld 4 à 5 uur in de auto beroepshalve.

                          Koop mij wat en wanneer ik wil bij wijze van spreken.

                          Beste aankoop tot nog toe is mijn huidige S60, D3, GT ook met toeters en bellen met 18.000 km op de teller bij aankoop.

                          Aangekocht met 2 jaar Selekt-garantie (het merk is intussen wel duidelijk zeker), en brengt mij tot op heden in een voortreffelijk confort en met de nodige veiligheid en voldoende vermogen waar ik overal moet zijn.

                          Heb hiervoor de helft betaald...(ivg met mijn vriend)

                          Maar blijft giga veel geld in vergelijking met Dacia en andere toestanden.

                          Ik bedoel maar: wat heb je erzelf voor over om je auto-ega op te krikken, en in welke mate vind je het belangrijk dat je buurman en vrienden, ook autoliefhebbers, staan te geilen op je veredeld stuk metaal op 4 wielen.

                          Is een heel persoonlijke keuze.

                          Comment


                          • Voor mij zonder twijfel de 520d handgeschakeld.

                            1) Ik zou sowieso al de handgeschakelde versie kiezen, zelfs al zou deze even duur zijn als de automaat. Schakelen stoort mij niet en ik doe zeer veel file.
                            2) Voor mij persoonlijk is een 318d of een 520d toch het minimum. BMW kost sowieso al meer dan een andere wagen deels omwille van de handling (gewichtsverdeling, RWD, onderstel, ...), ik vind het dan ook spijtig indien je dan in zo'n drivers car met dat gewicht 143pk steekt.

                            Het verschil in prestaties tussen een 518d en 520d is toch goed merkbaar (indien je geen chip plaatst).
                            Tenzij je vaak met mensen op de achterbank zit, zou ik dan ook eerder voor een 320dA gaan ipv een 518dA.

                            Het blijft uiteindelijk allemaal persoonlijk.
                            Sommige mensen vinden het sportieve veel minder belangrijk en kopen hem vooral voor het uiterlijk.

                            Wij hebben thuis een automaat, een DKG en een handgeschakelde BMW en ik verkies de laatste 2 opties. De DKG heeft een koppeling (2 meer specifiek) en dat maakt toch een groot verschil ivg met een echte automaat. Natuurlijk verkies ik dan wel een 335dA (automaat is verplicht) boven een 325d handgeschakeld
                            Last edited by ; 24/09/2013, 19:05.

                            Comment


                            • Maar de brave man die de vraag stelt, en al lang en terecht verdwenen is, kiest nu eenmaal voor een bmw 5. Blijkbaar een heel onnozele keuze volgens sommigen. Hij wil enkel wat raad over motorisatie en overbrenging. Ongeveer elk ander merk is hem hier al aanbevolen . Hij wil enkel wat raad over motorisatie en overbrenging. Kiezen voor bmw kan ook een vrije keuze zijn.
                              Last edited by cooper s; 24/09/2013, 19:11.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                Blijkbaar een heel onnozele keuze volgens sommigen.
                                Zegt de man die het volgende beweert: "In een 5 hoort een automaat"

                                Dat is zo goed als zeggen dat een 5 zonder automaat geen logische keuze is (wat ook een belachelijk statement is).

                                Comment


                                • Ik ben blij dat mijn vorige berichten zo grondig onder de loep gelegd worden
                                  Had het hierboven trouwens niet over automaat of niet.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                                    Ik bedoel maar: wat heb je erzelf voor over om je auto-ega op te krikken, en in welke mate vind je het belangrijk dat je buurman en vrienden, ook autoliefhebbers, staan te geilen op je veredeld stuk metaal op 4 wielen.

                                    Is een heel persoonlijke keuze.
                                    De lease van onze A4 is 50 euro per maand goedkoper dan van de Touran, maar de A4 is bij ons het perfecte bewijs dat je voor je ego niet de duurste hoeft te hebben Net zo voor onze 318d jaren geleden, die had maar 1 optie en dat waren grote velgen en de buren kwam plots vragen of mijn vrouw promotie had gemaakt Sommige mensen zijn daar gevoelig aan en hebben dat nodig.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                      Ik ben blij dat mijn vorige berichten zo grondig onder de loep gelegd worden
                                      Dat is het nadeel van als eerste te antwoorden in een thread :p
                                      Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                      Had het hierboven trouwens niet over automaat of niet.
                                      Ja, dat dacht ik al. Ik geef u trouwens (deels) gelijk. Het is zijn keuze en als hij liever een 5 heeft met weinig opties dan een goedkoper model (basisprijs) met meer opties is dat zijn goed recht.

                                      Comment


                                      • Ik hoop dat de TS zijn 5 mét automaat al besteld heeft, er van geniet binnen een paar weken en een paar niet-badge-denkers er mee op stang jaagt.
                                        Moest het de mijne worden, de 518d bleef op de koffer hangen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                          Moest het de mijne worden, de 518d bleef op de koffer hangen
                                          *vind ik leuk*

                                          Comment

                                          Working...
                                          X