Liever een 518dA dan een 520d handgeschakeld.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
518d Touring Automaat of 520d Touring handgeschakeld?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenNee, maar dat is het gevolg van wat merken als Porsche, BMW en anderen zichzelf aanmeten als imago Als je als merk zelf de focus legt op rijplezier met krachtige luxe wagens met een sportieve toets dan spreek je uiteraard een zeker segment aan van liefhebbers die in die wagens vinden wat ze elders niet kunnen vinden. Wat blijkbaar moeilijker te slikken is voor sommige van die liefhebbers is dat er ook een economische realiteit is en dat is dat BMW datzelfde imago gebruikt om zijn "doordeweekse" karren te slijten aan een zo groot mogelijk publiek. Tegelijk zijn die doordeweekse modellen ook koren op de molen van diegene die het niet zo voor BMW en hun imago hebben.
Kijk hier op het forum, als iemand hier om aankoopadvies komt vragen duurt het geen 5 posts voor er iemand komt aandraven met een BMW, ook al past die eigenlijk niet helemaal bij de vereisten van de vrager.
De term badgebuyer valt hier vaak en volgens mij valt die ook veel in Bornem bij BMW, want ze zijn er helemaal niet vies van om hun imago te gebruiken om wagens te slijten. Als je dan nog is ziet welke inspanningen ze doen op de leasing markt, wetende dat meer dan de helft van de nieuw verkochte wagens in België bedrijfswagen zijn, dan kan je concluderen dat de "liefhebbers" meer last hebben van de 316d met MPack dan BMW zelf
De Porsche liefhebbers gruwelen ook van bepaalde dingen die Porsche op de markt brengt, dat is voor mij heel vergelijkbaar.
Mercedes heeft ook AMG modellen, maar die hebben even goed bestelwagens, voorwielaangedreven wagens, monovolumes... . Dingen die BMW niet doet, net om hun imago te bewaken waar ze zo hard aan gewerkt hebben. Kijk maar wat BMW in de jaren 60 op de markt bracht, dan zie je van waar ze komen Net zo met Audi trouwens die ook een lange weg afgelegd hebben om dat Premium imago te krijgen.
Wat mij, zoals eerder zo mooi werd gezegd "de strot uitkomt", is niet zozeer dat BMW een sportief imago creeert en dat gebruikt om ook de wagens zonder deze capaciteiten te slijten. Tenslotte doen zij wat elk bedrijf probeert te doen: aan de klant verkopen waar hij wil voor betalen. Wat wel de strot uitkomt, is het feit dat je in de ogen van een groot deel van het publiek hier met niets anders meer mag gezien worden dan een BMW of je bent een unterling.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Porsche is ook nog aanvaardbaar.
VOLVO als je er niet mee in zit om met een bompa imago te zitten.
Skoda, en je bent een gierige vrek.
Met een Franse auto wil je niet gezien worden, en VW is vis noch vlees.
Dus ja, naast BMW is er echt niet veel op de markt waarmee je imago niet onherstelbaar beschadigd wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenPorsche is ook nog aanvaardbaar.
VOLVO als je er niet mee in zit om met een bompa imago te zitten.
Skoda, en je bent een gierige vrek.
Met een Franse auto wil je niet gezien worden, en VW is vis noch vlees.
Dus ja, naast BMW is er echt niet veel op de markt waarmee je imago niet onherstelbaar beschadigd wordt.
Met vriendelijke groeten,
JohnnyElwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenPorsche is ook nog aanvaardbaar.
VOLVO als je er niet mee in zit om met een bompa imago te zitten.
Skoda, en je bent een gierige vrek.
Met een Franse auto wil je niet gezien worden, en VW is vis noch vlees.
Dus ja, naast BMW is er echt niet veel op de markt waarmee je imago niet onherstelbaar beschadigd wordt.
Een vrekkenauto is imo eerder bv Dacia of van die Peugeot / Renault busjes.
Mij boeit het niet met wat een ander rijdt. Zolang ze me met hun sdi maar niet aan de kant proberen duwen :p
Comment
-
On topic: waarom moet het een BMW 5 reeks zijn?
Laat het budget nog extra uitrusting toe of noopt het budget je tot een basis uitvoering?
Zo ja, kijk toch even verder... en laat het premium gevoel even varen.
Wellicht staat je auto op 24 u 22u stil op straat of in garage en heb je er toch niets aan.
Vriend van me heeft net 320d touring besteld met wat toeters en bellen : 55.000€ catalogus.
Ben al van minder misselijk geworden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenHeel juist verwoord. Maar spijtig genoeg wil men dat hier nooit horen.
Wat mij, zoals eerder zo mooi werd gezegd "de strot uitkomt", is niet zozeer dat BMW een sportief imago creeert en dat gebruikt om ook de wagens zonder deze capaciteiten te slijten. Tenslotte doen zij wat elk bedrijf probeert te doen: aan de klant verkopen waar hij wil voor betalen. Wat wel de strot uitkomt, is het feit dat je in de ogen van een groot deel van het publiek hier met niets anders meer mag gezien worden dan een BMW of je bent een unterling.
Als mijn collega in zijn 5-reeks zijn Tomtom tegen zijn ruit aan het plakken is dan geniet ik ondertussen in mijn stom busje van dat zicht. Maar ik veroordeel zijn keuze niet en hij de mijne ook niet, al gaan de grappen vlot heen en weer En zo neem ik dat hier eigenlijk ook op op dit forum, dus ofwel kijk ik mee in de zoveelste cliché discussie met een glimlach, ofwel kijk ik niet
Deze discussie boeit me wel omdat ik absoluut overtuigd ben van de combinatie van een "kleine" motor in combinatie met een goede automaat. Ik vind het dan ook super dat BMW met een 518dA komt en mochten ze met een 516dA komen dan had ik misschien wel genoeg budget om een naar mijn normen deftige samen te stellen en zou ik zelfs een BMW overwegen'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenHij spendeert mss 2 uur per dag in de wagen. Dan zijn er slechtere keuzes als een 5 en mogen daar best wat toeters en bellen op.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Als de redelijkheid en gezond verstand zoek is...
Zit dagelijks gemiddeld 4 à 5 uur in de auto beroepshalve.
Koop mij wat en wanneer ik wil bij wijze van spreken.
Beste aankoop tot nog toe is mijn huidige S60, D3, GT ook met toeters en bellen met 18.000 km op de teller bij aankoop.
Aangekocht met 2 jaar Selekt-garantie (het merk is intussen wel duidelijk zeker), en brengt mij tot op heden in een voortreffelijk confort en met de nodige veiligheid en voldoende vermogen waar ik overal moet zijn.
Heb hiervoor de helft betaald...(ivg met mijn vriend)
Maar blijft giga veel geld in vergelijking met Dacia en andere toestanden.
Ik bedoel maar: wat heb je erzelf voor over om je auto-ega op te krikken, en in welke mate vind je het belangrijk dat je buurman en vrienden, ook autoliefhebbers, staan te geilen op je veredeld stuk metaal op 4 wielen.
Is een heel persoonlijke keuze.
Comment
-
Voor mij zonder twijfel de 520d handgeschakeld.
1) Ik zou sowieso al de handgeschakelde versie kiezen, zelfs al zou deze even duur zijn als de automaat. Schakelen stoort mij niet en ik doe zeer veel file.
2) Voor mij persoonlijk is een 318d of een 520d toch het minimum. BMW kost sowieso al meer dan een andere wagen deels omwille van de handling (gewichtsverdeling, RWD, onderstel, ...), ik vind het dan ook spijtig indien je dan in zo'n drivers car met dat gewicht 143pk steekt.
Het verschil in prestaties tussen een 518d en 520d is toch goed merkbaar (indien je geen chip plaatst).
Tenzij je vaak met mensen op de achterbank zit, zou ik dan ook eerder voor een 320dA gaan ipv een 518dA.
Het blijft uiteindelijk allemaal persoonlijk.
Sommige mensen vinden het sportieve veel minder belangrijk en kopen hem vooral voor het uiterlijk.
Wij hebben thuis een automaat, een DKG en een handgeschakelde BMW en ik verkies de laatste 2 opties. De DKG heeft een koppeling (2 meer specifiek) en dat maakt toch een groot verschil ivg met een echte automaat. Natuurlijk verkies ik dan wel een 335dA (automaat is verplicht) boven een 325d handgeschakeld
Comment
-
Maar de brave man die de vraag stelt, en al lang en terecht verdwenen is, kiest nu eenmaal voor een bmw 5. Blijkbaar een heel onnozele keuze volgens sommigen. Hij wil enkel wat raad over motorisatie en overbrenging. Ongeveer elk ander merk is hem hier al aanbevolen . Hij wil enkel wat raad over motorisatie en overbrenging. Kiezen voor bmw kan ook een vrije keuze zijn.Last edited by cooper s; 24/09/2013, 19:11.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenBlijkbaar een heel onnozele keuze volgens sommigen.
Dat is zo goed als zeggen dat een 5 zonder automaat geen logische keuze is (wat ook een belachelijk statement is).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk BerichtenIk bedoel maar: wat heb je erzelf voor over om je auto-ega op te krikken, en in welke mate vind je het belangrijk dat je buurman en vrienden, ook autoliefhebbers, staan te geilen op je veredeld stuk metaal op 4 wielen.
Is een heel persoonlijke keuze.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenIk ben blij dat mijn vorige berichten zo grondig onder de loep gelegd worden
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenHad het hierboven trouwens niet over automaat of niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenMoest het de mijne worden, de 518d bleef op de koffer hangen
Comment
Comment