ik ook !
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
518d Touring Automaat of 520d Touring handgeschakeld?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk BerichtenDat klopt, en daar is ook helemaal niks mee. Maar wat ik in mijn omgeving merk is dat er tegenwoordig effectief geen interesse meer is in hogere motorisaties. Het aanbod bij de BMW dealer bevestigt dit nog eens. Om eerlijk te zijn vind ik een "instap 5 reeks" met zo'n 140pk ook helemaal niet verkeerd, maar ik hoef jou ook niet te vertellen dit dit toch een totaal andere rijbeleving geeft dan pak een 535d. En dat is net hetgeen wat je blijkbaar niet meer krijgt uitgelegd aan de mensen. Voor diezelfden is een M5 eigenlijk ook maar een 5-reeks met een rappere motor en andere bumpers hé, dus waarom daarvoor meer betalen?
Deze onwetendheid zie ik (das althans mijn beleving) de laatste jaren exponentieel stijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenNee, maar dat is het gevolg van wat merken als Porsche, BMW en anderen zichzelf aanmeten als imago Als je als merk zelf de focus legt op rijplezier met krachtige luxe wagens met een sportieve toets dan spreek je uiteraard een zeker segment aan van liefhebbers die in die wagens vinden wat ze elders niet kunnen vinden. Wat blijkbaar moeilijker te slikken is voor sommige van die liefhebbers is dat er ook een economische realiteit is en dat is dat BMW datzelfde imago gebruikt om zijn "doordeweekse" karren te slijten aan een zo groot mogelijk publiek. Tegelijk zijn die doordeweekse modellen ook koren op de molen van diegene die het niet zo voor BMW en hun imago hebben.
Kijk hier op het forum, als iemand hier om aankoopadvies komt vragen duurt het geen 5 posts voor er iemand komt aandraven met een BMW, ook al past die eigenlijk niet helemaal bij de vereisten van de vrager.
De term badgebuyer valt hier vaak en volgens mij valt die ook veel in Bornem bij BMW, want ze zijn er helemaal niet vies van om hun imago te gebruiken om wagens te slijten. Als je dan nog is ziet welke inspanningen ze doen op de leasing markt, wetende dat meer dan de helft van de nieuw verkochte wagens in België bedrijfswagen zijn, dan kan je concluderen dat de "liefhebbers" meer last hebben van de 316d met MPack dan BMW zelf
De Porsche liefhebbers gruwelen ook van bepaalde dingen die Porsche op de markt brengt, dat is voor mij heel vergelijkbaar.
Mercedes heeft ook AMG modellen, maar die hebben even goed bestelwagens, voorwielaangedreven wagens, monovolumes... . Dingen die BMW niet doet, net om hun imago te bewaken waar ze zo hard aan gewerkt hebben. Kijk maar wat BMW in de jaren 60 op de markt bracht, dan zie je van waar ze komen Net zo met Audi trouwens die ook een lange weg afgelegd hebben om dat Premium imago te krijgen.
Ik wil maar zeggen, Mercedes gaat al lang net dezelfde toer op als BMW. En bij die met hun ster op hun motorkap heb je evengoed badge buyers. Alsof nonkel Charel echt wel gesteld is op de rijkwaliteiten van z'n E200 om 's zondags naar moemoe te rijden waar gans de familie verzamelt. En hij staat altijd op de oprit bij moemoe, want hij is per toeval altijd de eerste van gans de familie.
En ja, er is nog altijd een verschil in rij ervaring tussen een FWD met 115 paarden of een RWD met 115 paarden. En ja, een sportophanging en brede banden kunnen ook plezant zijn met diezelfde 115 paarden. Hebben we 't allemaal nodig om van A naar B te rijden? Neen. Maar als 't wat plezanter rijdt en er nog goed uitziet ook. Toch niks mis mee hé?
amen
Comment
-
Wie zegt er dat we een C180 CDi met AMG pakket niet belachelijk vinden?
Eén van mijn beste maten rijdt erg graag auto, verdient 20K brutto per maand en kocht zich onlangs weer een nieuwe Benz. Een E220CDi coupé met gewoon elke optie op, incluis AMG pakket, velgen en alle tierlantijnen. En als we hem vragen waarom een dergelijk belachelijk uitgeruste versie ipv zich het plezier te gunnen er een passende motor in te leggen... Ha ja, maar taks, en fiscus, etcetc. Maar dan wel de auto chippen naar 200pk... Belachelijk in het kwadraat.
Soit, ondertussen hebben we de topicopener hier niet meer gezien en weten we nog altijd niet waarom deze keuze of hoe hij zijn auto gebruikt. Mijn gedacht is dit weer een spoof onderwerp. Mag gerust dicht.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten.
Soit, ondertussen hebben we de topicopener hier niet meer gezien en weten we nog altijd niet waarom deze keuze of hoe hij zijn auto gebruikt. Mijn gedacht is dit weer een spoof onderwerp. Mag gerust dicht.
Hij ligt mss al enkele dagen zwaar te kotsen van de zever te lezen in zijn topic .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk BerichtenHij ligt mss al enkele dagen zwaar te kotsen van de zever te lezen in zijn topic .Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk BerichtenHij ligt mss al enkele dagen zwaar te kotsen van de zever te lezen in zijn topic .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk BerichtenIk wacht eigenlijk nog op een reactie van ford power en dbr dingske .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichtenfordpowaah is al enkele dagen naar de eeuwige jachtvelden gestuurd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn ik kan 'm geen ongelijk geven. Open hier een topic waar in de titel BMW en 18d en/of 20d in voorkomen, en 't spel is vertrokken.
Wanneer je voor het dilemma staat om te kiezen tussen een automaat of een zwaardere versie, is het normaal natuurlijk dat er een discussie ontstaat over de motor. (Het dilemma draait namelijk rond pk vs automaat ...)
Buiten mss 1 of 2 personen in het begin van deze topic maakt niemand de 518d belachelijk. Je stelt u dan ook aan door zaken te zien die er niet zijn. (Idem voor the swede)
(+ je lokt net die discussie zelf uit hierdoor)
Comment
-
Hier eens iemand aan het woord die effectief al een 518 gereden heeft. Uiteindelijk een redelijk genuanceerd artikeltje, al vertrouw ik iemand die het woord überhaupt gebruikt in een tekst nooit .
Comment
-
De 518d heeft 20pk minder en ongeveer evenveel koppel als mijn E39 525d en wie weet hoeveel er nog overschieten na 12 jaar van die 163..
Toch heb ik totaal niet het gevoel dat ik hiermee iets te kort kom qua prestaties. Wat nu gezien wordt als een instapper was vroeger de 2de snelste diesel van het gamma. Terwijl de wegen nog nooit zo vol zaten als nu. Frustrerend is het om met een 535d rond te rijden volgens mij.
Dus als het dan toch een 4cilinder moet zijn mag dat gerust een 518d zijn voor mij. Om 6 cilinders te hebben moet je tegenwoordig al naar de 530d stappenBMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MilM Bekijk BerichtenDe reacties vallen in deze topic nochtans zeer goed mee.
Wanneer je voor het dilemma staat om te kiezen tussen een automaat of een zwaardere versie, is het normaal natuurlijk dat er een discussie ontstaat over de motor. (Het dilemma draait namelijk rond pk vs automaat ...)
Buiten mss 1 of 2 personen in het begin van deze topic maakt niemand de 518d belachelijk. Je stelt u dan ook aan door zaken te zien die er niet zijn. (Idem voor the swede)
(+ je lokt net die discussie zelf uit hierdoor)
Comment
-
Met de opmerking hoger dat je niet echt meer pk's nodig hebt dan die 143, heb je gelijk.
Op zich, als je met die 3.0 of de 2.0 aan gewone of hoge snelheid rijdt, merk je weinig verschil. Onlangs 525d en 530d als renters gehad in dezelfde week en op de snelweg etc voel je geen echt verschil.
Waar je wel duidelijk een verschil voelt is net bij traag rijden en filerijden waar die zwaardere en romuger motor veel 'moeitelozer' rijdt en je met een vleugje gas voortdrijft terwijl een 2.0, vooral in zo een zware auto, altijd wat toeren moet maken en zijn turbo op gang moet krijgen. Het comfort is mijns insziens dan ook het grote verschil dat een grotere motor kan maken.
Gezien de TS kiest tussen twee autos met dezelfde 2.0, zou ik hem zeker de 18d aanraden. Die 2.0 gaat weinig bijbrengen en wie wil er in de files en in de stad constant met de koppeling spelen om die 1850kg in beweging te houden met zijn viercilinder ?Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
ik vind het altijd wel grappig dat de mensen vergelijken met vroeger.
de bmw's en andere auto's wogen toen 2x niets en hadden gewoon minder vermogen nodig om snel te gaan.
Tegenwoordig gaan ze allemaal richting de 2 ton met al die luxe en elektronische prullen aan boord. En dan vergelijk dat de diesels van nu evenveel vermogen hebben als de zescilinders van toen. ze hebben het ook wel nodig om wat hun plaats te komen.
doe mij maar een E36 325i als het moet.
de 335d weegt droog 18xx kg, en dat voel je jammer genoeg in elke bocht dat je iets of wat vlot neemt.
Het is ook een beetje de "schuld" van bmw zelf. Zij claimen puur rijders plezier met al hun modellen. zelfs de "tragere" diesels. ( zal die tragere maar tussen aanhalingstekens zetten voor dat ik weer wordt afgeschoten als verwend nest ).
Omdat zij dat zeggen beginnen de meeste klanten dat te geloven en overal te verkondigen dat zij met de best rijdende auto ter wereld rijden, terwijl ze moeten stampen om de auto op gang te krijgen. IMO natuurlijk.Last edited by kefkie; 25/09/2013, 11:00.BMW X5 45e
Comment
Comment