Ik denk dat auto's terug lichter zullen worden in de toekomst. De krachtbronnen zijn een pak efficiënter geworden en de grote winst zal nu in minder gewicht zitten. Het zal wel weer wat kosten natuurlijk.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
518d Touring Automaat of 520d Touring handgeschakeld?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenik vind het altijd wel grappig dat de mensen vergelijken met vroeger.
de bmw's en andere auto's wogen toen 2x niets en hadden gewoon minder vermogen nodig om snel te gaan.
Tegenwoordig gaan ze allemaal richting de 2 ton met al die luxe en elektronische prullen aan boord. En dan vergelijk dat de diesels van nu evenveel vermogen hebben als de zescilinders van toen. ze hebben het ook wel nodig om wat hun plaats te komen.
doe mij maar een E36 325i als het moet.
de 335d weegt droog 18xx kg, en dat voel je jammer genoeg in elke bocht dat je iets of wat vlot neemt.
Het is ook een beetje de "schuld" van bmw zelf. Zij claimen puur rijders plezier met al hun modellen. zelfs de "tragere" diesels. ( zal die tragere maar tussen aanhalingstekens zetten voor dat ik weer wordt afgeschoten als verwend nest ).
Omdat zij dat zeggen beginnen de meeste klanten dat te geloven en overal te verkondigen dat zij met de best rijdende auto ter wereld rijden, terwijl ze moeten stampen om de auto op gang te krijgen. IMO natuurlijk.
Een voorbeeldje...
E36 325i:
1.330 kg - 233 km/h - 192 Pk - 245 Nm - 8 sec
E90 320d:
1.495 kg - 235 km/h - 184 Pk - 380 Nm - 7,5 sec.
Het gewicht van twee normale volwassenen meer weegt een hedendaagse auto tegenover een vergelijkbare +/- 20 jaar oudere versie ervan. Zelfs met dat vrij geringe meergewicht doet een 320d het nog beter dan die superieure 325i van weleer. Over de prestaties van een E36 320i (die ook al goed van z'n plek kwam) zwijg ik maar. Die verdwijnt in het niets qua prestaties tegenover een 320d. Zelfs een 318d is sneller. En ja, ik kan het weten, mijn moeder heeft jaren een E36 320i Touring gehad. En ik rij per toeval ook met zo'n 318d wannabee BMW.
En natuurlijk, rijplezier is alleen super snel weg zijn aan de lichten. Een prettig scherp aanvoelend sturen, een strakke ophanging, brede banden,... . Daar heb je allemaal geen bal aan als je een motor van onder de pakweg 200 Pk hebt steken. Trouwens, je mag eindelijk eens komen vertellen wie hier bij hoog en laag beweert/beweren dat zijn/hun BMW dieselstoof het beste is wat er op den aardbol rond rijdt. Die met z'n blauwe E91 op BBS'en alvast niet... .
Comment
-
heb ik ergens gezegd dat een x18d een wannabee bmw is? denket niet. dat maakt ge er elke keer zelf van. ik zeg gewoon dat ik dat nooit zou moeten hebben om de simpele reden dat in mijn ogen die 4-cilinder diesels niet vlot zijn, luid zijn en zeker niet zo zuinig als de merken beweren. Daarom dat ik voor alternatieven zou gaan die gewoon beter passen bij een grote luxebak ipv een kletterende viercilinder diesel. En dat geld imo niet alleen voor bmw maar ook voor mercedes enz.
En een bmw heeft zeker geen strakke ophanging. overlaatst een bocht genomen met een 116d vervangwagen, een bocht die ik met mijn leon gemakkelijk tegen 140 kan nemen zonder problemen, begon de kas al te hangen bij 110.
Idem voor de 3 hier. Die heeft die M sportophanging. allemaal heel leuk en lekker hard maar vanaf er een snelle bocht mee genomen moet worden wilt die ophanging stug en stevig zijn maar begint die veel te zware kas te hangen.
overlaatst met een nieuw model A3 S-line gereden en die rijdt zelfs beter dan een 1-serie. ja ook al heeft die zelfs FWD.
En ik heb al duidelijk gezegd wie dat beweert dat ze voor bmw moeten kiezen en niets anders.
Die flippo met zijn X1 xdrive 28i, kevinnjjees of zoiets in dat topic over winterbanden en zomerbanden ergens waar de discussie dan weer verder ging over bmw en andere merken.
Dat hij en nog enkele leden begonnen te zeiken op mijn leon, dat die niet vergeleken mag worden met bmw want dat is maar een seat. En gelijk hebben ze, het is maar een D-merk, and then some.
Maar ik heb toen wel de grote bmw mannen wel eens uitgenodigd om dat op de baan uit te praten. wilden ze inneens niet meer .
Daar werd ook gezegd door bepaalde leden dat een 316d even hard de bocht door kan als een M3.
" Maar, het is en blijft een achterwiel aangedreven wagen. 100 Pk onder de kap, of 500 Pk, in beide gevallen voel je 't verschil tegenover een FWD. Een bocht scherp insturen kan je net zo snel met een 316d als met een M3"
"Niks tegen SEAT integendeel maar je kan beide auto's immers niet vergelijken met elkaar..."BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWat een nonsens. Even de naakte cijfers voor thomas.
Een voorbeeldje...
E36 325i:
1.330 kg - 233 km/h - 192 Pk - 245 Nm - 8 sec
E90 320d:
1.495 kg - 235 km/h - 184 Pk - 380 Nm - 7,5 sec.
Het gewicht van twee normale volwassenen meer weegt een hedendaagse auto tegenover een vergelijkbare +/- 20 jaar oudere versie ervan. Zelfs met dat vrij geringe meergewicht doet een 320d het nog beter dan die superieure 325i van weleer. Over de prestaties van een E36 320i (die ook al goed van z'n plek kwam) zwijg ik maar. Die verdwijnt in het niets qua prestaties tegenover een 320d. Zelfs een 318d is sneller. En ja, ik kan het weten, mijn moeder heeft jaren een E36 320i Touring gehad. En ik rij per toeval ook met zo'n 318d wannabee BMW.
En natuurlijk, rijplezier is alleen super snel weg zijn aan de lichten. Een prettig scherp aanvoelend sturen, een strakke ophanging, brede banden,... . Daar heb je allemaal geen bal aan als je een motor van onder de pakweg 200 Pk hebt steken. Trouwens, je mag eindelijk eens komen vertellen wie hier bij hoog en laag beweert/beweren dat zijn/hun BMW dieselstoof het beste is wat er op den aardbol rond rijdt. Die met z'n blauwe E91 op BBS'en alvast niet... .Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenheb ik ergens gezegd dat een x18d een wannabee bmw is? denket niet. dat maakt ge er elke keer zelf van. ik zeg gewoon dat ik dat nooit zou moeten hebben om de simpele reden dat in mijn ogen die 4-cilinder diesels niet vlot zijn, luid zijn en zeker niet zo zuinig als de merken beweren. Daarom dat ik voor alternatieven zou gaan die gewoon beter passen bij een grote luxebak ipv een kletterende viercilinder diesel. En dat geld imo niet alleen voor bmw maar ook voor mercedes enz.
En een bmw heeft zeker geen strakke ophanging. overlaatst een bocht genomen met een 116d vervangwagen, een bocht die ik met mijn leon gemakkelijk tegen 140 kan nemen zonder problemen, begon de kas al te hangen bij 110.
Idem voor de 3 hier. Die heeft die M sportophanging. allemaal heel leuk en lekker hard maar vanaf er een snelle bocht mee genomen moet worden wilt die ophanging stug en stevig zijn maar begint die veel te zware kas te hangen.
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenoverlaatst met een nieuw model A3 S-line gereden en die rijdt zelfs beter dan een 1-serie. ja ook al heeft die zelfs FWD.
En ik heb al duidelijk gezegd wie dat beweert dat ze voor bmw moeten kiezen en niets anders.
Die flippo met zijn X1 xdrive 28i, kevinnjjees of zoiets in dat topic over winterbanden en zomerbanden ergens waar de discussie dan weer verder ging over bmw en andere merken.
Dat hij en nog enkele leden begonnen te zeiken op mijn leon, dat die niet vergeleken mag worden met bmw want dat is maar een seat. En gelijk hebben ze, het is maar een D-merk, and then some.
Maar ik heb toen wel de grote bmw mannen wel eens uitgenodigd om dat op de baan uit te praten. wilden ze inneens niet meer .
Daar werd ook gezegd door bepaalde leden dat een 316d even hard de bocht door kan als een M3.
" Maar, het is en blijft een achterwiel aangedreven wagen. 100 Pk onder de kap, of 500 Pk, in beide gevallen voel je 't verschil tegenover een FWD. Een bocht scherp insturen kan je net zo snel met een 316d als met een M3"
"Niks tegen SEAT integendeel maar je kan beide auto's immers niet vergelijken met elkaar..."
Dat je dat zinnetje van die 316d en M3 natuurlijk bewust of onbewust in een andere context plaatst, liefst eentje dat u schoon uitkomt, ja... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenKan je die naakte cijfers ook even in emoties en rijplezier vertalen?
Ik denk dat iedereen zo zijn eigen definitie heeft van wat nu precies emoties en rijplezier precies omvatten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenEn wat heeft deze e i n d e l o z e discussie nu te maken met de vraag van de ts???
On topic blijven aub.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenEn een bmw heeft zeker geen strakke ophanging. overlaatst een bocht genomen met een 116d vervangwagen, een bocht die ik met mijn leon gemakkelijk tegen 140 kan nemen zonder problemen, begon de kas al te hangen bij 110.
Idem voor de 3 hier. Die heeft die M sportophanging. allemaal heel leuk en lekker hard maar vanaf er een snelle bocht mee genomen moet worden wilt die ophanging stug en stevig zijn maar begint die veel te zware kas te hangen.
overlaatst met een nieuw model A3 S-line gereden en die rijdt zelfs beter dan een 1-serie. ja ook al heeft die zelfs FWD.
Maar ik heb toen wel de grote bmw mannen wel eens uitgenodigd om dat op de baan uit te praten. wilden ze inneens niet meer .
Daar werd ook gezegd door bepaalde leden dat een 316d even hard de bocht door kan als een M3.
" Maar, het is en blijft een achterwiel aangedreven wagen. 100 Pk onder de kap, of 500 Pk, in beide gevallen voel je 't verschil tegenover een FWD. Een bocht scherp insturen kan je net zo snel met een 316d als met een M3"
"Niks tegen SEAT integendeel maar je kan beide auto's immers niet vergelijken met elkaar..."
Een 316d gaat zuiverder sturen dan een 335i, met zelfde banden en ophanging... Daar is niks ongeloofwaardig aan. Het is meer massa op de vooras, analoog is een R8 V8 meer geprezen in vakbladen dan een R8 V10 voor balans en rijkwaliteiten. En ik geloof voor 120% dat een standaard 316d lichtvoetiger kan rijden en aanvoelen dan een M3 in bepaalde bochten en situaties. Laat staan moesten ze zelfde ophanging en banden hebben.
Het laatste 1.5 jaar wil ik me geen BMW fan meer noemen, maar sommige series zoals de E90, maakt niet uit welke motor er in ligt, waren dijken van wagens die goed ge-engineerd waren onder de Freude am fahren-vlag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenheb ik ergens gezegd dat een x18d een wannabee bmw is? denket niet. dat maakt ge er elke keer zelf van. ik zeg gewoon dat ik dat nooit zou moeten hebben om de simpele reden dat in mijn ogen die 4-cilinder diesels niet vlot zijn, luid zijn en zeker niet zo zuinig als de merken beweren. Daarom dat ik voor alternatieven zou gaan die gewoon beter passen bij een grote luxebak ipv een kletterende viercilinder diesel. En dat geld imo niet alleen voor bmw maar ook voor mercedes enz.
En een bmw heeft zeker geen strakke ophanging. overlaatst een bocht genomen met een 116d vervangwagen, een bocht die ik met mijn leon gemakkelijk tegen 140 kan nemen zonder problemen, begon de kas al te hangen bij 110.
Idem voor de 3 hier. Die heeft die M sportophanging. allemaal heel leuk en lekker hard maar vanaf er een snelle bocht mee genomen moet worden wilt die ophanging stug en stevig zijn maar begint die veel te zware kas te hangen.
overlaatst met een nieuw model A3 S-line gereden en die rijdt zelfs beter dan een 1-serie. ja ook al heeft die zelfs FWD.
En ik heb al duidelijk gezegd wie dat beweert dat ze voor bmw moeten kiezen en niets anders.
Die flippo met zijn X1 xdrive 28i, kevinnjjees of zoiets in dat topic over winterbanden en zomerbanden ergens waar de discussie dan weer verder ging over bmw en andere merken.
Dat hij en nog enkele leden begonnen te zeiken op mijn leon, dat die niet vergeleken mag worden met bmw want dat is maar een seat. En gelijk hebben ze, het is maar een D-merk, and then some.
Maar ik heb toen wel de grote bmw mannen wel eens uitgenodigd om dat op de baan uit te praten. wilden ze inneens niet meer .
Daar werd ook gezegd door bepaalde leden dat een 316d even hard de bocht door kan als een M3.
" Maar, het is en blijft een achterwiel aangedreven wagen. 100 Pk onder de kap, of 500 Pk, in beide gevallen voel je 't verschil tegenover een FWD. Een bocht scherp insturen kan je net zo snel met een 316d als met een M3"
"Niks tegen SEAT integendeel maar je kan beide auto's immers niet vergelijken met elkaar..."
Ik heb ook wel problemen met mannen die met een BMW denken alles te zijn, maar ik heb evenzeer problemen met het Calimero gedrag van de "niet-premium" rijders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtensowieso de autobakElwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VEDRANO Bekijk BerichtenAllemaal bedankt voor jullie reacties! De knoop wordt doorgehakt....het wordt de 518 .
Een testrit en vele reacties hebben me overtuigd.
En nu maar hopen dat ik er geen spijt van krijg... anders hadden de anderen gelijk ;-)
Bedankt!!!
Greetz,
Canonball
E91 325dA 2007
E89 Z4 s23i 2011Greetz,
Canonball
_____________________
530dA F10 2010
Z4 s23i E89 2011
Comment
-
Lijkt mij ook een goede keuze, proficiat!
Ik rijd sinds een paar dagen met een 316i berline automaat. Mét badge op de koffer. Geen raket, maar ook geen slak (durf ook nog niet doortrappen, ben aan het inrijden), en voor de rest, heeeeerlijke wagen! En met de automaat op t eerste zicht nog een tikkeltje zuiniger dan mijn handgeschakelde 116i F20.
En wat een zacht zoemend motorgeluid en heerlijk benzinegeurtje bij het tanken. Moest er niet eens voor bijbetalen, dat hadden mijn vorige benzinewagens ook allemaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VEDRANO Bekijk BerichtenAllemaal bedankt voor jullie reacties! De knoop wordt doorgehakt....het wordt de 518 .
Een testrit en vele reacties hebben me overtuigd.
En nu maar hopen dat ik er geen spijt van krijg... anders hadden de anderen gelijk ;-)
Bedankt!!!
Comment
Comment