Mededeling

Collapse
No announcement yet.

518d Touring Automaat of 520d Touring handgeschakeld?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik denk dat auto's terug lichter zullen worden in de toekomst. De krachtbronnen zijn een pak efficiënter geworden en de grote winst zal nu in minder gewicht zitten. Het zal wel weer wat kosten natuurlijk.

    Comment


    • Je kunt ook nog altijd je 114d laten tunen
      2.0 JTDm

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        ik vind het altijd wel grappig dat de mensen vergelijken met vroeger.

        de bmw's en andere auto's wogen toen 2x niets en hadden gewoon minder vermogen nodig om snel te gaan.
        Tegenwoordig gaan ze allemaal richting de 2 ton met al die luxe en elektronische prullen aan boord. En dan vergelijk dat de diesels van nu evenveel vermogen hebben als de zescilinders van toen. ze hebben het ook wel nodig om wat hun plaats te komen.

        doe mij maar een E36 325i als het moet.

        de 335d weegt droog 18xx kg, en dat voel je jammer genoeg in elke bocht dat je iets of wat vlot neemt.


        Het is ook een beetje de "schuld" van bmw zelf. Zij claimen puur rijders plezier met al hun modellen. zelfs de "tragere" diesels. ( zal die tragere maar tussen aanhalingstekens zetten voor dat ik weer wordt afgeschoten als verwend nest ).
        Omdat zij dat zeggen beginnen de meeste klanten dat te geloven en overal te verkondigen dat zij met de best rijdende auto ter wereld rijden, terwijl ze moeten stampen om de auto op gang te krijgen. IMO natuurlijk.
        Wat een nonsens. Even de naakte cijfers voor thomas.
        Een voorbeeldje...

        E36 325i:
        1.330 kg - 233 km/h - 192 Pk - 245 Nm - 8 sec

        E90 320d:
        1.495 kg - 235 km/h - 184 Pk - 380 Nm - 7,5 sec.

        Het gewicht van twee normale volwassenen meer weegt een hedendaagse auto tegenover een vergelijkbare +/- 20 jaar oudere versie ervan. Zelfs met dat vrij geringe meergewicht doet een 320d het nog beter dan die superieure 325i van weleer. Over de prestaties van een E36 320i (die ook al goed van z'n plek kwam) zwijg ik maar. Die verdwijnt in het niets qua prestaties tegenover een 320d. Zelfs een 318d is sneller. En ja, ik kan het weten, mijn moeder heeft jaren een E36 320i Touring gehad. En ik rij per toeval ook met zo'n 318d wannabee BMW.

        En natuurlijk, rijplezier is alleen super snel weg zijn aan de lichten. Een prettig scherp aanvoelend sturen, een strakke ophanging, brede banden,... . Daar heb je allemaal geen bal aan als je een motor van onder de pakweg 200 Pk hebt steken. Trouwens, je mag eindelijk eens komen vertellen wie hier bij hoog en laag beweert/beweren dat zijn/hun BMW dieselstoof het beste is wat er op den aardbol rond rijdt. Die met z'n blauwe E91 op BBS'en alvast niet... .

        Comment


        • heb ik ergens gezegd dat een x18d een wannabee bmw is? denket niet. dat maakt ge er elke keer zelf van. ik zeg gewoon dat ik dat nooit zou moeten hebben om de simpele reden dat in mijn ogen die 4-cilinder diesels niet vlot zijn, luid zijn en zeker niet zo zuinig als de merken beweren. Daarom dat ik voor alternatieven zou gaan die gewoon beter passen bij een grote luxebak ipv een kletterende viercilinder diesel. En dat geld imo niet alleen voor bmw maar ook voor mercedes enz.

          En een bmw heeft zeker geen strakke ophanging. overlaatst een bocht genomen met een 116d vervangwagen, een bocht die ik met mijn leon gemakkelijk tegen 140 kan nemen zonder problemen, begon de kas al te hangen bij 110.
          Idem voor de 3 hier. Die heeft die M sportophanging. allemaal heel leuk en lekker hard maar vanaf er een snelle bocht mee genomen moet worden wilt die ophanging stug en stevig zijn maar begint die veel te zware kas te hangen.

          overlaatst met een nieuw model A3 S-line gereden en die rijdt zelfs beter dan een 1-serie. ja ook al heeft die zelfs FWD.

          En ik heb al duidelijk gezegd wie dat beweert dat ze voor bmw moeten kiezen en niets anders.
          Die flippo met zijn X1 xdrive 28i, kevinnjjees of zoiets in dat topic over winterbanden en zomerbanden ergens waar de discussie dan weer verder ging over bmw en andere merken.
          Dat hij en nog enkele leden begonnen te zeiken op mijn leon, dat die niet vergeleken mag worden met bmw want dat is maar een seat. En gelijk hebben ze, het is maar een D-merk, and then some.
          Maar ik heb toen wel de grote bmw mannen wel eens uitgenodigd om dat op de baan uit te praten. wilden ze inneens niet meer .


          Daar werd ook gezegd door bepaalde leden dat een 316d even hard de bocht door kan als een M3.

          " Maar, het is en blijft een achterwiel aangedreven wagen. 100 Pk onder de kap, of 500 Pk, in beide gevallen voel je 't verschil tegenover een FWD. Een bocht scherp insturen kan je net zo snel met een 316d als met een M3"

          "Niks tegen SEAT integendeel maar je kan beide auto's immers niet vergelijken met elkaar..."
          BMW X5 45e

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Wat een nonsens. Even de naakte cijfers voor thomas.
            Een voorbeeldje...

            E36 325i:
            1.330 kg - 233 km/h - 192 Pk - 245 Nm - 8 sec

            E90 320d:
            1.495 kg - 235 km/h - 184 Pk - 380 Nm - 7,5 sec.

            Het gewicht van twee normale volwassenen meer weegt een hedendaagse auto tegenover een vergelijkbare +/- 20 jaar oudere versie ervan. Zelfs met dat vrij geringe meergewicht doet een 320d het nog beter dan die superieure 325i van weleer. Over de prestaties van een E36 320i (die ook al goed van z'n plek kwam) zwijg ik maar. Die verdwijnt in het niets qua prestaties tegenover een 320d. Zelfs een 318d is sneller. En ja, ik kan het weten, mijn moeder heeft jaren een E36 320i Touring gehad. En ik rij per toeval ook met zo'n 318d wannabee BMW.

            En natuurlijk, rijplezier is alleen super snel weg zijn aan de lichten. Een prettig scherp aanvoelend sturen, een strakke ophanging, brede banden,... . Daar heb je allemaal geen bal aan als je een motor van onder de pakweg 200 Pk hebt steken. Trouwens, je mag eindelijk eens komen vertellen wie hier bij hoog en laag beweert/beweren dat zijn/hun BMW dieselstoof het beste is wat er op den aardbol rond rijdt. Die met z'n blauwe E91 op BBS'en alvast niet... .
            Kan je die naakte cijfers ook even in emoties en rijplezier vertalen?
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • En wat heeft deze e i n d e l o z e discussie nu te maken met de vraag van de ts???

              On topic blijven aub.

              Comment


              • Wanneer zien we de TS hier eens terug om ons wat meer feedback te geven over wat hij zoekt in een wagen?
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  heb ik ergens gezegd dat een x18d een wannabee bmw is? denket niet. dat maakt ge er elke keer zelf van. ik zeg gewoon dat ik dat nooit zou moeten hebben om de simpele reden dat in mijn ogen die 4-cilinder diesels niet vlot zijn, luid zijn en zeker niet zo zuinig als de merken beweren. Daarom dat ik voor alternatieven zou gaan die gewoon beter passen bij een grote luxebak ipv een kletterende viercilinder diesel. En dat geld imo niet alleen voor bmw maar ook voor mercedes enz.

                  En een bmw heeft zeker geen strakke ophanging. overlaatst een bocht genomen met een 116d vervangwagen, een bocht die ik met mijn leon gemakkelijk tegen 140 kan nemen zonder problemen, begon de kas al te hangen bij 110.
                  Idem voor de 3 hier. Die heeft die M sportophanging. allemaal heel leuk en lekker hard maar vanaf er een snelle bocht mee genomen moet worden wilt die ophanging stug en stevig zijn maar begint die veel te zware kas te hangen.
                  Nochtans zijn uitlatingen als: "Wat ben je met een goede ophanging, wegligging met een lamme motor erin" en nog een tal van varianten op dat zinnetje schering en inslag in uw steeds wederkerende BMW vierpitter diesel verhaaltjes. Het komt eigenlijk altijd op hetzelfde neer. Lamme diesels in veel te performante omhulsels. Daarom ook mijn reply op uw verhaaltje van de (veel) lichtere oudere wagens en hun daaraan gekoppelde betere prestaties met toch ongeveer hetzelfde aantal paarden. De cijfers tonen het echter anders aan. Maar nu merk ik zelfs een dat een 335 met sportophanging ook al gene vette meer is? Raar ze hebben nochtans een BMW waardige vette zes-in-lijn onder de kap.




                  Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  overlaatst met een nieuw model A3 S-line gereden en die rijdt zelfs beter dan een 1-serie. ja ook al heeft die zelfs FWD.

                  En ik heb al duidelijk gezegd wie dat beweert dat ze voor bmw moeten kiezen en niets anders.
                  Die flippo met zijn X1 xdrive 28i, kevinnjjees of zoiets in dat topic over winterbanden en zomerbanden ergens waar de discussie dan weer verder ging over bmw en andere merken.
                  Dat hij en nog enkele leden begonnen te zeiken op mijn leon, dat die niet vergeleken mag worden met bmw want dat is maar een seat. En gelijk hebben ze, het is maar een D-merk, and then some.
                  Maar ik heb toen wel de grote bmw mannen wel eens uitgenodigd om dat op de baan uit te praten. wilden ze inneens niet meer .


                  Daar werd ook gezegd door bepaalde leden dat een 316d even hard de bocht door kan als een M3.

                  " Maar, het is en blijft een achterwiel aangedreven wagen. 100 Pk onder de kap, of 500 Pk, in beide gevallen voel je 't verschil tegenover een FWD. Een bocht scherp insturen kan je net zo snel met een 316d als met een M3"

                  "Niks tegen SEAT integendeel maar je kan beide auto's immers niet vergelijken met elkaar..."
                  Het gaat over de eigenschappen die eigen zijn aan RWD, aan strakkere schokdempers, verlaagde ophanging (verlagen zwaartepunt), brede(re) banden,... . Of in die welbepaalde wagen een 316d, 320d, 330,... M3 motor zit. De eigenschappen die niet rechtstreeks aan de kracht van de motor onderhevig zijn blijven bij zowel de 316d als de M3 hetzelfde.
                  Dat je dat zinnetje van die 316d en M3 natuurlijk bewust of onbewust in een andere context plaatst, liefst eentje dat u schoon uitkomt, ja... .

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    Kan je die naakte cijfers ook even in emoties en rijplezier vertalen?
                    Wat is rijplezier? Snel accelereren, hernemen, comfortabel zitten, een smeuig motorgeluid, lineaire vermogensopbouw, schakellui rijden, een automaat, van zone 30 naar zone 30 bollen, de file op de E313...?

                    Ik denk dat iedereen zo zijn eigen definitie heeft van wat nu precies emoties en rijplezier precies omvatten.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      En wat heeft deze e i n d e l o z e discussie nu te maken met de vraag van de ts???

                      On topic blijven aub.
                      Moesten ze niet eens elke keer dezelfde zever in de strot duwen. Dan wist de TS al lang welke BMW hij moest kiezen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        En een bmw heeft zeker geen strakke ophanging. overlaatst een bocht genomen met een 116d vervangwagen, een bocht die ik met mijn leon gemakkelijk tegen 140 kan nemen zonder problemen, begon de kas al te hangen bij 110.
                        Idem voor de 3 hier. Die heeft die M sportophanging. allemaal heel leuk en lekker hard maar vanaf er een snelle bocht mee genomen moet worden wilt die ophanging stug en stevig zijn maar begint die veel te zware kas te hangen.

                        overlaatst met een nieuw model A3 S-line gereden en die rijdt zelfs beter dan een 1-serie. ja ook al heeft die zelfs FWD.


                        Maar ik heb toen wel de grote bmw mannen wel eens uitgenodigd om dat op de baan uit te praten. wilden ze inneens niet meer .


                        Daar werd ook gezegd door bepaalde leden dat een 316d even hard de bocht door kan als een M3.

                        " Maar, het is en blijft een achterwiel aangedreven wagen. 100 Pk onder de kap, of 500 Pk, in beide gevallen voel je 't verschil tegenover een FWD. Een bocht scherp insturen kan je net zo snel met een 316d als met een M3"

                        "Niks tegen SEAT integendeel maar je kan beide auto's immers niet vergelijken met elkaar..."
                        Een 116d met ecover banden? Heeft uw leon geen kwalitatieve sportbanden... .

                        Een 316d gaat zuiverder sturen dan een 335i, met zelfde banden en ophanging... Daar is niks ongeloofwaardig aan. Het is meer massa op de vooras, analoog is een R8 V8 meer geprezen in vakbladen dan een R8 V10 voor balans en rijkwaliteiten. En ik geloof voor 120% dat een standaard 316d lichtvoetiger kan rijden en aanvoelen dan een M3 in bepaalde bochten en situaties. Laat staan moesten ze zelfde ophanging en banden hebben.

                        Het laatste 1.5 jaar wil ik me geen BMW fan meer noemen, maar sommige series zoals de E90, maakt niet uit welke motor er in ligt, waren dijken van wagens die goed ge-engineerd waren onder de Freude am fahren-vlag.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          heb ik ergens gezegd dat een x18d een wannabee bmw is? denket niet. dat maakt ge er elke keer zelf van. ik zeg gewoon dat ik dat nooit zou moeten hebben om de simpele reden dat in mijn ogen die 4-cilinder diesels niet vlot zijn, luid zijn en zeker niet zo zuinig als de merken beweren. Daarom dat ik voor alternatieven zou gaan die gewoon beter passen bij een grote luxebak ipv een kletterende viercilinder diesel. En dat geld imo niet alleen voor bmw maar ook voor mercedes enz.

                          En een bmw heeft zeker geen strakke ophanging. overlaatst een bocht genomen met een 116d vervangwagen, een bocht die ik met mijn leon gemakkelijk tegen 140 kan nemen zonder problemen, begon de kas al te hangen bij 110.
                          Idem voor de 3 hier. Die heeft die M sportophanging. allemaal heel leuk en lekker hard maar vanaf er een snelle bocht mee genomen moet worden wilt die ophanging stug en stevig zijn maar begint die veel te zware kas te hangen.

                          overlaatst met een nieuw model A3 S-line gereden en die rijdt zelfs beter dan een 1-serie. ja ook al heeft die zelfs FWD.

                          En ik heb al duidelijk gezegd wie dat beweert dat ze voor bmw moeten kiezen en niets anders.
                          Die flippo met zijn X1 xdrive 28i, kevinnjjees of zoiets in dat topic over winterbanden en zomerbanden ergens waar de discussie dan weer verder ging over bmw en andere merken.
                          Dat hij en nog enkele leden begonnen te zeiken op mijn leon, dat die niet vergeleken mag worden met bmw want dat is maar een seat. En gelijk hebben ze, het is maar een D-merk, and then some.
                          Maar ik heb toen wel de grote bmw mannen wel eens uitgenodigd om dat op de baan uit te praten. wilden ze inneens niet meer .


                          Daar werd ook gezegd door bepaalde leden dat een 316d even hard de bocht door kan als een M3.

                          " Maar, het is en blijft een achterwiel aangedreven wagen. 100 Pk onder de kap, of 500 Pk, in beide gevallen voel je 't verschil tegenover een FWD. Een bocht scherp insturen kan je net zo snel met een 316d als met een M3"

                          "Niks tegen SEAT integendeel maar je kan beide auto's immers niet vergelijken met elkaar..."
                          De F30 met M-pakket zal inderdaad initieel ietswat overhangen bij het nemen van snelle bochten. Als je dat niet gewoon bent (ik kwam uit een hard geveerde E87 120d), lijkt het alsof je een pak body roll hebt. Niets is minder waar. Na die kleine overhang stopt dat en heb je tonnen grip. Ik neem bochten met de vingers in de neus waar de E87 al begon te piepen. Een Leon is net als een 1 reeks of A3 kleiner, heeft een kortere wielbasis etc. Moeilijke vergelijking.

                          Ik heb ook wel problemen met mannen die met een BMW denken alles te zijn, maar ik heb evenzeer problemen met het Calimero gedrag van de "niet-premium" rijders.

                          Comment


                          • sowieso de autobak

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              sowieso de autobak
                              Bobo for president !
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • Allemaal bedankt voor jullie reacties! De knoop wordt doorgehakt....het wordt de 518 .
                                Een testrit en vele reacties hebben me overtuigd.
                                En nu maar hopen dat ik er geen spijt van krijg... anders hadden de anderen gelijk ;-)
                                Bedankt!!!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door VEDRANO Bekijk Berichten
                                  Allemaal bedankt voor jullie reacties! De knoop wordt doorgehakt....het wordt de 518 .
                                  Een testrit en vele reacties hebben me overtuigd.
                                  En nu maar hopen dat ik er geen spijt van krijg... anders hadden de anderen gelijk ;-)
                                  Bedankt!!!
                                  De automaat haalt altijd het beste uit de motor want kiest steeds het juiste verzet! Goeie keuze!


                                  Greetz,
                                  Canonball
                                  E91 325dA 2007
                                  E89 Z4 s23i 2011
                                  Greetz,
                                  Canonball
                                  _____________________
                                  530dA F10 2010
                                  Z4 s23i E89 2011

                                  Comment


                                  • Proficiat. Bedrijfswagen?
                                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                    Comment


                                    • Lijkt mij ook een goede keuze, proficiat!
                                      Ik rijd sinds een paar dagen met een 316i berline automaat. Mét badge op de koffer. Geen raket, maar ook geen slak (durf ook nog niet doortrappen, ben aan het inrijden), en voor de rest, heeeeerlijke wagen! En met de automaat op t eerste zicht nog een tikkeltje zuiniger dan mijn handgeschakelde 116i F20.

                                      En wat een zacht zoemend motorgeluid en heerlijk benzinegeurtje bij het tanken. Moest er niet eens voor bijbetalen, dat hadden mijn vorige benzinewagens ook allemaal.

                                      Comment


                                      • Trap dat spel op zijn start dat inrijden gedoe is zever.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door VEDRANO Bekijk Berichten
                                          Allemaal bedankt voor jullie reacties! De knoop wordt doorgehakt....het wordt de 518 .
                                          Een testrit en vele reacties hebben me overtuigd.
                                          En nu maar hopen dat ik er geen spijt van krijg... anders hadden de anderen gelijk ;-)
                                          Bedankt!!!
                                          Goede keuze wat die anderen er ook moge over denken .

                                          Comment

                                          Working...
                                          X