Mededeling

Collapse
No announcement yet.

V70 D4, 520d, 518d of 320d GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • V70 D4, 520d, 518d of 320d GT

    Wat zouden jullie kiezen rekening houdend met:

    - regelmatig voor het werk naar Duitsland (ca elke 2 weken)
    - 50.000 km/jaar
    - af en toe moeten er 5 personen in de auto passen.
    - graag een ruime koffer
    - automaat is een must (geen discussie aub).

    De V70 krijg ik in de summum versie met een mooi pakket opties. Ik kan nog wat wachten zodat ik de nieuwe motor krijg met de nieuwe bak.

    De 520d moet lukken met een business pack en dan nog 1-2 kleinere opties.
    De 518d of de 3GT zouden wat ruimer uitgerust zijn met de grote GPS en een adaptive cruise.

    Gedetailleerde offertes en het budget heb ik nog niet, maar voorlopig is dit gebaseerd op wat mijn collega's in hun budget krijgen.
    Een E220CDI of A6 zouden ook gaan, maar voorlopig lijken me de Volvo of BMW interessanter.

    Wat denken jullie?

  • #2
    De Volvo. Hoe meer opties hoe liever voor mij, bovendien is het zitcomfort echt goed in die wagen en houd ik ook wel van de uitstraling van die vrij klassieke V70.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • #3
      Ik zie met regelmaat een A6 rondrijden zonder XENON verlichting. Dan kan ik me enkel inbeelden hoe bedroevend zuinig ze met de opties omgesprongen zijn, om zo'n A6 toch maar in het budget te laten passen? Maak vooral dezelfde fout niet. Voor de rest allemaal goeie.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Ik zie met regelmaat een A6 rondrijden zonder XENON verlichting. Dan kan ik me enkel inbeelden hoe bedroevend zuinig ze met de opties omgesprongen zijn, om zo'n A6 toch maar in het budget te laten passen? Maak vooral dezelfde fout niet. Voor de rest allemaal goeie.
        En het zijn net bij die merken zoals Audi en BMW dat je al diep in de optielijst moet gaan om een deftige auto bij elkaar te krijgen, zelfs voor een deftige stoel moet je daar al bijbetalen.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #5
          Als je een V70 in Summum uitvoering kan krijgen met daarbovenop nog een mooi pakket opties dan zou ik niet twijfelen.

          Comment


          • #6
            Zo een gt zou ik niet willen . F?ck dat ding is lelijk.

            Comment


            • #7
              Mocht Volvo je voorkeur wegdragen zou ik , voor zover het kan uiteraard, wachten op de nieuwe aandrijflijn.

              Lager VAA, en wellicht een veel fijnere 8-trapsautomaat. Wellicht fiscaal ook wat interessanter voor je sponsor (werkgever) .

              Comment


              • #8
                Ja, als je een V70 D4 Summum kan bestellen, dan zou ik niet twijfelen.
                Gegarandeerd jarenlang comfortabel kilometers afmalen, zelfs met 5 in de auto. Als het Xenium-pakket nog op de prijslijst staat, dan zou ik dat er toch bij nemen (als het kan). Vooral vanwege het schuifdak wat mij betreft .

                Comment


                • #9
                  Laat nu net een open dak iets zijn dat ik niet wil.
                  Ik ben nogal groot, en bij alle auto's waar ik tot vandaag in zat maakte dat het verschil tussen tegen het dak zitten en net niet.
                  Met open dak komt de binnenkant meestal een cm of 2-3 lager uit, en dan zit ik er tegen.

                  Trouwens, ik zou het amper gebruiken, te veel lawaai, zelfs als je het gewoon een beetje open zet.

                  Comment


                  • #10
                    Oei, spijtig...

                    Lawaai en wind binnen vallen anders ongelooflijk mee hoor (veel beter dan bij mijn vorige/andere auto's). Zelfs op de snelweg is klikstand helemaal OK, en zelfs helemaal open kan zonder teveel lawaai.
                    Maar hoogte, tja... Dat kan je enkel zelf inschatten.

                    Comment


                    • #11
                      Volvo V70 D4 en al zeker met dat nieuw blok in deze rij. De souplesse en sound van de 5-cil is wel weg, maar als je de volgende test moet geloven, is het echt een fijne combo:



                      De V70 is trouwens net weer een beetje frisser geworden en kan naar mijn mening nog een paar jaar mee.
                      Veel succes met de keuze!
                      Volvo V60 D3 R-design

                      Comment


                      • #12
                        Ofwel de V70 ofwel de 320GT met comfort seats.
                        Die laatste zal nog iets prettiger sturen en rijden, de eerste zal wel flink ruimer zijn.
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                        Comment


                        • #13
                          Zou uit deze lijst de V70 kiezen wegens de enorme ruimte, goede zetels, nieuwe motor en automaat.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                            Ofwel de V70 ofwel de 320GT met comfort seats.
                            Die laatste zal nog iets prettiger sturen en rijden, de eerste zal wel flink ruimer zijn.
                            Van hetzelfde gedacht


                            Sent from my iPad using Tapatalk
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                            Comment


                            • #15
                              Uiteraard ik ook.
                              Ik heb nu op 4j 200 000 eigen km achter de rug met de voorganger-V70, en ik moet zeggen, voor de zetels alleen al zou ik opnieuw een Volvo kiezen.
                              __________________________

                              2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

                              Comment


                              • #16
                                Dit is een makkelijke: de V70 uiteraard. De 520d is 'kaal', de 518d te licht (de 520 zou al geen overschot hebben) en de 320 GT te lelijk.

                                Comment


                                • #17
                                  Rationeel gezien zou de V70 de beste koop moeten zijn, persoonlijk zou ik liever iets “ nieuwer” kiezen, Volvo kan niet blijven facelifts maken van een auto die 10 jaar geleden qua uiterlijk er helemaal niet slecht uit zag…
                                  Velen vinden zo’n 3GT niet mooi, maar ik zie er toch al aardig wat rondrijden en ik moet eerlijk zeggen dat hoe meer ik er zie hoe mooier ik hem ga vinden, probleem is wel dat ie dan toch uiterlijk behoorlijk moet aangekleed zijn, maar da’s nu eenmaal van de meeste wagens zo…
                                  Als ik zelf eentje zou moeten kiezen uit je rijtje zou dat de 520 zijn, dat is aardig snel genoeg zelfs voor een ritje naar Duitsland , ik zit persoonlijk zelf behoorlijk vaak in Duitsland op de baan en als ik rond mij kijk dan rijden er in vergelijking met vroeger al véél meer 4 cilinder/eco wagens, de tijden dat het allemaal zware ketels waren zijn daar ook al lang voorbij wees gerust.
                                  Mercedes zou ik niet direct overwegen, is puur persoonlijk en heeft niks te maken met rijkwaliteiten of kwaliteit. Een A6 is ook een mogelijkheid, vermoedelijk zal je naar de 2 liter moeten gaan en eerlijk gezegd zou ik dan de BMW motor verkiezen boven deze, indien er budget is voor een 3 liter dan ken je mijn keuze waarschijnlijk wel.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                    Uiteraard ik ook.
                                    Ik heb nu op 4j 200 000 eigen km achter de rug met de voorganger-V70, en ik moet zeggen, voor de zetels alleen al zou ik opnieuw een Volvo kiezen.
                                    Ja, de zetels bij Volvo zijn echt wel goed.
                                    Waar ik me nog moet over zetten is het feit dat het een oud model is..., maar toch vind ik de VOLVO meer tijdloos dan de rest.

                                    Ik moet de juiste budgetten nog nakijken.
                                    Als een 520d Touring met een drive assistent en de gebruikelijke business packs passen in het budget, dan denk ik toch wel dat het een 520d wordt.
                                    De VOLVO is dan de directe opvolger.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Als het een BMW zou worden zou ik je wel aanraden om de sport of comfortzetels te nemen, tenminste als je niet elke keer een pijnlijke rug wil na een ritje van 2 uur... ( is bij Audi trouwens net zo... schandalig eigenlijk )

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                        Rationeel gezien zou de V70 de beste koop moeten zijn, persoonlijk zou ik liever iets “ nieuwer” kiezen, Volvo kan niet blijven facelifts maken van een auto die 10 jaar geleden qua uiterlijk er helemaal niet slecht uit zag…
                                        Volgens mij gaat de huidige V70 pas sinds 2007 mee hoor, en dat is toch echt een volledig nieuw model sinds de vorige generatie.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X