Mededeling

Collapse
No announcement yet.

V70 D4, 520d, 518d of 320d GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
    Als het een BMW zou worden zou ik je wel aanraden om de sport of comfortzetels te nemen, tenminste als je niet elke keer een pijnlijke rug wil na een ritje van 2 uur... ( is bij Audi trouwens net zo... schandalig eigenlijk )
    Ik heb nu niet de beste rug, maar om het zo hard te stellen... Toegegeven, een Volvo speelt duidelijk een klasse hoger.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
      Rationeel gezien zou de V70 de beste koop moeten zijn, persoonlijk zou ik liever iets “ nieuwer” kiezen, Volvo kan niet blijven facelifts maken van een auto die 10 jaar geleden qua uiterlijk er helemaal niet slecht uit zag…
      Heb je het niet eerder over dat merk uit je nickname?

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
        Ik heb nu niet de beste rug, maar om het zo hard te stellen... Toegegeven, een Volvo speelt duidelijk een klasse hoger.
        Normaal hou ik het 2 uur uit in onze A4 als er niet teveel file is, woon-werk is een uur file en dat is net haalbaar. Standaard stoffen zetels, maar de lederen deden het niet beter bij mij. Dat is iets heel persoonlijks natuurlijk en dan nog is van model tot model afhankelijk. De V50 en V60 halen ook niet het niveau van de V70 vind ik.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #24
          Moeilijke keuze.

          De 3GT vind ik echt lelijk en zou ik nooit kopen. (spijtig genoeg, want ik keek er wel naar uit)
          De Volvo spreekt mij niet aan.
          Een 3 touring zal te weinig ruimte bieden achteraan (en staat waarschijnlijk daarom ook niet in jouw lijst)

          Aangezien je 50.000km doet, zou ik sowieso eerst zien in hoeverre een 520d haalbaar is.
          (zal u veel plezier geven wanneer je alleen in de wagen al die afstand aflegt ...)
          Business pack bevat toch al metaalkleur + leder + navigatie + park distance control

          Daarnaast vind ik volgende opties ook belangrijk (zijn relatief goedkoop):
          -) Hifi (groot verschil en toch belangrijk als je vaak in de wagen zit)
          -) Sportstuur (dat standaard stuur is zo lomp)

          Indien budget het toelaat, zou ik exterieur verbeteren:
          -) Shadow Line + zonnewerende ramen
          -) Velgen

          Ik weet niet wat je nog exact echt zou missen (tenzij je last hebt van de standaard zetels)?
          Last edited by ; 24/09/2013, 19:37.

          Comment


          • #25
            De BMW's zullen waarschijnlijk een iets leuker weggedrag hebben maar de Volvo heeft meer comfort,meer opties,krachtige nieuwe aandrijflijk....Dus: de Volvo
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
              Rationeel gezien zou de V70 de beste koop moeten zijn, persoonlijk zou ik liever iets “ nieuwer” kiezen, Volvo kan niet blijven facelifts maken van een auto die 10 jaar geleden qua uiterlijk er helemaal niet slecht uit zag…
              Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
              Volgens mij gaat de huidige V70 pas sinds 2007 mee hoor, en dat is toch echt een volledig nieuw model sinds de vorige generatie.
              Eind 2007/Begin 2008.
              En inderdaad, nieuw model.
              __________________________

              2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                De BMW's zullen waarschijnlijk een iets leuker weggedrag hebben maar de Volvo heeft meer comfort,meer opties,krachtige nieuwe aandrijflijk....Dus: de Volvo
                Iemand die 50 000 km per jaar doet wil eerder comfort dan speelgoed.
                Ik spreek alvast uit eigen ervaring.

                En nog eens: 50 000 km in een V70 (zelf het oude model) is géén straf, integendeel. Ik doe nog steeds ommetjes omdat ik er zin in heb. En doe verschillende dagen rond de 400 km per dag. Heb nergens last van.
                __________________________

                2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                  Heb je het niet eerder over dat merk uit je nickname?
                  Neen zeker niet... Als ik een V70 van 10 jaar oud zie en eentje van nu dan kan ik me niet van de indruk ontdoen dat dit eigenlijk een zeer gelijkaardige wagen is, ook qua interieur... Het enige wat ik uit die V70 zou willen zijn de stoelen... Volvo loopt de laatste jaren heel veel klanten mis in die klasse van wagens, dat zie je ook aan de verkoopcijfers en op de baan... Volvo moet dringend met een verfrissende V70 ( en S80 ) komen in de trend van hun 40 en 60 / XC60 waar ze het dan wel weer kunnen... Dat het goede wagens zijn daar hoef je me helemaal niet van te overtuigen, ik ben er beroepshalve meer bij betrokken dan de meesten hier maar ik zou er niet direct eentje willen, zelf heb ik enkele maanden terug een weekend een XC60 kunnen testrijden, fijne wagen maar toch niet voldoende fijn om me er eentje aan te schaffen... ( dat had dan vooral te maken met de aandrijving en interieur, persoonlijk dan )

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                    Ik heb nu niet de beste rug, maar om het zo hard te stellen... Toegegeven, een Volvo speelt duidelijk een klasse hoger.
                    Ik heb een vrij tere rug ( ook operatie gehad ) en een standaard Audi of BMW stoel is voor mij een marteling , een Volvo stoel zitgewoon lekker zoals het moet, bij al m'n laatste Audi's heb ik steevast sportstoelen gekozen en die zitten me ook perfect maar in die prijsklasse zou het niet mogen dat je extra moet gaan betalen om geen pijn te lijden tijdens het rijden...

                    Comment


                    • #30
                      Ik heb net een offerte van een collega gezien die juist binnen het budget past:

                      A6 - 163 pk multitronic
                      Prestige pack (leer, navi, parkeersensoren, verwarmde zetels, ipod)
                      Presafe plus (= ACC + APS adv)

                      Ziet er niet slecht uit, maar ik ga zeker die VOLVO eens laten nakijken als de prijzen bekend zijn.
                      Normaal is die toch een paar duizend euro goedkoper, en de CO2 zit lager....

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Ik heb net een offerte van een collega gezien die juist binnen het budget past:

                        A6 - 163 pk multitronic
                        Prestige pack (leer, navi, parkeersensoren, verwarmde zetels, ipod)
                        Presafe plus (= ACC + APS adv)

                        Ziet er niet slecht uit, maar ik ga zeker die VOLVO eens laten nakijken als de prijzen bekend zijn.
                        Normaal is die toch een paar duizend euro goedkoper, en de CO2 zit lager....
                        Standaard Audi zetels?

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Ik heb net een offerte van een collega gezien die juist binnen het budget past:

                          A6 - 163 pk multitronic
                          Prestige pack (leer, navi, parkeersensoren, verwarmde zetels, ipod)
                          Presafe plus (= ACC + APS adv)

                          Ziet er niet slecht uit, maar ik ga zeker die VOLVO eens laten nakijken als de prijzen bekend zijn.
                          Normaal is die toch een paar duizend euro goedkoper, en de CO2 zit lager....
                          Als dat maar net binnen het budget komt te zitten dan zou ik deze al laten varen eigenlijk...

                          Comment


                          • #33
                            Misschien wel.
                            Nu als je alles samenvat in 3 lijnen, dan lijkt dat kaal, maar eigenlijk zit er alles op wat ik belangrijk vind. Maar inderdaad, de A6 slaat me niet met verstomming.

                            En inderdaad, dat is met standaard zetels. Dus geen ruimte meer voor comfortzetels, of ik moet de ACC laten vallen.

                            Van BMW heb ik ondertussen ook een offerte.
                            Een 520d automaat met business pack, navi, leer, PDC, verwarmde zetels en de driving assistant plus lijkt ook te lukken. Dus die zetelkes zullen we eens moeten proberen.
                            Bij een 3GT met dezelfde opties denk ik dat er bovenop dit nog een 3000€ ruimte is voor andere extraatjes.

                            Comment


                            • #34
                              ACC heb ik niet genomen, simpelweg omdat ik daar toch nooit zou gebruik van maken, in één van de testwagens die ik een dag heb mogen rijden zat dit er op en het ergerde me meer dan dat ik er geniet van had, normale CC is het enige wat ik gebruik en is meer dan voldoende voor me.
                              Opties die ik niet zou willen missen zijn zeker ook de achteruitrijcamera , Keyless toegang , sport/comfortzetels, LED/xenon koplampen, comforttoegang koffer, wegklapbare trekhaak… Puur estetisch zijn er ook een aantal zaken die een must zijn om een A6 deftig aan te kleden zoals 19 duimers , verlaging, houtinleg… Dus als je nu al op de rand van het budget zit zou deze voor mij al afvallen, dan veel liever een ruim aangeklede V70. Met mijn A6 zat ik aan een kleine 19000 euro opties ( brutto wel ) om je een idee te geven, met minder dan deze zou ik hem niet willen eigenlijk…

                              Comment


                              • #35
                                Da's jouw persoonlijke mening, zeggen dat 19000€ opties het minimum aan opties is

                                Ik zou de mensen niet te eten willen geven die tevreden zijn met een standaard businesspakket.

                                Charles (met een bescheiden 10k opties op zijn A6)
                                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                  Da's jouw persoonlijke mening, zeggen dat 19000€ opties het minimum aan opties is

                                  Ik zou de mensen niet te eten willen geven die tevreden zijn met een standaard businesspakket.

                                  Charles (met een bescheiden 10k opties op zijn A6)
                                  Wel ik zeg toch dat dit m'n mening is of niet soms ? Mocht ik de opties die ik nu heb niet kunnen nemen omwille van budgetaire redenen dan zou ik er zeker geen problemen mee hebben om een andere wagen te kiezen die wel met deze opties binnen het budget valt, en daar zal die V70 zeker mee toekomen, je zal me nooit horen zeggen dat dit een slechte keuze is, sterker nog, ik ben er zelfs vrij zeker van dat dit misschien kwalitatief gezien de betere wagen zal zijn. Nu ik begrijp dat Tommie het hier over een leasewagen heeft, dus is er niet direct ruimte extra , in mijn geval zijn m'n wagens eigen aankoop en is het budget soms als eens iets rekbaarder, binnen bepaalde grenzen dan wel...
                                  Last edited by Audidriver; 26/09/2013, 21:48.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                    Ik zie met regelmaat een A6 rondrijden zonder XENON verlichting. Dan kan ik me enkel inbeelden hoe bedroevend zuinig ze met de opties omgesprongen zijn, om zo'n A6 toch maar in het budget te laten passen? Maak vooral dezelfde fout niet. Voor de rest allemaal goeie.
                                    Feitelijk vind ik zo'n volledig kale A6 berline, misschien met een exclusive pack (want dat geven ze bijna weg), in het zilver, ergens wel een heel logische keuze. Scherp geprijsd (het zijn vooral de opties die het totaal opdrijven), het interieur blijft even mooi om naar te kijken, en de buitenkant is lekker oerconservatief. Zo'n auto om te zeggen: ik heb hem gekocht om in comfort te rijden, niet om hoe hij er uit ziet.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    En het zijn net bij die merken zoals Audi en BMW dat je al diep in de optielijst moet gaan om een deftige auto bij elkaar te krijgen, zelfs voor een deftige stoel moet je daar al bijbetalen.
                                    Volvo heeft natuurlijk superzetels, maar die van een 5-serie zitten ook erg goed, zeker in deze generatie. Als je ziet dat de 'sportzetels' feitelijk gewoon de standaardzetels zijn met een extra 'schoudertje' (enkel voor de look) en het uitschuifstuk voor de benen, dan zegt dat genoeg. En comfortzetels neemt quasi niemand (zo duur). Bij de A6 is het wat nipter, daar zou ik toch naar sportzetels durven gaan, maar die zijn dan ook eerder goedkoop - dacht ik.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                    Mercedes zou ik niet direct overwegen, is puur persoonlijk en heeft niks te maken met rijkwaliteiten of kwaliteit. Een A6 is ook een mogelijkheid, vermoedelijk zal je naar de 2 liter moeten gaan en eerlijk gezegd zou ik dan de BMW motor verkiezen boven deze, indien er budget is voor een 3 liter dan ken je mijn keuze waarschijnlijk wel.
                                    De A6 heeft m.i. een betere diesel dan de 5-reeks. Vooral in combinatie met het lagere gewicht van die eerste, voelt die gewoon krachtiger en verfijnder aan. De 0-100 tijden moet je gewoon negeren, daar wint de 5 puur op RWD.


                                    Ik zou persoonlijk voor een A6 gaan, exclusive pack, xenon, sportzetels en multitronic. Als je 50.000 km per jaar doet, dan moeten de velgen en de looks maar even wijken. Echter ACC kan mij gestolen worden, da's enkel goed om in slaap te vallen en/of je aan te ergeren.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk Berichten
                                      Als je 50.000 km per jaar doet, dan moeten de velgen en de looks maar even wijken. Echter ACC kan mij gestolen worden, da's enkel goed om in slaap te vallen en/of je aan te ergeren.
                                      Niet mee eens. Ik rijd veel in mijn auto, dus ik zie hem veel, en dan wil ik ook een naar mijn smaak mooie auto.
                                      __________________________

                                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                        Da's jouw persoonlijke mening, zeggen dat 19000€ opties het minimum aan opties is

                                        Ik zou de mensen niet te eten willen geven die tevreden zijn met een standaard businesspakket.

                                        Charles (met een bescheiden 10k opties op zijn A6)
                                        Je kunt het zelfs nog wat botter stellen, ik zou de mensen niet te eten willen geven die een nieuwe wagen kopen die in totaal minder dan € 19.000 kost en die tevreden zijn
                                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk Berichten
                                          Feitelijk vind ik zo'n volledig kale A6 berline ergens wel een heel logische keuze.

                                          Als je 50.000 km per jaar doet, dan moeten de velgen en de looks maar even wijken.

                                          Als je 50.000 per jaar doet, dan is kaal net niet de logische keuze wat mij betreft.
                                          Ik kies altijd voor een combinatie van zo veel mogelijk kwaliteit, comfort en rijplezier voor mijn geld, om het even van welk merk eigenlijk.

                                          Ook met 30.000 km per jaar moet voor mij een auto helemaal naar mijn goesting zijn. Alleen nog maar 2 u per werkdag in de auto, da's op zich al een 500 u per jaar, of ruim 12 volle werkweken.
                                          En dan zijn de uren in vrije tijd/vakantie nog niet meegerekend. Ik mag er niet aan denken om 50.000 per jaar te moeten doen in een basis-Audi (of Passat, of ...).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X