Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
V70 D4, 520d, 518d of 320d GT
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenRationeel gezien zou de V70 de beste koop moeten zijn, persoonlijk zou ik liever iets “ nieuwer” kiezen, Volvo kan niet blijven facelifts maken van een auto die 10 jaar geleden qua uiterlijk er helemaal niet slecht uit zag…
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenIk heb nu niet de beste rug, maar om het zo hard te stellen... Toegegeven, een Volvo speelt duidelijk een klasse hoger.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Moeilijke keuze.
De 3GT vind ik echt lelijk en zou ik nooit kopen. (spijtig genoeg, want ik keek er wel naar uit)
De Volvo spreekt mij niet aan.
Een 3 touring zal te weinig ruimte bieden achteraan (en staat waarschijnlijk daarom ook niet in jouw lijst)
Aangezien je 50.000km doet, zou ik sowieso eerst zien in hoeverre een 520d haalbaar is.
(zal u veel plezier geven wanneer je alleen in de wagen al die afstand aflegt ...)
Business pack bevat toch al metaalkleur + leder + navigatie + park distance control
Daarnaast vind ik volgende opties ook belangrijk (zijn relatief goedkoop):
-) Hifi (groot verschil en toch belangrijk als je vaak in de wagen zit)
-) Sportstuur (dat standaard stuur is zo lomp)
Indien budget het toelaat, zou ik exterieur verbeteren:
-) Shadow Line + zonnewerende ramen
-) Velgen
Ik weet niet wat je nog exact echt zou missen (tenzij je last hebt van de standaard zetels)?
Comment
-
De BMW's zullen waarschijnlijk een iets leuker weggedrag hebben maar de Volvo heeft meer comfort,meer opties,krachtige nieuwe aandrijflijk....Dus: de VolvoBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenRationeel gezien zou de V70 de beste koop moeten zijn, persoonlijk zou ik liever iets “ nieuwer” kiezen, Volvo kan niet blijven facelifts maken van een auto die 10 jaar geleden qua uiterlijk er helemaal niet slecht uit zag…Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk BerichtenVolgens mij gaat de huidige V70 pas sinds 2007 mee hoor, en dat is toch echt een volledig nieuw model sinds de vorige generatie.
En inderdaad, nieuw model.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenDe BMW's zullen waarschijnlijk een iets leuker weggedrag hebben maar de Volvo heeft meer comfort,meer opties,krachtige nieuwe aandrijflijk....Dus: de Volvo
Ik spreek alvast uit eigen ervaring.
En nog eens: 50 000 km in een V70 (zelf het oude model) is géén straf, integendeel. Ik doe nog steeds ommetjes omdat ik er zin in heb. En doe verschillende dagen rond de 400 km per dag. Heb nergens last van.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk BerichtenHeb je het niet eerder over dat merk uit je nickname?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenIk heb nu niet de beste rug, maar om het zo hard te stellen... Toegegeven, een Volvo speelt duidelijk een klasse hoger.
Comment
-
Ik heb net een offerte van een collega gezien die juist binnen het budget past:
A6 - 163 pk multitronic
Prestige pack (leer, navi, parkeersensoren, verwarmde zetels, ipod)
Presafe plus (= ACC + APS adv)
Ziet er niet slecht uit, maar ik ga zeker die VOLVO eens laten nakijken als de prijzen bekend zijn.
Normaal is die toch een paar duizend euro goedkoper, en de CO2 zit lager....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenIk heb net een offerte van een collega gezien die juist binnen het budget past:
A6 - 163 pk multitronic
Ziet er niet slecht uit, maar ik ga zeker die VOLVO eens laten nakijken als de prijzen bekend zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenIk heb net een offerte van een collega gezien die juist binnen het budget past:
A6 - 163 pk multitronic
Comment
-
Misschien wel.
Nu als je alles samenvat in 3 lijnen, dan lijkt dat kaal, maar eigenlijk zit er alles op wat ik belangrijk vind. Maar inderdaad, de A6 slaat me niet met verstomming.
En inderdaad, dat is met standaard zetels. Dus geen ruimte meer voor comfortzetels, of ik moet de ACC laten vallen.
Van BMW heb ik ondertussen ook een offerte.
Een 520d automaat met business pack, navi, leer, PDC, verwarmde zetels en de driving assistant plus lijkt ook te lukken. Dus die zetelkes zullen we eens moeten proberen.
Bij een 3GT met dezelfde opties denk ik dat er bovenop dit nog een 3000€ ruimte is voor andere extraatjes.
Comment
-
ACC heb ik niet genomen, simpelweg omdat ik daar toch nooit zou gebruik van maken, in één van de testwagens die ik een dag heb mogen rijden zat dit er op en het ergerde me meer dan dat ik er geniet van had, normale CC is het enige wat ik gebruik en is meer dan voldoende voor me.
Opties die ik niet zou willen missen zijn zeker ook de achteruitrijcamera , Keyless toegang , sport/comfortzetels, LED/xenon koplampen, comforttoegang koffer, wegklapbare trekhaak… Puur estetisch zijn er ook een aantal zaken die een must zijn om een A6 deftig aan te kleden zoals 19 duimers , verlaging, houtinleg… Dus als je nu al op de rand van het budget zit zou deze voor mij al afvallen, dan veel liever een ruim aangeklede V70. Met mijn A6 zat ik aan een kleine 19000 euro opties ( brutto wel ) om je een idee te geven, met minder dan deze zou ik hem niet willen eigenlijk…
Comment
-
Da's jouw persoonlijke mening, zeggen dat 19000€ opties het minimum aan opties is
Ik zou de mensen niet te eten willen geven die tevreden zijn met een standaard businesspakket.
Charles (met een bescheiden 10k opties op zijn A6)2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenDa's jouw persoonlijke mening, zeggen dat 19000€ opties het minimum aan opties is
Ik zou de mensen niet te eten willen geven die tevreden zijn met een standaard businesspakket.
Charles (met een bescheiden 10k opties op zijn A6)Last edited by Audidriver; 26/09/2013, 21:48.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenIk zie met regelmaat een A6 rondrijden zonder XENON verlichting. Dan kan ik me enkel inbeelden hoe bedroevend zuinig ze met de opties omgesprongen zijn, om zo'n A6 toch maar in het budget te laten passen? Maak vooral dezelfde fout niet. Voor de rest allemaal goeie.
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenEn het zijn net bij die merken zoals Audi en BMW dat je al diep in de optielijst moet gaan om een deftige auto bij elkaar te krijgen, zelfs voor een deftige stoel moet je daar al bijbetalen.
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenMercedes zou ik niet direct overwegen, is puur persoonlijk en heeft niks te maken met rijkwaliteiten of kwaliteit. Een A6 is ook een mogelijkheid, vermoedelijk zal je naar de 2 liter moeten gaan en eerlijk gezegd zou ik dan de BMW motor verkiezen boven deze, indien er budget is voor een 3 liter dan ken je mijn keuze waarschijnlijk wel.
Ik zou persoonlijk voor een A6 gaan, exclusive pack, xenon, sportzetels en multitronic. Als je 50.000 km per jaar doet, dan moeten de velgen en de looks maar even wijken. Echter ACC kan mij gestolen worden, da's enkel goed om in slaap te vallen en/of je aan te ergeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk BerichtenAls je 50.000 km per jaar doet, dan moeten de velgen en de looks maar even wijken. Echter ACC kan mij gestolen worden, da's enkel goed om in slaap te vallen en/of je aan te ergeren.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenDa's jouw persoonlijke mening, zeggen dat 19000€ opties het minimum aan opties is
Charles (met een bescheiden 10k opties op zijn A6)Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk BerichtenFeitelijk vind ik zo'n volledig kale A6 berline ergens wel een heel logische keuze.
Als je 50.000 km per jaar doet, dan moeten de velgen en de looks maar even wijken.
Als je 50.000 per jaar doet, dan is kaal net niet de logische keuze wat mij betreft.
Ik kies altijd voor een combinatie van zo veel mogelijk kwaliteit, comfort en rijplezier voor mijn geld, om het even van welk merk eigenlijk.
Ook met 30.000 km per jaar moet voor mij een auto helemaal naar mijn goesting zijn. Alleen nog maar 2 u per werkdag in de auto, da's op zich al een 500 u per jaar, of ruim 12 volle werkweken.
En dan zijn de uren in vrije tijd/vakantie nog niet meegerekend. Ik mag er niet aan denken om 50.000 per jaar te moeten doen in een basis-Audi (of Passat, of ...).
Comment
Comment