Mededeling

Collapse
No announcement yet.

V70 D4, 520d, 518d of 320d GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Zo'n liftback is nochtans iets heel handig vind ik. Je koffer wordt niet meteen groter, maar je hebt wel een veel grotere doorsteek dan bij een koffer van een sedan. Eigenlijk is zo'n liftback een soort break/touring met een lang schuin aflopende achterkant.
    Dan kan je beter het systeem van Skoda gebruiken: een berline waar je, indien nodig, een grote achterklep hebt.

    Bij veel breaks is hun te schuine achterruit trouwens als erg vervelend. Als je enkele Samsonites rechtop in de koffer van een 3 break wil krijgen, ben je er bvb al aan voor de moeite.
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

    Comment


    • #62
      Ik vond dat ook zeer handig.
      Met die Passat heb ik nog een hele verhuis gedaan (omdat ik toen nog niet te veel rommel had).

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
        Dan kan je beter het systeem van Skoda gebruiken: een berline waar je, indien nodig, een grote achterklep hebt.

        Bij veel breaks is hun te schuine achterruit trouwens als erg vervelend. Als je enkele Samsonites rechtop in de koffer van een 3 break wil krijgen, ben je er bvb al aan voor de moeite.
        Jaja oké. Maar 't is beter dan zo'n smal doorsteekske van een berline hé.

        Comment


        • #64
          tjah, gewoon Volvo kiezen

          Comment


          • #65
            Tja, maar dan moeten ze die ook met een goeie automaat en in 163 pk leveren ...

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
              Bij veel breaks is hun te schuine achterruit trouwens als erg vervelend.
              Als je enkele Samsonites rechtop in de koffer van een 3 break wil krijgen, ben je er bvb al aan voor de moeite.
              Inderdaad. Heb ik spijtig genoeg aan den lijve ondervonden...


              Verstuurd van mijn LT26i met Tapatalk

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                gij had toch een getunede C?
                die C is prive, de E is firmawagen
                lets have some more member berries

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                  Iemand die 50 000 km per jaar doet wil eerder comfort dan speelgoed.
                  Ik spreek alvast uit eigen ervaring.

                  En nog eens: 50 000 km in een V70 (zelf het oude model) is géén straf, integendeel. Ik doe nog steeds ommetjes omdat ik er zin in heb. En doe verschillende dagen rond de 400 km per dag. Heb nergens last van.
                  eigenlijk vind ik uw V70 nog net dat ietsje betere zetels/zithouding hebben als het huidige model
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                  Comment


                  • #69
                    Ondertussen begrepen dat ik de totale running cost nog kan drukken (en dus meer opties kan nemen), als ik een auto vindt die minder dan 115gr C02 uit stoot.

                    Het moet dan wel een deftige break met automaat blijven hé.
                    Ik ga niet met een Prius rijden als het niet echt moet.

                    Comment


                    • #70
                      BMW 320dA EDE touring heeft 112gr CO2 uitstoot, Volvo V60 D4 automaat zit aan 111gr uitstoot.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Ondertussen begrepen dat ik de totale running cost nog kan drukken (en dus meer opties kan nemen), als ik een auto vindt die minder dan 115gr C02 uit stoot.

                        Het moet dan wel een deftige break met automaat blijven hé.
                        Ik ga niet met een Prius rijden als het niet echt moet.
                        Hmmm , op vorige pagina's schrijf je dat een A6 avant achterin te krap voor je is, een wagen vinden die dan meer ruimte heeft achterin en minder dan 115gr CO2 uitstoot heeft... ik weet het zo nog niet... Nu de vraag is of je wel 50.000km/jaar wil rijden met zo'n wagen... ik in ieder geval niet.

                        Comment


                        • #72
                          Vraag aan Tommie:
                          wat is het nu geworden?
                          Ikzelf heb 3 offertes die ik vergelijk:
                          - XC70 d4
                          - 320d GT (sportzetels)
                          - 520d Touring (sportzetels)
                          alle zo goed al full option, automaat.

                          Of wil hier iemand anders iets kwijt, wat goede raad?
                          Dank voor je feedback

                          Comment


                          • #73
                            Het is een A6 163pk avant Multitronic geworden.

                            Dat bleek de enige te zijn waar ik nog een safety pack met adaptive cruise en active steering in het budget kreeg bovenop het prestige pack.
                            Met jouw budget zou ik de 520d touring nemen.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door gertsa Bekijk Berichten
                              Ikzelf heb 3 offertes die ik vergelijk:
                              - XC70 d4
                              - 320d GT (sportzetels)
                              - 520d Touring (sportzetels)
                              alle zo goed al full option, automaat.
                              heb je al met elk van de auto's testgereden? zou ik eerst doen, redelijk groot verschil in rijgedrag tussen Volvo en BMW lijkt me, en ook in de zetels

                              als je voor een BMW kiest, wel best de runflats vervangen door gewone banden (minder gewicht, meer comfort, meer grip)

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                                heb je al met elk van de auto's testgereden? zou ik eerst doen, redelijk groot verschil in rijgedrag tussen Volvo en BMW lijkt me, en ook in de zetels

                                als je voor een BMW kiest, wel best de runflats vervangen door gewone banden (minder gewicht, meer comfort, meer grip)
                                welke runflat was de laatste band waarmee jij gereden hebt ?
                                Ik kan vergelijken tussen de runflats die op een e60 (dunlop)geleverd werden en die op de e90 (goodyear) dit is al een wereld van verschil... Mijn runflats Michelin winter zijn nog beter... Zet er deftige runflats op.
                                Last edited by ; 21/07/2014, 11:05.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                  welke runflat was de laatste band waarmee jij gereden hebt ?
                                  Ik kan vergelijken tussen de runflats die op een e60 (dunlop)geleverd werden en die op de e90 (goodyear) dit is al een wereld van verschil... Mijn runflats Michelin winter zijn nog beter... Zet er deftige runflats...
                                  mijn 2001 E46 330i heeft gelukkig geen runflats...

                                  Dirk, heb je al vergeleken met gewone banden?

                                  op bimmerboard.be en ong. iedereen die ervaring heeft met runflats vs gewone, zegt dat je voor gewone banden moet gaan...

                                  1 a 2 kg extra "unsprung weight" x 4 maakt al een serieus verschil op in weggedrag, dan ook nog s minder comfort, minder grip, duurder... en die runflats zijn zelf als je al eens echt plat rijdt ook nog niet full proof (en met gewone banden kom je ook vaak weg met spuitbusje)

                                  hier nog een leuk artikel derover
                                  Run flat tires are the worst. No, really. That’s what people say. It’s true. J.D. Power says so. Yeah. That guy who does the surveys. And hands out the trophies. No not the big silver ones, the glassy corporate-looking ones. You know the ones. You see them in those car commercials.

                                  2013 U.S. Original Equipment Tire Customer Satisfaction Study, which found that most people hate run-flat

                                  Comment


                                  • #77
                                    NdeNee
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                                    mijn 2001 E46 330i heeft gelukkig geen runflats...

                                    Dirk, heb je al vergeleken met gewone banden?

                                    op bimmerboard.be en ong. iedereen die ervaring heeft met runflats vs gewone, zegt dat je voor gewone banden moet gaan...

                                    1 a 2 kg extra "unsprung weight" x 4 maakt al een serieus verschil op in weggedrag, dan ook nog s minder comfort, minder grip, duurder... en die runflats zijn zelf als je al eens echt plat rijdt ook nog niet full proof (en met gewone banden kom je ook vaak weg met spuitbusje)

                                    hier nog een leuk artikel derover
                                    Run flat tires are the worst. No, really. That’s what people say. It’s true. J.D. Power says so. Yeah. That guy who does the surveys. And hands out the trophies. No not the big silver ones, the glassy corporate-looking ones. You know the ones. You see them in those car commercials.

                                    2013 U.S. Original Equipment Tire Customer Satisfaction Study, which found that most people hate run-flat

                                    op mijn e46 had ik ook geen runflats... Op de e90 nu wel... Het waren telkens 320d's die kwa koppel over de 330 i gaan... En ja het anti slip lichtje gaat op de e90 iets sneller branden. Enkel bij het accelereren maar niet in bochten. Ik kan er mee leven. Als ik een vergelijking maak met de dunlops op de e60, die zijn een ramp iv met de e90.
                                    zeer gevoelig voor spoorvorming, luidruchtig. Grip hebben ze wel genoeg.
                                    De voordelen voor mij: gevolgen van een klapband zijn anders; indien lek, rustig de band thuis vervangen of naar de bandencentrale kunnen rijden. Rijden een stuk strakker dan non run flats... Waar de auto op voorzien is !
                                    nadeel: duurder, het gedacht van iets aan comfort te missen.
                                    Last edited by ; 21/07/2014, 12:39.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Ik heb met de 320d GT gereden, onverwacht positief.
                                      Ik heb de V70 dus de XC70 zal gelijkaardig zijn
                                      De 520d nog niet gereden....

                                      Weet dat mijn offertes redelijk compleet zijn, inclusief adaptive cruise en alle safety opties. 18" velgen, automaat, schuifdak, goede zetels, connect opties etc....
                                      de XC70 is goedkoopst, de 520d duurst. (dure opties).
                                      De XC70 is voor mij een uniekere auto (full black edition met sierdrempels) dan de BMW's, maar 'iedereen' vertelt me dat de XC70 een 'te oud model' is...

                                      Comment


                                      • #79
                                        PS mijn vrouw vindt de BMW 3 GT de mooiste... Ik weet het niet. met wat opties en exclusive pack is hij niet mis...

                                        Comment


                                        • #80
                                          ---- Heb nieuwe thread gestart, met de juiste titel.... thanks....

                                          Comment

                                          Working...
                                          X