Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedrijfswagen met CO <105

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Momenteel zijn dit de kanshebbers:

    Mercedes B180 cdi BE Edition want leuk concept, kwalititeit interieur
    Peugeot 508 SW want ziet er gewoon goed uit en is erg ruim
    Opel Insignia SW want ziet er vrij sportief uit en met 130 of 140 pk de krachtigste van het lijstje
    Volkswagen Golf SW want splinternieuw model en moet niet veel onderdoen qua ruimte voor de Passat en heeft integenstelling tot grote broerwel een motor met <105 gr uitstoot

    Ik ga eens testrijden. Van de Opel las ik dat het niet de meest fijne krachtbron is maar deze heeft wel het meeste vermogen van dit lijstje.
    Volvo valt weg want minst ruime.

    Wat betreft die Mazda, ik heb een hekel aan harde en krasgevoelige plastic in interieurs. Is dit niet aanwezig in de Mazda?

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
      Opel Insignia. Momenteel de referentie qua C02
      Iemand hier ervaring mee ?

      Comment


      • #23
        Er zijn hier hele topics vol geschreven over de Insignia.
        Ik wil je het leesplezier niet ontnemen. Zet je rustig neer, en neem je tijd.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
          Iemand hier ervaring mee ?
          Ja.... ikke.
          Zal het als volgt omschrijven : huidige (nu te vervangen) leasingwagen is Opel Insignia ST (ingeschreven maart 2009)
          Bij de huidige keuze staat de Opel Insignia niet meer bij de mogelijkheden als nieuwe bedrijfswagen...

          Conclusie : voor mij was het geen goede wagen, maar ja....
          je moet gewoon nog steeds een beetje 'geluk' hebben....

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
            Ja.... ikke.
            Zal het als volgt omschrijven : huidige (nu te vervangen) leasingwagen is Opel Insignia ST (ingeschreven maart 2009)
            Bij de huidige keuze staat de Opel Insignia niet meer bij de mogelijkheden als nieuwe bedrijfswagen...

            Conclusie : voor mij was het geen goede wagen, maar ja....
            je moet gewoon nog steeds een beetje 'geluk' hebben....
            Laat hem dat toch eens zelf opzoeken en lezen. Hoeveel plezier heb je hem nu ontnomen.
            Nu, laat ons de zaak niet te zwart-wit voorstellen. Ik kan me moeilijk inbeelden dat Opel niks zou geleerd en verbeterd hebben.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Nu, laat ons de zaak niet te zwart-wit voorstellen. Ik kan me moeilijk inbeelden dat Opel niks zou geleerd en verbeterd hebben.
              zwart-wit.... daarom heb ik er 'conclusie' bijgeschreven!
              Zwart : mijn Insignia is gemiddeld 3 keer/jaar binnen geweest. (oa turbo stuk, ESP stuk, ABS buiten werking, parkeersensoren stuk, niet werkend regenaretiesysteem - in Zuid-Frankrijk!! - etc....)
              Wit : mijn collega rijdt met eenzelfde Insignia. En gaat vlug 1 keer/jaar binnen en buiten voor onderhoud.

              Dus nogmaals mijn conclusie : ge moet nog steeds een beetje 'geluk' hebben met de wagen.

              Comment


              • #27
                Als tweede (bedrijfs)wagen ging het bij ons tussen de Mercedes B en de nieuwe Golf variant. De belangrijkste criteria waren ruimte (2 jonge kinderen), hoogstaande afwerking en functionaliteit. Na een testrit te hebben gedaan met de Mercedes, toch nog afgehaakt, en "blind" (afgaande op de gewone Golf en foto's van de variant) een Golf Variant besteld. Bij een gelijkwaardige motor kan die overigens veel beter worden uitgerust (echt leder, pano dak, adaptive cruise control, Park assist, performante GPS,...). Een week na levering stopt mijn vrouw niet te zeggen hoe blij ze is met de keuze, omdat ze vindt dat de Golf de Mercedes die we testten op alle vlakken overklast (afwerking, betere GPS, ruimte, motor, ergonomie,...). Samengevat: heel veel auto voor weinig (lease)geld!

                Comment


                • #28
                  Pug 508 is best een aangename wagen. Als je daar een <105 gr kan vinden, ga dan zeker eens kijken.
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                    Als tweede (bedrijfs)wagen ging het bij ons tussen de Mercedes B en de nieuwe Golf variant. De belangrijkste criteria waren ruimte (2 jonge kinderen), hoogstaande afwerking en functionaliteit. Na een testrit te hebben gedaan met de Mercedes, toch nog afgehaakt, en "blind" (afgaande op de gewone Golf en foto's van de variant) een Golf Variant besteld. Bij een gelijkwaardige motor kan die overigens veel beter worden uitgerust (echt leder, pano dak, adaptive cruise control, Park assist, performante GPS,...). Een week na levering stopt mijn vrouw niet te zeggen hoe blij ze is met de keuze, omdat ze vindt dat de Golf de Mercedes die we testten op alle vlakken overklast (afwerking, betere GPS, ruimte, motor, ergonomie,...). Samengevat: heel veel auto voor weinig (lease)geld!
                    Gisteren bij D'Ieteren Kortenberg binnengesprongen en in High Line ziet die Golf er erg goed uit. Iets minder ruim dan de Passat binnenin maar nog steeds vodoende ruim. Testrit is aangevraagd (online).
                    Mercedes B, al veel goede zaken over gelezen. Benieuwd of de Bugaboo van de kleinste spruit er makkelijk in kan en ofdat de dochter niet constant met haar voeten tegen de achterkant van de voorzetels aanzit (ze heeft de lange benen van de mama ! )
                    Over de Peugeot 508 zowel positieve als negatieve tests gelezen. Ook testrit aangevraagd want toch de ruimste van de drie en mooie uitstraling.

                    Comment


                    • #30
                      ik zou voor de Opel Insignia gaan. behalve de mooie looks ook een heel praktische wagen
                      lets have some more member berries

                      Comment


                      • #31
                        Ik heb in die Insignia gezeten en was wat ontgoocheld door de keuze van bepaalde materialen in het interieur. Insignia is geschrapt van mijn list.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
                          Ik heb in die Insignia gezeten en was wat ontgoocheld door de keuze van bepaalde materialen in het interieur. Insignia is geschrapt van mijn list.
                          Materiaalkeuze in de Mazda 6 is zeker beter dan die in de Insignia.
                          Het enige wat me qua materiaal een beetje tegenvalt, is de omlijsting voor de navigatie. De rest vind ik beter dan in de Insignia.
                          Test hem toch zeker eens uit zou ik zeggen!

                          Insignia heeft wel 140pk, maar die heeft dat ook echt nodig hoor, met zijn zware gewicht. Mazda heeft er trouwens 150 en 380Nm koppel, en motor is echt ongelofelijk soepel. 1.200 toeren en die trekt nog zonder haperen.

                          Hoe die Mercedes rijdt weet ik niet, maar 1 ding is zeker: wil je de lekkerst rijdende auto, dan moet je de Mazda kiezen.
                          Peugeot 508 is wel netjes, maar is toch slechts 1.6?

                          Comment


                          • #33
                            Peugeot heeft ook een 136pk versie met slecht 105 gr.
                            Ik hoop deze dit weekend te kunnen testen.
                            Naar die Mazda ga ik zeker eens kijken, wel niet zeker of de firma Mazda toestaat.

                            Comment


                            • #34
                              Momenteel:
                              Mercedes B180cdi BE Edition (98gr)
                              Mercedes B180cdi BE (104gr) - stockwagen (saaie velgen op een nieuwe BE Edition :-s)
                              Peugeot 508 SW (115 of 136pk) - bij voorkeur Allure of Active (met leder en navi)
                              Golf Variant Highline 1,6d (105gr) (wel jammer van de 5versnellinqsbak) (met navi

                              Mazda 6, Passat, Insignia zijn afgevallen.

                              Comment


                              • #35
                                Heb zelf een B180 benzine en is voor mij persoonlijk een schitterende wagen, maar qua koffer ruimte is er beters op de markt. Zitruimte voor en achter wel er goed.

                                Comment


                                • #36
                                  Uit dat lijstje zou ik dan toch voor de Peugeot gaan.
                                  Is toch een beduidend grotere wagen en zeker als de 2liter diesel eindelijk start-stop heeft gekregen is dat een fijne wagen om mee te rijden, zeker in Allure versie.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Toen ik in 2007 een Peugeot 407 SW bestelde als bedrijfswagen, was dat na enige overtuiging van vrienden en collega's dat Peugeot de goede kant opging, beter was afgewerkt, meer "premium" werd etc. Ik vond hem toen meer auto voor mijn budget dan de Focus Clipper, de Astra break en de Golf Variant die ook op mijn toenmalige keuzelijst stonden. Ik was overigens niet de enige, we bestelden met 5 collega's op ongeveer hetzelfde moment een 407. Wel van die 5 collega's rijdt er 6 jaar later nog welgeteld 1 met een Peugeot... 4, waaronder ik, hebben gezworen never again; en de trouwe Peugeot-rijder heeft nu zo veel problemen met zijn 508 dat het ook zijn laatste Peugeot wordt. De nieuwe generatie die voor de 508 viel omwille van dezelfde redenen en argumenten die ik 6 jaar geleden hanteerde (momenteel toch minimum 7 Peugeots 508 in onze vloot) hoor ik ook heel vaak sakkeren en zuchten en zeggen... never again! Blijkbaar worden Peugeots vooral de maandagmorgen gemaakt...

                                    Overigens, bovenstaande tekst kan binnen ons bedrijf perfect worden overgenomen voor een andere wagen; het volstaat telkens Peugeot (50 te vervangen door Opel (Insigna)...

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                                      Toen ik in 2007 een Peugeot 407 SW bestelde als bedrijfswagen, was dat na enige overtuiging van vrienden en collega's dat Peugeot de goede kant opging, beter was afgewerkt, meer "premium" werd etc. Ik vond hem toen meer auto voor mijn budget dan de Focus Clipper, de Astra break en de Golf Variant die ook op mijn toenmalige keuzelijst stonden. Ik was overigens niet de enige, we bestelden met 5 collega's op ongeveer hetzelfde moment een 407. Wel van die 5 collega's rijdt er 6 jaar later nog welgeteld 1 met een Peugeot... 4, waaronder ik, hebben gezworen never again; en de trouwe Peugeot-rijder heeft nu zo veel problemen met zijn 508 dat het ook zijn laatste Peugeot wordt. De nieuwe generatie die voor de 508 viel omwille van dezelfde redenen en argumenten die ik 6 jaar geleden hanteerde (momenteel toch minimum 7 Peugeots 508 in onze vloot) hoor ik ook heel vaak sakkeren en zuchten en zeggen... never again! Blijkbaar worden Peugeots vooral de maandagmorgen gemaakt...

                                      Overigens, bovenstaande tekst kan binnen ons bedrijf perfect worden overgenomen voor een andere wagen; het volstaat telkens Peugeot (50 te vervangen door Opel (Insigna)...
                                      En mogen we dan ook weten wat voor problems je gehad hebt met die Peugeots?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Heb er maar één gehad hoor, was voldoende om mijn conclusies te trekken. Wat heb ik zoal meegemaakt?

                                        - elektrische ramen met een eigen wil: soms gingen ze niet open, soms gingen ze niet dicht (bijvoorbeeld na een peage in Frankrijk, bijzonder leuk als je nog 400 km voor de boeg hebt!); voor dit probleem alleen is mijn wagen minstens 10 keer in een garage geweest...zonder succes!
                                        - radio met een eigen wil: soms speelde hij niet, soms ging hij niet meer uit (zelfs nadat je alle contact had afgezet en de wagen had afgesloten);
                                        - afscherming van het panoramisch dak met een eigen wil: ging echt spontaan open en dicht, voornamelijk als je over kasseien reed!
                                        - bandendrukcontrole met een eigen wil: een lekke band gaf het niet aan, maar een band met normale druk vond dat systeem zeer verdacht!
                                        - boordcomputer die om de haverklap problemen detecteerde die de garagehouder vervolgens niet zag...

                                        --> deze problemen deden mij overigens begrijpen waarom men destijds zei dat een Peugeot meer "persoonlijkheid" had gekregen...

                                        - zeer snelle slijtage van de bestuurderszetel (is veranderd na 2,5 jaar!);
                                        - zeer snelle slijtage van kofferpompen (leuk als zo een pomp het begeeft als je iets uit je koffer aan het halen bent) (3x vervangen op 4 jaar);
                                        - cruise control die na een tijdje niet meer werkte;
                                        - airco die na een tijdje niet meer werkte (werd gerepareerd en vanaf dan had ik in de zomer de keuze tussen warm of heel koud!)
                                        - kraakjes, piepjes overal na nog geen 10.000 km!
                                        - 1 keer motorisch defect
                                        - nog een aantal andere mankementen die ik bewust heb verdrongen ondertussen...

                                        Vele van die punten kwamen overigens bij collega's terug, samen met andere hoogst originele problemen...

                                        Dus neen, nooit geen Peugeot meer voor mij... en als iemand een keuzelijst opsteld met een Peug erin, dan krijg ik soms een altruistische bui en probeer ik hem/haar te waarschuwen...

                                        Comment


                                        • #40
                                          Bedankt voor deze info. Ik hou het in mijn achterhoofd.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X