Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Das de vorige generatie. De nieuwe is net voorgesteld op het salon van frankfurt, komt binnenkort in het aanbod. Pers is er onlangs mee gaan testen (een aantal, dan toch)
Waar anderen al gewaarschuwd hebben voor Peugeot, zijn mijn ervaringen met Opel van diezelfde aard en zou ik er zelf NOOIT meer een willen en raad ik ze iedereen ten stelligste af. De ervaringen in bovenstaand topic tonen duidelijk aan dat de betrouwbaarheid in de loop der jaren van de grotere modellen bij Opel zwaar te wensen over laat.
Hoe bekrompen het ook mag lijken, gaat mijn voordeur uit naar de duitse 3 (VAG groep met alle submerken, Merc, BMW groep), sommige Jap's en Koreanen (Hyundai, Kia, Toyota, Mazda, Lexus, Ssang Yong, Mitsubishi) en in iets mindere mate Ford.
Als je echt onder de 105g wil ... kan je misschien ook een Tesla overwegen ?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Waar anderen al gewaarschuwd hebben voor Peugeot, zijn mijn ervaringen met Opel van diezelfde aard en zou ik er zelf NOOIT meer een willen en raad ik ze iedereen ten stelligste af. De ervaringen in bovenstaand topic tonen duidelijk aan dat de betrouwbaarheid in de loop der jaren van de grotere modellen bij Opel zwaar te wensen over laat.
Hoe bekrompen het ook mag lijken, gaat mijn voordeur uit naar de duitse 3 (VAG groep met alle submerken, Merc, BMW groep), sommige Jap's en Koreanen (Hyundai, Kia, Toyota, Mazda, Lexus, Ssang Yong, Mitsubishi) en in iets mindere mate Ford.
Als je echt onder de 105g wil ... kan je misschien ook een Tesla overwegen ?
Ik overweeg héél sterk de Tesla Model S maar mijn baas wil hier niet in mee overwegen (en gezien de centen overwegend van zijn kant komen.. :-s )
Zaterdag test ik zowel de Mercedes B als de Pug 508.
Ik heb een Audi-rijder mij als 'objectieve' second opinion
Niet volledig overtuigd van de Mercedes. Ik vermoed dat deze op sportonderstel stond want ik vond hem op autostrade niet erg aangenaam (niet erg koersvast). En autostrade is nu eenmaal het gros vvan mijn verplaatsingen tijdens de week (Brussel-Antwerpen). Niets aan te merken op de kwaliteit van het interieur met uitzondering van de hardere plastic aan de onderzijde van het dashboard (handschoenkastje). De ruimte achterin is wat beperkter (dochter van 3 jaar zat steevast met haar voeten tegen de rugleuning aan (lange benen van de mama)). De koffer is ok (McLaren kon er net in).
Peugeot 115 pk met gepiloteerd bak ook kort getest. Héél mooi en goed afgewerkt interieur. Versnellingsbak is wennen. Ik ben niet afkerig tegen automaat maar deze is wel erg speciaal/traag. Volgens de verkoper is het kwestie van wennen en de juiste techniek met de rechtervoet. Ik wil hem gerust geloven als hij het kan voordoen. Voor de rest erg aangenaam verrast door de fransoos.
Dus ja het blijft nog wat schipperen tussen een kleine 'premium' (net niet hun laagste model) of een grote 'niet-premium'.
De eerste reeks Insignia hadden idd kleine problemen, maar die zijn nu allemaal verholpen!
En op een forum hoor je uiteraard bijna enkel mensen die problemen hebben.
Wat ik hier (en ergens anders) soms hoor over andere merken (Mercedes, BMW, VAG, Peugeot, Renault,....), die merken hebben ook hun problemen hoor!
Ikzelf heb 2j een Astra ST gehad, daarvoor Corsa, nu een Zafira ST. Met al deze wagens rij/reed ik probleemloos rond!
Heb 10j terug een BMW E46 facelift 320d gehad, een na een jaar was mijn turbo al opgeblazen (uiteraard mooi onder garantie opgelost), dus dat zegt al genoeg.
Niet volledig overtuigd van de Mercedes. Ik vermoed dat deze op sportonderstel stond want ik vond hem op autostrade niet erg aangenaam (niet erg koersvast). En autostrade is nu eenmaal het gros vvan mijn verplaatsingen tijdens de week (Brussel-Antwerpen). Niets aan te merken op de kwaliteit van het interieur met uitzondering van de hardere plastic aan de onderzijde van het dashboard (handschoenkastje). De ruimte achterin is wat beperkter (dochter van 3 jaar zat steevast met haar voeten tegen de rugleuning aan (lange benen van de mama)). De koffer is ok (McLaren kon er net in).
Peugeot 115 pk met gepiloteerd bak ook kort getest. Héél mooi en goed afgewerkt interieur. Versnellingsbak is wennen. Ik ben niet afkerig tegen automaat maar deze is wel erg speciaal/traag. Volgens de verkoper is het kwestie van wennen en de juiste techniek met de rechtervoet. Ik wil hem gerust geloven als hij het kan voordoen. Voor de rest erg aangenaam verrast door de fransoos.
Dus ja het blijft nog wat schipperen tussen een kleine 'premium' (net niet hun laagste model) of een grote 'niet-premium'.
Die BMT bak word je inderdaad echt wel gewend hoor.
Na een paar 1000 km schakel je daar echt gewoon intuïtief mee.
Ik rijd er wel meestal mee in de sportstand, omdat hij dan wat verder in de toeren gaat en sneller terug schakelt.
Het enige waar je ermee voor moet opletten, is bij het uitbollen naar een rond punt. Dan wil hij zo nog wel eens net voor je weer wil gas geven terug schakelen, waardoor je net niet snel genoeg het rond punt op komt. Maar ook dit ben ik gewend ondertussen. Een DSG van VW is zeker een betere bak, maar het zeker niet zo erg als overal in de pers wordt afgeschilderd.
De eerste reeks Insignia hadden idd kleine problemen, maar die zijn nu allemaal verholpen!
En op een forum hoor je uiteraard bijna enkel mensen die problemen hebben.
Wat ik hier (en ergens anders) soms hoor over andere merken (Mercedes, BMW, VAG, Peugeot, Renault,....), die merken hebben ook hun problemen hoor!
Ikzelf heb 2j een Astra ST gehad, daarvoor Corsa, nu een Zafira ST. Met al deze wagens rij/reed ik probleemloos rond!
Heb 10j terug een BMW E46 facelift 320d gehad, een na een jaar was mijn turbo al opgeblazen (uiteraard mooi onder garantie opgelost), dus dat zegt al genoeg.
idd de eerste insignia's hadden wat problemen; Lang niet allemaal want de mijne is ook eentje vd eerste generatie en na 104.000 km nog totaal niks problemen gehad. Modeljaar 2011 en 2012 hadden bovendien al de nodige updates waardoor er nagenoeg niks van problemen waren met deze modellen. En door de recente facelift zijn ze er nog beter op geworden.
Zou onmiddelijk dezelfde kiezen mocht ik opnieuw voor de keuze staan. Voor mij nog steeds met voorsprong de mooiste wagen in zijn segment
Insiginia is al vrij vroeg afgevallen.
Overblijvers zijn de Mercedes B180cdi BlueEfficiency Edition, de Peugeot 508SW 1,6HDI en de VW Golf Variant (DSG7?)
Insiginia is al vrij vroeg afgevallen.
Overblijvers zijn de Mercedes B180cdi BlueEfficiency Edition, de Peugeot 508SW 1,6HDI en de VW Golf Variant (DSG7?)
Misschien intressant om weten.
Ik zag dat de golf variant 1.6tdi 110pk heeft in Nederland en in België enkel 105pk.
Dit zou komen door een motorupdate die nog moet komen. Of de Co waarden dan anders liggen weet ik niet maar kunnen bepalend zijn als je onder de 105 wilt blijven.
Moeilijke keuze. Alle 3 de modellen hebben hun pro's en contra's.
Uit dit rijtje zou ik momenteel, denk ik voor de Golf gaan. Heb er zelf nog niet in gereden, maar alle commentaren die je er over leest zijn toch zeer lovend, en in break uitvoering ook nog best een mooie auto.
Insiginia is al vrij vroeg afgevallen.
Overblijvers zijn de Mercedes B180cdi BlueEfficiency Edition, de Peugeot 508SW 1,6HDI en de VW Golf Variant (DSG7?)
Was er geen 508 met 2.0 HDI met lage uitstoot?
1.6 lijkt me toch wat mager voor zo'n grote en toch vrij zware wagen, maar het hangt natuurlijk van de chauffeur af.
Misschien intressant om weten.
Ik zag dat de golf variant 1.6tdi 110pk heeft in Nederland en in België enkel 105pk.
Dit zou komen door een motorupdate die nog moet komen. Of de Co waarden dan anders liggen weet ik niet maar kunnen bepalend zijn als je onder de 105 wilt blijven.
De 110 pk versie is de echte bluemotion, heeft een nog lagere CO2-uitstoot, nl. 87 gr.
De 110 pk versie is de echte bluemotion, heeft een nog lagere CO2-uitstoot, nl. 87 gr.
Straks misschien evenbinnenspringen bij de VW dealer.
Wat de 508 2,0HDI betreft, deze zou ook slechts 105gr uitstoten maar wel luidruchtiger zijn en minder scherp sturen (wegens zwaarder motorblok). Maar ik ga deze zeker eens in de offertes laten opnemen. Maar al goede dingen geleze,n over 1,6hdi, dus misschien toch de 1,6hdi met meer opties (leder interieur bijv.) ipv een 2,0HDI met stoffen zetels.
Zaterdag opnieuw testrit met de 1,6hdi en condities bespreken met dealership.
Comment