Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf 7 gtd: Dsg bak of handgeschakeld?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ot de dsg is niet de beste automaat

het schudt nog steeds bij filerijden als een ordinaire handbak, en de duurzaamheid
    M'n vrouw haar octavia met DSG schakelt soepel. Het enige dat me stoort, is dat hij snel opschakelt. Reactiesnelheid van de flippers aan het stuur is ook niet optimaal, een heel kleine vertraging.

Duurzaamheid? Op minder dan 2 jaar 150.000km zonder enig probleem met de DSG.

Comment

moeder's dsg na 160000 ook nog feilloos

Comment

Ik ben ook tevreden over mijn eerste 2 jaar DSG en 100.000 km, maar er zijn tekortkomingen.

Reactie op de flipper is traag, en ik vind dat die te snel naar 2e gaat, en ook daar nog blijft 'doorslippen'.
        Als je in de file bergop tegen de 10 km/h rijdt, dan blijft die doorslippen. Dan zet ik die soms manueel, en hou hem in 1ste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          ot de dsg is niet de beste automaat

het schudt nog steeds bij filerijden als een ordinaire handbak, en de duurzaamheid
          Schudden???????????????

Nog nooit meegemaakt.
          Volgens verschillende magazines en eigenaars is hij de beste op de hielen gezeten door die van Bmw.
          Dit was wel vorig jaar dus het kan alweer veranderd zijn.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

ja sorry, een dsg rijdt zenuwachtig in file

ik zou wel voor de dsg kiezen, ik vind een 1 koppelingsbak al beter als een handbak

Comment

De ietwat trage reactie van de flippers heb ik ook maar alleen als hij koud staat.
              Eens hij warm staat gaat het perfect.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Manueel! Ik ervaar meer beleving met de handbak en de manuele bakken van VW zijn schitterend. DSG is best leuk, maar het vlakt de sensatie wat af, schakelt toch niet altijd zoals ik het zou doen, gaat vaak aan het brommen door een te hoge versnelling, maakt de auto zenuwachtig en doet meer verbruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                  Manueel! Ik ervaar meer beleving met de handbak en de manuele bakken van VW zijn schitterend. DSG is best leuk, maar het vlakt de sensatie wat af, schakelt toch niet altijd zoals ik het zou doen, gaat vaak aan het brommen door een te hoge versnelling, maakt de auto zenuwachtig en doet meer verbruiken.
                  Zet hem dan in S.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                    Zet hem dan in S.
                    Dan is hij nog zenuwachtiger, niet aangenaam. Handbak it is!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                      de luiheid van de dienders begint wel echt ver te gaan, gelukkig baat het land hier enkel bij
                      Zo is het maar net Blij u met de dsg van dienst te mogen/kunnen zijn. Vandaag zelfs met de Skoda Superb 1.8tfsi 4motion :cool:
                      Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                        waarvoor heeft de politie dsg nodig?
                        Omdat rijden op zich voor de gemiddelde flik al een hele opdracht is, als ze dan nog moeten schakelen is het helemaal om zeep.
                        Last edited by knight-rider; 19/11/2013, 07:20.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Omdat rijden op zich voor de gemiddelde flik al een hele opdracht is, als ze dan nog moeten schakelen is het helemaal om zeep.
                          Of omdat er zoveel vrouwen bij de politie zitten!

.../sluipt weg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Of omdat er zoveel vrouwen bij de politie zitten!

.../sluipt weg
                            Waarheid mag gezegd worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              M'n vrouw haar octavia met DSG schakelt soepel. Het enige dat me stoort, is dat hij snel opschakelt. Reactiesnelheid van de flippers aan het stuur is ook niet optimaal, een heel kleine vertraging.

Duurzaamheid? Op minder dan 2 jaar 150.000km zonder enig probleem met de DSG.
                              75000 + km per jaar. respect!

Comment

Ik zeg zo: heb je plezier van het manueel schakelen, manueel. Indien het je geen bijzonder rijplezier verschaft, bv. je doet veel file of de motor/bak/pedalen/karakter lenen zich daar niet toe, DSG. Uiterst persoonlijk en erg afhankelijk van beide de auto en de type ritten die je doet.
                                Voor mij altijd manueel, tenzij die manuele bak slecht is en ik toch per se dat model wil, of idem en niet verkrijgbaar, of tenzij het om een pure comfortauto gaat.
                                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                  Ik zeg zo: heb je plezier van het manueel schakelen, manueel. Indien het je geen bijzonder rijplezier verschaft, bv. je doet veel file of de motor/bak/pedalen/karakter lenen zich daar niet toe, DSG. Uiterst persoonlijk en erg afhankelijk van beide de auto en de type ritten die je doet.
                                  Voor mij altijd manueel, tenzij die manuele bak slecht is en ik toch per se dat model wil, of idem en niet verkrijgbaar, of tenzij het om een pure comfortauto gaat.
                                  In jouw auto zou een automaat niet op z'n plaats zijn

Comment

Haha, ja tenzij je veel file doet maar dan is het mss de verkeerde auto, of misschien verkeerde vervoermiddel?? Wat een anticlimax met file...

GTD/DSG nog niet gereden in hun laatste uitvoering. De enige automaat die me echt kon overtuigen was de 8-bak van ZF in de 1-serie, omdat die "slim" is voelde die intiutief aan welke versnelling ik wou. Heb zoiets nog niet meegemaakt met een DSG, maar misschien is de laatste ook zo, iemand die dit weet? Indien ja dan zou ik misschien mijn mening een beetje herzien...
                                    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Working...
                                    X