Mededeling

Collapse
No announcement yet.

A3 of S3?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
    denk dat ge de verkeerde auto voor hebt

    en ik denk ook niet dat de meeste A3's een 2 liter hebben, of het moet een diesel zijn
    Je hebt gelijk. Had te snel gelezen en dacht dat je het over de Opel GT had.
    De GT86 is in ieder geval een pak knapper dan de opel GT, maar ik verkies toch de S3. Vind de GT86 wel heel bruut ogen, misschien iets té.

    Dat de S3 nieuw een pak duurder was, zal ongetwijfeld wel de reden zijn dat er minder S3 verkocht zijn dan gewone A3. Maar had het vooral over tweedehands. Daar is er toch nog maar een klein prijsverschil vind ik. Nu ja, beter voor de S3 rijders, dan blijf je met iets "exclusief" rondrijden. Maar vind het ergens wel jammer om ze zo weinig te zien.
    Last edited by Ducky; 12/10/2013, 00:34.

    Comment


    • #22
      Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands


      Toch wel echt nen dikke bak S3 logo eraf en niemand die ziet dat het een bommetje is buiten kenners

      Comment


      • #23
        ik begrijp echt niet dat ge zo een a3 koopt eigenlijk, heb al met een paar exemplaren meegereden en das echt droog en hard afgeveerd terwijl het geen sportiviteit biedt
        Misschien dat zo een s3 anders is, maar van die generatie a3 ben ik echt niet overtuigd, die erna is op dat vlak veel beter

        imo

        mvg

        Comment


        • #24
          Koop gewoon een Audi logo op ebay en plak het op een tweedehands Golf dan heb je ook een , ruimere ,a3.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
            ik begrijp echt niet dat ge zo een a3 koopt eigenlijk, heb al met een paar exemplaren meegereden en das echt droog en hard afgeveerd terwijl het geen sportiviteit biedt
            Misschien dat zo een s3 anders is, maar van die generatie a3 ben ik echt niet overtuigd, die erna is op dat vlak veel beter


            imo


            mvg

            Dat hard afgevoerd stoort me eigenlijk totaal niet. De een reeks die ik had, had ook de sportophanging en dat reed ook hard. Niet fijn voor degene die vanachter zitten als je over een kasseiweg rijdt. Vanvoor viel dat allemaal nog heel goed mee vond ik. Het rijdt harder, maar vond dat zeker niet storend.
            Voor de moment primeert het rijplezier en de sportiviteit van een wagen boven het comfort. Misschien dat ik daar binnen een aantal jaar anders over denk.



            Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
            Koop gewoon een Audi logo op ebay en plak het op een tweedehands Golf dan heb je ook een , ruimere ,a3.
            Ik begrijp niet goed waar deze reactie van komt eigenlijk. Ik heb na lang nadenken de beslissing genomen voor een A3 aan te schaffen en vraag nu wat advies over de motor. Het is niet dat ik moet krabben voor het geld om toch maar perse met een audi te rijden. Ik heb vroeger ook met een fiesta gereden en met een 306. Nu wil ik graag eens een audi. Waarom wordt je hier altijd zo snel bestempeld als badge-rijder?

            Je spreekt over ruimte, maar dat is net iets dat ik niet nodig heb. Ik zal meestal alleen in de wagen zitten en soms eens met twee. Maar zelden met meer. Toch wil ik een vierzit, omdat je af en toe eens met een groep ergens naartoe gaat en dan zijn de extra plaatsen gemakkelijk. Dan kan je zelf ook eens rijden en is het niet steeds een ander omdat je geen plaats hebt om mensen mee te nemen. Bovendien is het ook makkelijk als je eens grote stukken moet meenemen. Leg je gewoon de achterbank plat en klaar. Niet dat ik dit zoveel doe, maar het is wel handig dat het kan. Meer ruimte heb ik niet nodig. Ik kom ook geregeld in Antwerpen stad en dan is een kleine wagen weer een voordeel.

            Ik heb ook gekeken naar de golf GTI, ook een mooie wagen met een leuke motor. Maar twee van mijn kameraden rijden met een golf en zijn daar niet zo enthousiast over. Uiteraard kan dit gewoon pech zijn, want meestal hoor/lees je toch het tegenovergestelde. Komt bij dat mijn zus met een A3 rijdt en is daar weer heel tevreden van.
            Dat de golf ruim is, zal ik wel niet ontkennen, maar vind de audi gewoon knapper. Zeker het interieur, waar je toch altijd op zit te kijken.

            Comment


            • #26
              aan de hand van je dagelijkse baan/km's zou ik puur motorisch de S3 kiezen maar uiteindelijk gaan de opties toch de bepalend zijn voor mij.
              als de nieuwe A3 betere en meer opties heeft zal de keuze rap gemaakt zijn. voor de looks kan je altijd nadien nog een Sline pack er op zetten he
              lets have some more member berries

              Comment


              • #27
                S3 zonder twijfelen. Bij een 'gewone 'A3, vrees ik dat je achteraf met een wrange nasmaak gaat zitten... had ik maar...
                2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                2009 - Yamaha R1 Model 2008

                Comment


                • #28
                  S3 Zonder twijfel!
                  Wrange nasmaak is niet leuk, ik kan het weten....

                  Comment


                  • #29
                    Zoiezo de S3. Is exclusiever, sneller, ziet er een pak beter uit met de bredere wielkassen, remmen zijn veel beter, hogere verkoopwaarde achteraf...
                    Het onderhoud valt goed mee voor zulke wagen, ben met de mijne geen enkele keer verschoten van uitzonderlijke prijzen.

                    Zie wel dat je eentje neemt waar de recaro optie inzit, die stoelen zullen je echt het gevoel geven dat een S3 moet geven !

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                      Banden 25k: €800a1000
                      Banden van de grootste af fabriek geleverde velgen zijn een courante maat, een deftige 225 40 18 kost pakweg € 150 stuk, dus zeker geen € 1000

                      Oliewissel doe ik ook elk jaar, en dit kost echt geen €200 (de S3 rijdt ook maar op doordeweeks olie hoor). Blijf wel weg van de long life olie bij de TFSI.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk Berichten
                      Zit er trouwens veel verschil in rij-eigenschappen tussen beide wagens? Welke is de leukste (ik bedoel hiermee niet welke is de snelste)?
                      Echt superveel verschil is er toch niet hoor tussen een A3 2.0 TFSI Quattro S-line, en een S3. Beide zijn vrij hard afgeveerd en nogal conservatief (lees veilig) afgesteld...

                      Er is wel een gigantisch verschil met de voorwiel aangedreven versies, zonder twijfel.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk Berichten
                      Ik verschiet er eigenlijk van dat er zo weinig S3 rondrijden.
                      De gewone A3 zie je genoeg, maar waarom zo weinig S3? Beide 2liters, dus dezelfde taks en blijkbaar onderhoudsprijzen toch ook gelijkaardig. Oke de BIV en het verbruik liggen hoger, maar je krijgt er toch ook veel voor terug. Iemand enig idee hoe dit komt?
                      S3 basisprijs 38k + 5k BIV indertijd, dat is 43k voor een S3...dat is toch wel stevig aan de prijs, dus echt verwonderd ben ik niet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Statix Bekijk Berichten
                      Zoiezo de S3. Is exclusiever, sneller, ziet er een pak beter uit met de bredere wielkassen, remmen zijn veel beter, hogere verkoopwaarde achteraf...
                      Het onderhoud valt goed mee voor zulke wagen, ben met de mijne geen enkele keer verschoten van uitzonderlijke prijzen.

                      Zie wel dat je eentje neemt waar de recaro optie inzit, die stoelen zullen je echt het gevoel geven dat een S3 moet geven !
                      De wielkasten van de S3 zijn niet breder, dat is enkel bij de RS3.

                      De recaro's zijn inderdaad zalig, je kan ze achteraf ook wel vinden maar dan moet je toch rekenen op € 2500 voor 2 zetels.

                      En zoals gezegd, gewoon in Duitsland kijken, daar heb je veel meer keuze (heb de mijne daar ook gevonden). Ik heb in ieder geval geen wrange nasmaak, de 2.0 TFSI is ook een zalig bakske
                      Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Synchromesh Bekijk Berichten
                        S3 basisprijs 38k + 5k BIV indertijd, dat is 43k voor een S3...dat is toch wel stevig aan de prijs, dus echt verwonderd ben ik niet
                        Ik bedoelde eigelijk meer waarom ze nu niet zoveel gezien worden. De tweedehandsprijzen met een gewone A3 liggen dicht bij elkaar en de BIV verschilt nu ook niet zoveel meer.
                        Daarom had ik verwacht dat ze nu meer te zien zouden zijn in de straat.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Synchromesh Bekijk Berichten
                        De wielkasten van de S3 zijn niet breder, dat is enkel bij de RS3.

                        De recaro's zijn inderdaad zalig, je kan ze achteraf ook wel vinden maar dan moet je toch rekenen op € 2500 voor 2 zetels.

                        En zoals gezegd, gewoon in Duitsland kijken, daar heb je veel meer keuze (heb de mijne daar ook gevonden). Ik heb in ieder geval geen wrange nasmaak, de 2.0 TFSI is ook een zalig bakske
                        De recaro's lijken me inderdaad super en liefst zou ik die hebben, maar het zal goed zoeken worden dan.

                        Hoe dan ook is de keuze ondertussen gevallen op de S3. Ik denk dat ik inderdaad anders een wrange nasmaak zal hebben.
                        De zoektocht is dus volop aan de gang naar een mooie zwarte S3 (eventueel antraciet of sprintblauw). Een exemplaar naar mijn goesting zal even zoeken worden, maar gelukkig is er geen druk.
                        Bedankt in ieder geval aan iedereen bij het maken van de keuze.

                        Comment


                        • #32
                          Zonder twijfel de S3. Ja, hij zal iets meer kosten per maand, maar als je daarvoor niets anders moet laten dan betaal je dat met een smile

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk Berichten
                          Ik bedoelde eigelijk meer waarom ze nu niet zoveel gezien worden. De tweedehandsprijzen met een gewone A3 liggen dicht bij elkaar en de BIV verschilt nu ook niet zoveel meer.
                          Daarom had ik verwacht dat ze nu meer te zien zouden zijn in de straat.
                          Vooraleer er 2ehandse zijn moet er een gekocht worden als 1e ook he. Dus als er weinig verkocht worden, kunnen er ook geen extra bijkomen op de 2e handsmarkt. Blijft dus altijd exclusief een S3

                          Comment


                          • #33
                            Jawadde: http://www.autoscout24.de/Details.as...341173&asrc=fa

                            Maar wat te duur zeker?

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                              Pff wat een beauty.
                              Die zetels

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk Berichten
                                Pff wat een beauty.
                                Die zetels
                                Die zetels hun prijs:
                                2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                                2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                                2014 Opel Astra OPC
                                2015 Audi TT TDI S-Line

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                  Ik zou voor de 130i gaan.
                                  Inderdaad ... en ik kan het weten

                                  Comment

                                  Working...
                                  X