Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagjes ivm snelheid en motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vraagjes ivm snelheid en motor

    Bericht origineel geplaatst
    Last edited by ; 24/05/2016, 18:41.

  • #2
    Ben je 32? Nu pas je rijbewijs ?
    Op de autostrade blijf je best onder de 130 km/uur op je kilometerteller. Is reëel pakweg 124 km/uur, mits correctie zal je niet geflitst worden.
    In de bebouwde kom is de marge nog een stuk kleiner.
    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

    Comment


    • #3
      Ye, nooit van gekomen tot nu Bebouwde kom doe ik zoals gezegd volgens het boekje! Autostrade vind ik 130 tergend traag

      Comment


      • #4
        als ik weet dat er flitsers zijn of op stukken traject controle staat cruise control op 127km/h en anders rij ik meestal 135km/h indien het verkeer dit toelaat.
        natuurlijk rij ik soms ook rapper, vooral als ik rond pakweg 2u 's nachts gedaan heb en naar huis ga
        LIM gebruik ik zelf niet echt maar cruise control zou ik niet meer kunnen missen
        lets have some more member berries

        Comment


        • #5
          sjah, 't is maar wat je gewoon bent.
          ik rij 125 op de autostrade (op teller) en meestal gewoon 70 en 50.

          Comment


          • #6
            Ik vind 120 niet traag maar goed..

            Dat je snelheid lichtjes oploopt zal wel verdwijnen als je je auto beter leert kennen. Anders voldoende naar de snelheids of toerentalmeter kijken. Ik doe dat toch.

            Comment


            • #7
              Als ge een paar keer een boete hebt gekregen zult ge automatisch wel trager gaan rijden...

              Koop u volgende keer ene met cc en ge rijdt overal de max. snelheid zonder risico.

              Als de motor warm is maakt het in c niks uit of ge nu 180 of 200 rijdt , slechter is de motor gelijk afzetten na zo'n ritje.....

              Tegen 120/uur hebt ge misschien nog kans om ergens meer levend dan dood uit te kruipen , tegen 200 daarentegen is de kans dat ge er "goed" uitkomt stukken kleiner..........maar ge doet maar hé , zolang er geen anderen bij betrokken zijn is alles oké voor mij .

              Heb ooit eens een klapband gehad tegen +- 150/uur op de linkerrijstrook , gelukkig had ik mijn stuur goed vast en kon (en moest) ik flink tegensturen én was er niemand rechts van mij aan het rijden of ik kon het ook niet meer navertellen.....soms ligt het niet aan u of uw wagen , er kan ook zwerfvuil op de baan liggen en tegen een (te) hoge snelheid komt dit harder aan als tegen de "normale" snelheid .

              Om ergens sneller te zijn is het meestal verstandiger en voordeliger om bvb 10 minuten eerder te vertrekken .

              Laat je ook ff weten wanneer je auto total loss is ?

              Comment


              • #8
                Proficiat met het behalen van uw rijbewijs, maar indien U al een tweede keer moest teruggaan is er toch ergens iets mis gelopen (de 1ste keer), dit zou kunnen wijzen op een tekort aan praktijkervaring (en meestal is dit zo ). Als U nu al na twee maanden wilt beweren dat 130 km/u voor U veel te traag aanvoelt dan stel ik mij serieuze vragen bij uw ernst (ofwel in deze post, ofwel in het verkeer) mijn ervaring leert mij dat bij 130km/u er nog weinig zijn in België die sneller rijden dan U wat dus wilt zeggen dat een gangbare snelheid voor de meesten een stuk onder die 130 km/u ligt. Mijn raad aan U (indien deze post ernst zou zijn) is leert U eerst wat discipline aan en leer te rijden wat mag en doe véééééééééééééél praktijkervaring op en dan heel misschien dan kunt U eens terugkomen en vragen welke snelheden enigzins tolereerbaar zijn in het drukke belgische verkeer, anders vrees ik dat we binnen dit en bijvoorbeeld twee jaar zullen lezen dat U net uw rijbewijs behaald hebt en wilt weten welke snelheden gangbaar zijn in België.
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                Comment


                • #9
                  Iemand die pas zijn rijbewijs heeft en vindt dat 120 te traag is... het kerkhof ligt vol met 'ervaren chauffeurs' die ook dachten hun wagen bij hoge snelheden volledig onder controle te hebben. Die liggen naast hun slachtoffers. Jij zou eens op bezoek moeten gaan in een centrum waar men verkeersslachtoffers helpt revalideren.

                  Als je wilt racen, ga dan op een circuit. Als jij met je leven wilt spelen, doe gerust. Maar breng anderen niet in gevaar.

                  Comment


                  • #10
                    Als kersverse eigenaar van het felbegeerde rijbewijs raad ik u aan het rustig aan te doen en jezelf de tijd geven om de wagen en het belgisch wegennetwerk wat te leren kennen.
                    Uw reflexen om te anticiperen op mogelijk gevaar zal mogelijk wat bijgeschaaft moeten worden alsook hoe de wagen zal reageren door een al dan niet doordacht maneuver zal u onbekend zijn.

                    Rustig aan is de boodschap, we moeten al genoeg oppassen voor idioten op de baan die zich op Le Mans wanen

                    Comment


                    • #11
                      pas rijbewijs en al 180 rijd...

                      enig idee hoelang het duurt voor ge stil staat op zulke snelheden? als ge dan ook zo graag 90 doet op zone 70banen, stel u dan eens voor wat er gebeurd als er ineens ne fietser de baan over rijd, of ene uit een zijstraat denkt er nog net voor te geraken.
                      op diene moment druk gij uwe rempedaal haast door u vloerplaat... maar de auto stopt er niet sneller mee.

                      na 10jaar op de baan te zitten en meer dan 1 000 000km te doen, reed ik op t laatste vanzelf 90-100 op de autosnelweg. als ge mijn signature bekijkt, zult ge zien dat ik ook autos heb die serieus kunnen vooruit gaan. is allemaal niet nodig om snel te gaan.
                      terwijl ik dan 90 rijd kom ik er op de autosnelweg NOG tegen die trager gaan dan ik...

                      ge gaat het wel afleren, ofwel met boetes (als de verkeerde auto eens achter u aanrijd) ofwel door ongelukken (en dan hoop ik enkel blikschade en veel kosten ).

                      en om op de vraag te antwoorden: de gangbare snelheden staan aangeduid op van die ronde platen met een rode cirkel op en een zwart getal. en u motor opblazen ... da zal niet zo snel gebeurden tenzij ge eens in 4de op hoge toeren naar 5de wil schakelen en ge 3de in sukkeld

                      Comment


                      • #12
                        Mijn laatste 2 boetes waren:

                        Bebouwde kom: flits aan 56, gecorrigeerd naar 51 km/h
                        Grotere weg: flits aan 77, gecorrigeerd naar 71 km/h
                        Beide boetes waren voor een bedrag van 50€.

                        Rij maximaal 10km boven de limiet, en het zal wel mee vallen, maar als je steeds 20 er boven gaat, dan zal het niet lang duren voor je grotere boetes krijgt.
                        Denk er aan, alles tot 10km/h te snel is een lichte overtreding, en wordt geregeld via een minnelijke schikking.
                        Heb je er te veel, en regelmatig van 20km/h boven de toegelaten snelheid, dan zal je dat mogen uitleggen in de rechtbank.
                        Praat je dan zoals in het mailtje hierboven, dan denk ik dat je je rijbewijs opnieuw mag halen (en een dikke boete er boven op).

                        Als je je wil amuseren in je auto, ga dan eens een dagje op circuit rijden.

                        En wat je motor betreft, ga het eens in Duitsland proberen hé. Daar mag je op bepaalde stukken zo snel rijden als je denkt veilig aan te kunnen.

                        Ik rij regelmatig in Duitsland, en dan durf ik ook door te duwen. Eén keer heb ik toch stevig gezweet. Bij 150km/h is er ineens een hond opgedoken voor mij. Zelfs op droog wegdek is je remafstand dan LAAAAAAAAAAAAAANG.
                        Stoppen voor de hond ging niet, ik kon hem nog ontwijken met een snelheid van ca 50km/h.

                        Comment


                        • #13
                          Als ik dit allemaal lees denk ik bij mezelf "weer een held"... Helden zijn tof in de films en hebben 1 nadeel.. De echte helden leven niet lang. Weet je, om je motor te testen moet je aan 120 eens naar tweede versnelling gaan. Goed kijken in de spiegel om te zien of hem nie rookt. Maar wel volle gas blijven geven he. (Hopelijk doet em het, hebben we weer een gevaar minder)


                          Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Als ik dit allemaal lees denk ik bij mezelf "weer een held"... Helden zijn tof in de films en hebben 1 nadeel.. De echte helden leven niet lang. Weet je, om je motor te testen moet je aan 120 eens naar tweede versnelling gaan. Goed kijken in de spiegel om te zien of hem nie rookt. Maar wel volle gas blijven geven he. (Hopelijk doet em het, hebben we weer een gevaar minder)


                            Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
                            120 in 2de is te traag om kapot te krijgen.
                            Er zijn behoorlijk wat auto's die de 100 halen in 2de.
                            Mijn oud Kadettje 1.3s kon dat..., dus ik denk dat je harder moet om de pistons te zien vliegen door uwe capot.

                            Comment


                            • #15
                              Om je motor echt kapot te rijden moet je echt al dit doen:

                              Comment


                              • #16
                                Denk inderdaad dat je al heel gek moet doen om motor stuk te krijgen. Misschien breekt de distributieriem als je zoiets doet?

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Denk inderdaad dat je al heel gek moet doen om motor stuk te krijgen. Misschien breekt de distributieriem als je zoiets doet?
                                  De onderdelen die getimed moeten worden kunnen dat niet volhouden. resultaat: Klep tegen zuiger. Bovendien, in't bovenstaande filmpje had de motor maar 1700km. Wat een debiel.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Als openingspost op het forum kan dit wel tellen. Zoals hier al eerder aangehaald: probeer je misschien aan de opgegeven snelheden te houden, zeker als je niet geflitst wil worden (zoals je zelf aangeeft). Aan 'gangbare snelheid' kan je verschillende interpretaties geven. Zelf rij ik ook meestal wat te snel op secundaire wegen en snelweg, maar daarbij hangt het toch ook af van de omstandigheden. En met een Almera 180 km/u knallen of meer? Je zal pas iets voelen als het mis gaat, maar dan is er ook niks meer aan te doen vrees ik...

                                    Geniet van uw rijbewijs en veel veilige kilometers gewenst!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik hoop , dat als het misgaat, met je complete gebrek aan rij-ervaring, en aan de snelheden die je blijkbaar heel fier sommeert,dat je geen andere slachtoffers meesleept in je roekeloos gedoe!

                                      Ik zou graag eens je schade statistiek willen zien tussen dit en 3 jaar.

                                      Leer eerst stappen en na veel oefenen zal je pas deftig kunnen lopen.....

                                      Comment


                                      • #20
                                        Een paar weken u rijbewijs en al 180 gaan rijden...goed plan
                                        2015 BMW S1000R
                                        2010 Renault Clio RS Cup
                                        1987 Volkswagen Golf GTI

                                        Comment

                                        Working...
                                        X