Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Omnium verzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Omnium verzekering

Mijn wagen is geleverd en ik heb nog steeds niet beslist welke verzekeraar ik wil. Volgende voorstellen liggen op tafel:

Verzekering van Volvo zelf, kost zo'n 2500 euro per jaar. Full omnium inclusief BA, rechtsbijstand en bestuurdersverzekering. Er geldt geen vrijstelling. Bij vandalisme, paaltje meepakken, etc. is er geen vrijstelling van toepassing. De auto blijft ook gedurende drie jaar lang zijn waarde behouden, vanaf maand 37 -1% per maand. Bij totaal verlies krijg je identiek dezelfde wagen, nieuw, zelfs als die duurder geworden zou zijn.

Verzekering van de bank (Belfius), kost 1735 euro per jaar. Full omnium inclusief BA, rechtsbijstand en bestuurdersverzekering. Dekking tegen glasbreuk, brand, natuurschade en diefstal. Bij een schadegeval met een geïdentificeerd voertuig is er geen vrijstelling van toepassing. Wanneer je een paaltje meepakt, vandalisme of er rijdt een pipo tegen de auto en ze vinden hem niet, dan is er 2,5% (zo'n 750 euro) vrijstelling van toepassing. Bovendien verliest de auto vanaf de 13de maand 1% van zijn waarde.

Het verschil tussen de twee is zo'n 750 euro per jaar, 2250 euro bekeken over een termijn van drie jaar. Om "winst" te maken op de verzekering van Volvo moet ik dus over de termijn van drie jaar meer dan 2250 euro aan schade hebben.

Indien ik bij de garage zit en ik heb over de drie jaar geen schade, dan ben ik 2250 euro kwijt. Heb ik een totale schade van 1500 euro, dan was de bank nog altijd interessanter geweest aangezien ik nog 750 euro kwijt ben.

Ik ben hier nu al vier weken over aan het twijfelen en nu moet ik tegen maandag beslissen als ik mijn auto volgende week nog wil ophalen.

Ik zou voor de goedkopere verzekering gaan; je hebt in het slechtste geval elk jaar die 750 EUR nodig om je vrijstelling af te kopen; anders is het pure winst.
    En ik vind die -1% vanaf maand 13 redelijk, je auto verslijt toch ook hé.

Greetz,
    Canonball
    F10 530dA 2010
    Z4 E89 23i 2011
    Greetz,
    Canonball

Comment

ben jij nog jonger dan 26 jaar? zoveel geld... en dan nog voor een volvo
      lets have some more member berries

Comment

Al eens bij KBC gaan horen ??
        Wagen blijft langer zijn waarde houden , ik dacht 30 maanden en zelfs in het eerste jaar na een total-loss krijg je 10% extra op de nieuwwaarde ...heb al eens gelezen ergens op het forum dat je dan door bvb een Citroën te kopen je zelfs "winst" kon maken moest je dit echt overkomen. (wat ik niemand toewens )

Comment

2500 euro bij volvo,vind ik vrij duur.heb zelf vele volvo gehad en broers van mij ook, wij kwamen langs geen kanten aan zo een hoge prijzen? Over welk type en bedrag gaat dit?

grt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
            2500 euro bij volvo,vind ik vrij duur.heb zelf vele volvo gehad en broers van mij ook, wij kwamen langs geen kanten aan zo een hoge prijzen? Over welk type en bedrag gaat dit?

grt
            Volvo V40 1.6 naft.

Comment

Serieus duur hoor! Heb je meerdere verzekeringen op je eigen naam?
              Familiale?
              Brandverzekering?
              ....
              Polo 6n 1.4

Comment

Leeftijd is bij bepaalde maatschappijen een doorslaggevende factor.

www.ingauto.be al geprobeerd (niet aan beginnen als je jonger dan 26 bent) ?
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Van alle maatschappijen kwam Belfius er het meest goedkoop uit.

Comment

Ik zou Belfius nemen in dit geval.
                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                      Volvo V40 1.6 naft.
                      een 1.6 benzine en 2500 euro verzekering. Is dat een gouden Volvo.
                      Het zijn de waarde en pk's die belangrijk zijn natuurlijk.
                      Belfius heeft ook een omnium zonder franchise. Zo een heb ik, de voorwaarde is wel dat je auto laat herstellen door erkende carrosserie.
                      2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                      2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                      2014 Opel Astra OPC
                      2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Nogmaals als je uw verzekeringen combineert zal het een stuk goedkoper uitvallen, bij één verzekering zijn ze u liever kwijt dan rijk zeker als het een auto is.
                        Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                        X