Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beste auto om te leren rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• beste auto om te leren rijden

Ik heb een vraag. Ik word binnen enklele maanden 17 en ben aan het uitkijken naar en auto om me te leren rijden. Mijn vader zou me leren rijden maar wild dit niet doen met zijn wagen. Nu ik had ik en paar auto's in mijn gedachten nu was mijn vraag wat vinden jullie hiervan wat zouden jullie doen? Of hebben jullie andere voorstellen? Moet wel handgeschakeld zijn.

de auto's waar ik aan dacht:

- Honda Civic 89-91

Het is de mooiste van allemaal vind ik persoonlijk. Maar niet zo simpel om te vinden in goede staat of zonder al te veel werk. En dan liefst de 1600 16v vtec motor.

- Volvo 850

Bij deze zou ik dan liefst en break hebben is handig gaat veel in maar misschien niet de meest praktische wagen om me te leren. maar bij deze wagen heb ik wel schrik dat de taksen en en verzekering aan de hoge kant gaan zijn door de grote cilinderinhoud. Is lichte vracht dan misschien en optie?

- Bmw 3 E30 coupe

Persoonlijk vind ik deze de minste van al maar en 316 of 318 is niet zo moeilijk te vinden in en goede staat. En het is en wagen die je ook niet elke dag ziet rijden zo als al de wagens waar ik aan denk denk ik.

- Porsche 924

misschien de minst logische gedachten om me te leren rijden maar spookt toch al en tijdje door mijn hoofd. Het is misschien omdat het een van de weinige porsche die betaalbaar zijn voor een 17jarige.

Dit zijn de wagens die ik in gedachte heb. Hebben jullie nog andere wagens in de zelfde prijsklasse. Of wat is jullie gedachte van de wagens. En bepaalde wagen zeker wel of zeker niet.

alvast bedankt,
    57
    Honda Civic 89-91
    38,60%
    22
    Volvo 850
    36,84%
    21
    Bmw E30 coupe
    14,04%
    8
    porsche 924
    10,53%
    6
    Last edited by J_o_n_a_s_; 01/12/2013, 16:34.
    RIP Den borre!

een overzichtelijke wagen met goed zicht rondom, een kleine draaicirkel, met dieselmotor

een volvo 740/760/940/960, oude mercedes break, die e30 mét servostuur

Comment

Nogal een groot verschil tussen de voorgestelde wagens hé

Civic is een prachtige wagen niet de grootste maar zeker een van de leukste om mee te rijden. Volvo zal inderdaad de meest praktische wagen zijn, mocht je een verhuis willen doen ofzo. BMW is achterwiel aangedreven en als dusdanig meer een drivers-car dan de bijvoorbeeld een Volvo 850. De Porsche zou ik niet aan beginnen om mee te leren rijden later (als je al uw rijbewijs hebt dan misschien wel).

De enige raad die ik U wil geven is koop zo goedkoop mogelijk iets waar jij, (en ook uw ouders), je goed bij voelt het rijden zal daardoor net dat wat leuker worden en door zo goedkoop mogelijk te blijven zal eventueel missen (wat je zeker zal doen) net wat minder erg worden.
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Volvo!

Ps: porsche 924
        -Auto kost 4000
        -Verzekering voor 18j 1000+
        -En als er eens iets kapot is zal je de prijzen ook wel kennen.
        Polo 6n 1.4

Comment

Als eerste auto zou ik voor de Civic of E30 gaan. Maar de Volvo is ook leuk natuurlijk.

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Ik zou eerst leren rijden en dan pas snel leren rijden.
            Koopt een stevig, veilig, goedkoop koeken blik.
            Hou die coolere auto's (vtec, 924) maar voor later,
            Je zal bijna zeker wel eens botsen met je eerste auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Ik zou eerst leren rijden en dan pas snel leren rijden.
              Koopt een stevig, veilig, goedkoop koeken blik.
              Hou die coolere auto's (vtec, 924) maar voor later,
              Je zal bijna zeker wel eens botsen met je eerste auto.
              Een v-tec heeft amper koppel. Dus een heel makkelijke auto om mee te leren rijden.

Comment

dus de porsche is volgens jullie al geen optie.
                RIP Den borre!

Comment

Ik heb indertijd leren rijden met een best wel snelle Daf 33. Zeer overzichtelijk en makkelijk om mee te rijden.

Comment

voorzichtig zijn met oudere achterwielaandrijvingen. die kunnen vrij giftig zijn, zeker wanneer het nat ligt. goedkope banden, gebrekkige rijstijl,... maken het alleen maar erger. in het beste geval tolt je auto rond. in het slechtste geval ga je het decor in.
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

ge kunt met eender welke auto leren rijden

uit veiligheidsoverweging, mensen met net een rijbewijs botsen al eens, zou ik iig niet zo een bejaarde koekendoos nemen

als ge het zelf moet verzekeren denk ik dat de helft ook al afvalt

koop een clio ofzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                        voorzichtig zijn met oudere achterwielaandrijvingen. die kunnen vrij giftig zijn, zeker wanneer het nat ligt. goedkope banden, gebrekkige rijstijl,... maken het alleen maar erger. in het beste geval tolt je auto rond. in het slechtste geval ga je het decor in.
                        Dus de Bmw lijkt mij dan ook niet zo aangewezen om er me te leren rijden.
                        Dan is er nog de Volvo en de Honda. De Honda lijkt mij het tofste maar de Volvo begint meer mijn voorkeur te krijgen. Maar bij de Volvo heb ik nog wel een paar vragen. Wat is de biv en de wegentaks hiervoor? Is zoon wagen makkelijk in te schrijven als lichte vracht?

ik ben ook niet zoon fan van de clio en soort gelijken wagens ben meer voor de oudere wagens.
                        RIP Den borre!

Comment

De Clio gaat toch ook al mee van 1990 hoor dus ouder dan jij bent
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

als je bitches wil kraken moet je een audi hebben, je begint nu toch die leeftijd te krijgen, zeker geen onbelangrijk detail dus

Comment

Voorwielaandrijving, handgeschakeld, niet te groot, da's best om te leren rijden.
                              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

porsche 924

leer de harde shit beheren, waardoor dat u volgende auto's makkelijker te beheersen zijn.

ja je gaat afzien met die porsche op nat wegdek en in de sneeuw.
                                maar zo ga je het leren....

Comment

die porsches kosten geld met hopen in onderhoud en stukken. vraag maar eens een prijs om de koppelingsplaat te vervangen.
                                  koppeling zit namelijk vooraan, bak ligt achteraan. ik dacht dat de opgegeven werkduur voor een porsche garage 23uur was om dit uit te voeren.

achteras moet eronderuit, uitlaat weg, versnellingsbak achteraan weg, schakelstangen weg, aandrijfas tussen motor/koppeling en versnellingsbak verwijderen, koppelingshuis verwijderen, koppeling vervangen. en dan alles er weer insteken. ik had de pech dat mijn krukas kapot was (lager stuk gelopen). auto werd afgevoerd wegens onbetaalbaar. kutding is ook 3x in brand gevlogen dus had er zelf al geen vertrouwen meer in.

als beginneling zou ik iets heel simpels zoeken, liefst met zo klein mogelijke benzinemotor. niet zozeer om u traag te laten rijden, maar vooral om het koppeling-beheersen goed onder de knie te krijgen.
                                  niks zo moeilijk als met een 1.0 in bergop vertrekken vanuit stilstand. ofwel wheelspin (da zijn meestal kleine lichte autookes met heel smalle bandjes) ofwel val je stil door het gebrek aan koppel.

als beginneling wil je natuurlijk altijd iets heel snel hebben

leren parkeren gaat ook makkelijker met een kleine lichtere auto. als je daarmee de voor/achterligger aantikt, voel jij het wel en de andere niet. als je met een dikke volvo gaat parkeren en er staan een clio achter u, dan is diene al 30cm verzet voor jij het merkte.
                                  tip: probeer te leren parkeren in een ondergrondse parking met veel beton. weet je direct wanneer je te ver was ;-)
                                  Last edited by ; 13/10/2013, 10:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    als beginneling zou ik iets heel simpels zoeken, liefst met zo klein mogelijke benzinemotor.
                                    2nd !

Comment

Volvo gaat de beste zijn hiervoor

Comment

Golf 3 of 4 dieselken

Comment

Working...
                                        X