Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
beste auto om te leren rijden
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenHelemaal akkoord! Ze zijn heel erg betrouwbaar (geen twijfel aan) maar zoekt deze jongen niet iets sportiever dan zo'n stationwagen?Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichtenals je en sportievere auto opnoemt bestempelen ze hem hier voor en jonge bestuurder als doodskist. @maxx99 aan die reputatie had ik nog niet gedacht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenBij een Volvo break gebeurt de sport bij stilstand Nietwaar Bompa ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alex60 Bekijk BerichtenDoet mij denken aan mezelf toen ik 18j was
Super lang gezaagd aan mijn ouders hun oren om een autoke te mogen kopen genre: golf III , clio, honda crx,... maar het mocht niet baten. Mijn pa besliste dat ik beter af was met een grote wagen met stevige carrosserie, zware motor maar uiteraard zonder turbo
Kreeg ik een 2dehands W124 model T
wel een 6-tal fantastische jaren mee gehad
on topic: ik zou voor de Volvo gaan!
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenWaarom nu eigenlijk zo'n auto? een Volvo? Dat zijn toch geen bekende auto's waar je een jongen in ziet van 18 jaar..Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Ik denk dat merk of type niet zo rol speelt. Als hij maar aan een paar eisen voldoet.
- handig formaat om te parkeren en dergelijke. (polo, fiesta maximum golf, astra, enz)
- veilig om met een gerust hart mee op de baan te komen. (Geen wrak dus die alle momenten in panne kan staan of een achtertrekker turbo)
- goed zicht rondom (geen sportieveling met grote blinde hoeken)
Het is meer de ervaring op de weg zelf. ikzelf heb leren rijden in een vectra 2.2DTI en een Astra break 1.7CDTI van mijn vader. Mijn eerste wagen(tje) was een C2 1.4HDI. De laatste heb ik dan ook mijn examen meegedaan. Dus 3 verschillende wagens. Tijdens mijn L periode heb ik alle dagen gereden, elke situatie op elk moment leren beheersen. Van platte land tot snelweg tot midden stad Gent en Antwerpen. Van zon naar helse regen, mist, vrieskou en sneeuw noem het maar op. Het zijn niet de uren rijschool maar de uren ervaring op je teller die je tot chauffeur maken. Ik heb een vriend die gecrasht is met zijn peugeot 206. Geen ervaring en te snel gereden op een smallere baan.
Eenmaal je roze papiertje en enkele duizenden km in de auto kun je overschakelen op zwaardere snellere bolides. dan ken je tenminste al je eigen grenzen vooraleer je die verlegt met een sportiieve auto.
Het is maar een raad die ik geef. Respect voor ieder ander zijn mening.Last edited by Fredje07; 15/10/2013, 23:00.2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenElke auto is een doodskist... Jij bepaald dat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenMensen met zo'n lelijke auto als u mogen dat eigenlijk niet zeggen.Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenMensen met zo'n lelijke auto als u mogen dat eigenlijk niet zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenWaarom nu eigenlijk zo'n auto? een Volvo? Dat zijn toch geen bekende auto's waar je een jongen in ziet van 18 jaar.
Koop u toch een Citroen saxo of een Fiesta 1.6 zetec of 1.3.... Of citroen ax als je de volvo wilt volgen.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenBij een Volvo break gebeurt de sport bij stilstand Nietwaar Bompa ...
Best van al met getinte ruiten!__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
Best van al met getinte ruiten!Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
De pa van een goede jeugdvriend was rij-examinator. Hij verkocht veel zever, maar één ding is me altijd bijgebleven: 'je mag jezelf geen ervaren of goede chauffeur noemen, als je niet minstens 100.000 km gereden hebt'.
Als ik dit terugvoer op mezelf: ik heb verschillende ongevallen en ongevalletjes gehad, in fout en in recht, maar allemaal in de eerste jaren die ik reed. Meerendeel te verklaren door gebrek aan rij-ervaring: wat doe je in een stress-situatie, hoe zal je wagen reageren,... Allemaal moeilijk te voorspellen, laat staan als je als bleu'tje achter het stuur zit.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Als je met dezelfde wagen je examen wil afleggen (en dat is wel aan te raden) zorg dan dat je een mechanische handrem in het midden hebt én voldoende plaats achterin voor de examinator.
Geen lichte vracht (=geen achterbank) dus.
En ja, neem eerst maar een paar uur les.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Hoe slechter de auto, hoe beter om mee te leren rijden. Iets zonder ABS, ESP, airbags, stuurbekrachtiging etc dus. Liefst iets met een enorme draaicirkel en slechte wegligging. Hoe slechter het zicht hoe beter. Hoe vager de versnellingspook hoe beter. Liefst ook iets wat snel in panne valt en moeilijk start als het geregend heeft. Als je daarmee kunt rijden kun je nadien met alles rijden.
Een Italiaanse of Franse auto is dus ideaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenHoe slechter de auto, hoe beter om mee te leren rijden. Iets zonder ABS, ESP, airbags, stuurbekrachtiging etc dus. Liefst iets met een enorme draaicirkel en slechte wegligging. Hoe slechter het zicht hoe beter. Hoe vager de versnellingspook hoe beter. Liefst ook iets wat snel in panne valt en moeilijk start als het geregend heeft. Als je daarmee kunt rijden kun je nadien met alles rijden.
Een Italiaanse of Franse auto is dus ideaal.
Comment
Comment